Jump to content

Baja


Recommended Posts

Posted

Käkkärin kumille askartelin reiän metritavaramattoon. Ensin yksi harjoitusreikä pienempään palaseen mattoa.

 

image.jpeg.d5be7f4e1363ccee0bdb0da626c6d0c8.jpeg

 

image.jpeg.9b9af502891c9c0cf017b1612d40b0ee.jpeg

 

image.jpeg.1915d06e5c96255a51082c893921d46e.jpeg

 

Sitten käytiin isomman palasen kimppuun. 

 

image.jpeg.061486ccd21fb45a847c18c401ee42f4.jpeg

 

Onnistui kivasti. Sitten tein reiät turvavöiden ja penkin rungon pulteille ja sen jälkeen leikkelin muuten reunoilta muotoihinsa. Tähän taaempaan mattoon en laita liimaa mihinkään. Pysyy paikoillaan pulteilla ja muulla päälle tulevalla. Saa tarvittaessa purettuakin pois. Etuosan maton meinasin liimata vain keskitunneliin. Jalkotilan kohdalta saa jäädä irti, niin pääsee kuivattelemaan helpommin lattiaa. Sinne kuitenkin lorottaa vettä jossain vaiheessa. 

 

image.jpeg.22bbbf9c67e78d29aa44ec8885c92cb3.jpeg

 

Vielä pitäisi vaihdekepin reikä puhkoa mattoon ja askarrella jonkin sortin pussi kepin ympärille.

 

Etuosan muut verhoilutkin kiinnitin paikoilleen. Sivuilta on liimattu koko matkalta ja etummainen on toistaiseksi liimattu vain yläosasta, tuntuu pysyvän näinkin paikoillaan ja saa käännettyä tarvittaessa pois tieltä jos pitää vaikka pääsylkkää säätää/huoltaa. 

 

image.jpeg.375e987e881dac07fb5ecd30000a0985.jpeg

  • Like 10
Posted

Tällä viikolla ei ole syntynyt oikeastaan muuta näkyvää kuin aurinkolipat kabinin puolelle. Lippoja ja kiinnikkeitä on kaupan ilmoituksen mukaan olemassa kahta eri valkoista riippuen siitä kuka sattuu milloinkin tavaran toimittaja olemaan ja se mikä sitten kotiovelle tipahtaa on tuurissaan. Sattuipa kerrankin tuuri ja pihaan tipahti lipat ja klipsut just saman värisenä kuin tuo mun L87 matta maali.

 

Sit pitäis löytää jostain kromattu taustapeili. Pikaisella etsinnällä muutamasta kaupasta ei tuohon reikään sopivia peilejä löytynyt kuin mustana.

 

IMG_0899.thumb.jpeg.096a9e59521acf1e628fa8c4d35070a8.jpeg

  • Like 1
Posted

Peittäisköhän vanhemman 58-64 tai 65-67 mallin peilin kiinnityslätkä ton käännettävän mallin reiän, jos tonne kattokoteloon vaikka askartelee vastavalla jaolla jengalevyn mihin ruuvaa kii

 

 

41KcIH17leL.__AC_SX300_SY300_QL70_FMwebp113857511A-VW-Beetle-Sedan-Chrome-Rear-V

  • Like 1
Posted

Pitää varmaan jotain tollastakin mallailla, olis nätimpi. Tilasin jo yhden valkoisella varrella varustetun ja katson miltä se näyttää tuossa lippojen välissä. 

Posted

Kytkimen joustavaa suojaputkea piti hieman lyhentää. 25mm kun sipaisi 330mm pitkästä suojaputkesta pois, niin passasi 091 vaihteiston kaveriksi ja sai sopivalle mutkalle. Tekniikka on tosin uretaanipuslilla kiinni joten tuskin se kauheasti siellä elää joten olis varmaan mennyt "suorallakin" vaijerilla. 

 

image.jpeg.e63e318aff597046558cc01f56dc7e72.jpeg

 

Sitten aamun, käyn äkkiä sujauttamassa kytkinvaijerin paikoilleen, suunnnitelma muuttui hieman pidemmäksi projektiksi. Suojaputken kiinnikeen pultit oli tähän saakka olleet pyöriteltynä vain sormin paikoilleen ja kun aloin lopullista kiristystä tekemään niin aikani sormilla hylsyä pyöriteltyäni totesin että siitä alemmasta reiästä on sitten kierteet loppu. 

