Guest Mika Raussi Posted June 24, 2006 Share Posted June 24, 2006 Ja tina elää teräksen mukana. Toki se on vähän vittumaista hioa, mutta eiks se ookkin peltisepän, eikä maalarin hommaa? Quote Link to comment
Racing Posted June 24, 2006 Share Posted June 24, 2006 Oikea aine oikeeseen paikkaan. Maalari kyllä luulisi tietävän mitä tekee kun on ikuisuuden hommiansa tehnyt ja ainakin mitä olen työnjälkiä muutamia nähnyt niin kestänytkin on. Quote Link to comment
Ketsa Posted June 24, 2006 Share Posted June 24, 2006 Maalarit tekee kuitenkin hommia ansaitakseen rahaa, eli jollain urakkavauhdilla... Harrastaja kun tekee itte ittelle, voidaan käyttää "ikuisempia" menetelmiä, kuten esim. tinausta. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 24, 2006 Share Posted June 24, 2006 Sanoks tää maalari muuten, että miks ei tinaa? Tavalliseen pakkeliinkin tekee muuten kierteet. Quote Link to comment
Racing Posted June 24, 2006 Share Posted June 24, 2006 Sanoi että sitä on ennen tehnyt esim. jenkkiautoihin,mutta pinnat pitää olla erityisen puhtaat jne. Itse lupasinkin tinata,joten hänen työskentelyyn/"urakkavauhtiin" ei olisi haitannut,sanoi jotta ei mielellään tinata,joten täytyy uskoa tuo auto ei kuitenkaan ole volkkari. Muutaman kuplan olen nähnyt hänen maalaamana ja ei voi moittia siinä missä "urakkamaalari" tekee pohjat ja hioo rälläkällä ja epäkeskolla ruosteet pois tuo on ainakin hiekkapuhaltanut pinnat ja maalannut lokasuojat irrallaan korista,toisin kun jotkut vetää ne autoihin päin jolloin väleihin ei tule maalia juurikaan ja mätäneminen alkaa. No saa nähnä mitä tulee...Hyvin vähän tuota tinaamista kyllä enää käytetään kitit on sen verran hyvälaatuisia tänä päivänä. Quote Link to comment
Racing Posted June 24, 2006 Share Posted June 24, 2006 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... tallikitti tuossa topickissa on puhetta että tina poistuu lähivuosina ja tilalle tulee tuo metallikitti. ja tuossa kanssa: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... tallikitti (opel foorumilla sitä oltiin jo yritetty hitsatakkin ja suunniteltu ruostereikiin,tosin niiltä ei enempää voi odottaakkaan...) Quote Link to comment
Guest Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 >Sanoi että sitä on ennen tehnyt esim. jenkkiautoihin,mutta pinnat pitää >olla erityisen puhtaat jne. Niin.. se olisi vaatinut oikeasti laadukasta tyonjalkea. Puhdas ruosteeton peltipinta tayteaineen alla, Kuka olisi osannut kuvitella moista!! Hullua! Sinnehan kuuluu jattaa ruostetta muhimaan ja vetaa helppo muovikuitti paalle, joka kestaa ainakin takuuajan loppuun. >Hyvin vähän tuota tinaamista kyllä enää käytetään kitit on sen verran >hyvälaatuisia tänä päivänä. Olen eri mielta. Tina on tyolaampi, seka peltitoiden etta hiomisen suhteen. Kitin etu on helppous ja nopeus, ja se etta kitin alle voi piilottaa mita tahansa paskaa. Tina on anteeksiantamaton, se vaatii puhtaan kiiltavan peltipinnan alleen, jotta se edes tarttuisi. SE taas tarkoittaa oikeita peltitoita. Saman ajan voi kayttaa tehokkaammin kayttamalla muovikittia, auto valmiiksi ja ulos, ja seuraava sisaan. Vahemman tyota, enemman RAHAA sisaan kun ehtii tekemaan enemman autoja. Jos mina tekisin tyokseni muille tuota paivasta toiseen, en minakaan jaksaisi hieroa taydellisia pohjia vaan varmaan vetaisin kitin pintaan ja toivoisin ettei asiakas jaksa valittaa kun se 1-2v kuluttua ruostuu uudelleen. jan Quote Link to comment
