lasse haukkavuori Posted October 31, 2014 Posted October 31, 2014 Tuo yläosa löytys tuolta eBaysta http://www.ebay.de/itm/Typ3-Schlostrager-hinten-311-813-307-A-ab-1966-VW-Neuteil-NOS-/181166200639?pt=DE_Autoteile&hash=item2a2e58d73f Quote
Arska Posted October 31, 2014 Author Posted October 31, 2014 Sen yläosan saa oikaistua melko helposti mutta tuo alaosa on aika paha. Voi senkin saada suoraksi mutta on varmaan venähtänyt paljon ja pakkelilla ei viihtis tehä. Quote
-tipi- Posted November 1, 2014 Posted November 1, 2014 T3HQ:n Mario mainosti tänään facebookissa nosseja takahelmoja, vaan ne saattaa olla varsin arvokkaita. Itelläkin ois moisen tarve Variantissa. Quote
Arska Posted November 2, 2014 Author Posted November 2, 2014 Sinkittyä peltiä ja erittäin siistin näköiset. Viikonloppuna selvinnee istuvuus jos kerkee duunaa uudet lämpöputket. Rojekti jatkuu. Miltäs ne helmat vaikuttaa. Istuuko nuo hyvin paikalleensa? Quote
lasse haukkavuori Posted November 6, 2014 Posted November 6, 2014 Mario ei vaan lähetä Suomeen. Ei ainakaan peltiosia. Tai ei lähettänyt ainakaan minulle. Edelleen vase etulokasuoja haussa. Oikea löyty jo Quote
Arska Posted November 15, 2014 Author Posted November 15, 2014 No niin nyt tuli potkaistua tuota ruosteista mutteriläjää vähän eteenpäin. Nyt olis sitte yks projekti muttereina:-) Joku oli antanut kemppiliimaa korin ja pohjan välille vaan tyroliitti puri siihenkin. Pari räpsyä samalla. Tilasin T14 lattiapellit, niitä odotellessa jos purkaisin autoa vielä enemmän muttereiksi ja aloittais muun alustan kunnostuksen. Korin kunnostus jäänee myöhemmäksi. Hiekkapuhallus kait seuraavaksi. 1 Quote
iiroh Posted November 15, 2014 Posted November 15, 2014 Vois ainakin aluksi sanoa että tuollaisia työtiloja moni meistä kadehtii ::) 1 Quote
Arska Posted November 15, 2014 Author Posted November 15, 2014 (edited) Kiitosta vaan. Tila valmistui juuri sopivasti talvea vasten vaikka ulkoapäin talli on vielä hiukan keskeneräinen, josko sitten ens kesänä tekis tuon valmiiks. Koeponnistus vasta menossa tilojen kanssa. Rapia 70m2 ja 3.8m korkeaa olis harrastetilaa ja nyt jo tuntuu että sitä ei oo yhtään liikaa vaan päinvastoin. Lämmityksestä vastaa tällähaavaa ilmalämpöpumppu. Vaikkakin laittelin lattiaan varmuuden vuoksi lämmitysputkiakin. Mistä tuota tietää vaikka joskus.... Haaveet omasta harrastetilasta toteutui vihdoin. "Aina toisten nurkissa värkkäilyyn kyllästynyt" ;-) Ja niin hei se takapenkki kokonaisuudessaan ja vänkärin jakkara puuttuu edelleen! Saa tarjota huonojakin, verhoiltava kumminkin uudelleen Edited November 15, 2014 by Arska Quote
kari kittilä Posted November 15, 2014 Posted November 15, 2014 (edited) Tässä ois pari kuvaa noista T14 pohjapelleistä, käyköhän ilman isoja sovituksia? Edited November 15, 2014 by kari kittilä Quote
Arska Posted November 15, 2014 Author Posted November 15, 2014 Vähän on eroa, mutta se olikin jo tiedossa levyjä tilattaessa. Tarkoitus on tehdä noista sovittamalla sopivat, vanhat pellit kuin olisi haulikolla ammuittu reikiä täyteen. Ei siis yhtään ehjää kohtaa. Taitais tulla ihan tilkkutäkki vanhoista paikkailemalla. Kiitos kuvatuksista. Quote
