Jump to content

Katulaillinen hetekka?


Recommended Posts

Tuolla myynnissä on kotimainen versio, josta (taas...) lähti ajatus harhailemaan ihan alun perin lailliseksi suunnitellun sand rail -tyyppisen, mutta katuajoon suunnitellun kulkupelin teosta. Sehän olisi todennäköisesti kirppua turvallisempi avokki oikein ja hyvin tehtynä ja sen puoleen vois uskaltaa laittaa Trafille anomusta.

Valmiitkaan rungot ei nyt pahan hintaisia ole ja niistä olis tuo pohja vaan sovitettava kuplan runkotunneliin passaavaksi. Vois jäädä myös hinnaltaan sopivammaksi leluksi kuin nämä oikeet...

Tarkistan lääkityksen huomenna :-)

Link to comment

Mites tässä maassa on muuten nykyään tuo 50% sääntö kun ennenhän se toimi peloitteena että menee autovero maksuun mutta mites nyt jos menee yli 50% esim jossain tekniikanvaihto saksanautossa.

 

Lähinnä siis mietin sitä että jollekkin 60-luvun vehkeelle autovero ei nyt montaa kymppiä olisi jos menisikin uusiksi maksuun.

Edited by Tanhis
Link to comment

Aikaisemmin prosenttien ylittyessä ajoneuvo tulkittiin uudeksi ja vero sen mukaisesti, koska siitä 60-luvun autosta oli alle puolet jäljellä. Ja käsittääkseni samalla astui voimaan mm. uuden auton päästömääräykset. Uskoisin että tämän osalta mikään ei ole muuttunut.

Link to comment

Joo eli käytännössä mahdotonta peruspulliaiselle kun ruvetaan vaatimaan jotain vtt mittauksia jne että saadaan viralliset päästöpaperit. Siihen vielä kaikki vahvuuslaskennat yms ei tehdas osista päälle niin voi unohtaa koko jutun.

Link to comment

Itselläkin ollut samanlaisia visioita joskus päässä...

 

Ei se prosenteista jäisi kiinni jos käyttäisi akselit 8%, kone/laatikko 26% ja pohjalevy 24%. Äkkiä laskettuna pitäisi mennä yli 50% vaikka ei käyttäisi lattioita pohjalevystä? Jonkun tälläisen toteutuksen olen joskus nähnytkin pääkaupunkiseudulla liikenteessä....

 

Siihen en ota kantaa kuinka helposti sille rakennelmalle saisi poikkeusluvan ;)

  • Like 1
Link to comment

Kuplan pohjalevy + moottori, vaihdelaatikko, ohjaus ja akselistot pitäis olla lähtökohtana runkonumeron sekä verojenkin takia, mutta noin maallikkona arvelisin hyvin tehdyn kehikon olevan lasikuituammeita huomattavasti jäykemmän ja turvallisemman. Ideahan olis sitten pukea prätkäkamppeet päälle ja jättää koripaneelit minimiin.

Jos mielenkiinto suuntautuu sorateille, niin rengastus ja alusta sen mukaan. Mutta leveillä renkailla ja sopivasti laskemalla tuo vois kulkea asfaltillakin. Välttyis ainaskin peltitöiltä seuraavassa projektissa

  • Like 1
Link to comment

Leimatessa suomessa tarvitsee vielä tuulilasin, pyyhkijät ja jonkunlaiset lokarit....ainiin ja tietenkin huurteenpoiston :P

Paitsi jos rakennat oliskos se nyt 58 vanhemmasta kanta-autosta niin tuulilasiakaan ei enää tarvita. Sitä en muista tuliko pissapoika kumminkin takautuvana varusteena kaikkiin autoihin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...