Dalton Posted September 27, 2019 Posted September 27, 2019 Tämmöinen käynyt mielessä. Kommentoikaas, jatkoon vai ei? 2 Quote
Urbantoy Posted September 27, 2019 Posted September 27, 2019 (edited) Ei, ei mitään järkeä.. Sitä Twingoa ei pidä sotkea VWhen Edited September 27, 2019 by Urbantoy 1 Quote
peruskallio Posted September 28, 2019 Posted September 28, 2019 6 hours ago, Urbantoy said: Ei, ei mitään järkeä.. Sitä Twingoa ei pidä sotkea VWhen pussihousun puhetta, tottakai jatkoon! Yhdellä pultilla kiinni, takaisin on helppo palata jos Renault alkaa aiheuttamaan allergiaa kuskille tai autolle. Quote
Dalton Posted September 28, 2019 Author Posted September 28, 2019 Mitoiltaan Twingon katto istuis hyvin junikseen, onko tietoa onko kukaan näitä junikseen asentanut, en ite löytänyt vaikka useampi päivä tullut surffailtua. Uskoisin myös että tuo Twingon luukku olis varmasti tiivis ja käytössä toimiva. Mikä olis vaihtoehto jos haluais alkuperäistä kunnioittaa? Jenkeistä löysin jotakin rättejä, minkälainen tuommonen olis asentaa? Ja mistä alkuperäistä rättiä kannattais lähteä metsästämään? Quote
Tanhis Posted September 30, 2019 Posted September 30, 2019 Ei muutakuin kättä syvemmälle taskuun. https://grumpysmetal.com/1951-1963-bus-sunroof-conversion-w-windows-kit.html Ja vaikka se twingo onkin niinsanottu nykyauto niin se on silti ranskalainen ja ei ne katot mitään vesitiiviitä ole. Budjettikattona on kylläkin aika makea ja tosiaan asennus onnistuu ilman hitsaamista, kattoverhoilun väkerrys onkin sitten ihan oma lukunsa kun twingon kattoverhoilu ei ole oikeastaan mikään verhoilu, vain neljä pahvinpalaa jotka on welcron kanssa kiinni katossa. Quote
Tonii73 Posted September 30, 2019 Posted September 30, 2019 Kyllä mun twingossa katto piti ihan hyvin ympärivuotisesta käytössä useamman vuoden ajan. Ei vuotanut koskaan tippaakaan päälle kelissä kuin kelissä. Quote
Tanhis Posted September 30, 2019 Posted September 30, 2019 3 hours ago, Tonii73 said: Kyllä mun twingossa katto piti ihan hyvin ympärivuotisesta käytössä useamman vuoden ajan. Ei vuotanut koskaan tippaakaan päälle kelissä kuin kelissä. Poikkeus vahvistaa säännön. Tai sit sulla oli umpikattonen 😉 Quote
Tonii73 Posted September 30, 2019 Posted September 30, 2019 (edited) 41 minutes ago, Tanhis said: Poikkeus vahvistaa säännön. Tai sit sulla oli umpikattonen 😉 Tai sitten sinulla ei ole noista twingon räteistä kokemusta? Omassa ei vuotanut katto, kuten ei appivanhempienkaan. Itse asiassa en kuullut kenenkään muun katon vuotavan, jos rätti on vaan ollut ehjä. Edited September 30, 2019 by Tonii73 Quote
Tanhis Posted September 30, 2019 Posted September 30, 2019 Onneksi ei ole twingoista muuta kokemusta kuin räteistä. Mutta kaksi rättiä on mulla ollut ja molemmat vuosi. Ei paljon mutta vuosi kumminkin. Ja rätit oli ehjiä. Quote
T.Kleimola Posted September 30, 2019 Posted September 30, 2019 Mulla on palliksen katolla twingon rätti eikä oo kyllä tullu piskoakaan vettä kabiiniin. Quote
Urbantoy Posted September 30, 2019 Posted September 30, 2019 (edited) Kannattako "nostaa" arvoa jollain twingon räbällä, ei tajua.. ku ei se oikeasti nosta orkkishaitarinkaan liimaaleikki ajoneuvon arvoa.. tietty eriasia jos sen tekee itelleen ja ei edes suunnittele hävittää pois.. Tuommonen Panel on moninkerroin arvokkaampi ilman twingoa Edited September 30, 2019 by Urbantoy 1 Quote
Tonii73 Posted September 30, 2019 Posted September 30, 2019 2 hours ago, Tanhis said: Onneksi ei ole twingoista muuta kokemusta kuin räteistä. Mutta kaksi rättiä on mulla ollut ja molemmat vuosi. Ei paljon mutta vuosi kumminkin. Ja rätit oli ehjiä. Oisko asentajalla tullut sitten asennusvirhe? OT: Vanhakoppainen työntötanko koneineen twingo oli paras Rellu, mitä itsellä on ikinä ollut. Tällä räbällä ajoin yli 400tkm. ilman minkään näköisiä ongelmia ja vielä huonolla huollolla. Tämänkin jälleen ehjä katto jatkoi vielä elämäänsä kuplan katolla 😉 Quote
