ekam Posted January 21, 2018 Share Posted January 21, 2018 Kokemuksia ac:n gt-vaimentimesta? Ajatus asentaa noin 2l koneeseen. Koneeseen ei ole suunniteltu tuplia ja muutenkin mieto paketti. http://aircooled.fi/tuote/1858/kaarmeenpesa-gt-yksinkertaisilla-esilammityksilla-t1-13001600cc Quote Link to comment
ARTO Posted January 21, 2018 Share Posted January 21, 2018 Putki halvimmasta, huonoimmasta ja äänekkäimmästä päästä. Tuollakin pärjää jos ei lopputuloksella muuta väliä kuin että pakokaasut tulee ulos. 1 Quote Link to comment
Urbantoy Posted January 21, 2018 Share Posted January 21, 2018 (edited) Halvemmalla pääset ku ostat legendaarisen j-tuben.. sama vaikutus, meteliä riittää hyvin.. Maasturilta löytyy j-tube varmaan halavalla, kuten kyseinen gt-hässäkkä.. laatukamat sun pitää katella muualta Edited January 21, 2018 by Urbantoy Quote Link to comment
-Alex- Posted January 21, 2018 Share Posted January 21, 2018 Kakslitrainen, 69x94 1914cc vai 78x90,5 2007cc? Kompaten silti edellisiä, sijottaisin rahani johonkin laadukkaampaan ja 1.5" kokoiseen pakosarjaan noin 2" vaimentimen kera. Quote Link to comment
ekam Posted January 21, 2018 Author Share Posted January 21, 2018 Kiitos nopeista vastauksista. Näin vähän arvelinkin asian olevan. Jätämmä kauppaan ja mietitään muuta. Niin ja 1914cc. Quote Link to comment
ARTO Posted January 21, 2018 Share Posted January 21, 2018 Hyvää jos ehtii, CSP valikoimissa useita vaihtoehtoja ja vintagespeed tekee asiallista putkistoa ns katuvireisiin koneisiin. 1 3/8 kokoisellakin pärjäät hyvin matalavireisen kanssa ja varsinkin kun vakioiskuinen mylly. Quote Link to comment
Urbantoy Posted January 21, 2018 Share Posted January 21, 2018 Täältä CSP:lle kans peukku.. Python ei petä koskaan.. Quote Link to comment
sleepercooler Posted January 21, 2018 Share Posted January 21, 2018 Kiitos nopeista vastauksista. Näin vähän arvelinkin asian olevan. Jätämmä kauppaan ja mietitään muuta. Niin ja 1914cc. Mulle on tulossa vastaavan kokoinen kiuas ja siien laitan vintage speedin 42mm superflow putkiston... Quote Link to comment
ekam Posted January 21, 2018 Author Share Posted January 21, 2018 (edited) Csp näyttäs fiksulta putkistolta mutta hintahaitaria riittää, vintage speed taas on jo järkevämpi hinnan puolesta... Omat kriteerit ois riittävä hengittävyys koneelle, maltilliset äänet ja ulostulot alkuperäisille paikoille. Tarkoitus on säilyttää myös lämmönvaihtimet. Onko tiedossa muita? Saa tarjota myös käytettyä oman tallin nurkasta :) Edited January 21, 2018 by ekam Quote Link to comment
x-pj Posted January 21, 2018 Share Posted January 21, 2018 Tässä olis hyvä https://www.ahnendorp.com/Beetle-typ-1-engineparts-and-machining/Exhaust/Ahnendorp-VW-Beetle-Type-1-Customsport-Exhaust---stainlees-steel---carb--heading.html mutta hinta on myös korkea. Laitoin bussiin äskettäin vataavan. Bussissa mieto 1850cc solex34-kaasarilla ja vakio lämmönvaihtimilla. Laatu kyllä vastaa korkeaa hintaa eli kaikin puolin laadukas putkisto. Quote Link to comment
NO H2O Posted January 21, 2018 Share Posted January 21, 2018 Tämä sopii vallan mainiosti melkein vakioon koneeseen, itselläni tämmöinen on ollut jonkin vuoden kuplan perässä ja ihan tyytyväinen olen siihen ollut. Jos enemmän kuutioita / viriä niin sitten varmaan voisi paremmin ajatella tätä pakopuoltakin... Quote Link to comment
UltraVW Posted January 22, 2018 Share Posted January 22, 2018 Itseasiassa toi ns.mexico vaimennin on ihan jees soundeiltaan. Mulla on ollut vastaava koneessa kiinni mutta lähes vakiokoneessa, isompaan virikoneeseen en kyllä tuota laittaisi. Quote Link to comment
