Guest fgronlun Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 Olis aikomus tehdä stroker kone 94*84. Lohko on alumiini bad ass lohko veivit h-profiilit Kysymys on mitä ongelmia on tullut vastaan noitten stroker koneitten niputuksessa? Tuo nokka akseli niin kaipaako tuolla iskulla jo koneistamista? (jotta mahtuu pyöriin) Lohkoo ei ole vielä tallin lattialla(tulossa päin), mutta olis kiva tietää mihinkä varautua.. Muuten sisäkalut on jo hankittu. Sitte ne €, £, $ vastausket voi jättää pois.. Quote
Guest ritariässä Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 niin, kyl se nyt on vaan niin että osat pöydälle levälleen ja koesovittelemaan. siitä se lähtee. ei tost pysty suoraa vastausta antamaan. esim noissa h-profiilisissa veiveissä on eri valmistajilla erillaisen tilatarpeen omaavat alapääte jne... saatat selvitä hyvinki npienillä jyrsimisillä. cbn kanget ainakin tarttee v'hemmän tilla ku scatin vastaavat jne... oottelehan osia rauhassa. siitä riemu ja kesän odotus alkaa:) Quote
Guest fgronlun Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 Ajattelin lähinnä jotain yllätyksiä. Ahtaata tulee koska kangetkin on norm pidemmät(joten yllätyksiä tulee). Wiseco:issa kai on samat välykset ku mahleissa? Ajattelin ku tulee nuo mahlen pytyt. Quote
mikko k Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 Jos lohko on jo valmiiksi koneistettu pitemmälle iskulle niin ei paljoa ongelmia pitäisi ilmetä. Onko sun "bad ass" lohkossa korotettu katto? Nokka-kiertokanki välykseen vaikuttaa eniten kiertokangen alapään halkaisija, vakio 55mm kaulat vaatiin enemmän tilaa kun chevy 2"=50,8mm. Kangen pituus ei kauheammin vaikuta. Wisecoja saa miljoonalla mitalla ja välyksellä. Mittaat ne ja syltyt tietenkin ennen asentamista. Samoin männänrenkaat sovittelet sylttyihin ja tarkistelet renkaitten päitten etäisyydet, niissä on usein paljonkin tekemistä. Ja yllätyksiä varmasti riittää, samoin uutta opittavaa.... Quote
Guest fgronlun Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 niin se unohtu että tosiaan chevyn kaulat lohko pitäis olla se korotetulla katolla Ei ole vile tietoa noista männistä ac tilattu kuitenkin. Kaverilla on männänrengas viila joten se hieman avittaa. Mitenhän on pitääkö rengas välys olla hieman suurempi ahto koneessa? Quote
mikko k Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 niin se unohtu että tosiaan chevyn kaulatlohko pitäis olla se korotetulla katolla Ei ole vile tietoa noista männistä ac tilattu kuitenkin. Kaverilla on männänrengas viila joten se hieman avittaa. Mitenhän on pitääkö rengas välys olla hieman suurempi ahto koneessa? Chevy kaulat ja korotettu katto, niin ei pitäisi olla juuri ongelmia. Wisecojen mukana tulee paperi miten paljon välystä täytyy olla milläkin koneella, ts. turbolla tai vaparilla tai nitrolla.... Meni muistaakseni jollakin kertoimella suhteessa männän halkaisijaan. Mutta näet sen sitten. Quote
UltraVW Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 Kertokaa tyhmälle että mikä tekee noista wisecon männistä paremman vs mahlen takomäntiin?Ainakin hinta on kalliimpi? Quote
Guest ritariässä Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 mahlen "takomännät" ei kestä kovia ahtoja ja jos kiekat liikkuu 7500-8000 nurkilla, halkeevat kyljistä vaparissakin. Quote
UltraVW Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 OK kiitti tiedosta.Kait noilla mahleiilla tavallinen katu strokeri pelaa?? Quote
Tomppa Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 Pelaa toki. Sen verran rookereita kuitenkin on aikojen saatossa tako-Mahlejen kanssa kasattu ja ilman huolia ajettu, jotta ihan huoletta laittaisin katurookeriin sellaiset. Quote
