Jump to content

Lasikuitukorit suomessa??


Guest Toni I

Recommended Posts

Mulla on tuollaisen lasikuitukorin alkuperäinen valmistajan rakennusohje,en muista oliko juuri tuohon malliin mutta kuitenkin,siinä sanotaan että takajousitusta pudotetaan 1 pykälä ja etuakselin keskimmäiset jousipakat pilkotaan toisesta putkesta kolmeen osaan ja laitetaan akseliin takaisin.

Link to comment
  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mulla on tuollaisen lasikuitukorin alkuperäinen valmistajan rakennusohje,en muista oliko juuri tuohon malliin mutta kuitenkin,siinä sanotaan että takajousitusta pudotetaan 1 pykälä ja etuakselin keskimmäiset jousipakat pilkotaan toisesta putkesta kolmeen osaan ja laitetaan akseliin takaisin.

 

Juuri sama teksti on minullakin, joka tuli Verhoomo Leskiseltä, josta sitten tuli KitCars. Eaglet taisi sitten mennä Wihurille.

 

On alkuperäinen englanniksi ja sitten Leskisen kääntämä.

Alkuperäisessä ei ole pyöränkulmien suositusarvoja, mutta Leskisen papereissa se oli. Olen vain saanut sen jonnekin hukattua. Löytyyköhän sinulta?

 

T.Jussi

Link to comment

 

 

 

Elikkä hankintaan:

 

- etupäähän puslat ja vakaaja

- laatikolle uretaanit ja tukipanta

- takapäähän puslat, takapään pudotus 1 boori ( sarjan maahantuojan suositus ) ja camber stopper

 

T.Jussi

 

Unohda nuo laatikon uretaanit. Ne ovat yksi paskimmista "viri"- osista mitä minulla on tullut vastaan. Muuttuvat vain äkkiä väljiksi, kun niiden rei-issä olevat holkit tekevät aivan liian kovaan uretaaniin itsellensä tilaa.

 

Uudet orkkis kumit tai niiden HD versiot + pannat laatikon ympäri riittävät kyllä hyvin pitkälle ja sitten kun lakkaa riittämästä, on syytä siirtyä suosiolla "rauta-rautaan"- kiinnitykseen

Link to comment
Mulla on tuollaisen lasikuitukorin alkuperäinen valmistajan rakennusohje,en muista oliko juuri tuohon malliin mutta kuitenkin,siinä sanotaan että takajousitusta pudotetaan 1 pykälä ja etuakselin keskimmäiset jousipakat pilkotaan toisesta putkesta kolmeen osaan ja laitetaan akseliin takaisin.

 

mitä tuo etujousien pätkintä aiheuttas normaalikuplassa,meniskö keula liian veteläksi.kai sillä jokin madaltavakin vaikutus on.en kylläkään meinannu niin tehä mutta ihan vaa tuli mieleen

Link to comment
  • 1 month later...
Guest Toni I

Nostetaan vanhaa aihetta jälleen ylöspäin.

Taas tuli hankittua yksi kuituhirviö lisää, muutama kuitupulkka on tullut hävettyä. Rpb lähti anttolan suuntaan ja desert dogista on kaupan hieronta vielä hieman kesken. GTR valmistuu kovaa vauhtia Urtsiin.

Mutta tosta viimeisestä ostoksesta sen verran että se olikin erikoisempi mitä aluksi ymmärsin. Elikkä auto on ensirekisteröity v.64 VW hardtop specialiksi ajoneuvorekisterikeskuksen antamalla runkonumerolla. Autosta on maksettu sen aikainen autovero eli auto on 100% peli. Ei korinvaihto jne...

Autossa on lasikuitu/peltikori putkirungolla ja keskimoottorilla. Sitä on 80-luvulla pilattu jonkun verran tekemällä siihen helmalevikkeet/takaspoileri/jne... kuten silloin oli tapana. Olen yrittänyt metsästään siitä vanhoja kuvia ja tietoa mutta vaikeaa tuntuu olevan.

Olisiko toi hardtop special suomen vanhin VW werrari vai löytyykö vielä vanhempia?