Henkar Posted January 22, 2018 Share Posted January 22, 2018 Täälläkin vähän sama homma = putkiston mietintä käynnissä. Kovasti olen kuolannut tuota sidewinderiä http://aircooled.fi/tuote/4853/pakosarja-sidewinder-rosteri-t1 ja tätä super competitionia http://aircooled.fi/tuote/3645/pakosarja-super-competition-lammonvaihtimille-musta-t1-csp ,mutta ei kyllä budjetti meinaa mitenkään antaa periksi laittaa yli puolta tonttua putkistoon ja kun tuo sidewinder ei edes suoraan käy lämmönvaihtimien kanssa. Tuo vintage speed tuli nyt uutena kuolaamisen aiheena, olisi aika näpsäkän näköinen paketti, mutta jälleen 500€. Nohevana ajattelin jopa että myöhän hitsariveljen kanssa tehdään itse tommonen sideflow putki jossa kiepsahtais sitten kuitenkin ulostulot vakiopaikoille. Pohjaksi ajattelin tämmösen valmiin "jokkisputken" kun tätä myyvä sivu väitti että menee myös kadulla, josta oletus että menisi edes takahelman kanssa paikalleen :D Taitaa kuitenkin olla turhan iso työmaa. Putket ottaa kiinni moottorin takaa kiertävään peltiin kun laipoilla on kanteen vielä noin 40mm matkaa. Takahelmaan ottaa kiinni niin ylhäältä. kuin myös alhaalta. Edestä tulevat putket ei ole sinne päinkään, mutta tämä nyt oli arvattavissa kun mukana tulleille J-putkille tarkoitettu. Että tuota, jotenkin loppui usko tähänkin yritykseen. Onko siis mitään huokempaa fiksua suht. hiljaista vaihtoehtoa putkistoksi tuollaiseen vähän isompaan koneeseen? Quote Link to comment
Tanhis Posted January 22, 2018 Share Posted January 22, 2018 Mä voin myydä sulle uuden AC sidewindering 499€ juniksen vaimentajalla. On ainakin alle 500€ ;) Quote Link to comment
rausku Posted February 1, 2018 Share Posted February 1, 2018 Kuinkas paljon vakio putki ahdistaa, jos puhutaan 90,5mm putkilla olevasta moottorista? Quote Link to comment
ARTO Posted February 1, 2018 Share Posted February 1, 2018 Jos muuten ns vakio, ei hirveesti ahista ei väliä hukkaako jossain pienitehoisessä vääntökoneessa hepan tai neljä. Jos kireemmällä viriasteella kuten esim äksympi nokka, tuplakaasarit, sitten ahistaa niin perkeleesti eli ei hyvä. Quote Link to comment
sleepercooler Posted February 2, 2018 Share Posted February 2, 2018 (edited) ",mutta ei kyllä budjetti meinaa mitenkään antaa periksi laittaa yli puolta tonttua putkistoon ja kun tuo sidewinder ei edes suoraan käy lämmönvaihtimien kanssa. Tuo vintage speed tuli nyt uutena kuolaamisen aiheena, olisi aika näpsäkän näköinen paketti, mutta jälleen 500€." Noin minäkin aluksi aattelin, että yli 500€ putkesta, ei saatana,ei mitään järkeä, mutta tulin kuitenkin kuitenkin toissiin ajatuksiin ja satsasin vintage speedin superflow 42mm putkistoon, tosin vähän käytettyyn jaka löytyi tältä palstalta.(enkä ole edes avannut vielä pakettia) Putkella penkitetty 200 horsea,joten ei ahista ihan heti meikäläisen hiirimoottorissa,ja eipä tartte satsata enään putkistoon. Edited February 2, 2018 by sleepercooler 1 Quote Link to comment
x-pj Posted February 2, 2018 Share Posted February 2, 2018 Kuinkas paljon vakio putki ahdistaa, jos puhutaan 90,5mm putkilla olevasta moottorista? Voihan sen kokeilla. Pakoputkisto on melko helppo vaihtaa myöhemminkin. Jos lopputulos ei täysin tyydytä, niin tietää konstin jolla saa lisää potkua moottoriin. Hyvä putki voi tuntua kalliilta, mutta oikeanlaisella putkella hinta/hevosvoima on alhainen. Hyvällä putkistolla saa lisätehoa ja vääntöä jo vakiomoottoriin eli vakioputki ahdistaa jo siinä. Isommasta moottorista leikkaa enemmän sen potenttiaalia. On iso moottori vakioputkellakin tehokkaampi kuin pieni, jos nokka on "mieto" eli sellainen, että antaa tehot jo pienillä kierroksilla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.