Hebster52 Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Tässä olis pieni suunnitelma.. Vaihdan ässäkuplan vaihteistoon juniksen nokkapalan ja nostan etukannakkeen paikka vääntösauvapaketissa saman verran kuin juniksen ja kuplan hockeystickpaikat eroaa. Sekä muokkaan takakannakkeen nostamaan saman verran. En nyt tarkkaan muista paljonko oli eroa noiden lätkämailojen kohtien välissä mutta jotain 2-3cm ainakin. Tällä saisin ilmeisesti myös koneen nostettua saman verran. Olisko jopa mahdollista nostaa konetta vielä sentin lisääkin vaikuttamatta vaihteensiirron toimivuuteen? Vaihteensiirtoakselin haluan pitää orggis linjassa tunnelissa. Onko jotain muuta mitä pitää huomioida? Kuulostaako pöljältä vai ihan tehtävissä? Jos jollain jopa kokemusta saatte mielellään jakaa plussat ja miinukset. (Juu, moottorin asento muuttuu "vääräksi" moottoritilassa..) Quote Link to comment
Tanhis Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Noston jälkeen voi ilmanputsarin kanssa tehdä ahdasta eli se pitää ottaa huomioon. Samoin koneen ympäröivät tiivisteet pitää muokata sopimaan korotukseen. Edit niin joo mutta nämä kaikki mitä sanoit taitaa olla turhia kun rakentelet jotain muovi autoa ;) Quote Link to comment
metake Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Vaihdan ässäkuplan vaihteistoon juniksen nokkapalan... Jos sulla on ässän loota, eli irssi, niin mikäs tästä lootan ja koneen nostosta oli se ajateltu hyöty, siis mihin tarkoitukseen? Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 23, 2013 Author Share Posted September 23, 2013 Vaihdan ässäkuplan vaihteistoon juniksen nokkapalan... Jos sulla on ässän loota, eli irssi, niin mikäs tästä lootan ja koneen nostosta oli se ajateltu hyöty, siis mihin tarkoitukseen? Sitä vaan että sais moottorin just pikkasen ylös koriin nähden ettei öljypohja roiku niin näkyvissä ja koria ei saa syystä kun toisesta enää alaspäin pohjalevyyn nähden.. :) Quote Link to comment
x-pj Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Tässä olis pieni suunnitelma.. Vaihdan ässäkuplan vaihteistoon juniksen nokkapalan ja nostan etukannakkeen paikka vääntösauvapaketissa saman verran kuin juniksen ja kuplan hockeystickpaikat eroaa. Sekä muokkaan takakannakkeen nostamaan saman verran. En nyt tarkkaan muista paljonko oli eroa noiden lätkämailojen kohtien välissä mutta jotain 2-3cm ainakin. Tällä saisin ilmeisesti myös koneen nostettua saman verran. Olisko jopa mahdollista nostaa konetta vielä sentin lisääkin vaikuttamatta vaihteensiirron toimivuuteen? Vaihteensiirtoakselin haluan pitää orggis linjassa tunnelissa. Onko jotain muuta mitä pitää huomioida? Kuulostaako pöljältä vai ihan tehtävissä? Jos jollain jopa kokemusta saatte mielellään jakaa plussat ja miinukset. (Juu, moottorin asento muuttuu "vääräksi" moottoritilassa..) Mulla on halkastavan laatikon tilalle laitettu uudempi aski juniksen nokkapalalla. Noissa vanhemmissa pohjissa on vaihteiston etukiinnityskohta ylempänä ja keppilinja osuu valmiiksi kohdalleen. Jos ei tee mitään muuta, niin kone pikkasen roikkuu. Ero on niin pieni, ettei se pistä silmään. Moottori on aika lyhyt ja etupäästä oikealla korkeudella. Tuo pieni kallistus ei vaikuttanut vaihteiston toimintaan. Mulla on nyttemmin nostettu vaihteiston takapäätä ehkä 1,5 - 2 cm. En ole mitannut tarkkaan. Silmämääräisesti kone on nyt suorassa moottoritilan sivupelteihin verrattuna. Taka helman alle jäi aikasemmin hyvin tilaa. Nyt ottaa pakari (sidewinder) vähän kiinni takahelman etureunaan. Helmaa joudun hiukan muokkaamaan. Mulla on IDF tuplat ja ne mahtuu putsareineen luukun alle, nostosta huolimatta. Juuri enempää ei vois nostaa. Mulla swingi-perä ja nostettu vaihteiston takapäätä, jotta saa vetarit lähtemään korkeammalta. Quote Link to comment
Unkki Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Hebster52 said: En nyt tarkkaan muista paljonko oli eroa noiden lätkämailojen kohtien välissä mutta jotain 2-3cm ainakin. Nostin projektissa laatikkoa, ja muistinvaraisesti lätkämailojen korkeusero on n. 35 mm. Takakannaketta nostin 50 mm. Vielä en ole testannut, toimiiko vaihteensiirto kunnolla, mutta kulma muuttuu niin vähän, että luulen onnistuvan ongelmitta. Minulla kun on heiluriakseli, niin siirsin pakettia samalla n. 8 mm eteenpäin, jottei tule matalammalla jousituksella niin paljon korjattavaa aurausta. Jos koneen tarvitsee istua peltien alle, siirrosta voi olla siihenkin vähän apua. Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 Jatkokysymys... Osaako joku ystävällinen mitata miten korkeat IDF:t ja IDA:t ovat imusarjoineen ja putsareineen pystysuoraan sekä kokonaisleveys samoille koneeseen asennettuina? Quote Link to comment