mikko k Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 Kertokaa tyhmälle että mikä tekee noista wisecon männistä paremman vs mahlen takomäntiin?Ainakin hinta on kalliimpi? Wiseco on mm. JE:n tapaan kilpamäntä. Luja, kevyt, ohuemmat männän renkaat, joilla parempi tiiviys, jne. vrt. mahleen. Mahle oli muistaakseni myös painevalumäntä eikä takomäntä. On noilla mahleillakin ajettu esim turvo-escoissa 400-500 pollea, mutta rajat on jo kriittiset. Katuroogeriin mahlet ovat todella ok. Myös pienemmillä ahdoilla ja rajoitetulla kierrosluvulla. Quote
Guest Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Kysymys on mitä ongelmia on tullut vastaan noitten stroker koneitten niputuksessa? Eihän noissa mitään ongelmia ole ollut =) Venttiilikoneisto on minusta "haasteellisin"! Nosto, vipat, jousien jäykkyydet, liikevarat ja osien painoon kannattaa satsata ettei "herkkyys" kärsi ;) Onhan noissa huomioitavaa... Quote
DWL_Puavo Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Miun veikkaus on että koko padassa eniten sovittelua tulee puristuksista ja koneen leveyden joka tapauksessa kasvaessa paikalleen laittelemisessa. Noissa badass-lohkoissa on aika mukavasti jo "rikkaa" sylinterin alla kun ne on strokeemiseen tarkoitettukin. Veivit on varmaan 5.5 tai 5.6", kun männät on mahlen strokerit ja kansien palotilavuus veikattu 50ccm, niin rikkoja tarttee ysin puristuksille vakiolohkoon 4-7mm veivien pituudesta riippuen. Muistaakseni noissa badass-lohkoissa on vakioon nähden muutaman millin "enempi deckiä" joten rikkoja ei välttämättä tarvita montaa milliä. Mikäli käytetään vakio-puhallinkoppaa ym., niin sylinterien päälle tulevat ilmanohjauspellit olisi hyvä tiivistellä sitten lohkoa vasten kun niihin jää varmasti rako, asia jota en itte kyllä viittinyt tehdä. Puavo @ dwl ps. mikähän olis oiva sanallinen kuvaus sylinterin korotusrikkojen sijaan olevasta suuremmasta lohkon paksuudesta sylinterien ja lohkon vastepinnasta, kun en keksinyt kuin "enempi deckiä" ja tommosten epämääräisten ilmaisujen käyttäminen vähän korpeaa. Quote
Guest Mika Raussi Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Oisko lohko sillon mahdollisesti leveenpi? Quote
mikan Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Oisko lohko sillon mahdollisesti leveenpi? Onhan se ja jos oikein muistan niin lohkoja saa tilattua eri leveyksillä. Olikohan levein sellainen jossa sylinterin vastinpinta on 9 mm "korkeampi" kuin vakiolohkossa. Tuosta vois sitten työstää tavaraa pois sen mukaan millaisilla osilla moottorin kasaa ja paljonko puristussuhteeksi haluaa. Näin ei tarvitse käyttää ollenkaan korotusrenkaita pyttyjen alla. t. Mika Quote
Guest Aircooled.fi Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Ei tartte paljon muistella kun kattoo tosta: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=258 Oisko "korotettu sylinteripinta" vastine korotetulle deckille? Eihän se ihan tarkka käännös ole, mutta lyhyt kuitenkin ;) Quote
Guest fgronlun Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Pitääpä jäädä noita osia jäädä odottamaan... Dekki(lohkon siis) on tilattu muistaakseni se +9.5, pitää kattoo sitte miten joutuu muuttaan sitä, kanget nimittäin on 5,7" joten voi olla että saa pistää pikkasen prikkaakin jopa alle.. Quote
Guest ritariässä Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 voihan tost jo laskemalla kattoo miten paljo mahdollisia prikkoja tarttee. laskee vaan vakiokankien/iskujen/mäntien mittojen erot uusiin ja saa jo melkoisen tarkasti... Quote
Guest Mika Raussi Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Kokemus kertoo, että laskemalla saa tosiaan tarpeeks tarkkaan. Omien kansien laskemistarpeen mie laskin deckin mukaan. Tosin silleen, että deckiä lisättiin sipasemalla lastu männän laesta. Kaikki sattu kohalleen. Quote
