Matti-Pekka Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 Terve Wanha Bemu päätti polttaa puhallinmoottorinsa kesken ajon...lähdin asioille ja n. 10 km himasta alkoi apumiehen jalkatilasta lykkää savua...auton nokka kohti kotia, ikkunat auki ja hanaa...no parisataa metriä ennen himaa oli savua jo sen verran että piti sammuttaa auto, (mutta se puhallin eipä pysähtynytkään) ja liukuen pihaan ja akun kenkä irti. No heikkohan tuo oli kun ei puoltamiljoonaa kestänyt ja tollai savuten lähti, ja vielä kun sen vaihto vaatii koetaulun purkamisen. No nyt siellä on uusi moottori, mutta ihan järkyttävä palaneen muovin katku vaan jäi...millähän raikastimella , tms. rotanraadolla ilmanottoon saisi tuo palaneen muovin käryn haihtumaan , tai ainakin jotain parempaa käryä tilalle...onko ehdotuksia /kokemusta? nm. hajussa kasvaa.. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 Vuokraat otsonaattorin tai ostat semmoisen ilmastoinnin puhdistuspanoksen jos sillä raitistuis. Quote Link to comment
Kurre Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 Itse en tuhlaisi vähiä roposiani noihin panoksiin. Nimim. kokeiltu on ja se ei ainakaan mulla toiminut. Otsonointi ois mun suositus. Ensin kaikkien pintojen pesu ja imurointi niin hyvin kuin mahdollista ja sitte otsonaattori katonrajaan suoriutumaan ja kaikki räppänät ulkotilaan kiinni niin tiukkaan kuin maojdollista. mm. lämmityslaite sisäkierto asentoon ja lämmitys suuttimet täysin auki. Otsonoinnin loputtua _huolellinen_ tuuletus ennen sisään menoa. Jos se ei auta niin tarviketiskiltä peukalohangallinen wunderbaumeja (ota joku imelä haju tyyliin karkki, vanilja tai joku muu fantsu döfis) ja toteat hetken päästä, että se palanut muovi haisee ihan pirun hyvälle. Tekstiilipesuri ja otsonaattori hankinta/vuokrauslistalle ja kokeilemaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 Ja sen jälkeen kun peset verhoilun niin suojaus on tarpeen ja tämä onnistuu esim tällä. https://www.autodude.fi/fi/tuote/kankaansuoja_aine_valetpro_fabseal Quote Link to comment
Marko Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 Jos et ite halua askarrella ota yhteys siivous firmaan mikä tekee palo saneeraus siivouksia niillä on kemikaalit millä lähtee kaikki hajut, mieto sitruksen tuoksu jää jäljelle. Quote Link to comment
jrasi Posted November 27, 2020 Share Posted November 27, 2020 Tai sitten ihan autonpesufirmoihin, jotka tekee sisäpuhdistuksia. Quote Link to comment
mikan Posted November 27, 2020 Share Posted November 27, 2020 Eräästä projektista purin kaikki muut verhoilut pois, paitsi kattoverhoilun. Pesin matot ja penkit. Käytin otsonaattoria kun olin kasannut kaikki takaisin. Hiiren kusi haisee edelleen, joten todennäköisesti syynä on kattoverhoilu. Ei otsonaattorikaan siis ihmeisiin pysty. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 (edited) Otsonaattori ei poista materiaaleista kuin pinnasta hajut. Esim. Anoppilaa kun otsonoin 2.5v sitten, oli liinavaattekaappien ovet auki. 3vrk myrkytyksen jälkeen kämppä haisi jo ei-tuhkakupille. Mutta kun liinavaatekaapista otti nipun lakanoita.& nosti kuljetuslaatikkoon, tössähti lakanoiden välistä kauhea kessun haju. Olen otsonoimassa parin viikon sisällä naapurin tyhjillään olevaa Ok taloa. Jos haluat että koe otsonoin sulle vaikka autosi matot, niin polkase ne mulle postilla. Hinta sikamainen 0e Edited November 29, 2020 by P_Valtonen Quote Link to comment
Simon Templar Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 Multa saa lainaan otsonaattorin. 1 Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted November 30, 2020 Author Share Posted November 30, 2020 Kiitos kiitos ! tarjouksista ja kommenteista! Olen nyt kostuttanut raikasilmasuodattimet kroridella ja sisäpesua+ilmanraikastetta ,,jne..ja ehkä jo alkaa hieman vähemmän tuntuu että ajaa savustuskopilla...mutta jos tää kuuri ei ala auttaa, niin kokeillaan sitten otsonaattoria. Quote Link to comment
Recommended Posts