Jump to content

Lisää tehoa


Recommended Posts

Posted

Lähtökohtana kuplan 1300cc mosa 1200cc kansilla. Tarkoitus olis saada vähän enemmän tehoja tuohon mosaan ilman että pitäis konetta ottaa autosta irti. Ja jos joku kysyy miks nuo 1200cc kannet niin olivat ainoa toimiva vaihtoehto. Itellä mielessä tuplakaasarit noista vakiokaasareista. Ideoita otetaan vastaan.

  • Like 1
Posted

Putki nyt ekaksi. Sit isot pojat on sanonut että välitetyillä kiikuilla saisi kivasti extra potkua vakiokoneeseen. En sit tie kuinka hyvin pitää paikkaansa ja kuinka toimiva ja pitkäikäinen ratkaisu on.

Posted

1 1.4 kiikut 10% lisää tehoa.

Eli jopa n. 3,5-4 hv sais aikaan 3-400€ panostuksella...

 

Joku mistä tulee paljon ääntä, eli tehon tunnetta, koska hp lukema tuskin pahemmin nousee...

+1!

Posted

Jos luulet saavas tupla tehot kahdella kaasarilla (40hp x 2 = 80hp), niin laita samantien joku +300hp V8 kaasari.

Vaatii vähän enemmän väkertämistä, mutta saat tarpeeksi koneeseen kaadettua polttoainetta.

  • Like 1
Posted

Ahtimen voisi mielikuvitusta käyttämällä saada paikalleen konetta irroittamatta.

Mekaanisen judsonin ainakin.

Varmaan halvemmaksi silti tulisi irroittaa se kone ja vaihtaa kannet ja nokka.

Posted (edited)

Niin, lähinnä tuon hinnan takia laitoin linkin.  Luulisin että ahdinsarjan voisi saada jostain paljon halvemmalla tai jopa osittain itse tehtyä.

Edited by -Alex-
Posted

Jupseli, kuten tästä ketjusta huomaat ideasi on ihan hanurista.

1200 kannet ei virtaa paskaakaan, ne joutaa kusarin kuormaan suoraan, jos käyttö muuta kuin vakio putputtelu.

 

Jos kaipaat lisä tehoa, osta joku nyt myynnissä oleva valmis kone, jos olet koneen purkamiseen allerginen. En tiedä mikå meininki päällä, mutta poikkeuksellisen paljon koneita myynnissä = ostajan markkinat. Toki jos suhde omaan pankkii on perintätoimiston kautta, niin sitte tää ei toimi

Posted

Joo eivät kovin hyvät nuo kannet. Hylkään ajatuksen virittää tota konetta. Täytynee kaivella 1600cc kone tuolta nurkista pölyttymästä. Nyt voi ehdottaa mitä tohon koneeseen laitetaan. Koneessa on kylläkin yksreikäkannet. Mutta siihen on kyllä uusittu kaikki paitsi lohko. Eli pitäisi kestää enemmänkin virittelyä.

Posted

Iskussa oleva vakio 1600 kone on vallan mainio peruskone millä pysyy liikenteen vauhdissa mukana jos on kaikki muukin kunnossa. Tottakai miedot piristykset parantaa sitä mutta niillä voi myös huonontaa käytettävyyttä.

Posted

Minkälaista ajoa oikein ajelette kuplillanne kun sitä tehoa ei tunnu kenelläkään olevan tarpeeksi?

 

Itsellä 1200 vakiopata jolla pärjää nykyliikenteen seassa ihan hyvin...

  • Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...