 

Tovin ihmettelin ja lopulta pieni paineilmapora mahtui tuonne ahtaaseen koloon. Sain porattua porsineet kierteet pois ja pyöräytin M8 helicoilille kierteet. Ei tarvinnut alkaa purkamaan tekniikkaa pois, huraa \o/

 

image.jpeg.ee784081bac7bcb0d851c586a21673cf.jpeg

 

image.jpeg.e3caca92acc3089b5ac38fbc6f754721.jpeg

 

Hyllyyn olin varannut nipun eri mittaisia kytkinvaijereita. Parin uudestaan, uudestaan kokeilun jälkeen löytyi sopivan mittainen. 2260mm oli just sopivan mittainen.

 

image.jpeg.119774bab941014b1b80951c64f3c89e.jpeg

 

Polkimet sujahti paikoilleen ja kytkin toimii nyt kabiinista käsin. Vielä käyn sisäistä kamppailua että pitääkö tuo TMI:n matto sittenkin vaihtaa samaan metritavaraan mistä nuo muutkin matot on nyt tehty. Kumimaton alle tuo jää mutta tuo pieni sävyero saattaa siellä piilossa kuitenkin häiritä 🤣

 

image.jpeg.9a7d96c67e2132ae8a709dc678226464.jpeg

 

Käkkärin säädin alustavasti sinnepäin ja virittelin kumin + käsikahvan paikoilleen. Ensimmäisen vyö vaihtoehdonkin ruuvailin paikoilleen. Normi nelipiste kiinnityksellä oleva hotsittanut kun mikään ei ole niin ärsyttävä kuin se pikkuhiljaa kaulalle kiristyvä vyö. Täysin staattinenkaan ei kinostanut joten tämä on nyt siellä puoli välissä. Staattinen mutta kuitenkin rullautuu alhaalle. Näillä rullilla pitäisi myös, ainakin teoriassa, saada mahtumaan takaosaston raudat + vaneripaneelit minkä taakse jää sitten akku, yms. piiloon.

 

image.jpeg.382f55fbf3ec4437a95c612ae00f64c2.jpeg 

 

 

  • Like 2
Posted

Jos päätät tuosta TMI matosta luopua ja on siis koko satsi ylimääräisenä, niin mulla saattais olla noille tarvitsija tiedossa

  • Like 1
Posted (edited)

Taas on jotain nykerretty. Virtalukolle tinailtu uudet piuhat. Olipa piukka sovitus johtojen asennon suhteen. Piti muutamaan otteeseen tehdä uusiksi ennenkuin pääsin jyvälle mistä kiikastaa ja sain koko paketin mahtumaan tarpeeksi syvälle koloseensa. Vilkun viiksestä napsin ylimääräiset kolme piuhaa pois. En keksinyt niille mitään funktiota, olipahan kolme piuhaa vähemmän mitä vedellä kojelaudan taakse. 

 

image.jpeg.8f237b7810623cbdda1bfdc08e652918.jpeg

 

image.jpeg.b045aeb9c3eacb3c93a09808353524c4.jpeg

 

Tööttiä tähän komboon ei mahda saada ratista toimimaan, kun tuolta ohjausakselin läpi ei pysty piuhaa keskiöön kuljettamaan. Vai tuleeko jollain mieleen jotain jippoa...

 

image.jpeg.bad9cb7a42d623a98711f9ddbdb19907.jpeg

 

Ylöjärven swapista löytyi viimeinenkin puuttuva palanen tuulilasin puhalluksen tötteröihin. Nyt on molemmat nurkat ja keskipala paikoillaan. Keskimmäinen tuli briteistä saakka kun lähempää ei kukaan tarjonnut. Tänään sitten kuulin että olis näitä Tampereen kupeessakin tainnut olla laatikkokaupalla 😅 Vielä pitää hommailla sopivia putkia millä yhdistellä tötteröt toisiinsa.

 

image.jpeg.21276b50f723c20feb1a193413d27838.jpeg

 

image.jpeg.4659dfcca54aca62bd7d7361280dc9f7.jpeg

 

image.jpeg.743c4aa15347f53298a60e13b17c76de.jpeg

 

Eilen postipoika tipautti Osakaupasta paketin mistä löytyi sähköinen pissapojan säiliö. Istui kuin nenä päähän tuonne etunurkkaan 👍

 

image.jpeg.095f243202acb79605471d6cc8408c9a.jpeg

Edited by KimmoH
  • Like 1
Posted (edited)
4 hours ago, KimmoH said:

 Vilkun viiksestä napsin ylimääräiset kolme piuhaa pois. En keksinyt niille mitään funktiota, olipahan kolme piuhaa vähemmän mitä vedellä kojelaudan taakse.

