Jump to content

56’ Krankenwagen


Recommended Posts

Posted

Piti oikein vähän googlailla aihetta ja kolmea eri tyyppia löysin nopeasti haettuna.

Leveä prikkamainen

https://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1403971

Pyöreä kumi?

https://www.thesamba.com/vw//classifieds/detail.php?id=2112502

Ja kartio

https://www.thesamba.com/vw//classifieds/detail.php?id=2037855

 

Pitää varmaan omaan sorvauttaa sopiva kartio kun nykyisen kumin kanssa valo ei ole oikein tukevasti kiinni.

Posted

https://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/April_58_Bus_Parts_List/April_1958_Type_2_Parts_List.pdf

 

Tuolta löytyy vain yksi palikka ferrule nimityksellä punainenristivaloon. Eli saattaapi olla että se alkuperäinen on ollut bakeliittia tms joka on ajansaatossa hapertunut. Eli tuo virtasen prässätyt palaset saattaisi olla hyvinkin oikeantyyppisiä käyttötarkoitukseen.

Posted

Nuo vastukset sitten kuumenee ihan hullusti käytössä. Reprona saa 12v vinkkareita jos haluaa helpon pysyväisratkaisun. Tietenkin myös vanhat vinkkarit voi käämittää uudelleen. Oletko testannut miten hyvin vanhat pomppaa ylös.

Posted

Vastukset olikin 5ohmia, joten ihmekös jos ei toimi. Vinkkarit alkuperäistuotantoa.

Kohta siirto omaan talliin

post-476-0-35642000-1513429765_thumb.jpeg

post-476-0-88805600-1513429779_thumb.jpeg

post-476-0-09208900-1513429797_thumb.jpeg

post-476-0-00836700-1513429824_thumb.jpeg

  • Like 1
Posted

Tänään tuli joulupukki ennakkoon ja kotiutti tälläisen käikäleen.

Tipille ”jo” tässä vaiheessa ISOT kiitokset. Omin voimin ois tää vieläkin rullaava osakasa. Nyt jo omin voimin liikkuva ajoneuvo. Toki monia muitakin osallisia syytä kiittää avusta. Nyt sit enempi sisäpuolen kimppuun, että sais keväällä liikenteeseen. Toki monta pientä riplettä vielä kesken vähän siellä täällä.

Ekaks tyhjennetään auto rojuista ja aletaan ihmettelee kabiinin puolta

post-476-0-31769300-1514056312_thumb.jpeg

post-476-0-00724100-1514056325_thumb.jpeg

post-476-0-24522900-1514056342_thumb.jpeg

  • Like 6
Posted

Pientä edistymistä, takatilan pahvit yhtävailla paikoillaan. Kabiinista vielä ovipahvit ja kattopahvit. Kattopahvit ovatkin hankalat taivutella, voi joutua tekemään ne pehmeästä matskusta.

post-476-0-94507100-1514660543_thumb.jpeg

post-476-0-10463800-1514660569_thumb.jpeg

post-476-0-56595500-1514660596_thumb.jpeg

post-476-0-30287400-1514660613_thumb.jpeg

post-476-0-27713700-1514660648_thumb.jpeg

  • Like 2
Posted

Löytyskö keneltäkään kuvia kuinka tuo kalusto on kasattu? Moottoritilan etuviistopellissä on varmaan vaneri tms., kuten ylätaso ja lattiat. Vanerit on päällystetty linolla. Mutta mitenhän ne vanerit on kiinnitetty?

 

En ole oikein tarkkoja kuvia netistä löytänyt.

  • 3 weeks later...
Posted

8/1958 mun mielestä muuttuneet vasta korin värisiksi. Eli alustanumerosta 374 811. Kun mielestäni omassa alkuvuoden 58 ampparissakin oli valkoiset mutta en just nyt pääse hiomaan maalia pois puskurista kun ovat varastolla.

Posted

No tässä autossa vanteet ja puskurit olivat korin väriset, paljastui kun raaputtelin pari maalikerrosta niistä aikanaan pois. Siksi maalautin ne korin väriin :) Kapselit on tässä ollut aina kromatut.

Posted

BaronvonKronkenin 56:ssa annissa ovat valkoiset, siitä varmaan tuli se mullekin (oliko se Joutsasta) Noh puskimet helppo maalata. Kromisetkin kapselit löytyy.

 

Ei aina vanhoista mustavalkokuvista selviä värit yms. Sit näistä erikoismalleista en ole löytänyt tarkkoja tietoja, mikä olisi mikäkin.

  • Like 1
Posted

6923.jpg

 

Oman ampparin kuvista ei kanssa oikein saa selvää mutta takapuskuri näyttää ainakin eriväriseltä. Oliko niin että jos on purkuri vaihdettu niin on maalattu korinväriin. Ja tuo yllä mainitsemani kuukauden ja vuoden jälkeen olisi ainakin pitänyt olla korin värinen sitä ennen vähän epäselvää. Mutta wolfsburgin museossa oleva '56 tai oliko '57 on ainakin valkoisilla puskureilla ja sen kuvittelisi olevan oiken.

