Jump to content

Kevytautot


Recommended Posts

Posted

Tuollaista uutta ajoneuvoluokkaa pukkaa 2019 marraskuussa. Tiedossa on nuo kokonaismassa ja ikävaatimukset mut oisko kellään faktaa tai linkkiä siitä millainen ja kenen asentama nopeudenrajoitin hyväksytään muutoskatsastuksessa?

Posted
5 hours ago, tolvana said:

Tuollaista uutta ajoneuvoluokkaa pukkaa 2019 marraskuussa. Tiedossa on nuo kokonaismassa ja ikävaatimukset mut oisko kellään faktaa tai linkkiä siitä millainen ja kenen asentama nopeudenrajoitin hyväksytään muutoskatsastuksessa?

Anne Bernerin firma toimittaa, uskoisin.

  • Haha 1
Posted
6 minutes ago, Mäki said:

Anne Bernerin firma toimittaa, uskoisin.

 

Olen samaa mieltä.. ei muutakuin kysely anne.berner@eduskunta.fi  muistaa kysyä samalla paljonko menee Pernerin pussiin yksityistämisestä

Posted
5 hours ago, tolvana said:

Tuollaista uutta ajoneuvoluokkaa pukkaa 2019 marraskuussa. Tiedossa on nuo kokonaismassa ja ikävaatimukset mut oisko kellään faktaa tai linkkiä siitä millainen ja kenen asentama nopeudenrajoitin hyväksytään muutoskatsastuksessa?

 

Tällaista lukee lakiluonnoksessa: "Pykälän 1 momentin 12 kohtaan lisättäisiin, että myös kevytautossa olisi oltava nopeudenrajoitin. Ajoneuvolain 87 §:n 1 momentin 4 kohdan mukaan ajoneuvoon asennettavaksi määrätyn nopeudenrajoittimen asennukseen ja korjaukseen on hankittava lupa valvontaviranomaiselta. Koska kevytautolle esitetään säädettäväksi pakolliseksi nopeudenrajoitin, tulisi sen asentamiseen ja korjaamiseen olla Liikenteen turvallisuusviraston myöntämä lupa."

Posted
11 hours ago, multanen said:

 

Tällaista lukee lakiluonnoksessa: "Pykälän 1 momentin 12 kohtaan lisättäisiin, että myös kevytautossa olisi oltava nopeudenrajoitin. Ajoneuvolain 87 §:n 1 momentin 4 kohdan mukaan ajoneuvoon asennettavaksi määrätyn nopeudenrajoittimen asennukseen ja korjaukseen on hankittava lupa valvontaviranomaiselta. Koska kevytautolle esitetään säädettäväksi pakolliseksi nopeudenrajoitin, tulisi sen asentamiseen ja korjaamiseen olla Liikenteen turvallisuusviraston myöntämä lupa." 

 

Kertoo heti miten täysin pihalla todellisuudesta nämä virkamiehet ovat.

 

Hyväksytty nopeudenrajoitin asennuksineen tulee maksamaan tuhansia euroja ja koko kevytautolta tipahtaa pohja pois samantien, kun sen saamiseksi pitää sijoittaa käytännössä auton hinta sinänsä täysin turhaan nopeudenrajoittimeen. Lienee selvää että tämäkin pykälän lakiluonnokseen on lisännyt Trafi ihan puhtaan ahneuden voimalla: Trafi rahastaa oikein kunnolla sekä "valvonnasta" että luvista, siis raakaa bisnestä "valvonnan" nimissä. Lisää rahaa Bernerin kavereille itse rajoittimen muodossa, sillä mikä tahansa rajoitin ei tietenkään kelpaa, pitää olla juuri se rajoitin jonka valmistaja on eniten lahjonut Trafin virkamiehiä. Siis monopoli ja monopolin sanelema hinta.

 

Ennenvanhaan töppöilylätkäksikin sanottu 80 kuljettajakohtainen rajoitus osoitettiin pelkällä lätkällä takalasissa, se maksoi muutaman markan. Mitään syytä siihen etteikö sama voisi olla nytkin, ei Trafi ole esittänyt,

Posted (edited)

Joissain nykyautoissa kyseinen rajoitin on jo olemassa valmistajan toimesta eikä nykyisen väylätekniikan aikakaudella erillisen laitteen asennus ihmeitä maksa ellei siitä haluta monopolituotetta. Kilpailulainsäädännön pitäisi taas estää monopoli, jäämme innolla odottamaan....

Enkä usko että lainlaatija on ajatellut kyseistä laitetta asennettavaksi 70- luvun autoihin, taitaa olla että ajoneuvojen pitää täyttää viimeisimmät päästönormit....

Edited by wp
Posted
21 minutes ago, wp said:

 

Enkä usko että lainlaatija on ajatellut kyseistä laitetta asennettavaksi 70- luvun autoihin, taitaa olla että ajoneuvojen pitää täyttää viimeisimmät päästönormit....

2015 ja uudempiin

Posted

Eiköhän me kohta ajella retket alla olevilla ku kunnolla tää ilmastokouhotus alkaa.. tulee pitkä retki täällä hevonpersiistä toiseen persiiseen jos etelässä haluaa käydä..

 

potkuauto.jpg

Posted (edited)
10 hours ago, tolvana said:

Ei mun sisälukutaito vaan riitä saamaan selville mistä saa ja mihin hintaan. 

 

" Autotarvikkeiden maahantuoja Kaha on kehittänyt kevytautojen nopeudenrajoittamiseen E-Cruise -nimisen rajoitinjärjestelmän, jonka manipuloiminen ilman näkyviä todisteita on käytännössä mahdotonta. "

 

Edit: Ja hetken googlaamisella löytyi firma joka asentaa näitä e-cruisen normaaleita vakkareita. Kyseisen firman sivulla oli tälläinen maininta " Vakionopeudensäädin hinta asennettuna Alk. 520€. " Eli tuosta saa varmaan jotain osviittaa minkä hintainen rajoitin tulee olemaan asennettuna.

Edited by Tanhis
Posted
5 hours ago, Tanhis said:

 

" Autotarvikkeiden maahantuoja Kaha on kehittänyt kevytautojen nopeudenrajoittamiseen E-Cruise -nimisen rajoitinjärjestelmän, jonka manipuloiminen ilman näkyviä todisteita on käytännössä mahdotonta. "

 

Edit: Ja hetken googlaamisella löytyi firma joka asentaa näitä e-cruisen normaaleita vakkareita. Kyseisen firman sivulla oli tälläinen maininta " Vakionopeudensäädin hinta asennettuna Alk. 520€. " Eli tuosta saa varmaan jotain osviittaa minkä hintainen rajoitin tulee olemaan asennettuna.

Samat kuuklailut tehneenä en taida ennen lokakuun loppua panostaa aiheeseen.  Ei oo takeita että tuo kahan ja ecruisen kehittämä mokkula on just se mikä bernerille kelpaa.

Posted
7 hours ago, tolvana said:

Samat kuuklailut tehneenä en taida ennen lokakuun loppua panostaa aiheeseen.  Ei oo takeita että tuo kahan ja ecruisen kehittämä mokkula on just se mikä bernerille kelpaa.

Mikko, maalisvaalit. Katsotaan, lähteekö Anne enää ehdolle, kun sai ihan viime töikseen yhtiöitettyä VR:nkin. Siinä on taas tilin paikka, kuten Lastensairaalassakin

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...