Jump to content

Hinta-arvio kupla 62


Recommended Posts

Hei!

 

Sain perinnöksi tälläisen kuplan vm. 62. Autolla ei ole ajettu reiluun 20v ja auto on seissyt tallissa käyttämättömänä. Auto maalattu uudestaan joskus 70-luvulla. Autossa ei pahemmin ole ruostetta ainakaan päältäpäin katsottuna paitsi vähän ovien alahelmoissa. Osaako kukaan sanoa mitä tälläisestä voisi pyytää? Mittari varmaankin kerran pyörähtänyt ympäri.

IMG_20210624_162155_edit_51547993091612.jpg

IMG_20210624_162258.jpg

Link to comment

Toki kannattaa kaivaa auto ensin ulos vajasta ja vaikka tarkistaa, että pyöriikö moottori ja esim. koputella pohja mahdollisten ruostevaurioiden osalta. Perusruostepaikat ovat takapenkin alla olevat kulmat, helmakotelot, varapyöräkotelo ja pohjalevyn alkupää. 

Link to comment

Täällä hyvä myydä,

menee harrastajalle. Itse työntäisin auton ulos, pesisin ja ottaisin todella hyvät kuvat joka paikasta. Niin ostaja saa parhaan kuvan auton kunnosta. Auton arvoon vaikuttaa toki myös se että autoon on oltava myös paperit. Toki Mäen ehdottamat ruostekartoitukset kannattaa tehdä. Konetta ei muuten kannata yrittää kylmiltään starttailla noin pitkän seisonnan jälkeen, tekee vaan vanhinkoa. Näiden kuvien perusteella sanoisin 3000€-4000€ on aika lähellä totuutta.

Edited by Stidi
Link to comment
1 hour ago, Stidi said:

Ei olekaan, mutta ainakin itselle hintaan minkä olen valmis maksamaan vaikuttava tekijä.

Ja aiheuttaa se aina sellaisen pienen jännityksen että oliko myyjällä sittenkään lupaa sitä autoa myydä. Ja vaikka lain mukaan menisikin kaikki oikein niin itse en ainakaan jaksaisi sitä showta minkä esim joku perikunta voi aiheuttaa muutaman tonnin takia.

  • Like 3
Link to comment
  • 1 month later...

Tämäkin asia ratkesi onnellisesti, minä ostin sen. :)

 

Huvittavin osuus tässä on se, että tuo kuvissa näkyvä talli on linnuntietä 2 kilometriä  kesämökiltä. Ei tarvinnut hakea kaukaa, helpotti elämää kovasti.

 

Katsotaan että mimmoinen projekti tästä tulee, ainakin lähtökohta on varsin hyvä.

Edited by Kharon
typokorjaukset
  • Like 3
Link to comment
17 hours ago, Tuomo Lehmikangas said:

 

Kertosit sentään vähän että miten täällä arviot osui niin päästään jännityksestä.

 

Noo, kun käytännössä naapuri osti niin hinta on vähän sellainen epämääräinen käsite. Mutta kahden ja kolmen tuhannen väliin se meni.

 

Tuolla on kuviakin:

http://kharon.suomiforum.com/www/kupla2/

 

Alla illalla pesun jälkeen napattu kuva, auringonpaisteessa tuli vähän turhan jyrkkiä kuvia: varjopaikat mustia ja aurinkopaikat paloivat valkoiseksi.

 

P7312919.JPG

Edited by Kharon
linkki & kuva lisätty
  • Like 2
Link to comment
  • 2 years later...

Terve,

 

En viitsinyt aloittaa uutta ketjua koska liittyy samaan aiheeseen kuitenkin...

 

Kupla -64 (harmaa), paksutolppa siis, seissyt suulissa 90-luvun lopusta asti, ajosta jätetty niille sijoilleen.

Uutena ostettu kyseiseen taloon, moottori pyörii ja osiltaan mielestäni hyvinkin täydellinen, joku katsastuskuittikin löytyi muistaakseni vuodelta -92.

 

Rapeutta on, varmasti ne perinteisimmät kohdat, esim takapyöräkoteloiden etu-alaosat, kynnyskoteloiden sisäpinnat jne. Pohja näytti nopealla vilkaisulla ehjältä, etukolmiota myöten mutta varmasti vuodet ovat sitäkin ohentaneet. Mielestäni ei hirveästi hitsailtu kuitenkaan, varapyöräkotelon pohja taisi olla vaihdettu ja jotain paikan näköistä oli ehkä myös lattian takanurkissa, massatökötin alla piilossa.

Kunnoltaan siis mielestäni jonkin verran huonompi kuin tämä aloituksen -62 mutta pahemmistakin on varmasti autoja tehty.

 

Samassa suulissa on myös vanha traktori ja tarkoitus olisi jättää joku järkevä, myyjää sekä ostajaa tyydyttävä yhteistarjous.

Jostain syystä tuo vanha traktori kiinnostaisi enemmän ja sen arvokin on suurinpiirtein tiedossa, mutta kuplalle pitäisi saada myös jotain hinta-arviota.

Vaikea tietysti näkemättä (edes kuvaa) sen tarkemmin arvioida mutta jos edes jotain hintahaarukkaa?

 

Pyydän asiallisia kommentteja tähän jatkoksi, kiitos.

Turhat viisastelut mielellään yv:llä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment

Rapeastakin Kuplasta on helppo tehdä auto kun siihen saa peltiosia valmiina oikein hyvin ja ne eivät edes ole kalliita, joten todellisen kustannuksen määrää hitsailuun käytetty aika ja sehän lyhenee kovasti kun voi vaihtaa valmiiksi muodossaan olevia isoja paloja kerralla.

 

Jos päällispuoli on niin hyvä että ei tarvitse maalata kokonaan uudestaan, niin varmaan se samaan haarukkaan menee vielä, 2-3 tuhatta. Paksutolppien hinta on pikkuhiljaa kavunnut ylöspäin, joten samalla rahalla ei saa enää yhtä hyväkuntoista.

 

Tämä ihan mutu-menetelmällä julkisesti kaupan olevista yksilöistä (yleensä enemmän hintaa kun myydään kelle vaan eikä sisäpiiridiilinä), mutta tietty viime kädessä hinnan ratkaisee myyjän halu päästä autosta eroon.

 

'Aloitetaan jostain ja katsotaan että mihin päädytään'  -linja saattaa toimia jos/kun ei ole tietoa että mitä myyjä uskoo autosta saavansa.

Link to comment
2 hours ago, Tanhis said:

Kuplaa on ihan kiva hitsata ja ei ne perusperiaattelttaan niin huonokuntoisia ole että tontti karkaa ihan mahdottomaksi. Mutta jos itse etsisin helppoa projektia niin silloin myyntipuheeseen ei kuulu mädät lämpökanavat.

Vähän paskon ketjua hölynpölyllä.oon miettiny että jos ne Kempin patteriauto laturit ei sittenkään ole se uusi nokia.

 Silloin saattaisi olla myyvä artikkeli hitsuukone jossa integroitu kamera,se helpottaisi kovasti projekti kertomusten tekoa.

 

 

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...