Racing Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 Mulla on tuollaisen lasikuitukorin alkuperäinen valmistajan rakennusohje,en muista oliko juuri tuohon malliin mutta kuitenkin,siinä sanotaan että takajousitusta pudotetaan 1 pykälä ja etuakselin keskimmäiset jousipakat pilkotaan toisesta putkesta kolmeen osaan ja laitetaan akseliin takaisin. Quote Link to comment
Guest Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 Mulla on tuollaisen lasikuitukorin alkuperäinen valmistajan rakennusohje,en muista oliko juuri tuohon malliin mutta kuitenkin,siinä sanotaan että takajousitusta pudotetaan 1 pykälä ja etuakselin keskimmäiset jousipakat pilkotaan toisesta putkesta kolmeen osaan ja laitetaan akseliin takaisin. Juuri sama teksti on minullakin, joka tuli Verhoomo Leskiseltä, josta sitten tuli KitCars. Eaglet taisi sitten mennä Wihurille. On alkuperäinen englanniksi ja sitten Leskisen kääntämä. Alkuperäisessä ei ole pyöränkulmien suositusarvoja, mutta Leskisen papereissa se oli. Olen vain saanut sen jonnekin hukattua. Löytyyköhän sinulta? T.Jussi Quote Link to comment
Racing Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 Niitä ei kyllä tuossa ole. Quote Link to comment
Ketsa Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 Elikkä hankintaan: - etupäähän puslat ja vakaaja - laatikolle uretaanit ja tukipanta - takapäähän puslat, takapään pudotus 1 boori ( sarjan maahantuojan suositus ) ja camber stopper T.Jussi Unohda nuo laatikon uretaanit. Ne ovat yksi paskimmista "viri"- osista mitä minulla on tullut vastaan. Muuttuvat vain äkkiä väljiksi, kun niiden rei-issä olevat holkit tekevät aivan liian kovaan uretaaniin itsellensä tilaa. Uudet orkkis kumit tai niiden HD versiot + pannat laatikon ympäri riittävät kyllä hyvin pitkälle ja sitten kun lakkaa riittämästä, on syytä siirtyä suosiolla "rauta-rautaan"- kiinnitykseen Quote Link to comment
Guest Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 Mulla on tuollaisen lasikuitukorin alkuperäinen valmistajan rakennusohje,en muista oliko juuri tuohon malliin mutta kuitenkin,siinä sanotaan että takajousitusta pudotetaan 1 pykälä ja etuakselin keskimmäiset jousipakat pilkotaan toisesta putkesta kolmeen osaan ja laitetaan akseliin takaisin. mitä tuo etujousien pätkintä aiheuttas normaalikuplassa,meniskö keula liian veteläksi.kai sillä jokin madaltavakin vaikutus on.en kylläkään meinannu niin tehä mutta ihan vaa tuli mieleen Quote Link to comment
Guest Raggare Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 kuullostaa ainaki hiton fiksulle pätkii jouset ku nehän pitää sitä tukivartta siellä putkessa paikallaan Quote Link to comment
Racing Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 Mun 67:kassa oli jousipakasta muutama lehti poistettu,keula tippui sopivasti ja jousitus tuli sopivaksi,eikä mitään ole pettänyt sillälailla sillä on ajettu yli 10 vuotta aikaanaan. Quote Link to comment
Guest Toni I Posted July 12, 2006 Share Posted July 12, 2006 Nostetaan vanhaa aihetta jälleen ylöspäin. Taas tuli hankittua yksi kuituhirviö lisää, muutama kuitupulkka on tullut hävettyä. Rpb lähti anttolan suuntaan ja desert dogista on kaupan hieronta vielä hieman kesken. GTR valmistuu kovaa vauhtia Urtsiin. Mutta tosta viimeisestä ostoksesta sen verran että se olikin erikoisempi mitä aluksi ymmärsin. Elikkä auto on ensirekisteröity v.64 VW hardtop specialiksi ajoneuvorekisterikeskuksen antamalla runkonumerolla. Autosta on maksettu sen aikainen autovero eli auto on 100% peli. Ei korinvaihto jne... Autossa on lasikuitu/peltikori putkirungolla ja keskimoottorilla. Sitä on 80-luvulla pilattu jonkun verran tekemällä siihen helmalevikkeet/takaspoileri/jne... kuten silloin oli tapana. Olen yrittänyt metsästään siitä vanhoja kuvia ja tietoa mutta vaikeaa tuntuu olevan. Olisiko toi hardtop special suomen vanhin VW werrari vai löytyykö vielä vanhempia? Quote Link to comment
