Guest Mika Raussi Posted October 13, 2006 Posted October 13, 2006 Löytääkö kukaan mistään varmaa tietoa siitä, että millon auto on pakettiauto ja millon henkilöauto? Meikäläisellä nimittäin on nyt kupla, joka on pakettiauto ja komia kasikympin lätkä on persiissä. Kokonaisvaltasesti meni nää hommat muutenkin niin päin persettä, että taidanpa ottaa yhteyden tonne ajoneuvohallintokeskukseen. Quote
Guest Mika Raussi Posted October 13, 2006 Posted October 13, 2006 No sekin vielä. Tosin eihän tässä oo mitään järkeä. Miten pisrusta tosta nyt muka paketiauto sit tuli? Jotain se mupatti siitä, että on avolava ja että vieressä istuu vaan yks henkilö jne. Ei hirveesti edes jaksanu kuunnella enää kun oli koko homma ollu jo aikamoista sähläystä. Quote
Guest Valtsu Posted October 13, 2006 Posted October 13, 2006 No sekin vielä. Tosin eihän tässä oo mitään järkeä. Miten pisrusta tosta nyt muka paketiauto sit tuli? Jotain se mupatti siitä, että on avolava ja että vieressä istuu vaan yks henkilö jne. Ei hirveesti edes jaksanu kuunnella enää kun oli koko homma ollu jo aikamoista sähläystä. Upotat sinne sit vaan diisselikoneen. Ja eiku halpaa ajoa .... :) Quote
seppo mäntykivi Posted October 13, 2006 Posted October 13, 2006 Eikös tullut mitään mainintaa vuosi sitten kun leimalla kävit? Quote
seppo mäntykivi Posted October 13, 2006 Posted October 13, 2006 Mutta kakspaikkainen kuitenkin. Tekeekö lava autosta pakettiauton? samin doppeli on ainakin rekisteröity henkilöautoksi. Quote
Guest Mika Raussi Posted October 13, 2006 Posted October 13, 2006 No sehän tässä kato järettömältä kuulostaakin. Miten lava muka tekee henkilöautosta pakettiauton? Tätä meinaan kysyä myös AKE:sta heti maanantaina. Quote
mikan Posted October 13, 2006 Posted October 13, 2006 Nyt se pyytää TDI-konetta sinne persiiseen. :-) Joskus lavalla piti olla riittävästi pituutta jotta voi rekisteröidä pakettiautoksi. Olisko ollut 185? t. Mika Quote
Guest Mika Raussi Posted October 13, 2006 Posted October 13, 2006 Niin joo muuten. Prosentitkin on nyt sit 48.8% Jännä juttu miten on saatu olka-akseleista ja jousilatoista melkein kuus prossaa. Etuakselistahan ei pitäs mennä mitään vaikka siihen hitsais miljoona madalluspalaa kiinni, eikö niin? Quote
Hebster52 Posted October 13, 2006 Posted October 13, 2006 Eiks toi lavanpituuskin rajoita onko pakettiauto vai henkilöauto?? Quote
Guest Mika Raussi Posted October 13, 2006 Posted October 13, 2006 Niin kun lavan sisämitta kato onkin vaan 1580 mm. Mie en oikeen tajua miten toi on siitä pakun saanu. Otteeseen on merkannu, että lavan korkeus on 24 senttiä. Quote
Guest ERKKI SUOMINEN Posted October 13, 2006 Posted October 13, 2006 Voitko laittaa kuvan tänne? Kiinnostaisi nähdä kyseinen menopeli. Quote
seppo mäntykivi Posted October 13, 2006 Posted October 13, 2006 http://personal.inet.fi/private/kupla Quote
hanski. Posted October 13, 2006 Posted October 13, 2006 lopussa oleva videon pätkä oli vakuuttava... Quote
Guest ERKKI SUOMINEN Posted October 13, 2006 Posted October 13, 2006 No voihan VW. Kiitti kuvista. Quote
