Pete Ghia Posted November 11, 2019 Share Posted November 11, 2019 (edited) Olen tässä aloitellut pikku hiljaa auton läpikäyntia talven aikana. Ensin pistetään auto palasiksi. Tässä valmistaudutaan korin soodapuhallukseen ja rungon hiekkapuhallukseen. Päivittelen projektin etenemistä muutaman kerran viikossa. Edited November 11, 2019 by Pete Ghia 8 Quote Link to comment
Pete Ghia Posted November 12, 2019 Author Share Posted November 12, 2019 Purku hommat jatkuu. Katto lähti ja ovia riisutaan. Mitään ikäviä yllätyksiä ei onneksi ole vielä tullut vastaan, perus ruoste hommaa riittää kyllä. Mulla olis 73 vuoden superbeetlen kuppi-istuimet tuohon. Tietääkö kukaan mahtuuko kuplan uudempien penkkien kiskosysteemit Ghiaan? Quote Link to comment
Pete Ghia Posted November 12, 2019 Author Share Posted November 12, 2019 Sähköt on menossa kauttaaltaan uusiksi. Saa nähdä saisko vähän nätimmin laitettua kuin tuo nykyinen johtoviidakko... Quote Link to comment
Pete Ghia Posted November 19, 2019 Author Share Posted November 19, 2019 Nyt alkaa olemaan kojelauta tyhjänä. Ovet on myös purettu palasiksi ja vanhat istuimet heitetty jonkkaan. Onko vinkkiä mistä saa 1973 jälkeiseen kuplan istuimeen takakiskot? Etukolmioita tuntuu löytyvän kyllä... Quote Link to comment
Pete Ghia Posted November 21, 2019 Author Share Posted November 21, 2019 Jotta ei menis liian äijäilyksi, käyn samaan aikaan ompelemassa penkin päällisiä tuleviin istuimiin diy-verstaalla. 1 Quote Link to comment
Pete Ghia Posted November 21, 2019 Author Share Posted November 21, 2019 Mikähän tämä mahtaa olla? Siihen tullut letku oli katkaistu. Quote Link to comment
-tipi- Posted November 21, 2019 Share Posted November 21, 2019 Oisko (aktiivihiili?)suodatin, ettei bensahuurut pilaa Kalifornian ilmaa? 2 Quote Link to comment
Pete Ghia Posted November 25, 2019 Author Share Posted November 25, 2019 Purkuhommat alkaa olemaan loppusuoralla ja tukiraudat väsätty oviin. Löytyi sitä rapeatakin, kun purki takapenkin tukipellt. Vaidan varmaan koko tavaratilapellin. Kuplan osa menee tuohon aika pienellä modaamisella. 1 Quote Link to comment
Mäki Posted November 26, 2019 Share Posted November 26, 2019 Suosittelen vahvasti lasikuulapuhallusta. Tai oikeastaan ihan mitä muuta tahansa puhallusta kuin soodapuhallusta. Soodahan ei vaikuta ruosteeseen millään tavalla ja joudut kuitenkin puhaltamaan nuo ruostepaikat erikseen hiekalla tjms. 1 Quote Link to comment
Pete Ghia Posted November 26, 2019 Author Share Posted November 26, 2019 Soittelin tuossa eilen puhaltajalle, se ehdotti samaa, joten paras unohtaa soodat. Quote Link to comment
Urbantoy Posted November 26, 2019 Share Posted November 26, 2019 58 minutes ago, Pete Ghia said: Soittelin tuossa eilen puhaltajalle, se ehdotti samaa, joten paras unohtaa soodat. Kannattaa otttaa mittoja ja kuvia ennen puhallusta.. sen verta rapsakalta vaikuttaa että jonkun verran häviää plootua jos hiekalla suihkitaan menemään.. Ei tarvi sitten arpoo minkälainen sen pitäs olla.. Vaikka onkin piilossa, oishan sen mukava olla alkuperäistä vastaava.. Quote Link to comment
jrasi Posted November 26, 2019 Share Posted November 26, 2019 Sooda on pintapelteihin hyvä, mutta ruosteisiin osiin sitten lasia tai santaa. Quote Link to comment
Pete Ghia Posted November 26, 2019 Author Share Posted November 26, 2019 Tuossa tavarahyllyn pellissä kiteytyi se, miten pienillä säästöillä (ostamatta jätetty takaikkunan tiiviste n. 30 dollaria,) on saatu aikaan helvetinmoiset tuhot, kun ikkuna on pissinyt tuonne hyllylle vuosia sadevesiä. Quote Link to comment
Pete Ghia Posted November 27, 2019 Author Share Posted November 27, 2019 Nyt lähti kori ja runko puhallukseen. Edellinen diy-mies oli päättänyt hitsata etulokarit pohjalevyyn kiinni. Vähän aikaa meni, ennen kun kekkas hitsisaumat massan alta. Ihmettelin, kun etupää kinnas vastaan koria nostaessa. 1 Quote Link to comment
