aki Posted September 22, 2020 Posted September 22, 2020 Onko kukaan törmännyt, että tarjolla olisi pienemmällä kuin 2,5” dropilla olevia olkia tarjolla sidepulttikeulaan? Väkevän googletuksen jälkeen olisin taipuvainen toteamaan, että vain yhtä mallia on tarjolla. Quote
mikan Posted September 23, 2020 Posted September 23, 2020 (edited) Sun täytyy laittaa avikset ja niillä hienosäätää keulaa ylöspäin. En ole tosin laskenut tai testannut paljonko yksi pykälä muuttaa korkeutta. Edited September 23, 2020 by mikan Quote
Kemin Karavaanari Posted September 23, 2020 Posted September 23, 2020 Vanhan mallin säätöpaloissa ei ole hammastusta, vaatii toki akselin katkaisun asentaessa. Luulen että dropit on kaikki samoja. Quote
aki Posted September 23, 2020 Author Posted September 23, 2020 No tässä on potilaana varhainen 356, jossa ei ole irrallista akselia ja oikein aviksien hitsuuttaminenkaan ei ole vaihtoehto. Jouset, olat ja kaikki heebelit ympärillä samoja kuin VW. Quote
Tanhis Posted September 23, 2020 Posted September 23, 2020 2 hours ago, aki said: No tässä on potilaana varhainen 356, jossa ei ole irrallista akselia ja oikein aviksien hitsuuttaminenkaan ei ole vaihtoehto. Jouset, olat ja kaikki heebelit ympärillä samoja kuin VW. KCW pojat väsäsi tuollaiseen säätöakseliston jossainvaiheessa. Quote
aki Posted September 23, 2020 Author Posted September 23, 2020 KCW pojat väsäsi tuollaiseen säätöakseliston jossainvaiheessa.Juu - siellä on sama rakenne ja siihen periaatteessa saa sellaiset laitettua. Mutta paikka on sellainen ettei ole ihan helppoa valmiiseen autoon Quote
Kemin Karavaanari Posted September 23, 2020 Posted September 23, 2020 Kiinteät tangot jousipakkojen tilalle ja coilit iskareiksi jolloin ei tarvitse muokata akselia mutta korkeussäätö onnistuu. Toki ei poista tukivarren kulmaantumista kuten droppiolka tekisi. Quote
DOODAH Posted September 23, 2020 Posted September 23, 2020 Tukivarret punahehkuun ja mutkaa jigissä. Sais ite päättää dropin määrän? Quote
x-pj Posted September 23, 2020 Posted September 23, 2020 Yksi vaihtoehto on laittaa droppiolat ja nostaa coilovereilla, jos tarvetta. Quote
aki Posted September 23, 2020 Author Posted September 23, 2020 Kieltämättä kiinnostava ajatus laatikon ulkopuolelta. Omat taidot tai työkalut ei riitä tähän. Joko siellä käsi hanalla kiertämässä pulloja auki? Tukivarret punahehkuun ja mutkaa jigissä. Sais ite päättää dropin määrän? Quote
aki Posted September 23, 2020 Author Posted September 23, 2020 (edited) Tätä vaihtoehtoa tutkin. Jos löytyy sopivat coiloverit niin varmasti helpoin. Lyhyt mitta Koneissa, jotka nyt keulassa 22cm. Jos jollain pyörii nurkissa jotain tuota lähellä olevaa, olen kiinnostunut. Normi 2,5" dropit on nyt alla, vaihtoehto on toki vaihtaa originaalit takaisin ja päivittää omaa asustusta väljempään housumuotiin samalla. 30 minutes ago, x-pj said: Yksi vaihtoehto on laittaa droppiolat ja nostaa coilovereilla, jos tarvetta. Edited September 23, 2020 by aki Quote
Kemin Karavaanari Posted September 25, 2020 Posted September 25, 2020 On 9/23/2020 at 7:14 PM, x-pj said: Yksi vaihtoehto on laittaa droppiolat ja nostaa coilovereilla, jos tarvetta. Meneeköhän keula kovaksi jos coileilla nostetaan niin että vakio jousilatat laittaa vastaan. Itsellä on hieman vastaava rakenne juniksessa mutta coilin tilalla ilmaiskari ja kiinteä 12v kompura jossa letkussa manuaalinen tyhjennysventtiili. Quote
x-pj Posted September 25, 2020 Posted September 25, 2020 (edited) 2 hours ago, Kemin Karavaanari said: Meneeköhän keula kovaksi jos coileilla nostetaan niin että vakio jousilatat laittaa vastaan. Itsellä on hieman vastaava rakenne juniksessa mutta coilin tilalla ilmaiskari ja kiinteä 12v kompura jossa letkussa manuaalinen tyhjennysventtiili. Ei se jousilatta vastaan laita, jos ei taivaisiin korota. Pieni keulan nosto coilover-jousella ainoastaan keventään kuormaa jousilatalta. Jousituksesta tulee entistä progressiivisempi. Ei ole kokemusta, mutta ihan periaatteessa. Ilmaiskari on toki monipulisempi, kun voi tarvittaessa säätää korkeutta tilanteen mukaan. Edited September 25, 2020 by x-pj Quote
aki Posted September 26, 2020 Author Posted September 26, 2020 22 hours ago, Kemin Karavaanari said: Meneeköhän keula kovaksi jos coileilla nostetaan niin että vakio jousilatat laittaa vastaan. Itsellä on hieman vastaava rakenne juniksessa mutta coilin tilalla ilmaiskari ja kiinteä 12v kompura jossa letkussa manuaalinen tyhjennysventtiili. Eli periaatteessa ilmanpaine toimii lisäjousena iskarissa. Ymmärsinkö oikein, että vaikka sinulla on kiinteä kompura sitä ei välttämättä tavitsisi olla vaan voisi vaan laittaa paineen sisään irtokompuralla ja vastaavasti manuaalisesti päästää pois? Mistä noi iskarit olet hankkinut - kiinnostava vaihtoehto jos löytyy näille mitoille. Quote
Kemin Karavaanari Posted September 26, 2020 Posted September 26, 2020 Googleen esim beetle air shocks niin löytynee. Niissä tulee useimmiten iskarit, letkut, t-haara ja täyttöventtiili eli kotikompuralla voi laittaa paineen. Quote
Mikko S Posted September 26, 2020 Posted September 26, 2020 Mä tilasin just rockautosta Monroet, posteineen ja tulleineen noin satasen verran. Quote
Urbantoy Posted September 26, 2020 Posted September 26, 2020 (edited) 3 hours ago, Kemin Karavaanari said: Googleen esim beetle air shocks niin löytynee. Niissä tulee useimmiten iskarit, letkut, t-haara ja täyttöventtiili eli kotikompuralla voi laittaa paineen. Karavaanari, siis miten nuo oikein toimii.. siis käytännössä käytönkannalta, nostokyky, nopeus jne Edited September 26, 2020 by Urbantoy Quote
Kemin Karavaanari Posted September 26, 2020 Posted September 26, 2020 Juniksessa 12v kompuralla jauhaa n. 5 sekunnissa muutaman kilon paineen jolla keula nousee jokusen sentin. Ottaisko 10 sentin nosto jonku 15 sekkaa rohmun keulilla kun on aika painava rovi ja jousipakat paikallaan haraamassa vastaan. Mutta tämmösiä nostoja ei käytännössä tartte juurikaan. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.