 

 

 

Tööttiä tähän komboon ei mahda saada ratista toimimaan, kun tuolta ohjausakselin läpi ei pysty piuhaa keskiöön kuljettamaan. Vai tuleeko jollain mieleen jotain jippoa...

 

Ettei olisi ollut kaukovalovilkku ja sen nastat? Koitapa että moneenko suuntaan se viiksi liikkuu sillä vakiossa on vain kolme suuntaa: ylös/alas ja eteenpäin.

 

Töötti voi olla vaikeampi juttu: Vakio ei käy kun se maadoittuu rattiputken kautta kun painaa nappia ja tuo rattiputki taitaa olla kokoajan maakontaktissa nivelien kautta. Rattiputken päässä olevaan niveleen (jos se on umpinainen) pieni reikä ja siitä saa ainakin johdon tööttinapille ja jos sen kytkee suoraan tööttiin niin virta menee akku-sulake-töötti-töötti-nappi-maa (joka on se rattiputki).

 

Pitää vain ratkaista että miten johto junaillaan nivelistön ohi/läpi. Minä olen joskus nähnyt vapaastipyöriviä liittimiä ja sellainen varmaan toimisi tuossakin: liitin vain nivelen sisään niin pyörii siinä ympärillä sitten. Ainakin teoriassa, käytäntö voi olla hiukan vaikeampi.

 

Jos laittaa releen (kannatettava teko) niin virta tööttinapin johdossa ei ole kovin suuri ja vähän omituisempikin liitin kestää.

 

Jotain tämmöistä hain:

 

61VcDZTLocL.jpg

 

 

Tuo nimenomainen kappale kestää 20A ja on siis naurettavan hintainen, mutta samanlaisia saa ainakin Aliexpressistä kympillä, virrankesto pari ampeeria.

 

4 hours ago, KimmoH said:

 

Edited by Kharon
kuva lisätty
Posted
15 hours ago, Kharon said:

 

Ettei olisi ollut kaukovalovilkku ja sen nastat? Koitapa että moneenko suuntaan se viiksi liikkuu sillä vakiossa on vain kolme suuntaa: ylös/alas ja eteenpäin.



Ei liiku kuin kuskiin päin, jolloin kytkee pitkiä/lyhyitä ohjaavan nastan ja sitten ylös/alas eli oikea ja vasen vilkku. Nuihin kolmee "ylimääräiseen" nastaan ei tule mitään kytköstä missään asennossa. Sattui sitten jälkikäteen jostain jenkki nettikaupasta vastaavan vilkun asennusohje silmään ja siinäkin ohjeistettiin jättämään nuo kolme pois kun niillä ei ole mitään virkaa. 
 

Posted
44 minutes ago, KimmoH said:



Ei liiku kuin kuskiin päin, jolloin kytkee pitkiä/lyhyitä ohjaavan nastan ja sitten ylös/alas eli oikea ja vasen vilkku. Nuihin kolmee "ylimääräiseen" nastaan ei tule mitään kytköstä missään asennossa. Sattui sitten jälkikäteen jostain jenkki nettikaupasta vastaavan vilkun asennusohje silmään ja siinäkin ohjeistettiin jättämään nuo kolme pois kun niillä ei ole mitään virkaa. 
 

Todennäköisesti johdot on valmius saksan tienvarsi parkkivalolle.

  • Like 2
Posted

Kaasuvaijeriksi otin kokeeksi heavy duty version. Kun nimessä on heavy, niin sen on pakko olla hyvä 🤘 Siisti kiinnitys kaasupolkimen päähän, liukastettu vaijerin pinta, jne. Ei kiinnostanut alkaa metritavarasta ja nipoista itse kötöstelemään. 

 

image.jpeg.28103cc8355df39ebe3cd6ec0aabbc9e.jpeg

 

Pohjalevyltä askin päälle tuli normi kuplan vaijerin suojus. Miljoonalaatikosta Dneprin kytkinvaijerin kiinnike ja sillä istui vaijerin suojus nätisti laatikon kylkeen ja osoittaa oikeassa kulmassa vivustolle. 

