Jump to content

The Hulk


Recommended Posts

Terve

Minun mielestä tuo neljä putkea kuulostaisi lähinnä maajussin wanhalta valmetilta...parit omalla puolellaa yhdistettynä ulos yhdellä/puoli, saa aika kivan poksutuksen isokammioisilla vaimentimilla,mutta omat puolet yhteen  ja sitten kaksi yhdeksi ja ulos yhdellä..ei tarvi juurikaan vaimenninta ollenkaan ja ääni on kun formula veessä..:D. omassa mopossa tuo putkisto on kuin mielipuolen päiväkirjasta , mutta kuulostaa hyvältä, ja on täysin purettavissa paikallaan ilman mitään ongelmia, putkiston liitokset T1 kansiin tein vapaasti liikkuvalla kiristyslaipalla ja putkessa olevalla tiiviste laipalla .jolloin saa putkiston asetuksen helpoksi. Kauheen näköinen kökötys, mutta hyvä!

 

121-2116_IMG.JPG

121-2115_IMG.JPG

121-2112_IMG.JPG

Edited by Matti-Pekka
Link to comment

Terve

Taitaa suosituin rakentelu pönttö olla se hajabusan ämyri..sitä on lyhennetty ja laipotettu niin vw mopoon kun katuenduroon..siinä on riittävästi tilavuutta jotta saa kumeamman äänen , eikä muutenkaan ole mikään mehupilli...taitaa vw vaatia kumminkin kaksi tuollaista busan vaimenninta, jotta ei ahdista liikaa.

Link to comment

Sitähän setämies kaatuu jos tuollaista Hondaakin putkiin saakka kallistaa :D

 

Onko kukaan bongannut 32mm putkeen valmiita kollektoreita millä saisi siististi kahdesta yhden vähän isomman putken ? Tuossa pakoputkiliikkeitä päivällä kollasin ja vaihtoehtoja kyllä löytyi mutta pienen putkikoko taisi olla 41mm. 

Link to comment
17 minutes ago, KimmoH said:

Erimittaiset ne on tuolla orggis lämmönvaihtimissakin.

Saattaa sieltä vaimentimen sisältä löytyä lisää putkea niihin lyhempiin (onkos joku avannut vakiovaimentimia?).

Joka tapauksessa uskon että jonkun tietoisen ratkaisun ovat VW insinöörit tehneet, joko putkien pituuksilla tai muilla keinoin.

Link to comment

Kyllä se tässä rakennelmassa tulee käytön kannalta niin hankalaksi että saavutettuun teoreettiseen hyötyyn nähden ei mielestäni kannata ..vaan riittävän isolla putkella jotta ei ahdista , niin ne tehot ei katoa minnekkään. Jalkojen/ajovarusteiden  polttaminen putkiin on se hankalin tässä T1 koneessa .

Link to comment
24 minutes ago, Matti-Pekka said:

Kyllä se tässä rakennelmassa tulee käytön kannalta niin hankalaksi että saavutettuun teoreettiseen hyötyyn nähden ei mielestäni kannata ..vaan riittävän isolla putkella jotta ei ahdista , niin ne tehot ei katoa minnekkään.

 

Isot putket on siitäkin hyviä että pulssit tulee osakaasulla heikoiksi eikä haittaa vaikka olisi täysin epävireessäkin.

Link to comment
On 24/09/2018 at 12:43 PM, Matti-Pekka said:

Terve

Taitaa suosituin rakentelu pönttö olla se hajabusan ämyri..sitä on lyhennetty ja laipotettu niin vw mopoon kun katuenduroon..siinä on riittävästi tilavuutta jotta saa kumeamman äänen , eikä muutenkaan ole mikään mehupilli...taitaa vw vaatia kumminkin kaksi tuollaista busan vaimenninta, jotta ei ahdista liikaa.

 

Eiks Hayabusassa oo jotain 180 heppaa? Ei luulis vw-moottorin kovin helposti ahdistuvan. Eikö tuollainen busan pönttö ole vähän liian uudenaikainen tuollaiseen Hulkiin?

