Matti-Pekka Posted September 24, 2018 Posted September 24, 2018 (edited) Terve Minun mielestä tuo neljä putkea kuulostaisi lähinnä maajussin wanhalta valmetilta...parit omalla puolellaa yhdistettynä ulos yhdellä/puoli, saa aika kivan poksutuksen isokammioisilla vaimentimilla,mutta omat puolet yhteen ja sitten kaksi yhdeksi ja ulos yhdellä..ei tarvi juurikaan vaimenninta ollenkaan ja ääni on kun formula veessä..:D. omassa mopossa tuo putkisto on kuin mielipuolen päiväkirjasta , mutta kuulostaa hyvältä, ja on täysin purettavissa paikallaan ilman mitään ongelmia, putkiston liitokset T1 kansiin tein vapaasti liikkuvalla kiristyslaipalla ja putkessa olevalla tiiviste laipalla .jolloin saa putkiston asetuksen helpoksi. Kauheen näköinen kökötys, mutta hyvä! Edited September 24, 2018 by Matti-Pekka Quote
KimmoH Posted September 24, 2018 Author Posted September 24, 2018 Yksi tai kaksi putkea taakse on ollut ajatuksissa alusta saakka. Hitto kun piti mennä myymään nippu vanhoja rikkinäisiä ämmönvaihtimia vuosi sitten. Nyt niille ehjille laipoille olis ollut käyttöä... Koskaan ei pitäisi hävittää mitään romua. Quote
mikan Posted September 24, 2018 Posted September 24, 2018 Molemmin puolin jotkut 70-luvun tyyliset vaimentimet olis pop! t. Mika Quote
Matti-Pekka Posted September 24, 2018 Posted September 24, 2018 Terve Taitaa suosituin rakentelu pönttö olla se hajabusan ämyri..sitä on lyhennetty ja laipotettu niin vw mopoon kun katuenduroon..siinä on riittävästi tilavuutta jotta saa kumeamman äänen , eikä muutenkaan ole mikään mehupilli...taitaa vw vaatia kumminkin kaksi tuollaista busan vaimenninta, jotta ei ahdista liikaa. Quote
Raihna Posted September 24, 2018 Posted September 24, 2018 Pystyykö tolla kanttaamaan kurvissa tarpeeksi? Quote
KimmoH Posted September 24, 2018 Author Posted September 24, 2018 Sitähän setämies kaatuu jos tuollaista Hondaakin putkiin saakka kallistaa :D Onko kukaan bongannut 32mm putkeen valmiita kollektoreita millä saisi siististi kahdesta yhden vähän isomman putken ? Tuossa pakoputkiliikkeitä päivällä kollasin ja vaihtoehtoja kyllä löytyi mutta pienen putkikoko taisi olla 41mm. Quote
multanen Posted September 24, 2018 Posted September 24, 2018 Tulee kyllä varmaankin erilainen täytös sylintereille jos kaikki alkukäyrät ei ole saman pituiset. Tiedä sitten haittaako tällaisissa pöristimissä. Quote
KimmoH Posted September 24, 2018 Author Posted September 24, 2018 (edited) Erimittaiset ne on tuolla orggis lämmönvaihtimissakin. Paras tietty olis jos ois yhtä pitkät mutta ei mahda tila sellaiseen riittää ja hyöty lienee aika marginaalinen tässä tapauksessa. Edited September 24, 2018 by KimmoH Quote
multanen Posted September 24, 2018 Posted September 24, 2018 17 minutes ago, KimmoH said: Erimittaiset ne on tuolla orggis lämmönvaihtimissakin. Saattaa sieltä vaimentimen sisältä löytyä lisää putkea niihin lyhempiin (onkos joku avannut vakiovaimentimia?). Joka tapauksessa uskon että jonkun tietoisen ratkaisun ovat VW insinöörit tehneet, joko putkien pituuksilla tai muilla keinoin. Quote
KimmoH Posted September 25, 2018 Author Posted September 25, 2018 Orggis vaimentimen sisällä tuo todennäköisesti on kompensoitu. Samanmittaisia J-putkia kun olen tässä katsellut, niin aikamoista kurvailua saa tehdä jos pelkkien alkukäyrien kanssa haluaa päästä yhtäpitkiin putkiin ;) Quote
