Guest Skipi_ Posted February 6, 2015 Share Posted February 6, 2015 Osaiskos joku neuvoa millä tarkistetaan venttiilien tiiveys. Hionnan ja puhdistuksen jälkeen laitoin jouset kiinni. Korjausoppaassa luki että kaadetaan vaihteistoöljyä lautasten päälle kannen ollessa väärinpäin ja odotetaan pari tuntia. Itse laitoin naftaa kun aattelin ettei tarvi paria tuntia ootella. No perkele... vain kaksi imuventtiiliä piti vartin oottelun jälkeen. Onko nafta liian juoksevaa vai hionko vaan lisää? Quote Link to comment
Tanhis Posted February 6, 2015 Share Posted February 6, 2015 Hio lisää kyllä naftan pitäisi pitää kun kaasua tiivistetään käytössä. Quote Link to comment
Pepe Posted February 6, 2015 Share Posted February 6, 2015 Joo useamman hiontakerran vaati omat uudet CB brassikannet että tuli tiiviit. Olin jo kiikuttamassa venttiilipajallle kun meinas usko loppua. Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted February 6, 2015 Share Posted February 6, 2015 Asia selvä. Lisää hiontaa sit vaan. Quote Link to comment
jarmo juurikka Posted February 7, 2015 Share Posted February 7, 2015 Jos kannet on muuten hyvät voi olla koneistamon paikka ja venttiilien työstö. Jos joutuu paljon hiomaan se on vähän jo tekohengitystä. Quote Link to comment
Meto Posted February 7, 2015 Share Posted February 7, 2015 Juu toimivat/pitävät seetit pitää nesteen vaikka ei olisi edes venttiilijouset paikoillaan.. Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted February 7, 2015 Share Posted February 7, 2015 Jos kannet on muuten hyvät voi olla koneistamon paikka ja venttiilien työstö. Jos joutuu paljon hiomaan se on vähän jo tekohengitystä. Tällä kertaa luultavasti vika hiojassa. Seetit hyvännäköiset ja tosiaan hioin liian vähän kummallakin tahnalla. Kannet 043 2r ja muuten loistavassa iskussa. Quote Link to comment
jarmo juurikka Posted February 8, 2015 Share Posted February 8, 2015 Kun kannet on paikallan voi helposti venttiilien pitävyyden tarkastaa myös niin, että poraa vanhasta sytytys tulpasta sisukset pois ja hitsaa siihen pianeilma letkin vastakappaleen ruuvaa sen sittten tulpan tilalle ja syöttää paineilmaa sylinteriin, tämä tietenkin ennen venttiilikoneiston asennusta. jos pako tai imu kanava tohisee niin silloin venttiilit vuotaa tai jos vuotaa tulpan luota niin kansi halki. Mutta hyvä homma jos hionnalla pääsee säästyy siinä rahnaa :) Quote Link to comment
multanen Posted February 8, 2015 Share Posted February 8, 2015 Kun kannet on paikallan voi helposti venttiilien pitävyyden tarkastaa myös niin, että poraa vanhasta sytytys tulpasta sisukset pois ja hitsaa siihen pianeilma letkin vastakappaleen ruuvaa sen sittten tulpan tilalle ja syöttää paineilmaa sylinteriin, tämä tietenkin ennen venttiilikoneiston asennusta. jos pako tai imu kanava tohisee niin silloin venttiilit vuotaa tai jos vuotaa tulpan luota niin kansi halki. Mutta hyvä homma jos hionnalla pääsee säästyy siinä rahnaa :) Noita saa valmiinakin jos ei ole mahkuja rakennella: http://www.motonet.fi/fi/tuote/765177/Sytytystulppareian-paineilmatulkki Luulen että oma kansi vuosi hieman seetin ohi kun oli niin pahasti halki venttiilien välistä... Noh, ei haittaa ajoa. Quote Link to comment
jarmo juurikka Posted February 8, 2015 Share Posted February 8, 2015 katoppas tuo on hyvä vehe Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted February 11, 2015 Share Posted February 11, 2015 Nyt venat pitää naftan ilman jousiakin. Ei tarvinnut paljon hioa lisää... Seuraava kysymys: Vauhtipyörää asennettaessa mitataan heittokellolla päittäisvälys. Kiristetäänkö vauhtis tällöin(kin) 36kgm? Vai vasta kun välys on säädetty ja stefa asennettu? Quote Link to comment
