Guest olli lammi Posted May 19, 2006 Posted May 19, 2006 Mikä on hyvä maali moottorin peltiosien maalaukseen? Tarvitaanko lämmönkestoa vai meneekö esim. Hammeritella? Tarkoitus olisi siis maalata puhallinkoppa ja muut pellit. Quote
Racing Posted May 19, 2006 Posted May 19, 2006 Minä maalasin 2K Automaalilla akryylillä ja ruiskulla ja pysyy. Alle 2K happomaali tai normaali 2K autopohjamaali Quote
Guest Mika Raussi Posted May 19, 2006 Posted May 19, 2006 Niin ja vastaus kysymykseen: Ei tarvii lämmönkestoa. Quote
metake Posted May 20, 2006 Posted May 20, 2006 Itse olen maalaillut kaikenlaisia koneenosia ja peltiosia Teknoksen uretaanimaalilla, muistaakseni koodi meni niin, että Teknodur 170 oli puolikiiltävä ja Teknodur 190 kiiltävä. Helppo maali maalata, peittää hyvin ja kuivuu nopeasti. Ja pysyy hyvin, jopa ilmäjäähdytteisen kannen pakoaukkojen vieressä on pysynyt.. Quote
mikan Posted May 20, 2006 Posted May 20, 2006 Pulverimaalaus, jauhemaalaus, polttomaalaus,... Kokemusta ei tuosta ole, mutta kuulemma toimii hyvin kuplan moottorin peltiosissa. Sävyjä löytyy ihan RAL-kartan mukaan. t. Mika Quote
Guest Toheltaja Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 ja halvalle helmeä jälkeä, Tmi Jouko Koli, Ridasjärvellä... Ensviikon kesälomalla. Quote
Guest olli lammi Posted May 22, 2006 Posted May 22, 2006 No jos nyt sitten yksittäinen harrastaja sattuisi ostamaan 400 ml kolinkolin-akryylimaali-tölkkejä kaupasta, niin montakohan niitä menee yhden koko moottoripeltisetin maalaamiseen? Quote
GT78 Posted May 22, 2006 Posted May 22, 2006 Vein maaliskuussa kaikki kuppelin moottoripellit lukuunottamatta hihnapyörän alla olevaa pellinpalasta maalattavaksi paikalliseen ammattikouluun. Noo, nyt olen käynyt katsomassa työn jälkeä ja kyllä täytyy sanoa että kysykää ihmeessä paikallisista oppilaitoksista myös tarjouksia: oma maalaustyö tulee kustantamaan noin 60 euroa. :D Siinä summassa on noin viikon työt eli puhdistukset, puhallukset, pohja- ja päällimaalaukset sekä tarvikkeet. En edes putsaillut osia mitenkään vaan otin koneesta irti ja öljysinä sinne vaan. Yhtä lämmönvaihdinta pojat jopa hitsasivat kun löytyi reikä puhallettaessa. Toki tämä ei ole hätäisten vaihtoehto mutta kuulemma nopeallakin aikataululla olisi saanut. Vielä en ole valmiita saanut mutta jo pohjamaalissa näyttivät todella hyvältä. Suosittelen lämmöllä kokeilemaan, onneksi niillä on opettajat siellä valvomassa. Quote
Guest KJN Posted May 22, 2006 Posted May 22, 2006 Itse käytin viime kesänä moottoripellit jauhemaalauksessa, eikä sillä hinnalla kannata juuri miettiä itse maalaamista. Paikka oli Linjateräs Oy,Tampere (Myllypuro/Kalkku suunnalla).[/url] Quote
Guest Toheltaja Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 puhumattakaan siitä, ettei pulverimaali lähde liuottimilla, bensalla, öljyllä, jarrunesteellä yms, kuten monet automaalit... Quote
nyki Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 Mitäs nykypäivän maaleja olette käyttäneet lähinnä moottoripelleissä/puhallinkopassa? Onkohan näissä alkup. musta uutuuttaan kiiltävä vai matta? Mikä lie sen värikoodi? Quote
nyki Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 (edited) Oho laitoin samaa kysymystä myös toiseen viestiketjuun Tekniikka ja rakentelun alle Moottorin maalaus.. Edited April 2, 2017 by nyki Quote
spege Posted May 6, 2017 Posted May 6, 2017 Itte oon maalannu Miranolilla ja Tornolilla, pensselillä. Molemmat tasoittuu täysin, kestää kuumaa, bensaa ja mitä vaan. Pohjamaaliks punaista Hagmans spraytä. Pohjat teräsharjalla ja karhunkielellä. Kun kehutte hintoja niin olis kiva tietää mikä se hinta on? Kun ei toi Miranol purkkikaan ilmainen ole... Quote
Tanhis Posted May 6, 2017 Posted May 6, 2017 Kyllähän se sellainen puolikiiltävä se orkkis musta on. Ja kyllähän siellä laadukas automaali kestää ihan hyvin. Tietty mitä haet takaa kestävyydellä. Jos bensaa meinaat huolella ruiskia ympäriinsä ja pestä pellit asetonilla ja tinnerillä niin ehkäpä se automaali ei ole paras vaihtoehto. Pulverilla varmaankin saat sen hyvän kulutuskestävyyden ja kiillon. Quote
Kimmo Oinonen Posted May 6, 2017 Posted May 6, 2017 Kyllä 2komponentti automaalit kestää öljyt,tinnerit sun muut myrkyt.Kestää myös melko hyvin lämpöä,vaikka kuplan pelleissä ei sitä ongelmaa ole.Kaikki mikä kuplan konehuoneessa näkyy on tullut maalattua ja hyvin on kestänyt. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.