Matti-Pekka Posted September 25, 2018 Posted September 25, 2018 Kyllä se tässä rakennelmassa tulee käytön kannalta niin hankalaksi että saavutettuun teoreettiseen hyötyyn nähden ei mielestäni kannata ..vaan riittävän isolla putkella jotta ei ahdista , niin ne tehot ei katoa minnekkään. Jalkojen/ajovarusteiden polttaminen putkiin on se hankalin tässä T1 koneessa . Quote
tolvana Posted September 25, 2018 Posted September 25, 2018 Mulla on noita ainakin puoltusinaa , muutaman neliön tarkkuudella paikkakin tiedossa eli tunnissa-parissa löytyy. Quote
Matti-Pekka Posted September 25, 2018 Posted September 25, 2018 No ,tämä mielenkiintoinen projektikertomus on jäänyt junnaamaan tähän "putkipituuteen" ja varsinainen projekti taitaa hukkua pois..haastetta varmaan riittää projektin toteutuksessa ihan yllin muiltakin osin. Quote
multanen Posted September 25, 2018 Posted September 25, 2018 24 minutes ago, Matti-Pekka said: Kyllä se tässä rakennelmassa tulee käytön kannalta niin hankalaksi että saavutettuun teoreettiseen hyötyyn nähden ei mielestäni kannata ..vaan riittävän isolla putkella jotta ei ahdista , niin ne tehot ei katoa minnekkään. Isot putket on siitäkin hyviä että pulssit tulee osakaasulla heikoiksi eikä haittaa vaikka olisi täysin epävireessäkin. Quote
mikan Posted September 25, 2018 Posted September 25, 2018 On 24/09/2018 at 12:43 PM, Matti-Pekka said: Terve Taitaa suosituin rakentelu pönttö olla se hajabusan ämyri..sitä on lyhennetty ja laipotettu niin vw mopoon kun katuenduroon..siinä on riittävästi tilavuutta jotta saa kumeamman äänen , eikä muutenkaan ole mikään mehupilli...taitaa vw vaatia kumminkin kaksi tuollaista busan vaimenninta, jotta ei ahdista liikaa. Eiks Hayabusassa oo jotain 180 heppaa? Ei luulis vw-moottorin kovin helposti ahdistuvan. Eikö tuollainen busan pönttö ole vähän liian uudenaikainen tuollaiseen Hulkiin? t. Mika Quote
KimmoH Posted September 25, 2018 Author Posted September 25, 2018 Ei tuu tähän pyörään muuta Hujanhajanbusasta kuin jarrupääsylkkä ;) Yhdet lämmönvaihtimet tuossa just kävin teurastamassa ja niistä tulee hyvät laipat pakosarjoille. Nyt ei ole enää koekäyttöpenkille putkia mutta murehditaan sitä sitten kun seuraavan kerran pitää koekäyttää jotain :D Orggis vaihtimien putkia mittailin ja jostain vanhasta Hot VW magazinesta löytyi pakoputkiartikkelin taulukko ja sen perusteella maaliin ei pitäisi olla vaikeuksia päästä vaikka pikkuisen pienemmällä putkella lähden liikkeelle. Saapahan ainakin sirot ja kulkemaan halutusta kolosta. Aina ne voi tehdä uusiksi jos ahdistaa. Teletappimeininkiä tää harrastaminen tuppaa useimmiten olemaan, ensin kuuluu ärräpäitä ja sitten "uudestaan, uudestaan". Quote
Matti-Pekka Posted September 25, 2018 Posted September 25, 2018 50 minutes ago, mikan said: Eiks Hayabusassa oo jotain 180 heppaa? Ei luulis vw-moottorin kovin helposti ahdistuvan. Eikö tuollainen busan pönttö ole vähän liian uudenaikainen tuollaiseen Hulkiin? t. Mika Terve näitä laippakiinnitteisiä pyöreällä ulkovaipalla tykätään modata eri tarkoituksiin.. Quote
Matti-Pekka Posted September 25, 2018 Posted September 25, 2018 (edited) Pojulla on isossa darrassa (1 pyttynen 800 ccm) tuollainen hieman lyhennetty busan vaimennin...kyllähän noissa pöntöissä virtaus riittää tavan mopoille.. Edited September 25, 2018 by Matti-Pekka Quote
