Hebster52 Posted April 26, 2016 Posted April 26, 2016 (edited) Tuolta Boxervillen palstalta bongattua. Eräällä kaverilla kävi tuuria onnettomuudessa kun selvis hengissä. Hän oli ollu kavereitten kanssa kevät tapahtumassa ja matkalla kotiin Barni pritschen sai jotain häikkää koneeseen joten he pysähtyivät tien reunaan huoltamaan. Splitti pysäytettiin barnin taakse. Omistaja kyykyssä barnin konetilassa. Yhtäkkiä takaa tuli yks Tesla täyttä vauhtia splittiin joka sit lensi barnin takanurkkaan ja molemmat volkkarit sekä miehet ojaan...! Lopputulos oli tämä. Kahdella kaverilla reisiluita poikki ja selkäkipuja. Mutta selviävät... Kaveria harmittaa eniten että siltä meni kaks juuri liikenteeseen saatettua autoa paskaks vaikka itsekin makaa sairaalassa paketissa... Tässä molemmat autot ennen... Pistää miettimään myös oma turvallisuutta näiden kanssa liikenteessä... Nykyään ei enää tiedä näiden urbaanien smartphonezombieautoilijoiden suhteen milloin taas paukahtaa... Teslakuskilla vissiin oli "Autopilot" päällä ja päivitti statustaan Naamakirjassa.... Edited April 26, 2016 by Hebster52 Quote
sleepercooler Posted April 26, 2016 Posted April 26, 2016 Aikamoisen pusun saanut, kun etuluukkukin rutussa, hyvä että kaverit säily hengissä!! Noi raapimispuhelimien käyttö joutaisi kieltää ajon aikana!! Varsinkin niiden selailun, päivittäin näkee läheltäpiti tilanteita, kun keskitytään raapimaan puhelinta ja liikenteen seuraaminen jää toiseksi..... Quote
mikko k Posted April 26, 2016 Posted April 26, 2016 Mutta Teslassahan onkin 20" tv keskellä kojelautaa... Sitä varmaan saa räplätä, mutta kännyä ei... Quote
Paavuli Posted April 26, 2016 Posted April 26, 2016 (edited) Näitä "raapioita" muuten näkee liikenteessä aika paljon. Tullaan vastaan kädet ratin yläosassa luuri kädessä. Itselläni ei tähän toimintaan pokka riitä vaikka ajankin paljon. Maksimit on navigaattorin säätö (siis puhelimen navin), puhelin telineessään. Sekin on jo mielestäni vaikeaa. Aika isolla todennäköisyydellä on Teslalla tultu pilotti päällä, sehän ei käsittääkseni reagoi tilanteessa jossa kaistaviivan jatkeena onkin yhtäkkiä rikkoutunut ajoneuvo tms. Turvallisuudenpelon takia omaan kuplaan hommasin modernit inertiavyöt 3 pisteenä. Kuplaa tulee myös ajettua "kuin moottoripyörää". Eli silmät jokasuuntaan ja olettaa kaikkien ajavan yli.... Edit: Teslan ruudussa saisi olla lukitus, jonka mukaan auton liikkuessa voi säätää vain lämmitintä tai jotain hyvin simppeliä. Itsehän en edes halua käyttöautoon kosketusnäyttöä. Kaameaa. Nupit ja napit löytyy "näppituntumalla" katsomatta. Edited April 26, 2016 by Paavuli 1 Quote
ARTO Posted April 26, 2016 Posted April 26, 2016 Autz, nykyautot on niin petollisia vauhdin suhteen et jos vähänkin jotain räplää ajaessa, ei huoma ajaako 80km/ vai 130km/h. Onneksi ei tullut ruumiita. Quote
Tanhis Posted April 26, 2016 Posted April 26, 2016 Itse ajelen kanssa vanhojen vehkeiden kanssa hiton ennakoivasti ja varovaisesti. Ja tietenkin pyrin ettei maantielle joutuisi tuollaiseen tilanteeseen pysähtymään. Mutta jos nyt sattuu käymään näin niin jos muita auton korjaamiseen liittymättömiä kyydissä niin ne pientareelle odottamaan. Huomioliivi päälle ja kolmio reilunmatkan päähän tienlaitaan. Tietty toinen on se että en tykkää ajella alinopeutta varsinkaan isommassa letkassa kun turhat ohittelut kanssaautoilijoiden puolesta lisää onnettomuusriskiä aika paljon varsinkin jos perässä on kilometrin jono. Quote
Pedalpusher Posted April 26, 2016 Posted April 26, 2016 Ei oo tosiaan osuma korjaajaan kaukana ollut jos oli säätämässä juniksen konehuoneella ja takana ollut splitti lentänyt ihan tohon juniksen konehuoneen reunaan.. Aikamoinen tuuri olla hengissä vielä. Quote
Guest Type123 Posted April 26, 2016 Posted April 26, 2016 (edited) Hyvä tuuri tosiaan käynyt kaver(e)illa - ns. onni onnettomuudessa. Huono tuuri autojen suhteen - erittäin hyvä tuuri, että kaveri(t) ovat hengissä. Hieman offtopic: YouTubessa on melko paljon videoita joissa Teslaa ajellaan tyyliin: "isi isi, katso ilman käsiä..." Edited April 26, 2016 by Type123 Quote
Paadre Posted April 26, 2016 Posted April 26, 2016 Ei oo tosiaan osuma korjaajaan kaukana ollut jos oli säätämässä juniksen konehuoneella ja takana ollut splitti lentänyt ihan tohon juniksen konehuoneen reunaan.. Aikamoinen tuuri olla hengissä vielä. Jep, ei tarvi ton kaverin tehä lottoa hetkeen, tai jos tekee ja voittaakin jotain ni sit on aika kova tsäkä jo. Quote
jmatto Posted April 26, 2016 Posted April 26, 2016 Semmoisen olen itse ollut havaitsevinani että kun on kuplalla liikenteessä, niin esimerkiksi kolmion takaa pusketaan eteen paljon useammin kuin jos on normaali autolla liikkeellä. Mulla oli hetki sitten Chevroletin tila-auto vanhempi malli, jolla kun ajeli niin ei kolmion takaa ammattimiehet juurikaan puskeneet eteen; mutta jos kuplalla ajelee niin kummasti taksia ja pientä pakettiautoa pukkaa eteen kohtuu röyhkeästi. Voi olla että kuvittelevat että kupla kulkee hitaasti tai sitten tietävät että sillä ei juurikaan halua kolaroida. Quote
Hebster52 Posted April 26, 2016 Author Posted April 26, 2016 Just samaa minäkin havainnu. Eivät tunnu ajsttelevan että kuplakin kulkee 80:iä yhtä nopeesti kuin uudemmat..... Quote
Guest Jussinbussi Posted April 28, 2016 Posted April 28, 2016 Mun ensimmäinen auto oli kupla ja ajotyylistäni tuli melko ennakoiva. Ihan sama mikä auto on alla. Quote
SePi Posted April 29, 2016 Posted April 29, 2016 Oon jo vuosia sitten ruvennu ennen valtatieltä vasemmalle kääntymistä vaikka pysäyttämään oikealle penkkaan ja päästämään takaa tulevat ohi, koska splitin vinkkaria tai paavinnenän jarruvaloa ei kukaan perässä ajava ymmärrä nykyliikenteessä - tai sitten avaan ikkunan ja pistän käden suuntaviitaksi 2 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.