Jesse90 Posted June 30, 2021 Share Posted June 30, 2021 Elikkäs tuli ostettua tuommonen 30 vuotta pellolla seissyt -75 pallokeula projektiksi. Kantakortin sain mutta ei mitään muita papereita, eikä millään taholla mitään tietoja kyseisestä autosta, ongelmana nyt että tuo runkonumero kadonnut täysin, eli kysymys olisi että miten asian kanssa kannattaa edetä tästä? Valmistuskilpi löytyy kyllä, ja vanhat kilvet mitkä aikoinaan kiinni olleet, ja kaikki täsmää kantakortin kanssa. Kävin tuossa paikalliselta asemalta inssiltä kysymässa niin vastasi että ei tämmösiä kannata laittaa, jos jollain olisi vähän positiivisempaa palautetta 🙂 Quote Link to comment
mikan Posted July 1, 2021 Share Posted July 1, 2021 Jollain saattaisi olla oikean kokoiset ja näköiset numeromeistit, kun kerran alkuperäinen numero on tiedossa. Minulla ei ole kokemusta pallokeulasta, mutta onko siinä runkonumero moottoritilassa? Quote Link to comment
x-pj Posted July 1, 2021 Share Posted July 1, 2021 (edited) 45 minutes ago, mikan said: Minulla ei ole kokemusta pallokeulasta, mutta onko siinä runkonumero moottoritilassa? Hyvä huomio. Runkopalkeista ei löydy numeroa. Meistetty runkonumero löytyy ainoastaan moottoritilasta. Edited July 1, 2021 by x-pj Quote Link to comment
Tanhis Posted July 1, 2021 Share Posted July 1, 2021 Muistanko väärin tai oliko tämä tölkissä että jostain vuosimallista eteenpäin runkonumero oli kahdennettu myös ns. piilopaikkaan. Ja en nyt lähtisi niitä itse sinne paukuttamaan kun konttorilla pitäisi tähän löytyä ihan virallinenkin tapa. Tietty paikka missä runkonumero on ollut voisi koettaa hapottaa ja katsoa toisiko se numeroa luettavaan muotoon. Tietty ei auta jos koko paikka kadonnut. Quote Link to comment
-tipi- Posted July 1, 2021 Share Posted July 1, 2021 Trafilta tai kansallisarkistolta tilaten paperit ja uutta peltiä pohjaan. 1 Quote Link to comment
Jesse90 Posted July 1, 2021 Author Share Posted July 1, 2021 Olen yrittänyt kaivaa asiasta tietoa, ja en itse ole törmännyt tietoon että olisi noissa kahdennettu. Pakko sanoa että luulin löytäväni asiasta tietoa helpommin, pitäen mielessä kuinka paljon näitä rakennetaan ja tuo numero on jossain millin palasessa kiinni 🙂 Jostain luin että pitäisi maahantuojalta saada joku varmistus auton oikeelisuudesta mutta mitä nyt yritin Volkswagenille soittaa, niin ei kyllä hänellä jonka kanssa puhuin ollut asiasta mitään tietoa, mikä taas yllätti koska olisi luullut olevan aikaisempaa kokemusta. Luulisi jonkun täällä käyneen tämän prosessin läpi, vai laittaako kaikki vaan rohkeasti omat meistokset 😄 Quote Link to comment
Jesse90 Posted July 1, 2021 Author Share Posted July 1, 2021 Ja Trafilla ei ole mitään tietoja tästä autosta, eikä myöskään verottajalla, ollut jo niin pitkään pois rekisteristä. Mikä vähän lisää tuskaa 🙂 Quote Link to comment
Mazzem Posted July 1, 2021 Share Posted July 1, 2021 Eikös tuo kanta kortti riitä aikanaan rekisteröimiseen? Vasta töissä tuli vastaan pajero josta ei inssi katsastuksessa runko numerosta selkoa. Kysyttiin konttorilta asiasta niin sanoivat että vanhaan ei saa koskea vaan stanssata uusi numero runkopalkkiin oikealle puolelle. Ja konttorilla tekevät vielä asiasta paperit että paikka muuttunut. Quote Link to comment