arvuuttaja Posted September 25, 2018 Posted September 25, 2018 Väärin.. Kuvassa näkyvä prätka on DR eli Tohtori ja joka taisi olla aikoinaan mailman suurin yksi pyttyinen pyörä kuutiotilavuudeltaan ja liekkö vieläkin.? Erikoinen peli, jossa kaksi kaasuttajaa yhdelle pytylle. Pahoittelut off tropiikin puolelle menosta. T: Prätkä kaveri 1 Quote
Matti-Pekka Posted September 26, 2018 Posted September 26, 2018 8 hours ago, arvuuttaja said: Väärin.. Kuvassa näkyvä prätka on DR eli Tohtori ja joka taisi olla aikoinaan mailman suurin yksi pyttyinen pyörä kuutiotilavuudeltaan ja liekkö vieläkin.? Erikoinen peli, jossa kaksi kaasuttajaa yhdelle pytylle. Pahoittelut off tropiikin puolelle menosta. T: Prätkä kaveri Juuri tämä se on...hauska paukutin ja pirun vahva peli...oheisessa kuvassa tänä kesänä Kalkkuaivintiellä (tai joku semmoinen se oli) saksan perääntymisaikaisia huoltoteitä tuolla käsivarressa...off topikkiin tääkin...mut kumminkin prätkistä! Quote
KimmoH Posted September 30, 2018 Author Posted September 30, 2018 Takaisin nippuun ja samalla pikkuisen ruttua lisää ;) Tuo vihreä pulveri oli 6018 rallin koodilla. Katsotaan kauanko kestää. Quote
ARTO Posted September 30, 2018 Posted September 30, 2018 Viimeistelyt vaaleanpunaisilla venakopilla. Quote
KimmoH Posted September 30, 2018 Author Posted September 30, 2018 tokkopa tähän pinkkiä mutta oikean värinen avaimenperä löytyi tänään swapista, eikä maksanut mitään :) 1 Quote
KimmoH Posted October 4, 2018 Author Posted October 4, 2018 Kone siirretty nurkkaan odottelemaan, pitää varmaan joku scooppi askarrella vielä öljyjäähylle. Jos jollain on halpoja Hilborn mallisia scooppeja nurkissa, niin saa tarjota! Suzuki linjalla jatketaan etujarrujen kanssa. Pitkän metsästyksen ja pohdinnan jälkeen päädyin GSX 1100F:n jarrusatuloihin. Jahka jostain löytyy levyt, niin sitten pääsee suunnittelemaan adapteria Voyagen keulaputkiin. Postipoika toi myös tovin haeskellun "aurinko nousee idästä" torven. Pitää rumaa ääntä mutta on niin kaunis ;) Se on musta, se on pyöreä, se on Fuckstone! Renkaiksi tulee 4.00-19 kumit, eteen ja taakse. Saa nähdä maltanko olla ottamatta valkoista rengastussia kauniiseen käteen... 4 2 Quote
Matti-Pekka Posted October 4, 2018 Posted October 4, 2018 (edited) No voihan Fucks..mistä hemmetistä sinä tuon keksit?? noita näyttäis olevan myös 5.00"-16 mulle taakse, mutta taitaa Heidenaun P29 olla vielä niin paljon kestävämpi että en taida kokeilla (12 000km sivuvaunukäytössä). Soolona kyllä kestää melkein kaikki, ja jos vaan on hyvät ajaa niin ok. Mulla kun oli hieman harvinaisempi wanha crossi pyörä, niin siihen teetin laserilla sellaiset levyt kun halusin ja oli hyvät ja sai pikkurahaan myös sopivasti varastoonkin. Edited October 4, 2018 by Matti-Pekka Quote
KimmoH Posted October 4, 2018 Author Posted October 4, 2018 Joskus vuosi pari sitten bongasin näitä kumeja Japanilaisissa kahvilakilpureissa ja siitä saakka olen kytännyt että milloin ilmestyy kohtuu hinnalla Eurooppaan. Pari viikkoa sitten sunnuntai aamuna löytyi Italiasta "maahantuoja" ja aamukahvia juodessa syntyi ostopäätös aika pikaisesti ;) 1 Quote
KimmoH Posted October 5, 2018 Author Posted October 5, 2018 Mites se öljyjäähy muuten T1 koneissa asettuu ? Tää ei tuu kyllä ilman scooppia jäähdyttämään mitään tai sitten kuskin pitää puhallella aika rankasti oikean kainalon alle.... Quote
JM Posted October 6, 2018 Posted October 6, 2018 T-1 se on pyttyjen takana/ yläpuolella. Toi on kyllä tosi huono paikka, tonpuolen jäähdytys kärsii. Jos laittais siirtosarjan ja jäähdytin letkujen kanssa toisaalle? Quote
