oskari Posted December 7, 2017 Posted December 7, 2017 Pyöreä ja upotus, sellainen siinä muistaakseni oli. Quote
Tanhis Posted December 8, 2017 Posted December 8, 2017 Piti oikein vähän googlailla aihetta ja kolmea eri tyyppia löysin nopeasti haettuna. Leveä prikkamainen https://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1403971 Pyöreä kumi? https://www.thesamba.com/vw//classifieds/detail.php?id=2112502 Ja kartio https://www.thesamba.com/vw//classifieds/detail.php?id=2037855 Pitää varmaan omaan sorvauttaa sopiva kartio kun nykyisen kumin kanssa valo ei ole oikein tukevasti kiinni. Quote
Virtanen Posted December 8, 2017 Posted December 8, 2017 Tämä vanhemman Type 2:n (82) ajovaloissa... https://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=2060795 2 Quote
Tanhis Posted December 8, 2017 Posted December 8, 2017 https://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/April_58_Bus_Parts_List/April_1958_Type_2_Parts_List.pdf Tuolta löytyy vain yksi palikka ferrule nimityksellä punainenristivaloon. Eli saattaapi olla että se alkuperäinen on ollut bakeliittia tms joka on ajansaatossa hapertunut. Eli tuo virtasen prässätyt palaset saattaisi olla hyvinkin oikeantyyppisiä käyttötarkoitukseen. Quote
Kartsa78 Posted December 8, 2017 Author Posted December 8, 2017 Veikkaan tuota kartio-mallia. Pitää kaikki purkit käydä vielä läpi ja toivoo et löytys. Quote
Kartsa78 Posted December 15, 2017 Author Posted December 15, 2017 Ambuun tulee 12V sähköt, millä vastauksilla saapi 6V vinkkarit toimimaan? Quote
x-pj Posted December 15, 2017 Posted December 15, 2017 Ambuun tulee 12V sähköt, millä vastauksilla saapi 6V vinkkarit toimimaan? Minulla on kuplassa 1 ohmin vastus ja toimii hyvin. Quote
Tanhis Posted December 16, 2017 Posted December 16, 2017 Nuo vastukset sitten kuumenee ihan hullusti käytössä. Reprona saa 12v vinkkareita jos haluaa helpon pysyväisratkaisun. Tietenkin myös vanhat vinkkarit voi käämittää uudelleen. Oletko testannut miten hyvin vanhat pomppaa ylös. Quote
Kartsa78 Posted December 16, 2017 Author Posted December 16, 2017 Hyvin pomppaa 6V 03648414-A1CC-4D73-BC68-6649AE9250EC.MOV Quote
Kartsa78 Posted December 16, 2017 Author Posted December 16, 2017 Vastukset olikin 5ohmia, joten ihmekös jos ei toimi. Vinkkarit alkuperäistuotantoa. Kohta siirto omaan talliin 1 Quote
Kartsa78 Posted December 23, 2017 Author Posted December 23, 2017 Tänään tuli joulupukki ennakkoon ja kotiutti tälläisen käikäleen. Tipille ”jo” tässä vaiheessa ISOT kiitokset. Omin voimin ois tää vieläkin rullaava osakasa. Nyt jo omin voimin liikkuva ajoneuvo. Toki monia muitakin osallisia syytä kiittää avusta. Nyt sit enempi sisäpuolen kimppuun, että sais keväällä liikenteeseen. Toki monta pientä riplettä vielä kesken vähän siellä täällä. Ekaks tyhjennetään auto rojuista ja aletaan ihmettelee kabiinin puolta 6 Quote
Kartsa78 Posted December 30, 2017 Author Posted December 30, 2017 Pientä edistymistä, takatilan pahvit yhtävailla paikoillaan. Kabiinista vielä ovipahvit ja kattopahvit. Kattopahvit ovatkin hankalat taivutella, voi joutua tekemään ne pehmeästä matskusta. 2 Quote
