ARTO Posted December 23, 2017 Share Posted December 23, 2017 Tuli koneprojekti yöuniin ja jos laittaiskin kuivasumppujärjestelmän koneeseen eikä tarttis enää murehtia haukkaako vai ei ilmaa jos rataa innostuu kiertämään ja samalla sais muutama lisähepan yläkierroksille ja öljysäiliön kanssa laskenee öljylämmötkin samassa paketissa jne... CBn pumppu ei näytä maksavan juuri mitään, alle 130€ -> http://www.cbperformance.com/product-p/1745.htm Onks kokemuksia tästä pumpusta vai jokin muu suositeltavampi esim TPn pumppu. Parasta ei haeta vaan ihan riittävän toimivaa järjestelmää ja yritys välttää pahimmat miinat Quote Link to comment
mikko k Posted December 23, 2017 Share Posted December 23, 2017 Ei oo kokemuksia tuosta, mutta ihan soivalta peliltä vaikuttais. Quote Link to comment
JM Posted December 23, 2017 Share Posted December 23, 2017 (edited) Jos toi on cadekin pumppu(niinkuin näyttää), kokemusta löytyy. Pumpun rataskoot hivenen hassusti ajateltu(24 ja 26). Kovassa ajossa jää paljon öljyä koneeseen, eikä painepuolikaan turhan iso ole. Muistaakseni pumpun runko on niin matala että liitimen kanssa oli jotain ongelmaa, en kyllä muista mitä. Paiperin pumppu toiminut hyvin, koot muistaakseni 30 ja 52?tai 48?. Edited December 23, 2017 by JM Quote Link to comment
Tutkija Posted December 23, 2017 Share Posted December 23, 2017 En suosittele cb:tä,painepuolen hammasrattaan pituus vain n.21mm ja poistopuoli 26mm Quote Link to comment
wp Posted December 23, 2017 Share Posted December 23, 2017 http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?t=141653 http://shoptalkforums.com/viewtopic.php?t=116962 Jonkin verran näyttäisi kuitenkin olevan käytössä noita CB:n pumppuja Quote Link to comment
x-pj Posted December 23, 2017 Share Posted December 23, 2017 (edited) Tuo on siitä hyvä, että sen saa mahtumaan autoon kuin autoon, ei rajoita muita ratkaisuja. Olen ymmärtänyt, että noita on myös Suomalaisissa rallivehkeissä käytetty ilman ongelmia. Edited December 23, 2017 by x-pj Quote Link to comment
Roope Posted December 23, 2017 Share Posted December 23, 2017 Mittailin tuossa schadekin perus ff 30mm pumpun mitat ja katselin nettilaskurilla virtaukset eri pituisille rattaille. 6000rpm moottorissa 3000rpm pumpussa. 21mm pumppu n:27l/min 26mm pumppu n:33l/min 30mm pumppu n:38.5l/min 38mm pumppu n:48.5l/min virtaukset on ilman vastapainetta. Quote Link to comment
ARTO Posted December 23, 2017 Author Share Posted December 23, 2017 Jos toi on cadekin pumppu(niinkuin näyttää), kokemusta löytyy. Pumpun rataskoot hivenen hassusti ajateltu(24 ja 26). Kovassa ajossa jää paljon öljyä koneeseen, eikä painepuolikaan turhan iso ole. Muistaakseni pumpun runko on niin matala että liitimen kanssa oli jotain ongelmaa, en kyllä muista mitä. Paiperin pumppu toiminut hyvin, koot muistaakseni 30 ja 52?tai 48?. Paljon on paljon öljyä öljypohjassa ko pumpun kanssa? Tikku just kastuu vai esim alaviivaan asti? Painepuolen paineissa ongelmia ja sitä kautta tullut laakeriongelmia vai muuten vaan alhaisen oloiset baarit? Jos koneita hajoo tuolla cbn pumpulla, sitten pieperiin päädyttäneen tai? Quote Link to comment