Guest ves_ku Posted October 14, 2006 Posted October 14, 2006 Eihän tolla 185 cm oo oikeestaan mitään tekemistä pakettiauton määritelmän kanssa. Sehän oli joskus vaan sitä varten että auto voitiin tuoda maahan autovero vapaana. Eihän uusissa hiluxeissakaan ole lavan pituus 1.85 m ja silti ne on pakettiautoja. Tossa esim olis jatkamaton caddy mikä on pakettiautoks rekisteröity jatkamattomalla lavalla. http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ight=caddy Itse asiassa tossa projekti topicissa on puhetta ton vehkeen henkilöautoks katsastamisesta. Tiedä sitten onko sitä sen paremmin selvitelty. Millä perusteilla muuten määräs 80 lätkän? Quote
Guest ritariässä Posted October 14, 2006 Posted October 14, 2006 tämä projekti hyvä esimerkki järjettömästä prosenttilaskennasta. kuvissa näkyvä auto on edelleen selkeesti kupla, tosin avolavaksi muutettu ja koneeksi laitettu toisesta ilmajäähyvolsusta kone jne... ym pikku muutokset ja prossat hipovat viidenkympin rajaa. sanoisin, et aivan sairasta. täs kun ei ole kuitenkaan yritetty kuplasta tehdä ferraria vaan customoitu kupla. eri asia oliskin jos esim vuoden 77 123 koppaisesta dieselambulanssimesestä yritetään tehdä korin ym vaihdoksella 500 sec mersu. näitäkin on tehty, mut nykyään taitavat kuulua veronalaisiin muutoksiin. hassu maa. Quote
Guest Mika Raussi Posted October 14, 2006 Posted October 14, 2006 Mie en tosta kasikympn lätkästä kyl tiiä mitään. Eiks ne oo jossain vaiheessa kuitenkin poistettu takautuvasti pakettiautoista? Hamaan tappiin asti vai johonkin vuotee, mistä tuo on vanhempi? No kai ne sit akessa tietää.. Quote
Ketsa Posted October 14, 2006 Posted October 14, 2006 Toi 80-lätkä on vanhoissa pakettiautoissa. Muistaakseni raja on jossain 70- luvun lopun ja 80- luvun alun seudulla. Quote
Guest Mika Raussi Posted October 14, 2006 Posted October 14, 2006 Ahaa joo.. No nyt sit pitäs vielä selvitellä, että mikä teki kuplavolkkarista pakettiauton. Ei kai henkilöautosta voi tulla pakettiauto vaikka mimmoset kuormatilat rakentaa? Quote
nalleolut Posted October 14, 2006 Posted October 14, 2006 heh kohta joudut maalaamaan etuoviin painotaulukon... niin ku vanhois pakettiautois oli. Quote
Ketsa Posted October 14, 2006 Posted October 14, 2006 Kyllä tuo oli ehdottomasti kuukauden arpajaisvoitto katsastuksesta... -AP- varmaan osaisi antaa pykätiedon sisältävän kommentin aiheeseen? Quote
Guest Mika Raussi Posted October 14, 2006 Posted October 14, 2006 Sitä mie vähän ootankin. Enkä usko, että tää nyt kuukauden arpavoitto oli. Koko reissu kokonaisuudessaan oli todennäkösesti vuoden arpavoitto kun ottaa huomioon vuosikatsastuksen tapahtumat. Quote
multanen Posted October 14, 2006 Posted October 14, 2006 Kait se on tuo lava mikä tuosta pakettiauton tekee. Ihan järkeenkäypää minusta. Varmaan muuttuisi henkilöautoksi jos lava olisi tavarankuljetukseen sopimaton, vaikkapa ilman pohjaa tai umpikaapiksi koteloitu "feikkilava". Quote
Hebster52 Posted October 14, 2006 Posted October 14, 2006 Mitkä maksut tuosta muutoskatsastuksesta nyt lopuksi tuli? Laitatko YV:nä jos et tänne halua noita tietoja laittaa... Quote
Racing Posted October 14, 2006 Posted October 14, 2006 Mitkä maksut tuosta muutoskatsastuksesta nyt lopuksi tuli? Laitatko YV:nä jos et tänne halua noita tietoja laittaa... Muutoskatsastusmaksut on konttorikohtaisia. A-kats ja yksityisillä eri hintaiset. Quote
