Jump to content

Kaasupullon täyttö


Recommended Posts

Onko Suomessa muita omistuspulloja täyttäviä tahoja kuin Woikoski? Jos on, niin onko kokemuksia?

 

Kyselen siksi, että Woikoskella tuntuu menevän täyttöön ihan tuhottomasti aikaa. Kaasupullo on ollut nyt matkalla melkein kaksi kuukautta. Puhelimessa kerrottiin, että se on täytetty ja (luultavasti) viimein parissa päivässä tai viimeistään ensi viikolla tulossa takaisin paikkaan, mihin sen helmikuussa vein täyttöreissua varten. MIG-koneen seoskaasupullo alkaa olla tyhjä, ja asetyleenikin ehkä kohtapuoliin loppumassa, eikä viitsisi ihan kahdeksi kuukaudeksi joka kerta pysäyttää projektia täytön takia, kun eiväthän nuo pullot kuitenkaan synkronoidusti tyhjene.

Link to comment

Tuo näyttää ihan hyvältä, mutta kun minulla on ollut hankittuna koko pulloarsenaali yli 5 vuotta, eikä kokokaan näytä olevan sama kuin Agan omistusvaihtopullolistoissa. Nyt tuli ensimmäinen täyttö eteen.

Link to comment

Itse vaihdoin joku vuosi sitten Agan misonipullon omaan hiilidioksidipulloon, jotta ainakin mikkin saa äkkiä kaasua. Pullo täyttyy Sillä aikaa kun käyn kassan puolella maksamassa ja myös lauantaisin.

Kuka/mikä taho näitä nykyisin täyttää ?   Sammutinhuollot?  

Link to comment

Tutustuppa agan omistusvaihtopullo systeemiin. Eli ostat omistuspullon jonka saat vaihettua toiseen omistuspulloon aga liikkeissä. Eli ei pullon katsastusta tai vuokraa.

 

http://www.aga.fi/fi/products_ren/supply_modes/cylinders/unicyl10l/index.html

 

 

Ei äkkiseltään osunut AGA:n hintoja silmään. Onkohan tämä missä suhteessa esim. Motonetissa myytäviin ALbeen pulloihin ? Tuota Motonetin pulloa olen itse tässä tuumaillut, kun tarkoitus olisi vihdoinkin siirtyä kotilaitteessa pommilangasta pois ;)

Link to comment

Parin minuutin googlauksella löytyi tälläinen:

 

http://tiisjarvi.pohjanmaanpalvelut.fi/

 

MISON 18                                 295,00

ODOROX  happi                      295,00

ARGON                                    330,00

ASETYLEENI                           395,00

 

"Vaihtopullo tarkoittaa sitä, että ostat pullon omaksesi ja maksat jatkossa vain kaasusta, jonka käytät. Ei enää Vuokralaskuja eikä pullon tarkastuksesta koituvia kustannuksia."

Edited by Tanhis
Link to comment

Täyttöhintoja (Espoon Kaasumestarit)

 

UNICYL -pullojen täyttöhinnat pisteellämme, alkaen 1.12.2015:

  • Argon, 10l: 91,39 €
  • Mison 18, 10l: 80,97 €
  • Asetyleeni, 10l: 83,70 €
  • Odorox, happi 10l: 49,72 €

Hinnat sisältävät alv. 24 %.

Link to comment

Kuka/mikä taho näitä nykyisin täyttää ?   Sammutinhuollot?  

 

Jep, Tamrexiä itse olen käyttänyt sen hyvän sijainnin ja aukioloaikojen suhteen. 6 kg hiilidioksipullon täyttö maksoi viimeksi ~30 egee.

Link to comment

Hain just Motonetista Albeen vaihtopullon. Pullossa on aina mukana painemittari ja säädin. Hintatasosta en sano mitään, kun en laskenut sen kummemmin kilohintoja. Ennemmin painaa se että kun kaasu on loppu niin sitä saa yhdeksään asti tai vaikka sunnuntaina.

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...