vw. Posted December 23, 2017 Share Posted December 23, 2017 Jos toi on cadekin pumppu(niinkuin näyttää), kokemusta löytyy. Pumpun rataskoot hivenen hassusti ajateltu(24 ja 26). Kovassa ajossa jää paljon öljyä koneeseen, eikä painepuolikaan turhan iso ole. Muistaakseni pumpun runko on niin matala että liitimen kanssa oli jotain ongelmaa, en kyllä muista mitä. Paiperin pumppu toiminut hyvin, koot muistaakseni 30 ja 52?tai 48?. Voihan sen niinkin tehdä, että (voitelusta/paineesta) ylimääräinen öljy menee suoraan paluulinjaa eikä lohkon öljytilaan niin riittää pieni tyhdennyspumppu. Tosin vaatii lohkoon kaksi kanavaporausta. Quote Link to comment
JM Posted December 23, 2017 Share Posted December 23, 2017 Urtsi autossa kun tuli varikolle vähintään alarajan. Minkäverran kun ajelee kovaa mutkiin? Arvaus että enemmän. Kisan jälkeen arviolta pari litraa tuli tyhjennyspropusta. Paiperilla ehkä litra tai alle. Näköjään muistin noi rataskoot todella väärin. Tp on 26/38 ja cb ton tutkijan mainitsema 21/26. Quote Link to comment
-Alex- Posted December 23, 2017 Share Posted December 23, 2017 Kuulin että rallissa joissain hypyissä jo vilkutteli öljynpainevaloa. itse laittaisin pieperin pumpun, koska siinä jo 26mm painepuolen rattaat ja 38mm imupuolen rattaat. Toki tällöin pitää laittaa n. 130-135mm hihnapyörä Tuo on siitä hyvä, että sen saa mahtumaan autoon kuin autoon, ei rajoita muita ratkaisuja. Olen ymmärtänyt, että noita on myös Suomalaisissa rallivehkeissä käytetty ilman ongelmia. Quote Link to comment
Tutkija Posted December 23, 2017 Share Posted December 23, 2017 Kyllä sen pienen hihnapyörän kampiakselille joutuu laittamaan tuolla cb/schadek pumpullakin. Quote Link to comment
-Alex- Posted December 23, 2017 Share Posted December 23, 2017 siitä sitten: http://www.tp-technologie.de/produkte%20trockensumpfpumpe.htm Mun arvio kuivasumppujärjestelmän hinnasta on n. 1000-1500€, riippuu mitä laittaa. Säiliö+hana+letkutliittimet+pumppu. Oletteko laittaneet säiliöön alaraja-anturia? Eihän siitä haittaakaan ole, omassa paikka sille n. 2cm yläpuolella imuputken suuta. Säiliön loogisin paikka lienee mahdollisimman lähellä moottoria. Quote Link to comment
ARTO Posted December 24, 2017 Author Share Posted December 24, 2017 (edited) Pienempi hihnapyörä pelkkä etu...wbx kone kyseessä ja varmaan vesipumppukin vaihtuu sähköiseen. Laturi pyörii pienemmän hihnapyörän kanssa aivan riittävää vauhtia. Edited December 24, 2017 by ARTO Quote Link to comment
arvuuttaja Posted December 24, 2017 Share Posted December 24, 2017 Wbx;ään, kuten kaikkiin type-4 lohkoihinkaan ei ole valettu taskuja loiskelevylle.. Tarvii vääntää peltiä ja suunnitteleen öljynimuputken uuten malliin, mikäli ei hauko ilmaa millään pumpulla kovassa ajossa.. Silloin joskus oli koneessani pitkä pumppu 32/64 rattain (vieläkin hyllyssä) ja isonnetuilla öljyn kanavalla lohkossa.. Lohkosta imetty öljy meni "syylärin" läpi viiden litran Becksin kaljatynnyriin, jossa hana, huohotin, sekä loiskelevy. Smithysin mittari näytti punaiselle motulin öljylle yleensä 5-7 kilon paineita (mikäli kiloissa olivat) ja ei koskaan mitään ongelmia.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.