 

image.jpeg.e2717d2fa56c91be9367199afa7cded6.jpeg

 

image.jpeg.bd88416eb8049bdeea5a8d12a7fe63bc.jpeg

 

 

Posted

Mulla on jo tohon kumikin mutta odottaa vielä että saan vaijerin kiinnityksen viimeisteltyä välitankoon. Sinne on tuloillaan 412:sta nippelit mitkä on parhaillaan fosforihappo kylvyssä. 

Posted

Maailmalla on muitakin tyylitietoisia ja Auto-Plasin huoranportaisiin löytyi valmiiksi mallinnetut kiinnikkeet! Nyt on kadonneiden kiinnikkeiden tilalle uudet ABS muovista tulostetut. Vielä 6mm terästanko kaupasta keskikappaleiden välille ja tää setti on portaita vaille valmis. Sininen väri pitää vielä muuttaa mattamustaksi.

 

image.jpeg.8d3b0214681b83de2ae0c1e1b0ee3a19.jpeg

 

image.jpeg.025b2cb391b4dd0c0c8f3f8018ee1d7c.jpeg

 

image.jpeg.dda0074477dbb620f4ae2e00f8f40113.jpeg

 

Vipstaaki rivistökin alkaa muotoutua. Ensin meinasin laittaa rivin On-Off-kytkimiä mutta nää kuvakkeilla varustetut nupit alkoi kuitenkin houkuttaa enemmän. Nyt olis pyyhkijöille 2-nopeuksinen, pesurilla ja parkilla varustettu kytkin, VW:n omat valo ja hätävilkku katkaisijat. Huutais enää tyyliin sopivaa töötin nappia, tuleeko kenelläkään mieleen mitään töötin kuvakkeella varustettua painonappia ? 

 

image.jpeg.4008de4a54f853207d412d31927d7edb.jpeg

Posted
On 1/25/2025 at 8:09 PM, KimmoH said:

Tööttiä tähän komboon ei mahda saada ratista toimimaan, kun tuolta ohjausakselin läpi ei pysty piuhaa keskiöön kuljettamaan. Vai tuleeko jollain mieleen jotain jippoa...

 

Kai töötti saadaan toimimaan ihan normaalisti? Se rattiakselin läpi menevä piuha on vain suora maadoitus rättinivelin yli.

Luulis että rattiakseli on nyt riittävästi maadoitettu laakerien ja nivelien kautta että riittäis tööttiin, eli tööttinapista piuha suoraan akseliin ja kontakti tööttiin normisti laahausrenkaan kautta

 

Posted

Puuttuukohan multa tästä kokoonpanosta sitten vielä jotain kun ei tässä ole mitään laahausrengasta minkä kautta saisi kytkettyä yhteyden töötille menevään piuhaan ? Rattiakseliin kyllä maadoittuu ilman ongelmia. 

Posted

Toi mun kokonaisus on just toi 68-70 mallinen. Tuota kuvan tukilaakerilta lähtevää piuhan pätkää kun mittailin niin se on jatkuvasti maissa kun sehän vain eristää rattiakselin tuosta putkesta mutta kun mulla on sitten rattiakseli maissa alapään tukilaakereiden ja nivelien kautta. Eli ei saa tuotua tuota rättinivelen alapäästä painonapille kulkevaa piuhaa mitään reittiä ratille. 

Posted

Näillä pitäs onnistua, eli stanun laahausrengas rattiin ja vastaava viiksimekanismi.

Ainut "ongelma" on että rattin tööttirinkulaan tulee periaatessa jatkuva plussaa töötin kautta eikä toisinpäin kuin normisti

20250129_133034.jpg

Screenshot_20250129_135157_Chrome.jpg

Posted

Mulla on just tollain, kun pistin vanhan mallin ratin ’72 Kuplaan. Autossa oli joku ralliratti, mistä kaivoin torven romut. Vähän se kyllä hämäs aluks, kun huomasin, että ratissa on jatkuva +12V 

Posted

Ja toinen ongelma on että rattiin syvennyksen halkaisia pitää suurentaa 6mm ja ja keskiosalta pienentää 2mm että laahausrinkulan sopii

Posted

Olihan mulla tollanen laahausrinkula viiksikin ja sen jo aiemmin siirsin hyllyn nurkkaan kun silloin pikaisella yrityksellä totesin että ei se mahdu tuohon rattiputken yläosaan. No, nyt kun kävin toiseen yläosaan sovittamassa niin siihenhän se upposi kun vähän taisteli. Samaa taistelua sai meinaan käydä tuon 68-70 viiksenkin kanssa mikä on nyt autossa paikoillaan. Meinasi alkuun usko loppua mutta sinne se sitten lopulta meni. Näköjään näissä uustuotanto osissa on mitat vähän miten sattuu. 

