Jump to content

Gt-vaimennin kuplaan


Recommended Posts

Posted

Putki halvimmasta, huonoimmasta ja äänekkäimmästä päästä. Tuollakin pärjää jos ei lopputuloksella muuta väliä kuin että pakokaasut tulee ulos.

  • Like 1
Posted (edited)

Halvemmalla pääset ku ostat legendaarisen j-tuben.. sama vaikutus, meteliä riittää hyvin..

Maasturilta löytyy j-tube varmaan halavalla, kuten kyseinen gt-hässäkkä.. laatukamat sun pitää katella muualta

Edited by Urbantoy
Posted

Kakslitrainen, 69x94 1914cc vai 78x90,5 2007cc?

 

Kompaten silti edellisiä, sijottaisin rahani johonkin laadukkaampaan ja 1.5" kokoiseen pakosarjaan noin 2" vaimentimen kera.

Posted

Kiitos nopeista vastauksista. Näin vähän arvelinkin asian olevan. Jätämmä kauppaan ja mietitään muuta. Niin ja 1914cc.

Posted

Hyvää jos ehtii, CSP valikoimissa useita vaihtoehtoja ja vintagespeed tekee asiallista putkistoa ns katuvireisiin koneisiin. 1 3/8 kokoisellakin pärjäät hyvin matalavireisen kanssa ja varsinkin kun vakioiskuinen mylly.

Posted

Kiitos nopeista vastauksista. Näin vähän arvelinkin asian olevan. Jätämmä kauppaan ja mietitään muuta. Niin ja 1914cc.

Mulle on tulossa vastaavan kokoinen kiuas ja siien laitan vintage speedin 42mm superflow putkiston...

Posted (edited)

Csp näyttäs fiksulta putkistolta mutta hintahaitaria riittää, vintage speed taas on jo järkevämpi hinnan puolesta... Omat kriteerit ois riittävä hengittävyys koneelle, maltilliset äänet ja ulostulot alkuperäisille paikoille. Tarkoitus on säilyttää myös lämmönvaihtimet. Onko tiedossa muita? Saa tarjota myös käytettyä oman tallin nurkasta :)

Edited by ekam
Posted

Tämä sopii vallan mainiosti melkein vakioon koneeseen, itselläni tämmöinen on ollut jonkin vuoden kuplan perässä ja ihan tyytyväinen olen siihen ollut.

 

Jos enemmän kuutioita / viriä niin sitten varmaan voisi paremmin ajatella tätä pakopuoltakin...

Posted

Itseasiassa toi ns.mexico vaimennin on ihan jees soundeiltaan. Mulla on ollut vastaava koneessa kiinni mutta lähes  vakiokoneessa, isompaan virikoneeseen en kyllä tuota laittaisi.

Posted

Täälläkin vähän sama homma = putkiston mietintä käynnissä.

 

Kovasti olen kuolannut tuota sidewinderiä http://aircooled.fi/tuote/4853/pakosarja-sidewinder-rosteri-t1 ja tätä super competitionia http://aircooled.fi/tuote/3645/pakosarja-super-competition-lammonvaihtimille-musta-t1-csp ,mutta ei kyllä budjetti meinaa mitenkään antaa periksi laittaa yli puolta tonttua putkistoon ja kun tuo sidewinder ei edes suoraan käy lämmönvaihtimien kanssa. Tuo vintage speed tuli nyt uutena kuolaamisen aiheena, olisi aika näpsäkän näköinen paketti, mutta jälleen 500€.

 

Nohevana ajattelin jopa että myöhän hitsariveljen kanssa tehdään itse tommonen sideflow putki jossa kiepsahtais sitten kuitenkin ulostulot vakiopaikoille. Pohjaksi ajattelin tämmösen valmiin "jokkisputken" kun tätä myyvä sivu väitti että menee myös kadulla, josta oletus että menisi edes takahelman kanssa paikalleen :D

Taitaa kuitenkin olla turhan iso työmaa. Putket ottaa kiinni moottorin takaa kiertävään peltiin kun laipoilla on kanteen vielä noin 40mm matkaa. Takahelmaan ottaa kiinni niin ylhäältä. kuin myös alhaalta. Edestä tulevat putket ei ole sinne päinkään, mutta tämä nyt oli arvattavissa kun mukana tulleille J-putkille tarkoitettu. Että tuota, jotenkin loppui usko tähänkin yritykseen.

 

Onko siis mitään huokempaa fiksua suht. hiljaista vaihtoehtoa putkistoksi tuollaiseen vähän isompaan koneeseen?

 

pk3Lny1JXNDP3IqSDWdzC969ALPRiPqlch7E7RTI s9fKtAI-X6S_1y7smCsFjrI16BHOMIFollvqKmSK M159vI26P_7IGm06SUd6CFWr76KBpiDAhfXAFtUH

Posted

Mä voin myydä sulle uuden AC sidewindering 499€ juniksen vaimentajalla. On ainakin alle 500€ ;)

  • 2 weeks later...
Posted

Jos muuten ns vakio, ei hirveesti ahista ei väliä hukkaako jossain pienitehoisessä vääntökoneessa hepan tai neljä.

 

Jos kireemmällä viriasteella kuten esim äksympi nokka, tuplakaasarit, sitten ahistaa niin perkeleesti eli ei hyvä.

Posted (edited)

",mutta ei kyllä budjetti meinaa mitenkään antaa periksi laittaa yli puolta tonttua putkistoon ja kun tuo sidewinder ei edes suoraan käy lämmönvaihtimien kanssa. Tuo vintage speed tuli nyt uutena kuolaamisen aiheena, olisi aika näpsäkän näköinen paketti, mutta jälleen 500€."

 

Noin minäkin aluksi aattelin, että yli 500€ putkesta, ei saatana,ei mitään järkeä, mutta tulin kuitenkin kuitenkin toissiin ajatuksiin ja satsasin vintage speedin superflow 42mm putkistoon, tosin vähän käytettyyn jaka löytyi tältä palstalta.(enkä ole edes avannut vielä pakettia)

 

Putkella penkitetty 200 horsea,joten ei ahista ihan heti meikäläisen hiirimoottorissa,ja eipä tartte satsata enään putkistoon.

Edited by sleepercooler
  • Like 1
Posted

Kuinkas paljon vakio putki ahdistaa, jos puhutaan 90,5mm putkilla olevasta moottorista?

Voihan sen kokeilla. Pakoputkisto on melko helppo vaihtaa myöhemminkin. Jos lopputulos ei täysin tyydytä, niin tietää konstin jolla saa lisää potkua moottoriin.

 

Hyvä putki voi tuntua kalliilta, mutta oikeanlaisella putkella hinta/hevosvoima on alhainen. Hyvällä putkistolla saa lisätehoa ja vääntöä jo vakiomoottoriin eli vakioputki ahdistaa jo siinä. Isommasta moottorista leikkaa enemmän sen potenttiaalia. On iso moottori vakioputkellakin tehokkaampi kuin pieni, jos nokka on "mieto" eli sellainen, että antaa tehot jo pienillä kierroksilla.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...