 

Suzuki_Hayabusa_GSX_R_1400_L_1.jpg

 

t. Mika

 

 

Link to comment

Ei tuu tähän pyörään muuta Hujanhajanbusasta kuin jarrupääsylkkä ;) 

 

Yhdet lämmönvaihtimet tuossa just kävin teurastamassa ja niistä tulee hyvät laipat pakosarjoille. Nyt ei ole enää koekäyttöpenkille putkia mutta murehditaan sitä sitten kun seuraavan kerran pitää koekäyttää jotain :D

 

Orggis vaihtimien putkia mittailin ja jostain vanhasta Hot VW magazinesta löytyi pakoputkiartikkelin taulukko ja sen perusteella maaliin ei pitäisi olla vaikeuksia päästä vaikka pikkuisen pienemmällä putkella lähden liikkeelle. Saapahan ainakin sirot ja kulkemaan halutusta kolosta. Aina ne voi tehdä uusiksi jos ahdistaa. Teletappimeininkiä tää harrastaminen tuppaa useimmiten olemaan, ensin kuuluu ärräpäitä ja sitten "uudestaan, uudestaan".

Link to comment
50 minutes ago, mikan said:

 

Eiks Hayabusassa oo jotain 180 heppaa? Ei luulis vw-moottorin kovin helposti ahdistuvan. Eikö tuollainen busan pönttö ole vähän liian uudenaikainen tuollaiseen Hulkiin?

 

Suzuki_Hayabusa_GSX_R_1400_L_1.jpg

 

t. Mika

 

 

Terve

näitä laippakiinnitteisiä pyöreällä ulkovaipalla tykätään modata eri tarkoituksiin..

Suzuki-Hayabusa-47cd63a192cf63c7-large.jpg

Link to comment
8 hours ago, arvuuttaja said:

Väärin.. Kuvassa näkyvä prätka on DR eli Tohtori ja joka taisi olla aikoinaan mailman suurin yksi pyttyinen pyörä kuutiotilavuudeltaan

ja liekkö vieläkin.? Erikoinen peli,  jossa kaksi kaasuttajaa yhdelle pytylle. Pahoittelut off tropiikin puolelle menosta. T: Prätkä kaveri

Juuri tämä se on...hauska paukutin ja pirun vahva peli...oheisessa kuvassa tänä kesänä Kalkkuaivintiellä (tai joku semmoinen se oli) saksan perääntymisaikaisia huoltoteitä tuolla käsivarressa...off topikkiin tääkin...mut kumminkin prätkistä!

Link to comment

Kone siirretty nurkkaan odottelemaan, pitää varmaan joku scooppi askarrella vielä öljyjäähylle. Jos jollain on halpoja Hilborn mallisia scooppeja nurkissa, niin saa tarjota!

 

Suzuki linjalla jatketaan etujarrujen kanssa. Pitkän metsästyksen ja pohdinnan jälkeen päädyin GSX 1100F:n jarrusatuloihin. Jahka jostain löytyy levyt, niin sitten pääsee suunnittelemaan adapteria Voyagen keulaputkiin. Postipoika toi myös tovin haeskellun "aurinko nousee idästä" torven. Pitää rumaa ääntä mutta on niin kaunis ;)

 

IMG_8323.thumb.jpg.c06570872d2d1cc7c88990a2c659f474.jpg

 

Se on musta, se on pyöreä, se on Fuckstone! Renkaiksi tulee 4.00-19 kumit, eteen ja taakse. Saa nähdä maltanko olla ottamatta valkoista rengastussia kauniiseen käteen...

 

IMG_8327.thumb.jpg.d2568fbbbcb125bd0d19d81bb8b175d7.jpg

 

  • Like 4
  • Haha 2
Link to comment

No voihan Fucks..mistä hemmetistä sinä tuon keksit?? noita näyttäis olevan myös 5.00"-16 mulle taakse, mutta taitaa Heidenaun P29 olla vielä niin paljon kestävämpi että en taida kokeilla (12 000km sivuvaunukäytössä). Soolona kyllä kestää melkein kaikki, ja jos vaan on hyvät ajaa niin ok. Mulla kun oli hieman harvinaisempi wanha crossi pyörä, niin siihen teetin laserilla sellaiset levyt kun halusin ja oli hyvät ja sai pikkurahaan myös sopivasti varastoonkin.