Hebster52 Posted July 12, 2006 Share Posted July 12, 2006 Kuvia? ;) Siitä kuitupulkasta täältä suunnasta ei tule muuten kauppoja. Omistaja muutti mielensä... Quote Link to comment
Guest Toni I Posted July 12, 2006 Share Posted July 12, 2006 Kuvia? ;) Tämä hirviöhän se on. En tiedä voisiko tolla olla kilpailuhistoriaa, 60-luvulla ajetussa X-luokassa. Siinä luokassa on ollut vastaavanlaisia omavalmiste härveleitä. Tuntuu jotenkin hassulta että se olisi rakennettu ainostaan katukäyttöön se verran siinä on erikoisuuksia esim. kierrejousitus, keskimoottori, jne... Alusta/auto on rakennettu, kuten formulaV mutta kaksipaikkainen ja umpikori. Yritän keritä ottamaan siitä tuoreempi kuvia jossain vaiheessa. Quote Link to comment
mikan Posted July 12, 2006 Share Posted July 12, 2006 Nettiautosta tuota katselin ja näytti varsin mielenkiintoiselta ja erikoiselta vehkeeltä. Enpä muista aiemmin nähneeni tuollaista. Kunpa saataisiin suomeen omavalmisteautot lakiin ja jälleen mahdolliseksi tehdä. t. Mika Quote Link to comment
GT78 Posted July 12, 2006 Share Posted July 12, 2006 Joo, kunpa tosiaan saataisiin :) Quote Link to comment
mikan Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Ei suomessa, mutta naapurissa: http://www.blocket.se/vi/9175899.htm?ca=11_s http://www.blocket.se/vi/9513300.htm?ca=11_s t. Mika Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Saiskohan edes tuommoisen rekisteriin ruotsista tuotuna... :( Quote Link to comment
Guest Toni I Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Albumiin lisätty kuvia kesältä. Urtsikilpurista ja muutamasta muusta tontilla olleesta laitteesta ;-P http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... pic_id=393 Hardtopista nyt purettu kaikki 80-luvun viritykset pois, yli 50kg ylimääräistä kittiä ja muuta shittiä. Tässä kuvassa vielä härpättimillä. http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... pic_id=389 Quote Link to comment
mikan Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Tää ei ole kuitua, mutta jossain määrin sopii tähän topiciin: http://www.nettiauto.com/1047361 t. Mika Quote Link to comment
Guest Toni I Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Tää ei ole kuitua, mutta jossain määrin sopii tähän topiciin: http://www.nettiauto.com/1047361 t. Mika Toihan on varsin villin näköinen väkätin. On siinä joku jaksanut naputella peltiä. Quote Link to comment
Guest Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Hahhah, hienoimpia omassa sarjassaan kyllä...! Quote Link to comment
hanski. Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 Tää ei ole kuitua, mutta jossain määrin sopii tähän topiciin: http://www.nettiauto.com/1047361 t. Mika onhan toi tyylikäs....mitähän mahtaa maksaa....hmm.... Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 kysykää ja soittakaa, ei kait se niin vaikeaa oo??? Quote Link to comment
hanski. Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 jep..huomenna.....tähän aikaa enää kehtaa... Quote Link to comment
hanski. Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 laitetaan nyt omakin lasikuitupulkka ihmeteltäväksi...beduiinisandaali, kuten yks kaveri asian sanoi... tuolla ois tarkoitus päästä vw-openiin testaamaan varttimailiaikaa... Quote Link to comment
-MITO- Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 Luvassa näyttäviä keulimisia? Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 mitenköhän toi kattoriepu pysyy 150km/h nopeuksissa paikallaan? Quote Link to comment
hanski. Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 tulipas iso kuva aluksi.... jos pitoa saadaan...tekniikka on "loppuunviilattu"... Quote Link to comment
hanski. Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 pysyy se..on testattu...tosin humina oli aikas kova.... mutta katto alhaalla enimmäkseen ajellaan... Quote Link to comment
-MITO- Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 235 katusliksit vaa vanteille :) Quote Link to comment
hanski. Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 no katotaan mitä tuon kanssa ehtii tekemään... Quote Link to comment