metake Posted February 11, 2015 Share Posted February 11, 2015 Jos on ollut o-renkaallinen vauhtis niin olen kiristänyt sen vain "kiinni" (mutta ei lähellekkään oikeaa tiukkuutta) ja mitannut/säätänyt päittäisvälyksen kohdalleen. Sitten kiristänyt oikeaan momenttiin ja tarkistanut päittäisvälyksen. Ja lopullisessa kiristyksessä aina lukitusliima vauhtipyörän pulttiin. Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted February 11, 2015 Share Posted February 11, 2015 On joo o-renkaallinen. Teemme siis näin. Kiitos Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted February 16, 2015 Share Posted February 16, 2015 Tulipas mieleen että onkohan venttiilit(32 pako ja 35,5 imu)riittävän kokoiset kun pytyt 90,5. Kannet 043 2-reikä, lohko AS41 ja kaasarina Lortto drla40? Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 Hei. Neuvokaas viisaat mikä ratkaisuksi kun hihnapyörän suojapelti ei mahdu pohjaan asti. Ottaa kiinni öljypumpun kiinnitysmuttereihin. Öljypumpun päällä suodatinjalka. Edellisen omistajan ratkaisu oli jättää pelti pois ja rälläkällä puolittaa mutterit... Itse en moista tee. Quote Link to comment
Anpu Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 Teet reiät peltiin muttereittein kohdalle+pajavasaraa. Quote Link to comment
AVe Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 Kertokaas minkä kokoinen on ratin keskiöön mutteri, eli avainkoko? Quote Link to comment
Sakke Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 yleensä 27mm. Uudemmissa taitaa olla jo 24mm. Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted March 2, 2015 Share Posted March 2, 2015 (edited) Kuuluuko yleensä tiivistesarjasta saada kaikki tiivisteet käytettyä? Ite tilasin http://www.aircooled.fi/tuote/1205/moottorin-tiivistesarja-t1-8651282-13001600-1laatu Mietityttää pienet paperiset pyöreät tiivisteet että mihin. edit. Sekä nuo neljä isoa pyöreää paperista? Edited March 2, 2015 by Skipi_ Quote Link to comment
Tanhis Posted March 2, 2015 Share Posted March 2, 2015 Niissä tiivistesarjoissa tulee välillä outojakin tiivisteitä mukana eli kaikkea ei tarvitse väkisin koettaa käyttää. Quote Link to comment
Tutkija Posted March 2, 2015 Share Posted March 2, 2015 (edited) Neljä isoa sylinteriputkien alapäähän. Ja pienemmät todennäköisesti huohotinboxin tiivisteet. Edited March 2, 2015 by Tutkija 1 Quote Link to comment
Guest Yoke Posted March 2, 2015 Share Posted March 2, 2015 Tuolta löytyy tiivisteille käyttökohteita, kaikkiahan ei tarvitse käyttää... http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=527020 Quote Link to comment
J.Ussi Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Mikä kierre on kytkinvaijerin päässä ? Quote Link to comment
Tanhis Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 (edited) Eikös se ihan normaali M6 (Tai M8) kierre ole mutta tietty fiksumpaa ostaa siihen kuuluva kahden euron siipimutteri. http://aircooled.fi/tuote/1230/kytkinvaijerin-siipimutteri-t12-8651282 Tai jos sulla on vääränpituinen vaijeri ja ajattelit jatkaa sitä niin alle kympillä saa uuden vaijerin joka saattaa olla ihan sen arvoinen siinä vaiheessa kun sitä viritystä korjaat vesisateessa ilman työkaluja motarinvarressa kun tyttöystävä on soittanut että nyt panettaa. Edited March 4, 2015 by Tanhis 4 Quote Link to comment
J.Ussi Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Ei oo mun vaijerissa m6 eikä m8. Siipimutterin tilalla on puolipallopäinen mutteri jonka avainkoko on myöskin joku hämärä 13-14mm väliltä. Suattaapi muuten ollakin joku tuumakoko ? Lähinnä ajatuksena oli laittaa toinen mutteri lukitsemaan tuo säätömutteri. Liekö sille tarvetta jos siipimutteriakaan ei tarvitse lukita? Quote Link to comment
