Jump to content

Pakettiauton määritelmä


Guest Mika Raussi

Recommended Posts

Guest Mika Raussi

Löytääkö kukaan mistään varmaa tietoa siitä, että millon auto on pakettiauto ja millon henkilöauto?

 

Meikäläisellä nimittäin on nyt kupla, joka on pakettiauto ja komia kasikympin lätkä on persiissä. Kokonaisvaltasesti meni nää hommat muutenkin niin päin persettä, että taidanpa ottaa yhteyden tonne ajoneuvohallintokeskukseen.

Link to comment
  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Mika Raussi

No sekin vielä. Tosin eihän tässä oo mitään järkeä. Miten pisrusta tosta nyt muka paketiauto sit tuli? Jotain se mupatti siitä, että on avolava ja että vieressä istuu vaan yks henkilö jne. Ei hirveesti edes jaksanu kuunnella enää kun oli koko homma ollu jo aikamoista sähläystä.

Link to comment
No sekin vielä. Tosin eihän tässä oo mitään järkeä. Miten pisrusta tosta nyt muka paketiauto sit tuli? Jotain se mupatti siitä, että on avolava ja että vieressä istuu vaan yks henkilö jne. Ei hirveesti edes jaksanu kuunnella enää kun oli koko homma ollu jo aikamoista sähläystä.

 

Upotat sinne sit vaan diisselikoneen. Ja eiku halpaa ajoa .... :)

Link to comment
Guest Mika Raussi

Niin joo muuten. Prosentitkin on nyt sit 48.8% Jännä juttu miten on saatu olka-akseleista ja jousilatoista melkein kuus prossaa. Etuakselistahan ei pitäs mennä mitään vaikka siihen hitsais miljoona madalluspalaa kiinni, eikö niin?

Link to comment

Eihän tolla 185 cm oo oikeestaan mitään tekemistä pakettiauton määritelmän kanssa. Sehän oli joskus vaan sitä varten että auto voitiin tuoda maahan autovero vapaana.

 

Eihän uusissa hiluxeissakaan ole lavan pituus 1.85 m ja silti ne on pakettiautoja.

 

Tossa esim olis jatkamaton caddy mikä on pakettiautoks rekisteröity jatkamattomalla lavalla. http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ight=caddy

Itse asiassa tossa projekti topicissa on puhetta ton vehkeen henkilöautoks katsastamisesta. Tiedä sitten onko sitä sen paremmin selvitelty.

 

Millä perusteilla muuten määräs 80 lätkän?

Link to comment
Guest ritariässä

tämä projekti hyvä esimerkki järjettömästä prosenttilaskennasta. kuvissa näkyvä auto on edelleen selkeesti kupla, tosin avolavaksi muutettu ja koneeksi laitettu toisesta ilmajäähyvolsusta kone jne... ym pikku muutokset ja prossat hipovat viidenkympin rajaa. sanoisin, et aivan sairasta. täs kun ei ole kuitenkaan yritetty kuplasta tehdä ferraria vaan customoitu kupla.

 

eri asia oliskin jos esim vuoden 77 123 koppaisesta dieselambulanssimesestä yritetään tehdä korin ym vaihdoksella 500 sec mersu. näitäkin on tehty, mut nykyään taitavat kuulua veronalaisiin muutoksiin.

 

hassu maa.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Mie en tosta kasikympn lätkästä kyl tiiä mitään. Eiks ne oo jossain vaiheessa kuitenkin poistettu takautuvasti pakettiautoista? Hamaan tappiin asti vai johonkin vuotee, mistä tuo on vanhempi?

 

No kai ne sit akessa tietää..

Link to comment
Guest Mika Raussi

Ahaa joo.. No nyt sit pitäs vielä selvitellä, että mikä teki kuplavolkkarista pakettiauton. Ei kai henkilöautosta voi tulla pakettiauto vaikka mimmoset kuormatilat rakentaa?

Link to comment
Guest Mika Raussi

Sitä mie vähän ootankin.

 

Enkä usko, että tää nyt kuukauden arpavoitto oli. Koko reissu kokonaisuudessaan oli todennäkösesti vuoden arpavoitto kun ottaa huomioon vuosikatsastuksen tapahtumat.

Link to comment

Eräällä konttorilla kanta-auton katsastus 1500€

 

renkaiden ja alustasarjan muutaman kympin.

 

Moottorin muutoskatsastus ei muita muutoksia tekniikkaan 160€

Moottorin muutoskatsastus ja muuta muutosta mallisarjan sisällä 170€

Moottorin muutoskatsastus ja muuta muutosta mallisarjaan kuulumattomalle 180€

 

Näin muistelisin kun viikko sitten luin.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Kipeitä hintoja! Yksityinen ois tahtonu kanta-auton yksilöinistä 1000€. Sillon makso "valtion konttorilla" 470€

 

Jännää vaan miten toi muutoskatsastus ja vuosikatsastus yhteensä oli kalliimpaa kun mitä ois maksanu rekisteröintikatsastus kilpineen otteineen.

Link to comment

Tästä kyllä ainakin meikä nostais "pikku" metakan... Jos mulla on vaikka bussi (=henkilöauto) tölkki ja siitä revin penkit pois ja katsastan 2-paikkaiseksi, niin tasan varmaan se pysyy silti henkilöautona. Pakettiauton määritelmissä yksi ehto on, että tavaran kuljetuskapasiteettiä pitää olla enemmän kuin ihmisten kuljetuskapasiteettiä (painoista lasketaan), mutta ei sen pitäis toisinpäin vaikuttaa.

 

Ehkäpä soitto AKE:en selvittäis...

Link to comment
Guest Mika Raussi

Soitan kunhan arki tulee. Ei oo ehtiny vielä.

 

Jos omapaino on 900kg ja kokonaispaino on 1210kg, niin kantavuuttahan jää 310kg. Kaks ihmistä on 160kg eli kuormaa saa ottaa täydellä väkimäärällä 150kg. Eli tavaraa saa kyytiin vähemmin kun ihmisiä.

 

Ei tässä pitäs mitään ongelmaa sinällään ollakaan hunhan ehtii nyt selvittelemään.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Itseasiassa täällä lukee että: "VOLKSWAGEN 2DSEDAN 1300-11/2400 -henkilöauto"

 

Tosin tarkottaako tää sitten sitä, että se olis myös muutoksen jälkeen HA?

Link to comment

Ainakin kai se tarkoittaa sitä, että AKE ei ole määrännyt ajoneuvoluokkaa vaihdettavaksi. Toisaalta, kun henkilöauto on ensisijaisesti henkilökuljetukseen tarkoitettu ajoneuvo ja pakettiauto ensisijaisesti tavarankuljetukseen, niin kieltämättä autosi näyttää enemmän tavara- kuin henkilöautolta ... Kysy perusteluja muutoksen tekijältä tai konttorin toiminnasta vastaavalta.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...