Guest Mika Raussi Posted October 14, 2006 Posted October 14, 2006 Tais olla laajan muutoskatsastuksen hinta tolla konttorilla 68€ Quote
Racing Posted October 14, 2006 Posted October 14, 2006 Eräällä konttorilla kanta-auton katsastus 1500€ renkaiden ja alustasarjan muutaman kympin. Moottorin muutoskatsastus ei muita muutoksia tekniikkaan 160€ Moottorin muutoskatsastus ja muuta muutosta mallisarjan sisällä 170€ Moottorin muutoskatsastus ja muuta muutosta mallisarjaan kuulumattomalle 180€ Näin muistelisin kun viikko sitten luin. Quote
Guest Mika Raussi Posted October 14, 2006 Posted October 14, 2006 Kipeitä hintoja! Yksityinen ois tahtonu kanta-auton yksilöinistä 1000€. Sillon makso "valtion konttorilla" 470€ Jännää vaan miten toi muutoskatsastus ja vuosikatsastus yhteensä oli kalliimpaa kun mitä ois maksanu rekisteröintikatsastus kilpineen otteineen. Quote
metake Posted October 15, 2006 Posted October 15, 2006 Tästä kyllä ainakin meikä nostais "pikku" metakan... Jos mulla on vaikka bussi (=henkilöauto) tölkki ja siitä revin penkit pois ja katsastan 2-paikkaiseksi, niin tasan varmaan se pysyy silti henkilöautona. Pakettiauton määritelmissä yksi ehto on, että tavaran kuljetuskapasiteettiä pitää olla enemmän kuin ihmisten kuljetuskapasiteettiä (painoista lasketaan), mutta ei sen pitäis toisinpäin vaikuttaa. Ehkäpä soitto AKE:en selvittäis... Quote
Guest Mika Raussi Posted October 15, 2006 Posted October 15, 2006 Soitan kunhan arki tulee. Ei oo ehtiny vielä. Jos omapaino on 900kg ja kokonaispaino on 1210kg, niin kantavuuttahan jää 310kg. Kaks ihmistä on 160kg eli kuormaa saa ottaa täydellä väkimäärällä 150kg. Eli tavaraa saa kyytiin vähemmin kun ihmisiä. Ei tässä pitäs mitään ongelmaa sinällään ollakaan hunhan ehtii nyt selvittelemään. Quote
Guest Mika Raussi Posted October 16, 2006 Posted October 16, 2006 Ei oo tänään jaksanu viel selvitellä. Josko huomenissa sit. Quote
-AP- Posted October 16, 2006 Posted October 16, 2006 Mainitaanko poikkeusluvassa ajoneuvoluokka? Quote
Guest Mika Raussi Posted October 16, 2006 Posted October 16, 2006 Itseasiassa täällä lukee että: "VOLKSWAGEN 2DSEDAN 1300-11/2400 -henkilöauto" Tosin tarkottaako tää sitten sitä, että se olis myös muutoksen jälkeen HA? Quote
-AP- Posted October 16, 2006 Posted October 16, 2006 Ainakin kai se tarkoittaa sitä, että AKE ei ole määrännyt ajoneuvoluokkaa vaihdettavaksi. Toisaalta, kun henkilöauto on ensisijaisesti henkilökuljetukseen tarkoitettu ajoneuvo ja pakettiauto ensisijaisesti tavarankuljetukseen, niin kieltämättä autosi näyttää enemmän tavara- kuin henkilöautolta ... Kysy perusteluja muutoksen tekijältä tai konttorin toiminnasta vastaavalta. Quote
Guest Mika Raussi Posted October 16, 2006 Posted October 16, 2006 Niin siis tää näyttää siltä, mutta tosiaan lihaa menee enmmin koppiin kun lavalle tavaraa. Quote
-AP- Posted October 16, 2006 Posted October 16, 2006 lihaa menee enmmin koppiin kun lavalle tavaraa. Kuitenkin - 136 kg lihaa ja 174 kg lihan ylläpitotarpeita? Quote
Guest Mika Raussi Posted October 16, 2006 Posted October 16, 2006 Ai ihminen painaa virallisesti 67.5kg? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.