metake Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Osaako joku ystävällinen mitata miten korkeat IDF:t ja IDA:t ovat imusarjoineen ja putsareineen pystysuoraan sekä kokonaisleveys samoille koneeseen asennettuina? Mä voin mitata illalla, jos ei ole merkitystä että mitkä imusarjat (CSP tässä tapauksessa)? Quote Link to comment
PZQ Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Jatkokysymys...Osaako joku ystävällinen mitata miten korkeat IDF:t ja IDA:t ovat imusarjoineen ja putsareineen pystysuoraan sekä kokonaisleveys samoille koneeseen asennettuina? IDA+imusrj+putsari korkeus n.410mm -Pete- Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 Jatkokysymys...Osaako joku ystävällinen mitata miten korkeat IDF:t ja IDA:t ovat imusarjoineen ja putsareineen pystysuoraan sekä kokonaisleveys samoille koneeseen asennettuina? IDA+imusrj+putsari korkeus n.410mm -Pete- Kiitti. Oliko tämä mitta asennettuna ja mitattu siitä vaakapellistä ylöspäin? Onnistuisko kokonaisleveys kans? Entä olisko jollain vastaavaa mittaa IDF:lle? Löytyykö näille vielä erimittaisia imusarjojakin? Quote Link to comment
Tanhis Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Löytyykö näille vielä erimittaisia imusarjojakin? Löytyy ja jos korkeus tulee ongelmaksi niin ainakin idf löytyy type3 imari joka on huomattavasti matalampi kuin type1 versio. http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=246822881873&rub1=Engine&rub2=Fuel%20System%2CIntake%20Manifolds%2CIntake%20Manifolds%20Type-3&artnr=11290a&pn=0&sort=&all= Quote Link to comment
metake Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Entä olisko jollain vastaavaa mittaa IDF:lle? Leveys 820 mm, putsarin ulkoreunasta ulkoreunaan. Korkeus 340 mm, vaakapellistä putsarin yläreunaan (putsarin korkeus pohjan ja kannen kanssa 100 mm). Mulla siis CSP:n imarit, kuten edellä todettu niin type 3 imareilla paljon vähemmän, ja putsareitakin löytyy paljon matalempia. Toinen vaikuttava seikka on imusarjoissa se, että onko offset imarit vai ei. offset imareilla oikeanpuoleinen kaasari menee huomattavasti edemmäs (tarkkaa mittaa en muista, mutta puolet siitä mitä eri puolen pyttyjen linjassa on eroa). Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 Kiitti. Näillä näkymin IDF:t mahtuu paremmin, mutta yllämainitun mitan mukaan kyllä IDA:tkin mahtuis. IDA:t vissiin kumminkin jonkin verran leventävät enemmän kuin IDF:t? Toisaalta IDA:t ei taida sopia budjettiinkaan... :) Dellorto DLRA:t vissiin aika lailla samoissa mitoissa? Quote Link to comment
aki Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 IDA:lle ei ole offset-imusarjoja, ne vain DRL/IDF:lle. IDAt ovat myös paljon leveämmät(tai syvemmät, miten nyt katsoo) eli kurkkujen väli on suurempi --> takimmaisen kurkun kanssa tulee helpommin ahdasta. IDA imusarjaa on perinteisesti kaksi eri korkeutta vakiotyyppisiin kansiin. Muut valut ja spesiaalit ovat sitten oma lukunsa. Quote Link to comment
PZQ Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Mun mitta 410mm on näiden http://csplink.de/yqVVaXN95Q korkeiden tötteröiden kanssa, pöytä tasosta putsarin ylä reunaan.. -Pete- Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 28, 2013 Author Share Posted September 28, 2013 Tämmöisillä palikoilla meinasin nyt nostaa vaihteistoa ja moottoria. Vasemmalla Ranchon juniksen nokkapalalla. (Kiitos Jaskarille!) Ja palapelitakakannakkella.. :) Täähän on OEM.... ;) Quote Link to comment
mite^ Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 Noin 4-5cm ylöspäin, keppilinja vakio. (Tai on sitä lyhennetty laatikon eteeenpäin viemisen takia) Toistaiseksi toimii, takana yksi kisa. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 27, 2013 Author Share Posted December 27, 2013 Nyt laatikko nostettu 50mm takapäästä tällä: Ja edessä n. 35mm jolloin keppilinja pysyi vielä tunnelin sisällä ja vaihteisto mahtui jopa lattian alle ottamatta mihinkään... :) Quote Link to comment
ARTO Posted December 27, 2013 Share Posted December 27, 2013 Nyt sulla rupee koneen etustefa vuotamaan kun öljyt valuu eteenpäin:D Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 27, 2013 Author Share Posted December 27, 2013 Siellä on uus stefa... ;P Valuu varmaan muillakin vain keulaa madaltaneissa autoissa? :D Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.