Racing Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 OK,sovitaan niin. Mä en väitäkkään tietäväni näistä hommista kaikkea kuuntelen vain muutamaa ammattimiestä mitä ne sanovat. Kuitenkin tinan käyttö loppuu pian,ja kuten sanottu metallikitti tulee sen tilalle. Hyvä maalari ei kehtaa huonosti tehdä,sellainen saa huonon maineen hyvin nopeasti. Quote Link to comment
Hebster52 Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 On puhetta että tina poistuu lähivuosina ja tilalle tulee tuo metallikitti. Siksipä oikeet korjaajat hamstraakin sitä koritinaa tänä päivänä... -allekirjoitanut mukaanlukien- Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Tos lavassa ois kyl pari kohtaa mihin vois tuota metallikittiä vaikka kokeillakin... Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Maalareitakin on näköjään erilaisia. Ainakin ne automaalarit joita meillä käytetään, sanovat että mieluummin tinaa.. Yksi tinanvastustaja on tullut kyllä eteen, sanoi että se on kuulemma vanhanaikaista, eikä sitä kukaan enää käytä. Tosin tämä "maalari" oli käynyt kurssikeskuksessa 6kk:n maalarikurssin, jonka jälkeen piti itseään täysin pätevänä automaalarina... Mutta toi metallikitti on kanssa kuulemma hyvää, ite en ole vielä kokeillu, joten en osaa ottaa kantaa, siihen asti pitäydyn tutussa tinassa. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 Kävin tossa maanantaina metsästämässä tätä paljon puhuttua metallikittiä. Autotarvikekeupoista kun ei löytyny, niin menin sitten paikalliseen maalikauppaan kysymään. Kauppiaan kanssa oltiin molemmat samaa mieltä, että ei se paljoo muita kittejä kummallisempaa voi olla, koska se on kuitenkin polyesteripohjasta niinkun muutkin. Ehkä eniten kestävää mielikuvaa antaa sitten harmaa väri. Otin kokeeksi purkin sitä, eikä 1½ kilon purkki maksanu kun joku luokkaa 16 euroa muistaakseni. Kokeilin sitten yhteen käsittelemättömään peliin suikaleeseen ja jätin kökön myös hiilikuitukaavarista leikattuun lastaan. Molemmista lähti repimällä ja taivuttelemalla irti, mutta molemmat pinnat olikin kyllä vaan liuottimella pyyhittyjä ja muuten käsittelemättömiä. Irronneet palat pysty melko halposti napsauttamaan sormissa palasiksi, mutta saattaa tuo silti olla vähän normia muovikittiä jämäkempää. Nyt on lavassa yks läntti just kuivumassa ja saa huomenna nähä kuinka kovaa se on hioa. Eiköhän tuotakin tuu tonne joihinkin kohtiin leviteltyä, mutta ei se tinaa korvaa millään. Ei ainakaan hinnassa. Sama tilavuus tinaa maksaa varmaan 20 kertaa enemmin ja siks tuota tuleekin tonne vähän mätettyä, vaikka se tina onkin ihan pirun hyvää. Ja alkaa muuten tinauskin sujua siihen malliin, että ei oo lattialla muuta kun pohjusteesta puonneita tippoja, vaikka pystypintoja veteleekin. Paljon auttaa kunnon lasta, joka maksokin suhteellisen vitusti. Kauppiaan hämmästykseksi kuitenkin ostin sen. Quote Link to comment
Guest Sami W Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 Mulla tulee tuon tinan hankinta kans jossain vaiheessa ajankohtaiseksi. Ja varmaan kuluukin kohtuu määrä. Mistäs tuota tinaa ja pohjustusainetta kannattais muuten tilailla? Ja mitäköhän tuo maksaa? Quote Link to comment
