seppo mäntykivi Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 Korinvaihto suoritettu, tänään katsastettu ja prosentteja tuli 29. Maalaus ja loppusipistely jäljellä. Ketsalle virtaa kintaisiin. Quote
-tipi- Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 Onsk tää se Schwarz und ihan vähä Gelb Renner? Quote
seppo mäntykivi Posted September 14, 2006 Author Posted September 14, 2006 Tulevaisuudessa taitaa olla gelb... Quote
Guest Raggare Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 'something between piss yellow and puke green..' mistäs kaikesta meni prossia? näyttää et kanta-autoo on aika hyvin käytetty Quote
Tuomo Lehmikangas Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 Hiukka offtopic, mutta mitä mieltä olette tilanteesta jos muutoskatsastaa jotain, eikä katsastaja merkkaa prosentteja (vaikka olis pitänyt) tai merkkaa liian vähän? Miten tähän puututaan mahdollisesti myöhemmin ja missä tilanteessa? Quote
Racing Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 Onko kojetaulutkin erilaiset vai miksi prossat siitä? Onnistuiko muutos vaikka auto ei ollut rekisterissä kun tuossa alempana lukee että poistettu ja kilvet palautettu. Quote
seppo mäntykivi Posted September 14, 2006 Author Posted September 14, 2006 Kanta-auton poistin heti rekisteristä kun sen ostin, siksi maininta otteessa. En ole vielä rekisteröinyt uudestaan. Muutos onnistui kun tuli samalla rekisteröintikatsastus ja muutoskatsastus. Kojelautaa en vaihtanut, ja rehellisenä kansalaisena ilmoitin sen avokopan osaksi. Prosentit kun eivät menneet tiukalle. Ainoa osa joka jäi vaihtamatta, ja prossat merkkaamatta oli sähköjohdot. valaisimet ja johdot ovat 1.6% yhteensä, ja kaikki valot ovat kanta-autosta joten piuhoille ei olisi paljoa edes jäänyt. Quote
Guest laiska`s custom Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 siis kantaauto ei ollut avo?????????? Quote
seppo mäntykivi Posted September 14, 2006 Author Posted September 14, 2006 siis kantaauto ei ollut avo?????????? Ei ollut. Se oli normi 1303, jonka pohjalevyn päälle nostettiin avokori. Korin ostin riihimäen likeltä keväällä, ja koriin ei ollut papereita. Tai siis kyseessä ei ollut pelkkä kori, vaan koko auto. Quote
Ketsa Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 Hyvä Sepi! Reippautta on riittänyt sielläpäin (toisin kuin minun haukottelu asteella olevassa avotuksessa). Quote
jocke biese Posted September 15, 2006 Posted September 15, 2006 Joo... väriä pintaan ja radalle. Hieno homma. Heti tuli taas kepposet mieleen :). Vaatiko katsastusmies mitään todistusta siitä että kyseessä on ihan oikeesti aito avon kori? Tähän ei ilmeisesti tarvinnu asentaa ähtäri mallin turvakaarta? Jos ei vaatinut niin tollasen "korinvaihdon" vois varmaan tehdä ite laikalla ja väittää että on orkkis avon koppa? -J- Quote
seppo mäntykivi Posted September 15, 2006 Author Posted September 15, 2006 Ei vaatinut todistusta orkkis kopasta. Tutki kyllä nuo kaikki kopan vahvikkeet, jotka on erilaiset kun laikka-avoihin on vaadittu. Turvakaaria ei vaadittu. Quote
Kurre Posted September 16, 2006 Posted September 16, 2006 Jos ei vaatinut niin tollasen "korinvaihdon" vois varmaan tehdä ite laikalla ja väittää että on orkkis avon koppa? Saa olla aika taitava 'laikkaaja', että saa tehtyä aidon näköiseksi. Quote
Mika Posted September 26, 2006 Posted September 26, 2006 Saa olla aika taitava 'laikkaaja', että saa tehtyä aidon näköiseksi. Niin mutta tuohon muutoskatsatettuunhan voi laittaa laikkakopan ja laittaa aito "kiertoon" ;-) Koppaahan ei blommata, vaan alkuperäiset osat. Talven aikana ehtisi tehdä monta kaaretonta laikka-avoa ;-) Quote
seppo mäntykivi Posted September 26, 2006 Author Posted September 26, 2006 Mihinkään ei tullut blommeja :) Quote
metake Posted September 26, 2006 Posted September 26, 2006 Plommaus tehdään kanta-auto tarkistuksen yhteydessä. Tai ainakin ennen tehtiin... Ja sitten varsinaisessa katsastuksessa plommit revitään pois. Quote
Ketsa Posted September 26, 2006 Posted September 26, 2006 Ei Sepon autoa tarvinnut kanta-autotarkistaa, eihän? Quote
mikan Posted September 26, 2006 Posted September 26, 2006 Ei Sepon autoa tarvinnut kanta-autotarkistaa, eihän? Niin, ei 29 prossalla. t. Mika Quote
seppo mäntykivi Posted September 26, 2006 Author Posted September 26, 2006 Ei tarvinnut kanta-autotarkistusta. Tosin kun soittelin konttoreita läpi, niin Joensuussa kovalaisella olisi vaadittu jokatapauksessa kun korin vaihto on kyseessä. Hintaakin olisi ollut "viissataa vähintään". Outokummussa homma hoitui 110 euroon, mutinoitten kera moottorin ja laatikon alkuperäisyyttä pohtien. Quote
metake Posted September 26, 2006 Posted September 26, 2006 Niin joo, siis tarkoitin sitä, että plommaus tehdään vain silloin kun vaaditaan kanta-auto tarkastus. Eli selkeestikään ei tässä tapauksessa :) Quote
Guest Mika Raussi Posted September 26, 2006 Posted September 26, 2006 Plommaus tehdään kanta-auto tarkistuksen yhteydessä. Tai ainakin ennen tehtiin... Ja sitten varsinaisessa katsastuksessa plommit revitään pois. Eipä muuten revitäkään poijes. Tai no siis revin mie etualselista toisen vahingossa, mut pitäs käydä hankkimassa uus tilalle. Ihan järetöntä että ne pitää säilyttää, mutta minkäs mahat. Quote
metake Posted September 26, 2006 Posted September 26, 2006 Kaverin autoon tehtiin korinvaihto joku vuosi sitten ja varsinaisessa katsastuksessa katsastusmies nyppi plommit sitä mukaa pois kun kirjas osia ylös. Käytäntö siis vaihtelee tai on muuttunut... Quote
seppo mäntykivi Posted September 26, 2006 Author Posted September 26, 2006 Tämähän olisi nyt myynnissä, syyshintaan 3900.- Lähes laikka-avon hinnalla. t.sepi Quote
Racing Posted September 26, 2006 Posted September 26, 2006 Miten niin pitää blommit säilyttää kaikkihan ne on irti repinyt. Quote
Guest Mika Raussi Posted September 26, 2006 Posted September 26, 2006 Niin ne on konttuurilla sanonu, että tunnisteet pitäs säilyä. Oonkohan mie jopa lukenukin sen jostain. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.