Jump to content

lisämittari kotelot /panta mista ootte hommanneet?


Recommended Posts

Miksei sitä voi upottaa nopeusmittarin vasemmalle puolelle paneeliin? Ja levyn voi vaihtaa takas orggikseksi jos haluaa sen joskus pois...

 

 

muuten hyvä, mutta mulla on ovaali, ritulaa ei oo niinku tiedetään ja vasemmalla on jo bensamittari.

kaiutin ritilää, en sellaista petron mittari/kello-panelia en halua, tällä kertaa

kaiutin tulee oikeesti oikeeseen paikkaan med radion kanssa.

 

 

pajero homma ei käy, ja mulla 80mm millinen kiekka kello.

52 ja 60mm löytyy telineet.

 

jos joku prätkan telinen tai jotain

 

vinkkejä kiitos!!!!!!

 

 

 

-js-

Link to comment
  • 5 years later...

Upitaan... Löysin Airkewldin sivuilta hienon/pirun kalliin metallinpalan, jolla saisi siististi kolme 52mm mittaria radion paikalle kuplaan.

http://airkewld.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=ilvm_fly_showroom_mall.tpl&product_id=488&category_id=71&option=com_virtuemart&Itemid=252&vmcchk=1&Itemid=252

Olisikohan tuollaista jotain vastaavaa saatavilla jostain kaupasta atlantin tällä puolen?

Link to comment

Tollaiset vois tehdä CNC koneella about 70-80e hintaan 10-20mm paksuisesta alumiinilevystä, jos joku haluaa. Radioaukon mitat tarttis saada. Useampi tietty vähän halvempi, esim 3-4 kpl 60e / Kpl

 

Takaapäin esim. vdo:n omilla kiinnikkeillä kiinni ja paneelin reuniin M6 kierrereiät joista klipsuilla kiinni takapuolelta

 

itse kojelautaan

mittaripaneeli.jpg

 

mittaripaneeli2.jpg

 

mittaripaneeli3.jpg

Link to comment

Onnistuu varmasti, pientä viilausta niin mahtuu. Varmaan tarttee tehdä tuollainen 2-3mm paksu laserleike taakse. Sen hinta about 10-15e / Kpl, 10e / kpl, mikäli löytyy useampikin kiinnostunut kuin 2 henkilöä.

 

Voisin parin päivän aikana piirtää uusiksi jos on antaa originaalin soitinaukon mitat ja 52mm VDO mittarin kehyksen mitan.

 

Pintakäsittelyä ei tule mun puolesta, vain valmiit osat. Saa itse maalata tai/ja kiillottaa :)

Link to comment
Niinpä :) Vaikka oli norjalaisten cal-look palsta, sekin jenkkien valtaama :D

 

No tuo nyt pitää paikkansa yhtä paljon kuin se että kannattaisin Rauman Lukkoa.... Jos siellä nyt saa vähän "pahaa silmää" siitä että kopsailee muiden kehittämiä tuotteita ja tarjoaa niitä myyntiin vielä alkuperäisten tuotteiden kuvilla, niin eiköhän kannata katsoa peiliin ennenkuin kirjoittelee tuollaisia. Just my 2 cents !

Link to comment

Menin ja poistin kirjoitukseni. Tarkoitukseni ei ollut sohia "muurahaispesää", tai survoa herneksiä kenenkään nenään. "Plagioinnilla" lähdin lähinnä virittelemään keskustelua sun osaamisestasi, itse en tuollaisia juttuja pysty tekemään, siitä hatunnnosto sulle. Mutta omaa innovaatiota kehiin vaan, kohtahan voi käydä niin että joku kopsailee sun juttuja ?

Link to comment

Ok, anteeksi jos innostuin. Kopioitua tulee jonkinverran, mutta laserleikkeistäkin moni mittatilaustyötä ja hyvin paljon yleisosia, laippoja, triggerpyöriä. Se riippuu myös ihan alkuperäisen osan hinnasta että kannattaako kopioda. Voihan joku kopioda minun laserleikkeitä, ei siinä mitään, onhan joitain kuvia jo jaossakin vähän.

 

Äkkiähän se laserleikkeen kopio takaisin DWG kuvaksi jos osaa ja viitsii. CNC koneistettavia osia en ole kauheesti alkanut kopioimaan, koska niiden tekeminen on aika tyyristä pienissä sarjoissa.

 

Entisessä ja nykyisessä firmassa tätä kopiomista harrastetaan suruttomasti, erityisesti työkoneiden varaosien kopiomista nykyisessä firmassa, mahtaa varaosamyynti ihmetellä kun tilataan vain yksi satsi varaosia.....

Link to comment

Kohta tulevat amerikoista varoittelemaan kun kopsasit volkkarin koneen, koska vain heillä yksinoikeus kopioida asioita oikein.

 

Muuta sitä mittaripaneelia esim. siirrät jonkun ruuvin toiseen paikkaan, niin sehän ei enää ole kopioimista vaan innovaatio.

 

Ja kumminkin noi ameriikanihmeet on teetetty kiinassa, ja siellähän ei koskaan kopioida mitään. Ne tekee siellä niin, että ne kopioi tuotteen muuten paitsi laatu pois.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Joo, eka kuva on aika oudon näköinen, pistin renderöinti asetukset aika tappiin asti.

 

Työkone ei ole kovin tehokas, ainakaan tämän päivän mittapuun mukaan. Tarvis vaihtaa XP32:sen tilalle 64 bittinne seiska niin vois lisätä muistia. Prosessorin ja näytönohjaimen vaihdostakaan tehokkaampaan ei olisi haittaa.

 

Pitää kokeilla uudemmalla omalla koneella kuinka hyvän kuvan saa rendereröityä, tuntuu ainakin samoja kokoonpanoja käsitellessä ripeämmältä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...