Hebster52 Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 Motonetistä saa, ja minä tilasin toisen parikilon paikallisesta autotarvikeliikkeestä, en tosiaan muista paljonko maksoi, mutta ei se ainakaan kallista mun mielestä ollu.. Quote Link to comment
Fileas Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 BERA-FIX juotospasta 0,5kg 80-6704 12.45 ??? Koritina BERA-SUPER LT 400g 80-6706 5.72 ??? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 1, 2006 Share Posted July 1, 2006 Paikallinen Osaset-liike myy 6€/tanko. Pitää tänään mennä käymään ostamassa lisää ja kysellä samalla, että ei kai toi pohjustepurkki oikeesti maksanu 35€. Ostin nimittäin paljon muutakin samalla ja huomasin vasta kotona, että kuitissa lukee tosiaan 35€ pohjustepurkista. Quote Link to comment
Guest Posted July 1, 2006 Share Posted July 1, 2006 Se pohjustusaine on TODELLA riittoisaa... :) Jan Quote Link to comment
harrastaja3250 Posted July 1, 2006 Share Posted July 1, 2006 Ostin Beran tinat ja pohjusteet paikallisesta autotarvikkeesta. Tina maksoi 8,5 e ja pohjuste 19,5 e. Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa edellä mainitun videon mallin mukaan ja oli todella helppoa. Ei muuta kuin rohkeesti kokeilemaan, ei ole mitenkään maata mullistavan vaikeaa. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 1, 2006 Share Posted July 1, 2006 Se pohjustusaine on TODELLA riittoisaa... :) Jan Niin on! Edellisen purkin kun ostin, niin sillon ei tainnu olla edes ajokorttia. Edit: Hion tänään noi levitetyt metallikitit ja yhtä nopeesti se tasottu kun mikään muukaan pakkeli. Mut onpahan nyt kokeiltu! Quote Link to comment
Guest Saleksi Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 täälläpäin on ollu tinatanko 3€ kappale? pitäskö alkaa bisineksiä tekeen :) Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Tämähän tuntui oikeesti helpolta. Mutta jää nähtäväksi mikä on lopussa "totuus" pitääkö jatkot kirjoitella tänne: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/4650-vw-harrastuksen-hyviä-mokiaei-tosikoille/ Quote Link to comment
Racing Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 Ei ollut vaikeeta tämä homma,metallinen lasta on aivan ehdoton puulastalla ei tee mitään... Metallilastalla pystyi tosi nätisti levittämään eikä tina edes tarttunut lastaan, vaikka en öljyä käyttänyt ollenkaan. Erittäin helppo lisäksi tuolla muotoilla. Lämmittimenä mulla on pieni sievert kaasutoho ja kosaani. Kuumailmapuhallin on aivan liian hidas tuli kokeiltua. Kertaakaan ei tippunut tinat valahtamalla lattialle vaikka eka kertaa tuli kokeiltua (tippuhan sitä sitten toki kun kaavi ylimääräisiä lönttöjä pois.) Puhdas pitää pinta todellakin olla= täysin peltikirkas, ei muuten tartu. Itse en oikeastaan huomannut eroa antaako sen pohjustusaineen vaikuttaa kuinka kauan vai lämmittääkö hetikohta. Viimeistelin pinnan kulmahiomokoneella fiiberilaikalla ja loppuviimeistely epäkeskolla 80 ja 120 paperilla. Joihinkin kohtiin jäi tinaan pieniä reikiä eli huokosia,mutta niistä tuskin haittaa kun altakin näkyy tina ja jokapaikasta ei hitsaussaumat peittynyt vaan tuli näkyviin kun hioi,mutta eipä niissä huokosia näy niin tuskin haittaa sekään. Hankalinta tuntui olevan laittaa lisää tinaa kun oli hionut niin että pohjustusaine oli irronnut paikoitellen ja laittoi uutta+lämmitti sen niin sitä pyyhkiessä lähti vierestä jo laitettua tinaa rättiin ja sotki koko homman. Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 Nyt on kuulemma niin, että tuo tina ei poistukaan markkinoilta..? On vain joku EU-direktiivin tai minkälie vastainen aine muutettu toiseksi. Näin ainakin meille tinaa myyvä taho vakuutti, tiedä sitten.. Quote Link to comment