Tanhis Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 (edited) Siipimutteri lukittuu kartiomaisella päällään suoraan kytkinhaarukan vipuun eli kyllä lukitus on tarpeellinen. Niin ja kierre kannattaa rasvata ennen asennusta että säätö onnistuu vielä myöhemminkin ilman uuden vaijerin vaihtoa. Edited March 4, 2015 by Tanhis Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Tai jos sulla on vääränpituinen vaijeri ja ajattelit jatkaa sitä niin alle kympillä saa uuden vaijerin joka saattaa olla ihan sen arvoinen siinä vaiheessa kun sitä viritystä korjaat vesisateessa ilman työkaluja motarinvarressa kun tyttöystävä on soittanut että nyt panettaa. Eiköhän lottovoitto ole todennäköisempi =) Quote Link to comment
x-pj Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 (edited) Ei oo mun vaijerissa m6 eikä m8. Siipimutterin tilalla on puolipallopäinen mutteri jonka avainkoko on myöskin joku hämärä 13-14mm väliltä. Suattaapi muuten ollakin joku tuumakoko ? Lähinnä ajatuksena oli laittaa toinen mutteri lukitsemaan tuo säätömutteri. Liekö sille tarvetta jos siipimutteriakaan ei tarvitse lukita? Siinä on alunperin pieni lukitusmutteri. Kierrettä en tiedä. Siipimitterissa on eri kierre. Edited March 4, 2015 by x-pj Quote Link to comment
metake Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Kierre on (muistaakseni) M7. Vanhemmissa on tavallinen kartiopäinen mutteri ja sille lukitusmutteri, uudemmissa tuo siipimutteri jossa on pienet "nököset" lukitusta hoitamassa. Ja vahvasti olen sitä mieltä että noissa on kyllä sama kierre. Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Hei. Neuvokaas viisaat mikä ratkaisuksi kun hihnapyörän suojapelti ei mahdu pohjaan asti. Ottaa kiinni öljypumpun kiinnitysmuttereihin. Öljypumpun päällä suodatinjalka. Edellisen omistajan ratkaisu oli jättää pelti pois ja rälläkällä puolittaa mutterit... Itse en moista tee.Hei palatakseni aiempaan ei auta reikien teko suojapeltiin. Ite pyörä ottaa muttereihin kiinni. Väärä öljypumppu? Quote Link to comment
Anpu Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Hei palatakseni aiempaan ei auta reikien teko suojapeltiin. Ite pyörä ottaa muttereihin kiinni. Väärä öljypumppu? Kuva vois selventää asiaa (meneekö hihnapyörä liian syvälle). Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Onko tosta apua. Laitan kotoa lisää kuvaa kun tää on prkleen hankalaa puhelimella Quote Link to comment
Anpu Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Kyl mää melkein hukkaisin ton valurautapumpun ja laittaisin oikeen pumpun ton suodatinjalan kanssa. Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Mikähän sen kanssa sopis? Quote Link to comment
Anpu Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 (edited) Tosta http://www.aircooled.fi/tuote/340/oljypumppu-ulosotolla-maxi4-3niittiselle-nokalle riippuen minkälainen kansi on, tai varmin ratkaisu http://www.aircooled.fi/tuote/109/suodatinoljypumppu-maxi2-3niittiselle-nokalle-cb Eipä ainakaan tule yhteensopimattomuus ongelmia. Edited March 4, 2015 by Anpu Quote Link to comment
Guest AnssiH Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Tää kysymys vois sopia tänne. Eli miten tuosta kuusseiskasta lähtee kojelaudasta valokatkaisija irti? Ehjänä mielellään? Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Tosta http://www.aircooled.fi/tuote/340/oljypumppu-ulosotolla-maxi4-3niittiselle-nokalle riippuen minkälainen kansi on, tai varmin ratkaisu http://www.aircooled.fi/tuote/109/suodatinoljypumppu-maxi2-3niittiselle-nokalle-cb Eipä ainakaan tule yhteensopimattomuus ongelmia. Saakelin kalliita sanoi köyhä ;) Onnistuiskohan tämän http://www.aircooled.fi/tuote/1285/oljypumppu-26mm-hd-alumiini-3niittiselle-nokalle ja vanhan suodatinjalan kanssa jos pultin reiät täsmää? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.