Link to comment
Guest Toni I
Kuvia? ;)

200632821454566957578_v2.jpg

Tämä hirviöhän se on. En tiedä voisiko tolla olla kilpailuhistoriaa, 60-luvulla ajetussa X-luokassa. Siinä luokassa on ollut vastaavanlaisia omavalmiste härveleitä. Tuntuu jotenkin hassulta että se olisi rakennettu ainostaan katukäyttöön se verran siinä on erikoisuuksia esim. kierrejousitus, keskimoottori, jne... Alusta/auto on rakennettu, kuten formulaV mutta kaksipaikkainen ja umpikori.

Yritän keritä ottamaan siitä tuoreempi kuvia jossain vaiheessa.

Link to comment

Nettiautosta tuota katselin ja näytti varsin mielenkiintoiselta ja erikoiselta vehkeeltä. Enpä muista aiemmin nähneeni tuollaista. Kunpa saataisiin suomeen omavalmisteautot lakiin ja jälleen mahdolliseksi tehdä.

 

t. Mika

Link to comment
  • 3 months later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
laitetaan nyt omakin lasikuitupulkka ihmeteltäväksi...beduiinisandaali, kuten yks kaveri asian sanoi...

 

tuolla ois tarkoitus päästä vw-openiin testaamaan varttimailiaikaa...

No jos sinne on muitakin kusilautoja tulossa niin pitänee meidänkin elvyttää vanha strippikirppu radalle. ;-P

http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... pic_id=384

Pitää panna joku helvetillinen(painava =P) nyytti perseeseen, että etufillarit irtoo radan pinnasta....

Rakentelu, väritys, tekn., yms. ehdotuksia otetaan vastaan. Auton kasaan laittoon ei saa kulua Openia edeltävää viikkoa enempää!

Tässä vähän tietoja tosta keosta ja nurkista löytyvistä romuista mistä se pitäsi kasata...

- Auton rek.ote paino 680kg, riisuttuna vähemmän.

- Ajan pitäsi alkaa 13 tai alle.

- parisarjaa 92 pytty/mäntä satseja, myös vakio satseja löytyy 77/85.5...

- muutama nokka(en muista ulkoa arvoja)

- parit isoventtiili kannet(92:lle), vakio 77/85.5 ehjiä on myös.

- Delluja 36 ja 40 pareja, vaaka 40 weber+imari

- 78.4 akseli, vakio akseleita

- HDI 2.8 peugeot Boxerin ahdin(en muista merkkiä tai mallia)

- Saab 93 aeron välijäähdytin

- Ja tietenkin yms. osaa koneen kasaamiseen tarvittaa hilua.

Millä kokoonpanolla pitäsi lähteä liikkeelle että päästäisiin tonne 13 hujakoille? 1.3/6 turbo/2.0 vapari?

Link to comment

Jee, useampiakin kuitukorisia stripillä sitten VW Openissa? Kuitukorien keskinäiset skabat pystyyn!

 

Kuitukorisia olis vielä ainakin yhdellä urtsi-tiimillä joka varmasti painaa kaikista vähiten, se ColaniGT ? Urtsi kun on openista seuraavana päivänä niin voisi olla enemmänkin tiimiautoja paikalla. Saa hyvät uhot kans päälle urtsia varten, ja täähän alkaa sitten dynodaysta tää uhoominen :)

 

Puavo @ www.dwl.fi

Link to comment
Jee, useampiakin kuitukorisia stripillä sitten VW Openissa? Kuitukorien keskinäiset skabat pystyyn!

 

Kuitukorisia olis vielä ainakin yhdellä urtsi-tiimillä joka varmasti painaa kaikista vähiten, se ColaniGT ? Urtsi kun on openista seuraavana päivänä niin voisi olla enemmänkin tiimiautoja paikalla. Saa hyvät uhot kans päälle urtsia varten, ja täähän alkaa sitten dynodaysta tää uhoominen :)

 

Puavo @ dwl

Ei taideta Colani raijata Kiikalaan, jos saadaan toi rottakirppu rakennettua ennen sitä. Loppuu kuljetuskapasiteetti :(. Säästellään Colani Urhoon ;-P.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...