Tanhis Posted October 1, 2019 Posted October 1, 2019 11 hours ago, Tonii73 said: Oisko asentajalla tullut sitten asennusvirhe? Sori nyt että menin loukkaamaan vuotamattoman twingon räbän mainetta, ei ilmeisesti ole mahdollista että sellainen vuotaa niin pakkohan se on olla asennusvirhe. Quote
Tonii73 Posted October 1, 2019 Posted October 1, 2019 34 minutes ago, Tanhis said: Sori nyt että menin loukkaamaan vuotamattoman twingon räbän mainetta, ei ilmeisesti ole mahdollista että sellainen vuotaa niin pakkohan se on olla asennusvirhe. 😂😂🤣🤣 Quote
-tipi- Posted October 2, 2019 Posted October 2, 2019 (edited) Tässä Sonderin orkkisräbän aukon mitat, kiitos Akille Ouluun kuvasta! Edited October 2, 2019 by -tipi- Photo credit 1 Quote
-tipi- Posted October 2, 2019 Posted October 2, 2019 (edited) Mulle tuli reikä täältä: https://www.sunroofsource.com/pre-67-vw-bus-sliding-ragtops/ Nykyään on näköjään isompaakin "OE size" reikää tarjolla, kun mulle tullut 46x48 reikä. Tuo $795 hinta oli rahteineen ja veroineen yms. n.1100€ kotiovella. Twingon haitari on kutakuinkin saman kokoinen, ehkä aavistuksen hieman kapeampi. Luulisin että Twingon rätti on hieman tehdastekoisemman oloinen ja huomattavasti huokeampi. Sunroof Sourcen rätissä on samankaltainen sulkumekanismi kuin orkkiksessa, mutta ei kaksi toiminen, joten etureunan alaspäin kiristys tapahtuu vissiin erillisillä ruuveilla. Kuvissa minun rättini. Edited October 2, 2019 by -tipi- Quote
Dalton Posted October 2, 2019 Author Posted October 2, 2019 (edited) Täällähän on keskustelu lähtenyt rullaamaan mukavasti 😊👍🏻 Mulla on jotenkin semmoinen tunne, että tuskin tuo Twingon haitari on renaultin valmistama? Eikös vastaavan ikäluokan autoissa ole muissakin saman oloisia rättejä? Webasto valmistaa vielä tälläkin hetkellä rättikattoluukkua, jonka malli on Hollandia 400 https://www.webasto-comfort.com/en-uk/product-overview/product/show/hollandia-400/ Panelvania ei ole rättikatolla koskaan valmistettu, joten teen niin tai näin, ähtäröin alkuperäisestä poikkeavan lopputuloksen. Itsellä on koko ajan ollut visio umpiautosta, jossa nyt pienenä matkustajien mukavuutta lisäävänä kompromissina bussin ovet apukuskin puolella. Tanhiksen esittämä katto Samba ikkunoilla ei siis tule kysymykseen. Rätillä saisi retkeilykäyttöön mukavasti ilmavuutta ja mustakattoisessa autossa katto kiinni ulkoasu olis mukavan kliini. Edited October 2, 2019 by Dalton 2 Quote
beetlemania Posted October 2, 2019 Posted October 2, 2019 Opel Corsassa on samanlainen rätti kuin Twingossa. Quote
Tanhis Posted October 3, 2019 Posted October 3, 2019 12 hours ago, Dalton said: Panelvania ei ole rättikatolla koskaan valmistettu, joten teen niin tai näin, ähtäröin alkuperäisestä poikkeavan lopputuloksen. Kyllähän näitäkin ihmeellisyyksiä on tainnut tehtaalta tulla ulos. Quote
-tipi- Posted October 3, 2019 Posted October 3, 2019 1 hour ago, Tanhis said: Kyllähän näitäkin ihmeellisyyksiä on tainnut tehtaalta tulla ulos. M-koodillahan ei rättikattoa saanut, vaan se oli oma korimallinsa, jota ei umppariin tarjottu. Eli ovat varmaan erittäin harvinaisia. Quote
Tanhis Posted October 3, 2019 Posted October 3, 2019 3 hours ago, -tipi- said: M-koodillahan ei rättikattoa saanut, vaan se oli oma korimallinsa, jota ei umppariin tarjottu. Eli ovat varmaan erittäin harvinaisia. Nyt pitää nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi, eli sehän oli kombi mihin aurinkokattoa on saanut ilman kattoikkunoita. Mutta en silti ihmettelisi jos edellä mainittu erikoisuus olisi myös tehtaalta ulos joskus tullut. Quote
tobbe` Posted November 10, 2019 Posted November 10, 2019 Räteistä puheen ollen, onko kukaan löytynyt tarinointia berlingon rätin asennuksesta busseihin? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.