Posted

Voihan se olla, että tähän on vaihdettu sekä kumpikin puskuri, että vanteet. Epäilen kyllä... Wolfsburgin museossa oleva auto ei välttämättä ole 100% alkuperäinen :) Ja mustavalkoisista kuvista on tosiaan aivan mahdotonta saada täyttä varmuutta sävyeroista. Tässä tapauksessa luottaisin kyllä näköhavaintoon väristä, en mutuun.

Posted

Joo kyllä (kannaltani valitettavasti) Oskari on oikeassa. Havainto väristä olemassa, joten maalataan takas (prkl), mutta positiivisesti ajateltuna eipä tarvii vanteita maalata.

Variaatioita on toki monia, valkea omaan silmään parempi.

Posted

Tässä valokuva -56 ambulanssista jonka alkuperäisyys on käsittääkseni vähintään 99%. Ajomäärä oli muistaakseni alle 15 tkm, joten tuskin on ylimaalattukaan kovin montaa kertaa :)

post-243-0-53871400-1516645357_thumb.jpg

Posted

Tää minun oli tehty syksyllä 56 eli 57 vuosimallia. Liekkö tehty niistä osista mitä varastossa ollut, mut 99,9% Oskari lienee oikeassa. Enää pelastas valokuva 50-60-luvulta Porin lentokentältä, mieluusti värinä.

Posted

Tässä autossa kilometrejä n. 25000 ja ylimaalattu joskus -80-luvulla puhtaan valkoiseksi hopeanvärisin raidoin, puskurit ja vanteet olivat myös saanet hopeaväriä pintaan.

  • 2 months later...
Posted

Jonkun verran edistynyt tämäkin. Näkyvin ristivalon asennus;) Toki monia näkymättömiä asennuksiakin tehty.

 

Oisko hyviä neuvoja nopeusmittarin vaijerin asennukseen. Pyörännavan pää ei mene  läpi millään, on rasvattu yms. 

A74DD925-80C1-4E8A-A4A0-1D41D346F5A0.jpeg

DAB08B2A-5D2B-490F-9F5F-FF8784078081.jpeg

  • Like 1
Posted

Siellä on varmaan kumitiiviste (60) rutussa edessä. Metalliholkki (59) pitäisi saada ensin vedettyä pois, voi olla jumissa ja hajoaa palasiksi.

 

s1.jpg.a5c28e94160a0f2282db152ecf28c92f.jpg

  • Like 1
Posted

Otin muovikuoren pois, niin meni. Tuon kumitiivisteen kans oli myös hieman ongelmia, mutta menihän jotenkin.

  • Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

Wappu lähenee... noin 10v pölyt pesty pois, säätöjä sekä sitä sun tätä sipistelyä. Käyttöönotto jo melko lähellä, museointiin vielä matkaa etenkin takaosaston kanssa. 

0D44E7FE-1813-4D47-88CC-E12088C74254.jpeg

258D9429-9CB2-42ED-9DE0-43D094EE948D.jpeg

  • Like 7
Posted

Tää wappu tais mennä ohi, koska eturenkaan laakerin kans tuli probleemaa. Laakerin suoja tai mikä tuo lie, painaa jarrujousiin. Senhän pitäisi kaiketi mennä rummun sisään. Jossakin räjäytyskuvissa näyttäs olevan sisimpänä joku holkki. 

Lisäk minusta tuo suoja on väärin päin eli pyöristykset just väärällä puolen. Vaan miten mitäisi  laakeroinnin olla?

FB677615-B157-492D-B2CA-FFD134C01512.jpeg

A18C9117-3B9E-405A-A188-FB94D20F2831.png

BAA45734-975E-46E0-B27C-513ED9141EA6.jpeg

Posted

Ei kait siellä muuta kuulu olla kuin jarrujen taustapelti.+stefan holkki iso seevi olkaan päin.

 Muut hilut rummussa. Laakeri, väliprika?stefa

image.jpeg

image.jpeg

Posted

Mulle tulee ensimmäiseks mieleen, että jouset on väärässä paikassa kengissä, koska tulevat noin matalalle, että syntyy tuollainen mahdollisuus

Posted (edited)

Ei noissa vanhoissa kengissä hirveästi ole muitakaan paikkoja jousille, ks. linkki alla. Liekö Karilla stefan, tai tässä tapauksessa huopatiivisteen, vastinholkkia ollenkaan (räjäytyskuvassa #45) koska laakeri ei irtoa helposti akselilta. Mie vain kurkkasin tänne sisään, että kengät on paikallaan, ne kun puuttuivat toisesta takapyörästä kokonaan.

 

https://panelproject.wordpress.com/2012/02/12/new-brake-shoes-for-the-60-panel-bus/

Edited by -tipi-

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...