Arska Posted November 18, 2014 Author Posted November 18, 2014 Mites tuo kolmosen etuakseli puretaan ilman mustia kynsiä? Quote
Lasse Posted November 18, 2014 Posted November 18, 2014 navat irti, olat irti, tukivarret irti ja siinähä sitten onkin. Ei mitään kummaa. Voi tosin olla jousisauvat ja kallistuksen vakain pooreistaan aika tiukalla. Quote
Arska Posted November 19, 2014 Author Posted November 19, 2014 Saakos noita vääntösauvan suojakumia jostain jos joutuu antaa lämpöä pooreille niin nehän saattaa sulaa matkalle? Quote
-tipi- Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 Voithan mäjäyttää tukivartta moskalla vähän sisäänkin päin, luulis sen liikkeelle lähtevän. Mulla ei oo ollu koskaan ongelmia boorien irtoomisen kans. Ohjeena muuten on myös, että älä irrota jousen kiinnityspulttia kokonaan (alemman tukivarren yläpuolella), vaan vain löysytä, että voit kääntää tukivarren stopparilätkän edestä pois. Jousi on kuulemma hankala saada takas, jos irrotat sen kokonaan. Tästä ei tosin omakohtaista kokemusta, koska en oo ikinä jousia kokonaan irrottanu, saati katkenneita joutunu vaihtamaan. Quote
Arska Posted November 19, 2014 Author Posted November 19, 2014 Mites tuon akselin madaltaminen onnaa. Pooreilla kikkaillen?, kun ei oo sukua tuolle 1 tyypin akselille. Jos niin kuinka monta napsua kärsii ja paljonko putoaa? Tuossa samallahan sen kätevästi tekis. Ohjeena muuten on myös, että älä irrota jousen kiinnityspulttia kokonaan (alemman tukivarren yläpuolella), vaan vain löysytä, että voit kääntää tukivarren stopparilätkän edestä pois. Jousi on kuulemma hankala saada takas, jos irrotat sen kokonaan. Tästä ei tosin omakohtaista kokemusta, koska en oo ikinä jousia kokonaan irrottanu, saati katkenneita joutunu vaihtamaan. Siis ne jotain 12mm vahvat puikot akselin sisällä ja se stoppari 15mm kannalla olevalla pultilla kiinni. Onko ne ne jouset? Vai? Quote
MESIKÄMMEN Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 Tuossa on kuva kolkin etuakselin sisälmyksistä. Quote
Arska Posted November 19, 2014 Author Posted November 19, 2014 Tuossa on kuva kolkin etuakselin sisälmyksistä. Just noin mulle kävi että en saanut irti pelkkiä pooreja ulkopäästä vaan piti vetää ulos koko jousi tai onko tuo nyt sitten vääntösauva. Ei se mitään kun merkkasi tuon että missä kulmassa tuo oli:) Quote
Arska Posted November 20, 2014 Author Posted November 20, 2014 Yksi pallonivel ja sen kumi on rikki. Mistä tilalle uusi? Quote
-tipi- Posted November 20, 2014 Posted November 20, 2014 Vaikka noista kaupoista, joita on jo tähänkin ketjuun linkitelty? Quote
vwagen Posted November 20, 2014 Posted November 20, 2014 Nostin pallonivelilmoituksen myyntipalstalla näkyviin,nämä eivät siis ole nyky tarvike/repro niveliä vaan LMB:n laatutuotteita70-80 luvulta. Quote