Racing Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Pari ihmistä on ollut sitä mieltä että pohjustusaineen lämmittämisen jälkeen kun tinauspinta on kiiltävä ja itse tinaa vaille valmis niin pitäs pestä vedellä?? Ennen varsinaista tinausta. Pitääkö paikkansa? Vai riittääkö pelkkä lopputinauksen/hionnan jälkeen pesu? Joku oli onnistunut kuulemma saamaan 2viikon päästä ruostumaan ruosteet tinojen alta kun happoa jäänyt väliin...? Vai onkohan vain johtunut muusta syystä. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 ämmittämisen jälkeen kun tinauspinta on kiiltävä ja itse tinaa vaille valmis Vanhalla t-paidalla pyyhin puhtaaksi ennen tinaa. Quote Link to comment
Guest Saab.96 Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Ei ollut vaikeeta tämä homma,metallinen lasta on aivan ehdoton puulastalla ei tee mitään... Metallilastalla pystyi tosi nätisti levittämään eikä tina edes tarttunut lastaan, vaikka en öljyä käyttänyt ollenkaan.Erittäin helppo lisäksi tuolla muotoilla. Lämmittimenä mulla on pieni sievert kaasutoho ja kosaani. Kuumailmapuhallin on aivan liian hidas tuli kokeiltua. Kertaakaan ei tippunut tinat valahtamalla lattialle vaikka eka kertaa tuli kokeiltua (tippuhan sitä sitten toki kun kaavi ylimääräisiä lönttöjä pois.) Puhdas pitää pinta todellakin olla= täysin peltikirkas, ei muuten tartu. Itse en oikeastaan huomannut eroa antaako sen pohjustusaineen vaikuttaa kuinka kauan vai lämmittääkö hetikohta. Viimeistelin pinnan kulmahiomokoneella fiiberilaikalla ja loppuviimeistely epäkeskolla 80 ja 120 paperilla. Joihinkin kohtiin jäi tinaan pieniä reikiä eli huokosia,mutta niistä tuskin haittaa kun altakin näkyy tina ja jokapaikasta ei hitsaussaumat peittynyt vaan tuli näkyviin kun hioi,mutta eipä niissä huokosia näy niin tuskin haittaa sekään. Hankalinta tuntui olevan laittaa lisää tinaa kun oli hionut niin että pohjustusaine oli irronnut paikoitellen ja laittoi uutta+lämmitti sen niin sitä pyyhkiessä lähti vierestä jo laitettua tinaa rättiin ja sotki koko homman. Mistä olet tuollaisen metalilasta hommannut? millainen se on? olisiko kuvaa tms? Quote Link to comment
Roope Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Mikäs ongelma sulla tuli sen puulastan kanssa ? itte ainakin vedelly puisella ihan onnistuneesti vaikka se olikin tehty puukolla n:5 minuutissa :D Quote Link to comment
Guest Saab.96 Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Ei varsinaisia ongelmia, ajattelin vain kokeilla jos sellaisen saa ostettua jostain edullisesti.. Kun kaveri edellä kehui sitä niin vuolaasti.. Quote Link to comment
Gerbiili Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Kannattaa muistaa sitte käyttää hengitysuojaa hioessa. Meinaan toi lyijypöly ei kauhee terveellistä ole. Quote Link to comment