Guest fgronlun Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Nå tuo mäntäkorkeus ei tule tuottaan sitten ongelmia. Laskelmien mukaan pitäis tulla aika lailla lähelle tuota 9.. Ja tarkkaan saa säädettyä sitten koe kokoomisessa. Jos jollain olis kuva stroker konehuoneessa tai kertoo paljo on joutunu muuttaan niin olis kiva. Quote
Racing Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Jos tarvitset korokerenkaita älä osta Bugpack merkkisiä niissä on sitten korkeuseroja samassa paketissa ja mun mielestä ne oli paskaa verrattuna KK:n vastaaviin. Isoveli valvoo nyt kukaan ei laita enää autoistansa kuvia... Quote
Tomppa Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Kyllä Bugpackitkin kelpaa, jos ne on vaan myyjän toimesta mitattu etukäteen ;) nimim. Bugpack renkuloiden kauppaaja Quote
Guest Raggare Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 [whine]voe juukeli.. sovittasko nyt sillälailla et tää palsta on silleen koodailtu et virkamiehet ei nää tätä ja jeesustelut yms. voi jättää kirjottamatta tahi jos pakko avautuu ni joku muu foorumi ku tää palsta..? loppu.[/whine] jatkakaa vaan ihan siit roukkerin rakentelusta niinku ONtopic Quote
-MITO- Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Strokerin leveys kiinnostaa allekirjoittanutta myös. Visioissa hurja moottori.. Quote
Guest Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Strokerin leveys kiinnostaa allekirjoittanutta myös. Visioissa hurja moottori.. Mä teen ainaski 2 metriä leveen seuraavaks. Jan Quote
Guest ritariässä Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 eiks see mee jotenkin näin toi onnistuneen strokerin laaturaja, viivalta lähtiessä etutassujen irrottava asfaltista, vai pitiks vielä kakkosellaki... Quote
Racing Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Ei siihen tarvita edes strokeria, irtoaa 92:sella jokkisautollakin muutaman sentin kun on tarpeeksi kevyt etupää. Quote
Pepe Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 [whine]voe juukeli.. sovittasko nyt sillälailla et tää palsta on silleen koodailtu et virkamiehet ei nää tätä ja jeesustelut yms. voi jättää kirjottamatta tahi jos pakko avautuu ni joku muu foorumi ku tää palsta..? loppu.[/whine] Suutahti. Quote
mikan Posted November 12, 2005 Posted November 12, 2005 Mites teillä näissä hirmuisen pitkäiskuisissa on sylinterien pituus riittänyt vai joutuuko ostamaan pidempiä putkia? t. Mika Quote
Guest fgronlun Posted April 27, 2006 Posted April 27, 2006 Ei ole oma projekti kauheasti edennyt mutta sen verran että lohkoa on hieman putsattu pahimmista valupurseista/pinnasta. Jotain pikku osia kalasteltu.. Mutta kesällä alkaa tienistit joten eiköhän projekti ota vauhtia... Semmonen on mietittäny että kuinka vahva on tuo 8 tapitus? Kestääkö kuinka pitkälle? Sitten semmonen että aikomus olisi tehdä kone jota kierrätetään sinne 7000-8000rpm (ehkä) ja kuinka tehdastekonen valuteräs vauhtipyörä kestää vai pitääkö suosiolla ostaa jälkituotanto teräs vauhtis? Jenkki autoissa nuo valu vauhtikset eivät kestäneet paljoo yli 5000rpm ku niihin alkas ilmestyyn hiushalkeemii? Quote
Racing Posted April 27, 2006 Posted April 27, 2006 En kyllä laittaisi mitään tarvikevalupyörää missään tapauksessa tuollaiseen,vakioon ehkä. VW:n oma riittää aika pitkälle ja siitä koneistaen. Quote
Guest fgronlun Posted April 27, 2006 Posted April 27, 2006 Ittekkin olen ollu sillä kannalla että tuo vakio ajaa asiansa vähintäänki yhtä hyvin ku ping pong race pyörä.. Mutta eihän sitä koskaa tiedä koska loputkin koneesta on melkein noita pokemon tekeleitä niin pitäiskö vauhtiskin olla... Quote