Matti-Pekka Posted October 6, 2018 Posted October 6, 2018 Terve Näin on laitettu se tavan oma tai korkeampi jäähy,, ilman koroketta se jää aika alas (kuten moposta otetusta kuvasta näkyy) ja sitten korotuksen kanssa hieman enempi esille. Jotkut on vetänyt pienen erillisen jäähyn letkuilla esin tuohon startin yläpuolelle tehtyyn tellinkiin... Quote
KimmoH Posted October 6, 2018 Author Posted October 6, 2018 Oisko kellään linkkivinkkiä type 4 öljyjäähyn siirtosarjalle ? Suodattimen siirtopalikoita kyllä osasin löytää mutten sopivia palikoita jäähyn siirrolle. Vai kuinkahan kävis jos laittais suoraan lohkoon letkulähdöt, siinä ei vain tainnut olla kauheasti materiaalia mihin voisi kierteitä vääntää... Quote
KimmoH Posted October 6, 2018 Author Posted October 6, 2018 vai käykös kaikkiin lohkoihin sama ? https://www.amazon.com/PREMIUM-REMOTE-ADAPTER-Aircooled-Engines/dp/B01LDKP5TQ Quote
metake Posted October 6, 2018 Posted October 6, 2018 http://www.aircooled.fi/tuote/526/oljynjaahdyttimen-korvauslaippa-t4-m18x15-cspSent from my iPhone using Tapatalk Quote
KimmoH Posted October 6, 2018 Author Posted October 6, 2018 No höh, saatanan ruma toi CSP versio :( Mutta tuo T1 koneen laippako ei siis passaa nelkun kiinnityksiin ja reikiin ? Quote
arvuuttaja Posted October 6, 2018 Posted October 6, 2018 (edited) Passannut jo yli kolmekymmentä (30) vuotta, eikä suotta.. tohon kaveriksi 45 asteiset kulmat ja nipat. Edited October 6, 2018 by arvuuttaja 1 Quote
KimmoH Posted October 10, 2018 Author Posted October 10, 2018 Pakosarja suunnitelmat meni uusiksi. Monta iltaa pyörittelin mutkanpätkiä lohkon kupeessa eikä mikään malli oikein miellyttänyt tai toiminut käytännössä. Teurastin vielä yhdet lämmönvaihtimet ja nämähän istuivatkin väärinpäin asennettuna aika kivasti! Jos tuohon päähän tekisi Y-liitoksen ja sitten putkella per puoli taakse. 3 Quote
Jopesa Posted October 11, 2018 Posted October 11, 2018 Pieni vinkki että tee pakoputket vasta sitten kun oot rungon ja polkimet saanut paikoilleen😁 1 Quote
KimmoH Posted October 14, 2018 Author Posted October 14, 2018 Hiekkapuhalluskausi avattu. Edellisenkin koneprojektin kanssa kiroilin saman ongelman kanssa. Näissä orggis VW imusarjoissa on joku ruostepeikko sisäänrakennettuna. Puhallus puhtaaksi, osa tallin hyllyyn ja kun selkäs käännät, niin jo alkaa väriä ilmestymään. Muutamassa tunnissa muuttui tällaiseksi. Edellis kerralla taisin puhaltaa imusarjat useampaan kertaan ja sitten nopsasti väri pintaan, hyvin on kestänyt. Saa nähdä miten käy nyt kun pulverin saamisessa pintaan saattaa vierähtää tovi... ja jep, päädyin sittenkin lyhkäisiin sarjoihin. Jarrutehostimen lähdöt hitsasin umpeen kun niille ei ole mopossa tarvetta. Muut osat pysyvät peltipuhtaana vaikka vuoden seisottais hyllyssä. Swingistä pyyhkäisin pikaisesti väriä pois jotta pääsen sipistelmään USSR hitsaukset nätimmiksi. Roiskeita riittää... 1 Quote
KimmoH Posted October 15, 2018 Author Posted October 15, 2018 Postipoika kiikutti tänään läjän pinnoja. Äkkiä niputin osat kun vieläkään en uskonut että ne passaisi yhteen. Näistähän tulee ihan soiva peli! Vielä huutaisi sopivaa adapteria navan toiselle puolen jotta saa tupla levyt. Pitäisi löytää sopiva sorvaaja tai opetella itse sorvaamisen jalo taito vai onnistuiskohan tuollaisen teettäminen alumiinista laser/vesileikkeenä ?!? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.