Virtanen Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Yleensä käytetää koriviilaa eikä hiomista. Quote Link to comment
Gerbiili Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Yleensä käytetää koriviilaa eikä hiomista. Sille se ja sama ku porukka puhuu kerta laikkaamisesta. Sen villan käyttö olisi varmastikkin parempi omaa terveyttä ajatellen. Ainakin jos ilman suojaimia. Quote Link to comment
Roope Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Emmää ainakaa oo koskaan millään koneella hionnut tinaa juuri sen takia kun siinä on sitä lyijjyä. Quote Link to comment
Guest Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Esim. kun 120:lla lamellilaikalla kun vetelee niin ei tule mitaan 'hiomapolya', ennemmin pienia kikkareita lentelee. Halpa suojain riittaa kummasti. Viila ei ole kovin kaytannollinen. Laikka toimii todella hienosti, mutta pitaa olla hemmetin kevyt ote siihen, ei saa painaa eika saa laikkailla samaa kohta kauaa. Sillee kevyesti pyyhkasee ettei tina lahde kuumenemaan. Jan Quote Link to comment
Racing Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Ei ollut vaikeeta tämä homma,metallinen lasta on aivan ehdoton puulastalla ei tee mitään... Metallilastalla pystyi tosi nätisti levittämään eikä tina edes tarttunut lastaan, vaikka en öljyä käyttänyt ollenkaan.Erittäin helppo lisäksi tuolla muotoilla. Lämmittimenä mulla on pieni sievert kaasutoho ja kosaani. Kuumailmapuhallin on aivan liian hidas tuli kokeiltua. Kertaakaan ei tippunut tinat valahtamalla lattialle vaikka eka kertaa tuli kokeiltua (tippuhan sitä sitten toki kun kaavi ylimääräisiä lönttöjä pois.) Puhdas pitää pinta todellakin olla= täysin peltikirkas, ei muuten tartu. Itse en oikeastaan huomannut eroa antaako sen pohjustusaineen vaikuttaa kuinka kauan vai lämmittääkö hetikohta. Viimeistelin pinnan kulmahiomokoneella fiiberilaikalla ja loppuviimeistely epäkeskolla 80 ja 120 paperilla. Joihinkin kohtiin jäi tinaan pieniä reikiä eli huokosia,mutta niistä tuskin haittaa kun altakin näkyy tina ja jokapaikasta ei hitsaussaumat peittynyt vaan tuli näkyviin kun hioi,mutta eipä niissä huokosia näy niin tuskin haittaa sekään. Hankalinta tuntui olevan laittaa lisää tinaa kun oli hionut niin että pohjustusaine oli irronnut paikoitellen ja laittoi uutta+lämmitti sen niin sitä pyyhkiessä lähti vierestä jo laitettua tinaa rättiin ja sotki koko homman. Mistä olet tuollaisen metalilasta hommannut? millainen se on? olisiko kuvaa tms? Pakkelilasta muovivarrella,taitaa olla rosteria tms. Mutta hyvä sillä oli tehdä ja muotoilla,ei tartte öljytä,ei syty palamaan kuten puulasta ja voi lämmittää lastan läpitte liekillä. Kyllähän puulastallakin onnistuu mutta metallista käytän itse. Quote Link to comment
Racing Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 ämmittämisen jälkeen kun tinauspinta on kiiltävä ja itse tinaa vaille valmis Vanhalla t-paidalla pyyhin puhtaaksi ennen tinaa. Niin minäkin tein,ja yhdeltä autopeltisepältä vielä kysyin niin eivät nekään sitä välissä pese. Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Mulla kesti oman auton lokarinkaaret 8vuotta, ilman mitään vesipesuja tinauksen jälkeen.. Tohon on monia mielipiteitä, itse en pese vedellä missään välissä, sen sijaan heti tinatun kohdan hiomisen jälkeen pohjamaali päälle. On käyny itselle niinkin, että auto joutui olemaan yön ulkona tinauksen jälkeen, ilman pohjamaalia, niin sai aamulla aloittaa ruosteen hinkkaamisella siitä kohdasta. Quote Link to comment
