UltraVW Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Eli mistä laadukkaita jarrusylintereitä?Kokemuksia kestävistä ja hyvistä.Leima lähestyy ja rumpu takana märkä sekä toinen edessä joten kaikki joutaa vaihtoon.Motonet,aircooled,keitele yms.missä paras laatu??? Hinnalla ei niin väliä kun tuskin aivan omaisuuksia maksaa?? Samalla letkut ja hihnat vaihtoon tietty kun hapoilla ovat nekin jo .Viimeksi 17 vuotta sitten vaihdettu ja hyvin on siihen asti nuo jarrut kestäneet mutta en tiedä mistä0 ne oli ostettu joten? Kokemuksia Quote Link to comment
NO H2O Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Ostat pakettina kaikki jarruosat keiteleen koneesta... Se kannattaa! Quote Link to comment
Guest Raggare Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 letkut ainaki kannattaa ottaa vaikka paikallisesta puljusta, brassipötkylät meni risaks jo alle vuodessa(kuten kaikki brassikumituotteet). Quote Link to comment
UltraVW Posted August 14, 2006 Author Share Posted August 14, 2006 Juu tiedän, etuvilkkujen tiivarit päästää jo nyt hulluna väriä ja on alle vuoden vanhat vaan kun ei ollut sillon tarjolla muitakaan ja piti saada pahna kasaan Quote Link to comment
UltraVW Posted August 20, 2006 Author Share Posted August 20, 2006 Eli siis mistä hyvät sylkyt ja letkut kuppeloon? Quote Link to comment
Racing Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 brasilialaisilla jarruletkuilla tulee jarrupolkimesta joustavan kumimainen. Tämä on kokeiltu juttu,ongelma poistuu vaihtamalla brassiletkut pois. Eikähän nuo kaikki vw osaliikkeiden tarvikejarruosat ole joku italialaista / brassikamaa. Neoretron luettelossa olen nähnyt esim. aitoja aten pyöräjarrusylintereitä,jos laatua haluaa. Quote Link to comment
-tipi- Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Harvemmin pyöräsylinterit niin huonossa kunnossa on että ne tarvii vaihtaa. Vähän hoonaa hiekkapaperilla, putsaa kunnolla ja kasaa uusilla tiivisteillä, niin avót, toimii taas. Harva vaan viitsii, kun uusi ei paljoa maksa. Quote Link to comment
metake Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Harva vaan viitsii, kun uusi ei paljoa maksa. Joo hiukan laittaa epäileen homman mielekkyyttä kun säästöä kertyy 1-2 euroa / sylinteri. Jarrusylinteri, etu: 7,40eur Tiivistesarja, etu: 5,38eur Jarrusylinteri, taka: 6,56eur Tiivistesarja, taka: 5,38eur Mutta saahan siinä ropata ja joskus on ihan opettavaista kunnostella vanhoja palikoita. Eikä kaikkea pidä aina euroissa ja säästöissä mitata. Quote Link to comment
Racing Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Tosiasihan on että vw:n alkuperäinen sylinteri on tehty huolella ja mittojen mukaan ja nämä tarkikkeet vain : valetaan möltti ja siihen sopiva reikä jollakin poralla mitä sattuu löytymää ;-) Quote Link to comment
metake Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Tosiasihan on että vw:n alkuperäinen sylinteri on tehty huolella ja mittojen mukaan ja nämä tarkikkeet vain : valetaan möltti ja siihen sopiva reikä jollakin poralla mitä sattuu löytymää ;-) Tuo on varmasti myös aivan totta, eli tosiasiassa se kunnostettu alkuperäinen on arvokkaampi kuin tuo 7 euron motonetin tuote. Taitaa päteä aika monen muunkin osan kohdalla. Quote Link to comment
Guest Poppius Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Nostan vanhaa topiccia, kun osuu otsikko niin hyvin kysymykseen. Eli oon uusimassa jarruja -65:een kuplaan ja jäin ihmettelemään noita etujarrusylinterien "mittoja". Eli HC:n kuvastossa eritellään 22mm ja 22,2mm etujarrusylinterit, kun taas esim. Käferlandin luettelossa ei tuollaisesta 22,2mm ole mitään mainintaa... Vain näin -> wheel cylinder front, 22 mm, not 1302/1303, year 8/64 on. Mikä mitta tuo edes on? Männän halkaisija? Ja onko tuolla paljon merkitystä? Quote Link to comment