Edited by Matti-Pekka
Link to comment

Joskus vuosi pari sitten bongasin näitä kumeja Japanilaisissa kahvilakilpureissa ja siitä saakka olen kytännyt että milloin ilmestyy kohtuu hinnalla Eurooppaan. Pari viikkoa sitten sunnuntai aamuna löytyi Italiasta "maahantuoja" ja aamukahvia juodessa syntyi ostopäätös aika pikaisesti ;)

  • Like 1
Link to comment

Terve

Näin on laitettu se tavan oma tai korkeampi jäähy,, ilman koroketta se jää aika alas (kuten moposta otetusta kuvasta näkyy) ja sitten korotuksen kanssa hieman enempi esille. Jotkut on vetänyt  pienen erillisen jäähyn letkuilla esin tuohon startin yläpuolelle tehtyyn tellinkiin...

DSCN0950.JPG

DSCN0951.JPG

DSCN0953.JPG

Link to comment

Oisko kellään linkkivinkkiä type 4 öljyjäähyn siirtosarjalle ? Suodattimen siirtopalikoita kyllä osasin löytää mutten sopivia palikoita jäähyn siirrolle. Vai kuinkahan kävis jos laittais suoraan lohkoon letkulähdöt, siinä ei vain tainnut olla kauheasti materiaalia mihin voisi kierteitä vääntää...

Link to comment

Pakosarja suunnitelmat meni uusiksi. Monta iltaa pyörittelin mutkanpätkiä lohkon kupeessa eikä mikään malli oikein miellyttänyt tai toiminut käytännössä. Teurastin vielä yhdet lämmönvaihtimet ja nämähän istuivatkin väärinpäin asennettuna aika kivasti! Jos tuohon päähän tekisi Y-liitoksen ja sitten putkella per puoli taakse.

 

IMG_8342.thumb.jpg.353fa04eefaff45c86abf7c235eecd4b.jpg

  • Like 3
Link to comment

Hiekkapuhalluskausi avattu. Edellisenkin koneprojektin kanssa kiroilin saman ongelman kanssa. Näissä orggis VW imusarjoissa on joku ruostepeikko sisäänrakennettuna. Puhallus puhtaaksi, osa tallin hyllyyn ja kun selkäs käännät, niin jo alkaa väriä ilmestymään. Muutamassa tunnissa muuttui tällaiseksi. Edellis kerralla taisin puhaltaa imusarjat useampaan kertaan ja sitten nopsasti väri pintaan, hyvin on kestänyt. Saa nähdä miten käy nyt kun pulverin saamisessa pintaan saattaa vierähtää tovi... ja jep, päädyin sittenkin lyhkäisiin sarjoihin. Jarrutehostimen lähdöt hitsasin umpeen kun niille ei ole mopossa tarvetta.

 

IMG_8351.thumb.jpg.6e4ef0ead8a8248f306cad7c0f3d0d8e.jpg

 

Muut osat pysyvät peltipuhtaana vaikka vuoden seisottais hyllyssä.

 

IMG_8358.thumb.jpg.60c4a35bd7146cedc0cc4438a43bb05d.jpg

 

Swingistä pyyhkäisin pikaisesti väriä pois jotta pääsen sipistelmään USSR hitsaukset nätimmiksi. Roiskeita riittää...

 

IMG_8359.thumb.jpg.eb8898225484d34c7ba5be58bf84d198.jpg

  • Like 1
Link to comment

Postipoika kiikutti tänään läjän pinnoja. Äkkiä niputin osat kun vieläkään en uskonut että ne passaisi yhteen. Näistähän tulee ihan soiva peli!

 

IMG_8363.thumb.jpg.da8f233f341d6b4624e091ecceaba459.jpg

 

Vielä huutaisi sopivaa adapteria navan toiselle puolen jotta saa tupla levyt.  Pitäisi löytää sopiva sorvaaja tai opetella itse sorvaamisen jalo taito vai onnistuiskohan tuollaisen teettäminen alumiinista laser/vesileikkeenä ?!?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...