PZQ Posted July 1, 2021 Share Posted July 1, 2021 (edited) 6 hours ago, Tanhis said: Muistanko väärin tai oliko tämä tölkissä että jostain vuosimallista eteenpäin runkonumero oli kahdennettu myös ns. piilopaikkaan. Ja en nyt lähtisi niitä itse sinne paukuttamaan kun konttorilla pitäisi tähän löytyä ihan virallinenkin tapa. Tietty paikka missä runkonumero on ollut voisi koettaa hapottaa ja katsoa toisiko se numeroa luettavaan muotoon. Tietty ei auta jos koko paikka kadonnut. Mulla on 5 juniksen etuakselia ja niissä kaikissa on numero meistattu oikeanpuolen etu pohjaanlyöntikumi hässäkän varteen. Ja vaikka sitä numeroa ei löytyisikään piilopaikasta, niin ei sillä ole mitään merkitystä koska sen voi aivan rauhallisin mielin raapia siihen kohtaan missä se kuuluu ollakkin. Onhan se harakan varvas fontilla raapustettu chevy vaneissakin koppaan jne Edited July 1, 2021 by PZQ Quote Link to comment
x-pj Posted July 1, 2021 Share Posted July 1, 2021 (edited) Mulla oli joskus chevy pickuppi, jossa luki otteessa, että autossa ei ole runkonumeroa. Uutena yksityisesti maahantuotu auto. Toiseen autoon, josta runkonumero oli haalistunut lukukelvottomaksi, tehtiin uusi numero vanhan viereen. Konttori laittoi omalla meistimellä leiman molempiin päihin numerosarjaa. Silloin mun piti edelliseltä omistajalta saada vakuutus, että kyseessä oli sama auto, jonka hän oli aikoinaan omistanut. Konttorilta varmaan kannattaisi kysellä mitä vaativat. Säännöt on voinut muuttua vuosien saatossa ja voi olla vähän erilaisia tulkintojakin eri paikoissa. Edited July 1, 2021 by x-pj Quote Link to comment
tolvana Posted July 2, 2021 Share Posted July 2, 2021 Käy jollain toisella konttorilla ja selvitä asia esim.valokuvalla paikasta missä sen pitäisi olla ja sit vakuuttavasti sanot että tämä kantakortti on tästä autosta, miten merkitään runkonumero kun auto on rekisteröintiä vailla. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted July 2, 2021 Share Posted July 2, 2021 On 7/1/2021 at 2:31 PM, PZQ said: Mulla on 5 juniksen etuakselia ja niissä kaikissa on numero meistattu oikeanpuolen etu pohjaanlyöntikumi hässäkän varteen. Ja vaikka sitä numeroa ei löytyisikään piilopaikasta, niin ei sillä ole mitään merkitystä koska sen voi aivan rauhallisin mielin raapia siihen kohtaan missä se kuuluu ollakkin. Onhan se harakan varvas fontilla raapustettu chevy vaneissakin koppaan jne Juniksen etuakselissa on akselinumero ei runkonumero. Ja olisihan se nyt aikalailla helppo homma jos uusimmissa palliksissa olisi tuplanumerointi. Quote Link to comment
jake1986 Posted July 2, 2021 Share Posted July 2, 2021 Itse menisin toiselle asemalle kysymään asiaa että miten kuuluu tehdä? Jos ei kukaan osaa sanoa ja sinulla on alkuperäinen valmistenumero tallella niin etsisin sopivat meistit ja hakkaisin numerot peltiin ja menisin leimalle.😄 Toki kannattaa harjoitella johonkin kappaleeseen ensin että minkälainen tulee ettei heti ala niitä numeroita siihen autoon hakkaamaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 17, 2021 Share Posted July 17, 2021 On 7/2/2021 at 10:50 PM, jake1986 said: Itse menisin toiselle asemalle kysymään asiaa että miten kuuluu tehdä? Jos ei kukaan osaa sanoa ja sinulla on alkuperäinen valmistenumero tallella niin etsisin sopivat meistit ja hakkaisin numerot peltiin ja menisin leimalle.😄 Toki kannattaa harjoitella johonkin kappaleeseen ensin että minkälainen tulee ettei heti ala niitä numeroita siihen autoon hakkaamaan. Saattaa tulla yllätyksenä mutta vw harrastajien joukosta löytyy yksi jos toinenkin katsastusmies. Eli jos laittomuuksia meinaa harrastaa niin ei kannata kauhean kovaan ääneen täällä huudella. Quote Link to comment
PZQ Posted July 24, 2021 Share Posted July 24, 2021 On 7/2/2021 at 9:22 PM, Tanhis said: Juniksen etuakselissa on akselinumero ei runkonumero. Ja olisihan se nyt aikalailla helppo homma jos uusimmissa palliksissa olisi tuplanumerointi. Ainakin oman auton akselissa on varmuudella runkonumero Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.