ajomies Posted November 27, 2019 Share Posted November 27, 2019 Soodaa vain leipomiseen😎 Quote Link to comment
Pete Ghia Posted November 28, 2019 Author Share Posted November 28, 2019 Auto palaa vasta ensi viikolla puhalluksesta. Aloitin putsaamaan kaasareita uä-laitteella ja sitruunahapolla odotellessa. Quote Link to comment
Pete Ghia Posted December 2, 2019 Author Share Posted December 2, 2019 Siinä kaikki yhden kaasarin palikat pestynä. Uudet paffit vaihdoin samalla. Nyt kaasarit taas kasassa, kun tuppaa aina jokin palikka häviävän, jos noita pitää kauemman aikaa palasina. Purkaessa kävi ilmi, että toinen kiihdytys pumpun kuula oli totaalisen jumissa, ja toinen puuttui kokonaan. Ei ihme, että kone pyki voimakkaammassa kiihdytyksessä. Laakeriliikkeestä sai melkein oikean kokoiset tilalle. 0,03 mm ero alkuperäiseen tuskin haittaa paljon ajetussa kaasarissa. Kasatessa huomasin, että tuo sisäkurkku oli 28 mm. Olis vissiin tarpeen laittaa isompi kurkku ja pääsuutin, kun on 1.8 kone. Osaako joku neuvoa, saako Suomesta jostain Kadroniin Solexin tai Empin 30mm sisäkurkkua, vai pitääkö tilata ulkomailta? Quote Link to comment
Tutkija Posted December 2, 2019 Share Posted December 2, 2019 Keiteleen kone Oy on ainakin ollut,mut jos et meinaa yli 6000rpm kierrättää moottoria ei kannata vaihtaa. Alakierrosalueen toiminta huononee tuossa kaasutinmallissa yllättävän nopeasti kurkkua suurennettaessa johtuen hajoittajan karkeasta rakenteesta. Quote Link to comment
Pete Ghia Posted December 2, 2019 Author Share Posted December 2, 2019 Tuskin tulee kauheasti lämä tiskissä ajeltua. Nimenomaan alakierrosten vääntöä olisi hakusessa. Eipä tarvitse turhaan availla noita sitten uudestaan. Luin vaan suosituksia Solexien säätöihin yms. netistä, niin sattui tuollainen kokotaulukko silmään. Quote Link to comment
Pete Ghia Posted December 20, 2019 Author Share Posted December 20, 2019 Oli pakkelia laitettu aiemmin isolla pensselillä, ilmeisesti aina edellisten päälle suoraan. Parhaimmillaan 3 cm kakkuja. No nyt on kori paljaalla metallilla. Quote Link to comment
Pete Ghia Posted January 7, 2020 Author Share Posted January 7, 2020 Joulun alppireissu lusittu. Pääsi ihmettelemään puhallettua autoa ja tekemään suunnitelmaa missä järjestyksessä tuota alkaisi kursimaan kuntoon... Quote Link to comment
pasihakala Posted January 9, 2020 Share Posted January 9, 2020 Mikä väri autoon tulee? Alkuperäinen omenanvihreä? Quote Link to comment
metake Posted January 9, 2020 Share Posted January 9, 2020 Mikä väri autoon tulee? Alkuperäinen omenanvihreä?Siis tällainenko?Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
-tipi- Posted January 9, 2020 Share Posted January 9, 2020 (edited) Pajun vihreää (L63K willow green) tarjoaa theSamba ainoana vaalean vihreän sävynä '71-'72 mallin Ghioihin. Edited January 10, 2020 by -tipi- 1 Quote Link to comment
Pete Ghia Posted January 10, 2020 Author Share Posted January 10, 2020 (edited) Willow on ollut alkuperäinen. Ajattelin aluksi vaihtaa sen ravennan vihreään, joka on todella Lime. Rouva ja maalari kauhistuivat kumpaakin vaihtoehtoa. Tällä hetkellä olisin vaihtamassa pacific blueksi. Saa nähdä, kun tässä on vielä kuukaisi ainakin pohjatöitä ennen kun pääsee vetämään väriä pintaan. Ravennan vihreä tuli 1972 syys-lokakuussa export cabrioletiin vaihtoehdoksi. Edited January 10, 2020 by Pete Ghia Quote Link to comment
jrasi Posted January 10, 2020 Share Posted January 10, 2020 Mun mielestä Cabrioletissa näyttää paremmalta tuo willow, coupessa taas ravenna. 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted January 10, 2020 Share Posted January 10, 2020 Ravenna tuli theSamban Ghia esitteiden mukaan elokuun alusta 1972, eli vuosimalliin 1973. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.