jupsu Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 Lähtökohtana kuplan 1300cc mosa 1200cc kansilla. Tarkoitus olis saada vähän enemmän tehoja tuohon mosaan ilman että pitäis konetta ottaa autosta irti. Ja jos joku kysyy miks nuo 1200cc kannet niin olivat ainoa toimiva vaihtoehto. Itellä mielessä tuplakaasarit noista vakiokaasareista. Ideoita otetaan vastaan. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 Putki nyt ekaksi. Sit isot pojat on sanonut että välitetyillä kiikuilla saisi kivasti extra potkua vakiokoneeseen. En sit tie kuinka hyvin pitää paikkaansa ja kuinka toimiva ja pitkäikäinen ratkaisu on. Quote Link to comment
jupsu Posted August 7, 2015 Author Share Posted August 7, 2015 Joo tuota putkee myös ite mietin. Mikähän putki ois hyvä? Quote Link to comment
Ketsa Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 Joku mistä tulee paljon ääntä, eli tehon tunnetta, koska hp lukema tuskin pahemmin nousee... 4 Quote Link to comment
JM Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 1 1.4 kiikut 10% lisää tehoa. Quote Link to comment
mikko k Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 1 1.4 kiikut 10% lisää tehoa. Eli jopa n. 3,5-4 hv sais aikaan 3-400€ panostuksella... Joku mistä tulee paljon ääntä, eli tehon tunnetta, koska hp lukema tuskin pahemmin nousee... +1! Quote Link to comment
P_Valtonen Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 Jos luulet saavas tupla tehot kahdella kaasarilla (40hp x 2 = 80hp), niin laita samantien joku +300hp V8 kaasari. Vaatii vähän enemmän väkertämistä, mutta saat tarpeeksi koneeseen kaadettua polttoainetta. 1 Quote Link to comment
peruskallio Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 Ahtimen voisi mielikuvitusta käyttämällä saada paikalleen konetta irroittamatta. Mekaanisen judsonin ainakin. Varmaan halvemmaksi silti tulisi irroittaa se kone ja vaihtaa kannet ja nokka. Quote Link to comment
-Alex- Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 Itse kokeilisin tuplakaasarisarjaa (kadron tai wber ict jne), 1 3/8" peltipakosarjaa ja 1.25:1 keinuja, jos ei ole haluja avata konetta vielä. Löysin mekaanisen ahdinsarjan, myynnissä australiassa, hinta ihan järjetön: http://joeblow.me/products Quote Link to comment
Anpu Posted August 8, 2015 Share Posted August 8, 2015 (edited) http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/20062-losprojectos-kotimaista-ahdintuotantoa/ Turha lähteä merta edemmäs kalaan. Edited August 8, 2015 by Anpu Quote Link to comment
-Alex- Posted August 8, 2015 Share Posted August 8, 2015 (edited) Niin, lähinnä tuon hinnan takia laitoin linkin. Luulisin että ahdinsarjan voisi saada jostain paljon halvemmalla tai jopa osittain itse tehtyä. Edited August 8, 2015 by -Alex- Quote Link to comment
P_Valtonen Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 Ale(x) linkistä löytyykin ihan jännää osaa, vaikka nimi viitaskin ihan muuhun...... Quote Link to comment
P_Valtonen Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 Jupseli, kuten tästä ketjusta huomaat ideasi on ihan hanurista. 1200 kannet ei virtaa paskaakaan, ne joutaa kusarin kuormaan suoraan, jos käyttö muuta kuin vakio putputtelu. Jos kaipaat lisä tehoa, osta joku nyt myynnissä oleva valmis kone, jos olet koneen purkamiseen allerginen. En tiedä mikå meininki päällä, mutta poikkeuksellisen paljon koneita myynnissä = ostajan markkinat. Toki jos suhde omaan pankkii on perintätoimiston kautta, niin sitte tää ei toimi Quote Link to comment
jupsu Posted August 10, 2015 Author Share Posted August 10, 2015 Joo eivät kovin hyvät nuo kannet. Hylkään ajatuksen virittää tota konetta. Täytynee kaivella 1600cc kone tuolta nurkista pölyttymästä. Nyt voi ehdottaa mitä tohon koneeseen laitetaan. Koneessa on kylläkin yksreikäkannet. Mutta siihen on kyllä uusittu kaikki paitsi lohko. Eli pitäisi kestää enemmänkin virittelyä. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Iskussa oleva vakio 1600 kone on vallan mainio peruskone millä pysyy liikenteen vauhdissa mukana jos on kaikki muukin kunnossa. Tottakai miedot piristykset parantaa sitä mutta niillä voi myös huonontaa käytettävyyttä. Quote Link to comment
NO H2O Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Minkälaista ajoa oikein ajelette kuplillanne kun sitä tehoa ei tunnu kenelläkään olevan tarpeeksi? Itsellä 1200 vakiopata jolla pärjää nykyliikenteen seassa ihan hyvin... 2 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.