Lasse Posted March 7, 2016 Share Posted March 7, 2016 Joo Mikko hitsas mun cebarin kannet joku vuosi sitten. Työ 5/5 tehty. Hyvin rokkaa. Quote Link to comment
Kaipaa Posted February 9, 2018 Share Posted February 9, 2018 Nostetaan hieman topiccia, miten noiden kuplan kansien (tulpan/venttiilinvälin halkeamien jne jne) korjaus onnistuu, millä hitsillä (tig, mig) ne on paras hitsata, esilämmitys, jäähdytys jne jne?? 1 Quote Link to comment
JM Posted February 9, 2018 Share Posted February 9, 2018 (edited) Uudet kannet on nykyään sen hintaisia että kannattaako tuo? Käytetty ehjä lienee vaihtoehto? Edited February 9, 2018 by JM Quote Link to comment
mikko k Posted February 9, 2018 Share Posted February 9, 2018 Seetit pois, töhöllä kuumaksi ja sitte hitsaamaan. Mä hitsaan tigillä, joku muu voinee hitsata migilläkin. Mutta kuten yllä on mainittu, niin uudet kannet on sen verran halpoja että vakio kansia ei juuri kannata hitsata ja korjailla. Kilpavehkeet on sitte eri asia.. Quote Link to comment
Tutkija Posted February 9, 2018 Share Posted February 9, 2018 Tig-hitsaus ainut hyvä vaihtoehto,mut hyvintehtynä kallista ja aikaavievää kun menee venttiilinseetit uusiksi. Quote Link to comment
Ketsa Posted February 9, 2018 Share Posted February 9, 2018 Saisiko tarkempaa ohjetta siitä kuinka olette tigillä korjanneet tulpankierteen ja pakoseetin välisen halkeaman? Halkeama auki ja koko tulpanreikä umpeen vai jotenkin muuten... Quote Link to comment
Kassu oulusta Posted February 9, 2018 Share Posted February 9, 2018 (edited) Minulla on tuossa keskeneräinen projekti jossa tulpanreikä pirrattiin reilusti auki molemmin puolin ja TIGillä umpeen ,myöhemmin tarkoitus tehdä 12mm tulpanteikä ja siirtää se ulommaksi seeteistä pois päin..... yhdessä imukanavassa seetin halkeama alkoi jatkua niin oli tarkoitus aukasta ko imukanava paremmin ja hitsata uudestaan myös imukanavien ulkopuolinen täyttäminen vielä tekemättä. Kannet lämmitettiin toholla yli +200C ja kun kansi alkoi jäähtyä niin apumies alkoi lämmittää toholla ja hitsari hitsas toista kantta sen välissä....projekti viivästynyt kun löyty toiset kannet ko projektiin... Niin istukkarenkaat poistettiin mutta ohjarit toistaseksi paikoillaan jotta seetien paikat voi helpommin uudetaan koneistaa.. Edited February 9, 2018 by Kassu oulusta Quote Link to comment
mikko k Posted February 9, 2018 Share Posted February 9, 2018 Saisiko tarkempaa ohjetta siitä kuinka olette tigillä korjanneet tulpankierteen ja pakoseetin välisen halkeaman? Halkeama auki ja koko tulpanreikä umpeen vai jotenkin muuten... Juu, halkeama auki ja koko tulpanreikä umpeen. Reiän avaus kaksoiskartioksi, siis molemmista suunnista. Ja seeti ensin pois. Hitsauksen jälkeinen lämmitys on käytännössä aivan joutavaa, koska halkeaminen alkaa käytännössä samantien kun valokaari sammuu. Jos siis on halkeakseen. Mutta siihenkin on konstinsa.. Quote Link to comment
Racing Posted February 9, 2018 Share Posted February 9, 2018 Saisiko tarkempaa ohjetta siitä kuinka olette tigillä korjanneet tulpankierteen ja pakoseetin välisen halkeaman? Halkeama auki ja koko tulpanreikä umpeen vai jotenkin muuten... Mulla on tiedossa kansikoneistaja joka tekee noita ja jolla on valmis jigi hitsaa kuplan tulpat reijät ja muuttaa pitkälle 14mm tulpalle. Ja kansi on siltä osin valmis käyttöön. Hinta oli viimeksi todella ok samoin työnjälki. Jos halkeama on seetin alle, seeti menee irrotettavaksi ja uusiksi. Quote Link to comment
Kaipaa Posted February 10, 2018 Share Posted February 10, 2018 Seetit pois, töhöllä kuumaksi ja sitte hitsaamaan. Mä hitsaan tigillä, joku muu voinee hitsata migilläkin. Mutta kuten yllä on mainittu, niin uudet kannet on sen verran halpoja että vakio kansia ei juuri kannata hitsata ja korjailla. Kilpavehkeet on sitte eri asia.. Mitä tig-lankaa sinä olet noissa hitsauksissa käyttänyt?? Quote Link to comment
Maasturi Posted February 10, 2018 Share Posted February 10, 2018 Monta VW:n sylinterikantta on tullut hitsattua, lähinnä kilpakansia ja muutamia vakioita. Tärkeintä kansihitsauksessa on se, että perusaine pitää saada sulamaan ennen kuin lankaa aletaan syöttää hitsauskohteeseen. Puikon materiaalilla on merkitystä, väärä ainemateriaali pilaa koko hitsaustyön. Kaikki hitsaustyöt ovat onnistuneet eikä mitään jälkiongelmia ole ollut. Työ on ollut kannattavaa koska olen ITSE irroittanut seetirenkaat ja koneistanut uudet pesät sekä asentanut uudet seetit ja koneistanut ne Miralla. Jyrsinkoneella olen koneistanut myös palotilat ja avartanut ne myös isommille sylinteriputkille TS: Itse tehtynä se vielä kannattaa, esim. muualla teetettynä ei välttämättä kannata koska esim. Keiteleen Koneessa uusi 40x35,5 mm. valmiiksi työstetyillä seeteillä tehty M12 pitkällä s.tulpan reiällä oleva sylinterikansi maksaa 240 euroa / kpl. 1 Quote Link to comment
Kaipaa Posted February 10, 2018 Share Posted February 10, 2018 Juu, halkeama auki ja koko tulpanreikä umpeen. Reiän avaus kaksoiskartioksi, siis molemmista suunnista. Ja seeti ensin pois. Hitsauksen jälkeinen lämmitys on käytännössä aivan joutavaa, koska halkeaminen alkaa käytännössä samantien kun valokaari sammuu. Jos siis on halkeakseen. Mutta siihenkin on konstinsa.. Mitä konsteja, hitsauslangan valinta tms.?? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.