Jump to content

1972 Karmann Ghia kesäkuntoon


Recommended Posts

Olen tässä aloitellut pikku hiljaa auton läpikäyntia talven aikana. Ensin pistetään auto palasiksi. Tässä valmistaudutaan korin soodapuhallukseen ja rungon hiekkapuhallukseen. Päivittelen projektin etenemistä muutaman kerran viikossa.

20191111_110508.thumb.jpg.7d288df9c1fbdc41e57c9d0d01f63f07.jpg

20191111_110527.jpg

Edited by Pete Ghia
  • Like 8
Link to comment

Purku hommat jatkuu. Katto lähti ja ovia riisutaan. Mitään ikäviä yllätyksiä ei onneksi ole vielä tullut vastaan, perus ruoste hommaa riittää kyllä.

 

Mulla olis 73 vuoden superbeetlen kuppi-istuimet tuohon. Tietääkö kukaan mahtuuko kuplan uudempien penkkien kiskosysteemit Ghiaan?

20191112_121616.jpg

20191112_121605.jpg

Link to comment
58 minutes ago, Pete Ghia said:

Soittelin tuossa eilen puhaltajalle, se ehdotti samaa, joten paras unohtaa soodat.

 

Kannattaa otttaa mittoja ja kuvia ennen puhallusta.. sen verta rapsakalta vaikuttaa että jonkun verran häviää plootua jos hiekalla suihkitaan menemään.. 

Ei tarvi sitten arpoo minkälainen sen pitäs olla.. Vaikka onkin piilossa, oishan sen mukava olla alkuperäistä vastaava..

Link to comment

20191202_100712.thumb.jpg.0e4bb5ac8b639779c48821de5b3c12f9.jpg

Siinä kaikki yhden kaasarin palikat pestynä. Uudet paffit vaihdoin samalla. Nyt kaasarit taas kasassa, kun tuppaa aina jokin palikka häviävän, jos noita pitää kauemman aikaa palasina.

Purkaessa kävi ilmi, että toinen kiihdytys pumpun kuula oli totaalisen jumissa, ja toinen puuttui kokonaan. Ei ihme, että kone pyki voimakkaammassa kiihdytyksessä. Laakeriliikkeestä sai melkein oikean kokoiset tilalle. 0,03 mm ero alkuperäiseen tuskin haittaa paljon ajetussa kaasarissa. Kasatessa huomasin, että tuo sisäkurkku oli 28 mm. Olis vissiin tarpeen laittaa isompi kurkku ja pääsuutin, kun on 1.8 kone.

Osaako joku neuvoa, saako Suomesta jostain Kadroniin Solexin tai Empin 30mm sisäkurkkua, vai pitääkö tilata ulkomailta?

Link to comment

Tuskin tulee kauheasti lämä tiskissä ajeltua. Nimenomaan alakierrosten vääntöä olisi hakusessa. Eipä tarvitse turhaan availla noita sitten uudestaan. Luin vaan suosituksia Solexien säätöihin yms. netistä, niin sattui tuollainen kokotaulukko silmään.

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Willow on ollut alkuperäinen. Ajattelin aluksi vaihtaa sen ravennan vihreään, joka on todella Lime. Rouva ja maalari kauhistuivat kumpaakin vaihtoehtoa. Tällä hetkellä olisin vaihtamassa pacific blueksi. Saa nähdä, kun tässä on vielä kuukaisi ainakin pohjatöitä ennen kun pääsee vetämään väriä pintaan.

Ravennan vihreä tuli 1972 syys-lokakuussa export cabrioletiin vaihtoehdoksi.

Edited by Pete Ghia
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...