lasse haukkavuori Posted November 20, 2014 Posted November 20, 2014 Ispwestiltä olen tilannut ja he ainakin halusivat oikeasti tehdä kauppaa. Heti kun ilmoitin että olen Suomesta niin ymmärsivät tämän veroparatiisin ja tullin kiemurat oikein hyvin asiakkaan kannalta. Tänään tuli nuo helmat ja lokasuojankorjauspalat Baltic-käfer.de:ltä. Näitä ei paruzzilta enää saa. Sinkittyä peltiä ja erittäin siistin näköiset. Viikonloppuna selvinnee istuvuus jos kerkee duunaa uudet lämpöputket. Rojekti jatkuu. Helma asennettu kuskinpuolelle. Hyvin istui siistiä työtä. Kuvia myöhemmin Quote
Arska Posted November 23, 2014 Author Posted November 23, 2014 Helma asennettu kuskinpuolelle. Hyvin istui siistiä työtä. Kuvia myöhemmin Kuvat oliskin aika kivoja:) Quote
Arska Posted January 3, 2015 Author Posted January 3, 2015 No Sillai kai:) Pitihän sitä repäistä ajan kuluksi rojektia eteenpäin. Tein jotain peuuttamatonta, laikkasin lattiat veke. Sitä ennen tein tuollaiset reunajigit molemmin puolin. Kokkolasta Ari Huhdalta tilasin karmannin pellit joita nyt pitäisi alkaa muokkailemaan. Muutama räpsy tuohon vielä Etuaksila on hiekkapesty/ paikattu pikku reijät ja odottelee maalausta. Quote
Tanhis Posted January 4, 2015 Posted January 4, 2015 Ja niin hei se takapenkki kokonaisuudessaan ja vänkärin jakkara puuttuu edelleen! Saa tarjota huonojakin, verhoiltava kumminkin uudelleen Kolmeparia erilaisia etujakkaroita löytyy raumalta laita viestiä jos kiinnostaa vielä. 1 Quote
Lasse Posted January 4, 2015 Posted January 4, 2015 niin joku takajakkara löytyy. Semmoista muovikerniä jossa ruutukuvio. Noutaa pitäis, vähä iso lähetellä mihinkään. Ilmoita jos otat etten heitä romukuormaan. Quote
Arska Posted January 4, 2015 Author Posted January 4, 2015 Kolmeparia erilaisia etujakkaroita löytyy raumalta laita viestiä jos kiinnostaa vielä. Valokuvia vois laitella jos on. Laitoin yht.tiedot yv Quote
Arska Posted January 4, 2015 Author Posted January 4, 2015 niin joku takajakkara löytyy. Semmoista muovikerniä jossa ruutukuvio. Noutaa pitäis, vähä iso lähetellä mihinkään. Ilmoita jos otat etten heitä romukuormaan. Sama Lasselle kuva jos mahd. Yht. tiedot yv Quote
Arska Posted January 5, 2015 Author Posted January 5, 2015 (edited) Tällainen on se ainokainen jakkara mikä autosta löytyypi. Jotain saman kaltaista olisi hakusalla. Otsakettakin piti vähän rukata ku rojekti on oikeasti alkanut:) Edited January 6, 2015 by Arska Quote
Arska Posted January 23, 2015 Author Posted January 23, 2015 Rojekti ei etene, inspis hukassa. Jotain kumminkin aihetta hiukan viistäen. Tuollaisen nostimen meinasin pykätä jotta saa koppaa mallata päälle ja pois, päälle ja pois. On sillä varmaan tulevaisuudessa jotain muutakin käyttöä. Jos tästä sais taas inspiraation auton kimppuun:) Quote
Arska Posted February 12, 2015 Author Posted February 12, 2015 Taas vaihteeks on saatu virtaa kintaisiin tuon auton kanssa. Liekö tuo kevätaurinko joka tuo virtaa vai oisko se sittenkään. Oma hommansa nuissa ghian pelleissä saaha sopimaan tuohon 3 tyyppiin mutta yrittänyttä ei lannisteta. Eipä oo ennen tullu tigattua peltiä tigillä vaikka putkea enemmänkin, mutta eri hyvä vehe peltihitsaukseen. Puhaltelin hiekalla puhtaaks nuo pellit ja rungon että ei käryä kun hitsailee. 1 Quote