Kape77 Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 Jos "jotain" ehdit tolle tekemään, niin lupaudun tulemaan keräämään noita kuidunpaloja stripiltä sun kanssa kopan antauduttua kiikalassa =) Quote Link to comment
Marko Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 Paljonko tuollainen härveli painaa? Quote Link to comment
Guest Toni I Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 laitetaan nyt omakin lasikuitupulkka ihmeteltäväksi...beduiinisandaali, kuten yks kaveri asian sanoi... tuolla ois tarkoitus päästä vw-openiin testaamaan varttimailiaikaa... No jos sinne on muitakin kusilautoja tulossa niin pitänee meidänkin elvyttää vanha strippikirppu radalle. ;-P http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... pic_id=384 Pitää panna joku helvetillinen(painava =P) nyytti perseeseen, että etufillarit irtoo radan pinnasta.... Rakentelu, väritys, tekn., yms. ehdotuksia otetaan vastaan. Auton kasaan laittoon ei saa kulua Openia edeltävää viikkoa enempää! Tässä vähän tietoja tosta keosta ja nurkista löytyvistä romuista mistä se pitäsi kasata... - Auton rek.ote paino 680kg, riisuttuna vähemmän. - Ajan pitäsi alkaa 13 tai alle. - parisarjaa 92 pytty/mäntä satseja, myös vakio satseja löytyy 77/85.5... - muutama nokka(en muista ulkoa arvoja) - parit isoventtiili kannet(92:lle), vakio 77/85.5 ehjiä on myös. - Delluja 36 ja 40 pareja, vaaka 40 weber+imari - 78.4 akseli, vakio akseleita - HDI 2.8 peugeot Boxerin ahdin(en muista merkkiä tai mallia) - Saab 93 aeron välijäähdytin - Ja tietenkin yms. osaa koneen kasaamiseen tarvittaa hilua. Millä kokoonpanolla pitäsi lähteä liikkeelle että päästäisiin tonne 13 hujakoille? 1.3/6 turbo/2.0 vapari? Quote Link to comment
hanski. Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 ...lupaudun tulemaan keräämään noita kuidunpaloja stripiltä sun kanssa kopan antauduttua kiikalassa =) eli huolto toimii!!! n.740kg tankki täynnä kuskin kera...sataman autovaakan mukaan... Quote Link to comment
Teevee Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Se nyt näyttää mitä sattuu.. :) Ei kai..kyl ne aika tarkkoja on, kymmenen kilon tarkkuudella. Juu mielenkiinnolla odotellaan et nähdään miten toi Hannun Merswaagen lähtee. :) Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Jee, useampiakin kuitukorisia stripillä sitten VW Openissa? Kuitukorien keskinäiset skabat pystyyn! Kuitukorisia olis vielä ainakin yhdellä urtsi-tiimillä joka varmasti painaa kaikista vähiten, se ColaniGT ? Urtsi kun on openista seuraavana päivänä niin voisi olla enemmänkin tiimiautoja paikalla. Saa hyvät uhot kans päälle urtsia varten, ja täähän alkaa sitten dynodaysta tää uhoominen :) Puavo @ www.dwl.fi Quote Link to comment
hanski. Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 dynolappu löytyy jo.... Quote Link to comment
Guest Toni I Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Jee, useampiakin kuitukorisia stripillä sitten VW Openissa? Kuitukorien keskinäiset skabat pystyyn! Kuitukorisia olis vielä ainakin yhdellä urtsi-tiimillä joka varmasti painaa kaikista vähiten, se ColaniGT ? Urtsi kun on openista seuraavana päivänä niin voisi olla enemmänkin tiimiautoja paikalla. Saa hyvät uhot kans päälle urtsia varten, ja täähän alkaa sitten dynodaysta tää uhoominen :) Puavo @ dwl Ei taideta Colani raijata Kiikalaan, jos saadaan toi rottakirppu rakennettua ennen sitä. Loppuu kuljetuskapasiteetti :(. Säästellään Colani Urhoon ;-P. Quote Link to comment
Guest Turisti Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Onhan noita vaikka mitä http://www.geocities.com/motorcity/4570/ Quote Link to comment
Ketsa Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Ja sillä varmaan otsikkokin -Lasikuitukorit suomessa- Quote Link to comment
Guest Turisti Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 paluu tulevaisuuteen. Tosin ei lasikuitua. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1062567 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.