 

Eli teorissa tolla uudenmman mallin viiksellä ja laahausrenkaalla töötti ongelmakin olisi taputeltu. Olisko heittää laahausrinkulan varaosanumeroa tai linkkiä johonkin kauppaan niin pääsisi kärryille mikä on oikea malli ?

Posted (edited)

Tällähän tosiaan taitaisi sittenkin saada töötin maadoituista ohjattua, kun aikani ihmettelin ja mittailin. Ainut "haaste" on vain liukurenkaan virittely tuohon rattiin, jos se ei heittämällä siihen passaa. 

 

Oisko tää oikeanmallinen liukurengas ?

 

Näyttää tosin tässä halpis viiksessä olevan jo valmiiksi pitkien/lyhyiden vaihto kytkin jatkuvasti päällä asennossa. Lipareet on valmiiksi persiilleen taivutetut. Saa nähdä saako niitä taivuteltua oikeaan asentoon ilman että mitään hajoaa. 

 

image.thumb.jpeg.e0957708fbdc7e04595cc7ab9e258106.jpeg

 

Tupakki-ikkunat edistyy hissukseen. Ostin Toristakin yhden parin minkä joku täältä vinkkasi jo joskus kauan sitten. En tiedä mitä niille oli yritetty tehdä, ilmeisesti tiivisteitä oli yritetty vaihtaa ilman purkamista ja sitten oli hanskat sepältä tipahtaneet. Mutta osa kromeista oli paremmassa kunnossa kuin mulla joten säästyy työläimmältä kiillotukselta. 

 

Asetonilla nysväsin liimanjämät pois ja sitten käytin ultraäänipesurissa. Taitaa riittää autosolilla käsin kiillotus ja sitten pääsee niputtamaan kasaan uusilla tiivisteillä ja laseilla. Pitää varmaan nuiden pienten niittien, millä kehykset pysyy kasassa, asennustakin ensin harjoitella johonkin muualle ennenkuin alkaa näihin niittejä takomaan.

 

image.thumb.jpeg.3a8d2d59bbb44b0950e0e77ea7880826.jpeg

Edited by KimmoH
Posted

Vaijeri kiinnittyi vivustoon 412:sesta lainatuilla nippeleillä. 

 

image.jpeg.1dcf8559f15c1888fafa7d87f30758ab.jpeg

 

image.jpeg.6778417fd94105bace4efe1278b2e2dc.jpeg

 

Sit pitäis varmaan vaihtaa ykkösen ja kolmosen tulpanhatut mataliksi malleiksi. Muuten tuolta ei mahdu putkistoa vetämään ylös. Sitäkin pääsee nyt ihmettelemään kun CSP:n kollektori saapui ja laatikollinen J-putkia.

 

image.jpeg.a377aa9fc3ebd7382e8c7d312bdaf3dc.jpeg

 

Tänään alkoi tupakki-ikkunoiden kiillotusurakka. Saattaa tässä muutama ilta mennä kourat ja nokka mustana. Mitään virheetöntä ei haeta mutta pahimmat samentumat ja naarmut pois. 

 

image.jpeg.d4110503ca9ba01a5439786969f5110b.jpeg

 

 

  • Like 1
Posted

Onko nuita vaijerin kiinnitysnippeleitä pidempiä malleja olemassa jossain autossa? jos tuo on 412.sta.

Kaipaisin omaan pidempää kun ei vakiovaijeri ihan riitä ja pitää sitten kikkailla ja se ei reissuautoon oo hyvä ratkaisu jos penkalla joutuu vaihdella.

Posted (edited)

Pallukka + nelkku yhdistelmässä tuo nippa on tällanen ja tän kaveriksi passaa seuraavan pituiset kaasuvaijerit, manuaali+kaasarit combolla. Sillä oletuksella ettei muualla matkanvarrella ole kyläseppä päässyt soveltamaan.

