Jump to content

Moottorin peltiosien maalaus?


Guest olli lammi

Recommended Posts

Guest olli lammi

Mikä on hyvä maali moottorin peltiosien maalaukseen? Tarvitaanko lämmönkestoa vai meneekö esim. Hammeritella? Tarkoitus olisi siis maalata puhallinkoppa ja muut pellit.

Link to comment

Itse olen maalaillut kaikenlaisia koneenosia ja peltiosia Teknoksen uretaanimaalilla, muistaakseni koodi meni niin, että Teknodur 170 oli puolikiiltävä ja Teknodur 190 kiiltävä.

 

Helppo maali maalata, peittää hyvin ja kuivuu nopeasti. Ja pysyy hyvin, jopa ilmäjäähdytteisen kannen pakoaukkojen vieressä on pysynyt..

Link to comment
Guest olli lammi

No jos nyt sitten yksittäinen harrastaja sattuisi ostamaan 400 ml kolinkolin-akryylimaali-tölkkejä kaupasta, niin montakohan niitä menee yhden koko moottoripeltisetin maalaamiseen?

Link to comment

Vein maaliskuussa kaikki kuppelin moottoripellit lukuunottamatta hihnapyörän alla olevaa pellinpalasta maalattavaksi paikalliseen ammattikouluun.

 

Noo, nyt olen käynyt katsomassa työn jälkeä ja kyllä täytyy sanoa että kysykää ihmeessä paikallisista oppilaitoksista myös tarjouksia: oma maalaustyö tulee kustantamaan noin 60 euroa. :D

 

Siinä summassa on noin viikon työt eli puhdistukset, puhallukset, pohja- ja päällimaalaukset sekä tarvikkeet. En edes putsaillut osia mitenkään vaan otin koneesta irti ja öljysinä sinne vaan. Yhtä lämmönvaihdinta pojat jopa hitsasivat kun löytyi reikä puhallettaessa. Toki tämä ei ole hätäisten vaihtoehto mutta kuulemma nopeallakin aikataululla olisi saanut.

 

Vielä en ole valmiita saanut mutta jo pohjamaalissa näyttivät todella hyvältä. Suosittelen lämmöllä kokeilemaan, onneksi niillä on opettajat siellä valvomassa.

Link to comment

Itse käytin viime kesänä moottoripellit jauhemaalauksessa, eikä sillä hinnalla kannata juuri miettiä itse maalaamista.

Paikka oli Linjateräs Oy,Tampere (Myllypuro/Kalkku suunnalla).[/url]

Link to comment
  • 10 years later...
  • 1 month later...

Itte oon maalannu Miranolilla ja Tornolilla, pensselillä.

Molemmat tasoittuu täysin, kestää kuumaa, bensaa ja mitä vaan.

Pohjamaaliks punaista Hagmans spraytä.

Pohjat teräsharjalla ja karhunkielellä.

 

Kun kehutte hintoja niin olis kiva tietää mikä se hinta on? Kun ei toi Miranol purkkikaan ilmainen ole...

Link to comment

Kyllähän se sellainen puolikiiltävä se orkkis musta on. Ja kyllähän siellä laadukas automaali kestää ihan hyvin. Tietty mitä haet takaa kestävyydellä. Jos bensaa meinaat huolella ruiskia ympäriinsä ja pestä pellit asetonilla ja tinnerillä niin ehkäpä se automaali ei ole paras vaihtoehto. Pulverilla varmaankin saat sen hyvän kulutuskestävyyden ja kiillon.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...