Guest Saab.96 Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Ei ollut vaikeeta tämä homma,metallinen lasta on aivan ehdoton puulastalla ei tee mitään... Metallilastalla pystyi tosi nätisti levittämään eikä tina edes tarttunut lastaan, vaikka en öljyä käyttänyt ollenkaan.Erittäin helppo lisäksi tuolla muotoilla. Lämmittimenä mulla on pieni sievert kaasutoho ja kosaani. Kuumailmapuhallin on aivan liian hidas tuli kokeiltua. Kertaakaan ei tippunut tinat valahtamalla lattialle vaikka eka kertaa tuli kokeiltua (tippuhan sitä sitten toki kun kaavi ylimääräisiä lönttöjä pois.) Puhdas pitää pinta todellakin olla= täysin peltikirkas, ei muuten tartu. Itse en oikeastaan huomannut eroa antaako sen pohjustusaineen vaikuttaa kuinka kauan vai lämmittääkö hetikohta. Viimeistelin pinnan kulmahiomokoneella fiiberilaikalla ja loppuviimeistely epäkeskolla 80 ja 120 paperilla. Joihinkin kohtiin jäi tinaan pieniä reikiä eli huokosia,mutta niistä tuskin haittaa kun altakin näkyy tina ja jokapaikasta ei hitsaussaumat peittynyt vaan tuli näkyviin kun hioi,mutta eipä niissä huokosia näy niin tuskin haittaa sekään. Hankalinta tuntui olevan laittaa lisää tinaa kun oli hionut niin että pohjustusaine oli irronnut paikoitellen ja laittoi uutta+lämmitti sen niin sitä pyyhkiessä lähti vierestä jo laitettua tinaa rättiin ja sotki koko homman. Mistä olet tuollaisen metalilasta hommannut? millainen se on? olisiko kuvaa tms? Pakkelilasta muovivarrella,taitaa olla rosteria tms. Mutta hyvä sillä oli tehdä ja muotoilla,ei tartte öljytä,ei syty palamaan kuten puulasta ja voi lämmittää lastan läpitte liekillä. Kyllähän puulastallakin onnistuu mutta metallista käytän itse. Okei siis olette käyttäneet ihan "tavallista" kittilastaa! Tota mun täytyy kyllä kokeilla! Mulla on nimittäin kerran jos kaksikin syttynyt tuleen se puulasta =) ja se himan häiritsee ;) Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Tammi lasta on kyllä toiminu aika hyvin. Kyllä sekin hiiltyy käytön myötä mutta ei syty yhtä helposti tuleen kuin koivusta tehty.. :D Täytyy kyllä kokeilla teräs lastallakin. Quote Link to comment
Guest Saab.96 Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Itte oon vasta yhden tinauksen tehnyt mutta työn alla oleva projekti edellyttää aika paljon tinausta joten harjoitusta kertyy matkan varrella varmasti tarpeeksi. Tossa on kuva mun ekasta yrityksestä siin on toi lokarin taka ylä kulma hitsattu ja tinattu. Tää on kyl "vääränmerkkinen" peli tänne foorumille mutta täällä vaikuttaa olevan aktiivista ja taitavaa porukkaa jolta löytyy apuja. Kiitokset siitä... Tossa linkki mun projektiin: http://www.kolumbus.fi/toni_koskinen/sa ... ektit.html Tässä viel yksi nettisivu josta oon hakenut oppeja tinaamiseen: http://www.torinoproject.com/tech/koritinaus.htm Quote Link to comment
mikan Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Ei millään pahalla, mutta mun mielestä toi lokari on noin muutettuna aika hölmönnäköinen. Pitäis tuo linja laskea sulavammin alaspäin. Nimimerkillä entinen 96-harrastaja. t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.