Kartsa78 Posted January 1, 2018 Author Posted January 1, 2018 Löytyskö keneltäkään kuvia kuinka tuo kalusto on kasattu? Moottoritilan etuviistopellissä on varmaan vaneri tms., kuten ylätaso ja lattiat. Vanerit on päällystetty linolla. Mutta mitenhän ne vanerit on kiinnitetty? En ole oikein tarkkoja kuvia netistä löytänyt. Quote
Kartsa78 Posted January 19, 2018 Author Posted January 19, 2018 Puskurit ja pölärit saivat uutta väriä. 4 Quote
Kartsa78 Posted January 21, 2018 Author Posted January 21, 2018 No voi .....le. Mitä minä tutkailin niin ’58 olleet korin väriset, mutta joko olivat ’57:ssa? Quote
Tanhis Posted January 21, 2018 Posted January 21, 2018 8/1958 mun mielestä muuttuneet vasta korin värisiksi. Eli alustanumerosta 374 811. Kun mielestäni omassa alkuvuoden 58 ampparissakin oli valkoiset mutta en just nyt pääse hiomaan maalia pois puskurista kun ovat varastolla. Quote
Kartsa78 Posted January 21, 2018 Author Posted January 21, 2018 Joo ja vanteetkin pitäs olla valkeat. Ne muuttuvat jahka renkaat vaihtuu (joskus). Quote
oskari Posted January 21, 2018 Posted January 21, 2018 No tässä autossa vanteet ja puskurit olivat korin väriset, paljastui kun raaputtelin pari maalikerrosta niistä aikanaan pois. Siksi maalautin ne korin väriin :) Kapselit on tässä ollut aina kromatut. Quote
Kartsa78 Posted January 21, 2018 Author Posted January 21, 2018 BaronvonKronkenin 56:ssa annissa ovat valkoiset, siitä varmaan tuli se mullekin (oliko se Joutsasta) Noh puskimet helppo maalata. Kromisetkin kapselit löytyy. Ei aina vanhoista mustavalkokuvista selviä värit yms. Sit näistä erikoismalleista en ole löytänyt tarkkoja tietoja, mikä olisi mikäkin. 1 Quote
-tipi- Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 (edited) Tässäkin on valkeat. Alla olevassa kuvassa kaksi 56-57 ambua, niissä taitaa olla sekä että. Edited January 22, 2018 by -tipi- Quote
non-hippy Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 Molemmista värivaihtoehdoista löytyy kuvamateriaalia. Ota tästä sitten selvää.. Quote
Tanhis Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 Oman ampparin kuvista ei kanssa oikein saa selvää mutta takapuskuri näyttää ainakin eriväriseltä. Oliko niin että jos on purkuri vaihdettu niin on maalattu korinväriin. Ja tuo yllä mainitsemani kuukauden ja vuoden jälkeen olisi ainakin pitänyt olla korin värinen sitä ennen vähän epäselvää. Mutta wolfsburgin museossa oleva '56 tai oliko '57 on ainakin valkoisilla puskureilla ja sen kuvittelisi olevan oiken. Quote
oskari Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 Voihan se olla, että tähän on vaihdettu sekä kumpikin puskuri, että vanteet. Epäilen kyllä... Wolfsburgin museossa oleva auto ei välttämättä ole 100% alkuperäinen :) Ja mustavalkoisista kuvista on tosiaan aivan mahdotonta saada täyttä varmuutta sävyeroista. Tässä tapauksessa luottaisin kyllä näköhavaintoon väristä, en mutuun. Quote
Kartsa78 Posted January 22, 2018 Author Posted January 22, 2018 Joo kyllä (kannaltani valitettavasti) Oskari on oikeassa. Havainto väristä olemassa, joten maalataan takas (prkl), mutta positiivisesti ajateltuna eipä tarvii vanteita maalata. Variaatioita on toki monia, valkea omaan silmään parempi. Quote
metake Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 Tässä valokuva -56 ambulanssista jonka alkuperäisyys on käsittääkseni vähintään 99%. Ajomäärä oli muistaakseni alle 15 tkm, joten tuskin on ylimaalattukaan kovin montaa kertaa :) Quote