Guest Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Tosiasihan on että vw:n alkuperäinen sylinteri on tehty huolella ja mittojen mukaan ja nämä tarkikkeet vain : valetaan möltti ja siihen sopiva reikä jollakin poralla mitä sattuu löytymää ;-) Tuo on varmasti myös aivan totta, eli tosiasiassa se kunnostettu alkuperäinen on arvokkaampi kuin tuo 7 euron motonetin tuote. Taitaa päteä aika monen muunkin osan kohdalla. joo, tai sitten sylkkytehtaalla on kasattu työsylinteri "seka"mäntäiseksi...luulin vuonna 2001 ostavani laatua, mutta 2kk päästä jouduin toteamaan liikennevaloihin tullessani, että jarrut hävisi 15m ennen liikennevaloissa seisovaa autoa (takasylkky oli kasattu 17 ja 19mm männillä)..Onneksi oli hereillä ja kässäri piti hyvin-->seuraus: marssin mätänettiin ja ostin molemmat takasylkyt ja varmistin tiskillä että on oikein kasattu Quote Link to comment
Virtanen Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Esim. näitä tehdään vielä. Quote Link to comment
Guest Poppius Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Eli voinko päätellä tästä, ettei sillä ole niin väliä, että onko 22mm vai 22.2mm? Quote Link to comment
vwagen Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Jarrusylinterit ovat tuumamittaisia,ilmeisesti peruja Locheedin patentista,siitä johtuu nuo kymmenykset joissain sylintereissä myös sadasosat milleiksi muutetun sylinterimitan perässä,siis esimerkiksi tuon etusylinterin tarkka mitta on 22,2mm mutta usein pyöristetään tasamittaan 22. Quote Link to comment
Guest Poppius Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Joo, ok. Tarkennan vielä tuota ihmetyksen aihetta joka on tuo HC:n kuvastossa oleva 22mm ja 22.2mm jako. Eli "Jarrusyl. eteen T-1 58-64 , 22mm " JA "Jarrusyl. eteen T-1 65-77 , 22.2mm". Quote Link to comment
-AP- Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Osa on eri, koska jarrukengän leveys on eri. Halkaisijalla ei eroa, kirjoitusvirhe / amerikkalaisittain tuuman tarkkuudella tehty mittayksikkömuutos. Quote Link to comment
Guest Poppius Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Osa on eri, koska jarrukengän leveys on eri. Halkaisijalla ei eroa, kirjoitusvirhe / amerikkalaisittain tuuman tarkkuudella tehty mittayksikkömuutos. =) tää menee mielenkiintoiseksi, mutta kyselen niin kauan kunnes selvii. Eli sä oot sitä mieltä, että etukenkä muuttu 30 millisestä 40 milliseen vuonna 65? Lukemani perusteella se muuttui leveemmäksi jo 57. Miksi tuolla -> http://www.kaeferland-shop.de/index.php?action=list&command=selectCategory&component=categoryTree&categoryId=42455d2649c27&sid=7497430f4052b99295639ce71d75e99f&sid=7497430f4052b99295639ce71d75e99f ei ole mitään mainintaa muutoksesta tossa 64-65 välissä???? Quote Link to comment
Tutkija Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 se on sama malli koko ajan 40mm leveen etukengän kans kuplas... Quote Link to comment
metake Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Paksutolpassa on sylkyssä oleva jarrukengän hahlo kapea ja uudemmissa (en tiedä tarkkaan mistä alkaen, olisko jotain 65 tai 66) se on leveä, muuta eroa kuin eri mäntä ei siis taida olla, hyvin ainakin pelittää uudemmat sylkyt paksutolpassakin. Samoin paksutolpan jarrukenkä on säädettävästä päästään suora ja noissa uudemmissa se pää on vino. Quote Link to comment
Guest Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Tuntuupi noissa olevan eroja.. tarvikesylinterien mäntien tiivisteinä toimi koko männän laen peittävä "kumilautanen". glyserolirasvalla voitelin, jospa pysyisi notkeana. Motonetin käsijarruvaijerissa olikin pohjalevyn putkeen tuleva kaulus muovia. Jos auto sattuu palamaan, niin silloin käsijarru pettää; ja kerrannaisvahingot on ties miten suuria..onkohan tuosta edes mitään lakipykälää.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.