Tanhis Posted February 13, 2015 Posted February 13, 2015 Nonni hyvältähän tuo näyttää seam sealerit saumoihin ja maali pintaan. Quote
Pedalpusher Posted February 13, 2015 Posted February 13, 2015 Upeeta työtä pohjan kanssa. Tigillä saa varmaan hienosti sauman sulamaan nätiksi myös takapuolelta, ei jää saumaan reikiä alashionnan jälkeen. -Mikko- Quote
Arska Posted February 20, 2015 Author Posted February 20, 2015 Nonni ja sitten pieni koesovitus ennen lopullista hitsausta. Hyvin onnistui kun teki ns. jigit reunoja varten johon porasi korin ja pohjalevyn kiinnitysreijät. Taidan käyttää nuo jigit tuohon korin alapuolisten haperoiden kiinnityspintojen tilalle. Ei ainakaan heti puhki ruostu kun ovat 4mm paksua:-) Ja samalla tuli tuon uuden nostimen koeponnistus. Nostotoimitus aika hyvä. Pikkasen ku vielä viilaa ni hyvä tulee, pari vahvistusta se kaipaa niin ei lähe valumaan toiseen päähän. Millonkas se kerralla onnistuis kohilleen...... 2 Quote
Arska Posted February 24, 2015 Author Posted February 24, 2015 (edited) Ja nyt olis nuo rungon takakulmatkin liimattu umpeen. Kohta olis pohja maalausta vaille valmis. Edited February 24, 2015 by Arska Quote
Arska Posted March 3, 2015 Author Posted March 3, 2015 (edited) Taka-akselin kunnostus alkakoon. Hiekkapesun jälkeen löytyi jonkun piilottamia pääskyn pesiä tukivarsista sekä korroosiovaivoja. Kaiken saa näköjään hyvin piiloon reilulla määrällä alustamassaa:-) Noh uutta peltiä selkään sekä maali päälle niin hyvä tulee. Edited March 3, 2015 by Arska Quote
Guest a-p Posted March 3, 2015 Posted March 3, 2015 Itse kyllä koittaisin hankkia uudet/käytetyt tukivarret mielummin kuin noista saada kunnolliset. Toki onnistuu noistakin mutta on kyllä tosi paljon työtä. Ei ainakaan mulla ole intoa säästää alustan/jarrujen toiminta varmuudessa. Quote
lasse haukkavuori Posted March 3, 2015 Posted March 3, 2015 Hienoa työtä teet ja nopeasti etenee. Töitä riittää tuossakin projektissa. En tiedä pidätkö kirjaa kustannuksista, mutta luulenpa, että muutama tuhat lappunen on sileänä ennenkuin leimalle ajelet. Quote
Arska Posted March 3, 2015 Author Posted March 3, 2015 Töitä riittää tuossakin projektissa. En tiedä pidätkö kirjaa kustannuksista, mutta luulenpa, että muutama tuhat lappunen on sileänä ennenkuin leimalle ajelet..... Kiitokset kannustuksesta, voihan se niinkin olla. Harrastaminenhan ei maksa mitään......vai miten se meni, any way. Tukivarsia olisin vailla jos vain löytyisi vähän ehjemmät. Saa noista varmaan värkkäämälläkin ihan hyvät. Budjetti on vielä tässä vaiheessa aika pieni mutta voihan se ajan mittaan kasvaakin. Tais tähän mennessä suurin investointi olla nuo pohjalevyn puolikkaat. Tunteja en ole ihan hirrrrveesti uskaltanut laskea;-) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.