 

74-79 1800-2000cc koneella 3655mm
71-73 1700cc koneella 3668mm

 

image.jpeg.1a27ab22cd13259c96d94b35f47392ba.jpeg

Edited by KimmoH
Posted

Mulla olikin yksi "ylimääräinen" miljoonalaatikossa. Jos sulla on tollanen 412:sen lyhyt, niin tehdäänkö vaihtokauppa ? Saisin samalla itselleni bajaan varaosan ;)

 

image.jpeg.3f2065b4ca45e085f065766bb5a09af0.jpeg

Posted

Neljästä huonosta tuli kuin tulikin kaksi kohtuullisen hyvää. Ei tuossa lopulta kauan nokka tuhissut kun vain sai itsensä potkittua liikkeelle. Yhden kulahtaneen saranankin onnistuin vaihtamaan muuten huonosta rungosta parempaan. Samalla tuli tuo niittauskin harjoiteltua, suoraan lopulliseen osaan 😀

 

image.jpeg.7d17040c23d73626de249b2d2ac22345.jpeg

 

image.jpeg.4d4d9a6fc560c603205dd1fd6096192d.jpeg

 

image.jpeg.9ec46c248303b034463bf3347e75aeaf.jpeg

 

image.jpeg.cdf1ce53b231661878f5df5bfa6e01dd.jpeg

 

 

Posted (edited)

Eilen askartelin tankille 20mm korotuksen. Nyt mahtuu ohjausnivelet pyörimään tankin alla. Kesäkin ilmeisesti lähestyy, kun neljän jälkeen näki vielä hiekkapuhaltaakkin pihalla 😃

 

image.jpeg.4f38cd6d7e56e40952cd2fc2bc26f81c.jpeg

 

image.jpeg.969ac34c0d46b8bebeacaf2a16b74e14.jpeg

 

image.jpeg.59748173a93e86583f5dd941bfc89d9f.jpeg

 

Edited by KimmoH
  • Like 2
Posted

Nyt kun sai lopultakin soviteltua kaikki keulalle tulevat rojut paikoilleen, niin kaivoin esiin nämä pitkään tallin nurkassa maanneet etuakselin ylemmät tuet. 

 

image.jpeg.610be6d77f75a9bb5ab836d02caa3da7.jpeg

 

Ei ihan bolt-on mutta aamupäivän virittelyn jäljiltä istuivat lopulta paikoilleen ja valmista kamaa pulverointiin. 

 

image.jpeg.558d3ee7831e1d128d164c27c549da86.jpeg

 

image.jpeg.15a96d062b1dec04470fad26ae44e9e0.jpeg

 

image.jpeg.1e4f96ee7923d41aa6a99fdde8013a66.jpeg

 

image.jpeg.aa9cc26f6f2bd7effda931dd7649104c.jpeg

 

Sit pitäis vielä varmaan tehdä samat temput etuakselin alaosallekkin. 

  • Like 4
Posted

Pari vuotta on kone kohta odotellut puhallinkopan lähtöjen tilkitsemistä, tähän kun ei lämmönvaihtimia tule. Eilen sitten sohvalla makoillessa iski yhtä äkkiä päähän kuva peitelevyistä ja pari tuntia myöhemmin oli sokalla kiinnitettävät peitelevyt valmiina pulveroitavaksi. 

 

image.jpeg.20b44fc8db5cfecb0ef293c80d23f6cd.jpeg

 

image.jpeg.dfa53621f2f21643f579949a00ae71f5.jpeg

 

image.jpeg.9e7c85542315f25d004aa1f00afd548f.jpeg

 

image.jpeg.4dffa3406ff0a1dbe502cb88c287d1f9.jpeg

 

image.jpeg.7b80a4ceb4a5407f217c03d4d256514f.jpeg

 

image.jpeg.13d6a7fd284adabb801b698d85397389.jpeg

 

image.jpeg.f0ffca47892f40902f519759c102b3fe.jpeg

 

Tulee yksinkertaisesti pitkällä sokalla kiinni ja rakenne on itselukitseva eli ei helise, kilise tai heilu mihinkään. Eikä myöskään ole täysin tiivis joten vesi pääsee valumaan pois sateessa seistessä. Nyt ei pääse orava työntämään päätään puhallinkoppaan 😄

  • Like 3
Posted

Kromatun taustapeilin perään haikailu päättyi eilen. Tää valkoisella varrella varustettu perus peili istui tuohon kuin nenä päähän. 

 

image.jpeg.d6941d1002bb1a238d169ce2e16bcb4b.jpeg

 

image.jpeg.84659a9e7eb56f644e0d177dde5750f6.jpeg

  • Like 5

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...