Kartsa78 Posted January 22, 2018 Author Posted January 22, 2018 Tää minun oli tehty syksyllä 56 eli 57 vuosimallia. Liekkö tehty niistä osista mitä varastossa ollut, mut 99,9% Oskari lienee oikeassa. Enää pelastas valokuva 50-60-luvulta Porin lentokentältä, mieluusti värinä. Quote
oskari Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 Tässä autossa kilometrejä n. 25000 ja ylimaalattu joskus -80-luvulla puhtaan valkoiseksi hopeanvärisin raidoin, puskurit ja vanteet olivat myös saanet hopeaväriä pintaan. Quote
Kartsa78 Posted April 6, 2018 Author Posted April 6, 2018 Jonkun verran edistynyt tämäkin. Näkyvin ristivalon asennus;) Toki monia näkymättömiä asennuksiakin tehty. Oisko hyviä neuvoja nopeusmittarin vaijerin asennukseen. Pyörännavan pää ei mene läpi millään, on rasvattu yms. 1 Quote
Virtanen Posted April 7, 2018 Posted April 7, 2018 Siellä on varmaan kumitiiviste (60) rutussa edessä. Metalliholkki (59) pitäisi saada ensin vedettyä pois, voi olla jumissa ja hajoaa palasiksi. 1 Quote
Kartsa78 Posted April 7, 2018 Author Posted April 7, 2018 Otin muovikuoren pois, niin meni. Tuon kumitiivisteen kans oli myös hieman ongelmia, mutta menihän jotenkin. 1 Quote
Kartsa78 Posted April 21, 2018 Author Posted April 21, 2018 Wappu lähenee... noin 10v pölyt pesty pois, säätöjä sekä sitä sun tätä sipistelyä. Käyttöönotto jo melko lähellä, museointiin vielä matkaa etenkin takaosaston kanssa. 7 Quote
Kartsa78 Posted April 27, 2018 Author Posted April 27, 2018 Tää wappu tais mennä ohi, koska eturenkaan laakerin kans tuli probleemaa. Laakerin suoja tai mikä tuo lie, painaa jarrujousiin. Senhän pitäisi kaiketi mennä rummun sisään. Jossakin räjäytyskuvissa näyttäs olevan sisimpänä joku holkki. Lisäk minusta tuo suoja on väärin päin eli pyöristykset just väärällä puolen. Vaan miten mitäisi laakeroinnin olla? Quote
non-hippy Posted April 27, 2018 Posted April 27, 2018 Ei kait siellä muuta kuulu olla kuin jarrujen taustapelti.+stefan holkki iso seevi olkaan päin. Muut hilut rummussa. Laakeri, väliprika?stefa Quote
preA356 Posted April 27, 2018 Posted April 27, 2018 Mulle tulee ensimmäiseks mieleen, että jouset on väärässä paikassa kengissä, koska tulevat noin matalalle, että syntyy tuollainen mahdollisuus Quote
preA356 Posted April 27, 2018 Posted April 27, 2018 Tällä kun haet googlesta, niin löytyy kuvia: vintage bus vw front brakes Quote
-tipi- Posted April 27, 2018 Posted April 27, 2018 (edited) Ei noissa vanhoissa kengissä hirveästi ole muitakaan paikkoja jousille, ks. linkki alla. Liekö Karilla stefan, tai tässä tapauksessa huopatiivisteen, vastinholkkia ollenkaan (räjäytyskuvassa #45) koska laakeri ei irtoa helposti akselilta. Mie vain kurkkasin tänne sisään, että kengät on paikallaan, ne kun puuttuivat toisesta takapyörästä kokonaan. https://panelproject.wordpress.com/2012/02/12/new-brake-shoes-for-the-60-panel-bus/ Edited April 27, 2018 by -tipi- Quote
Kartsa78 Posted April 27, 2018 Author Posted April 27, 2018 Joo eipä noita kenkiä toisin voi laitella. Joku holkki tms. sieltä puuttunee. Quote
Kartsa78 Posted April 27, 2018 Author Posted April 27, 2018 Uusi laakeri ja kulmahiomakone odottaa toimenpiteitä? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.