-tipi- Posted April 28, 2006 Posted April 28, 2006 Semmonen on mietittäny että kuinka vahva on tuo 8 tapitus? Kestääkö kuinka pitkälle? Tietänet semmoisen tekniikan kuin 'Wedgemating', minä en siitä mitään tiedä, mutta iso pojat kuulemma semmosta menestykselllisesti harrastaa. Quote
DWL_Puavo Posted April 28, 2006 Posted April 28, 2006 Ilmajäähdytteiskaupan valuvauhtis on kestänyt hyvin nyt kesän, ei ollut halkeamia. Max kierroksia on ollut n. 6200-6400, ja yli 5000rpm:n useasti. Kyseinen vehje 8-tapin-kiinnityksellä, 82x94:ssä, on pysynyt kiinni. Epäilenkin, että ellei satu maanantaikappaletta, ei em. kombinaatiossa ole ongelmia, ts. 8-tappikiinnityksessä. Ongelmaa ehkä vasta sitten kun tulee pidokkaampia renkaita jolloin vauhtikseenkin syntyy suuremmat voimat liikkeellelähdössä. Sitäkin ennen epäilen oman laatikon porsivan. Puavo @ dwl Quote
Guest fgronlun Posted April 28, 2006 Posted April 28, 2006 Just just. Tuo wedge kiinnitys olen kuullut siitä mutta kuvia en ole nähnyt miten se on toteutettu.. Ei kellään olis pistää kuvaa tänne niin saa kattoa minkälainen patentti tuo on.. Autolla olisi aikomus satunnaisesti olla kokeilemassa stripillä ja slicksien kanssa mutta lähdöt tulee ainakin alussa olemaan kilttejä siten että kytkintä sudittamalla nostetaan ahdot joten löysät on pois otettuna.. Voishan tuon laskeekkin paljo Nm tuo kestää noin teoreettisesti mutta ku ei oikein jaksaisi. Quote
mikko k Posted April 28, 2006 Posted April 28, 2006 Just just. Tuo wedge kiinnitys olen kuullut siitä mutta kuvia en ole nähnyt miten se on toteutettu.. Ei kellään olis pistää kuvaa tänne niin saa kattoa minkälainen patentti tuo on..Autolla olisi aikomus satunnaisesti olla kokeilemassa stripillä ja slicksien kanssa mutta lähdöt tulee ainakin alussa olemaan kilttejä siten että kytkintä sudittamalla nostetaan ahdot joten löysät on pois otettuna.. Voishan tuon laskeekkin paljo Nm tuo kestää noin teoreettisesti mutta ku ei oikein jaksaisi. Wedge on kartiokiinnitys. Sorvataan kammenpää kartioksi ja samoin vauhtis. Tosin materiaalia täytyy lisätä hitsaamalla, että kartio saadaan aikaan. Kytkin ei kestä "suditusta", levy käryää! Ja kuparilevy ei luista. Toisekseen kun viivalle mennään ja potta on päässä, niin kyllä siinä KAIKKI KYTKIMEN SÄÄSTÄMISET UNOHTUU!! :-D Quote
-tipi- Posted April 29, 2006 Posted April 29, 2006 http://wpkinfos.free.fr//bulltech/wedge.htm tällä taipuu ranska englantiin: http://babelfish.altavista.com/ Quote
Guest Joonas_p_k Posted April 29, 2006 Posted April 29, 2006 Nyt kun tässä stroker koneista puhutaan niin paljon kannattaisi tälläisestä maksaa? Vaihdettu kanget ja kampura pitkäiskusiin, pytyt 1700-1800, tupla dellut tai weberit tehoa kuulemma noin 80-100hp perstuntumalta, mutta vääntöä sitten enempi. Uusi kytkinasetelma ynnä muuta. Vähän ajettu kone kuulemma, ja omistajakaan ei muistanut enää kuuden vuoden seisonnan jälkeen mitä koneessa oli sisällä. Ja mitä ongelmia voi seurata jos laitan tuollaisen vakio 1300 -65 kuplaan? Quote
Sami Leskinen Posted April 29, 2006 Posted April 29, 2006 Nyt kun tässä stroker koneista puhutaan niin paljon kannattaisi tälläisestä maksaa? Vaihdettu kanget ja kampura pitkäiskusiin, pytyt 1700-1800, tupla dellut tai weberit tehoa kuulemma noin 80-100hp perstuntumalta, mutta vääntöä sitten enempi. Uusi kytkinasetelma ynnä muuta. Vähän ajettu kone kuulemma, ja omistajakaan ei muistanut enää kuuden vuoden seisonnan jälkeen mitä koneessa oli sisällä. Ja mitä ongelmia voi seurata jos laitan tuollaisen vakio 1300 -65 kuplaan? renkaiden sutinaa Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.