Jump to content

Jutellaanko hyvän pikkusen piristetyn ajomoottorin resepti ideoista?


Recommended Posts

Posted

Lähtökohta kun terve vakio1600cc ei riitä. Ja suunnitelmissa jotain lievempää,  kuin 1776cc, w110, 2x40dlra tuplat, putsatut kannet, peltisarja, hieman kevennetty vauhtis ja 009 jakaja.

 

Esimerkki  vois olla 1641cc, w100, 2x40 brosol, 009, ja Ø38 peltisarja. Onko vastaavista kokemusta? Hyviä tai huonoja. Mitä muuttaisit?

 

 

Posted
2 hours ago, DOODAH said:

Lähtökohta kun terve vakio1600cc ei riitä. Ja suunnitelmissa jotain lievempää,  kuin 1776cc, w110, 2x40dlra tuplat, putsatut kannet, peltisarja, hieman kevennetty vauhtis ja 009 jakaja.

 

Esimerkki  vois olla 1641cc, w100, 2x40 brosol, 009, ja Ø38 peltisarja. Onko vastaavista kokemusta? Hyviä tai huonoja. Mitä muuttaisit?

 

 

009->123

Posted

Tekisin esimerkki koneenkin nurkkatuplilla. Toimivuus yksikurkkusia parempi.

Posted

Onnellisin olisit vakionokalla ja 1:1,25 keinuilla. Älä osta halvimpia 

Posted

62 takapyöräkonia.

-vakio nokka

-1.4 keinut

-87 putket

-korkeahko puristus palotilan ehkä 46cc

-peltisarja hideout

-34 frd himpppu isommilla kurkulla, ehkä 2-4mm

-kärjetön 009 halpis.

Ehkä=en muista tarkasti.

  • Like 1
Posted

Itsellä pyörii ajatuksissa juurikin Iso D:n hahmottelema 1776cc mutta... Pict 37 kaasarilla. Oon jonkun verran nyt lukenut kokemuksia noista 37&39 pict kaasareista ja alkaa kyllä kiehtomaan tuollainen setuppi. 

  • Like 2
Posted

JustinCase, mistä oot opiskellu? Mulla on jo hyllyssä 92, 39 pict, kakskin imarii jne. Kasausvaihe, kaikki vielä mahdollista.

Posted
1 hour ago, spege said:

JustinCase, mistä oot opiskellu? Mulla on jo hyllyssä 92, 39 pict, kakskin imarii jne. Kasausvaihe, kaikki vielä mahdollista.

Tuolta lärvikirjan puolelta ja thesambasta oon lueskellut.

Posted

Mulla ollut useamman vuoden ajossa(76x90,5) "vakio" kone.

W110 nokka, puristussuhde 9,2 laskennallinen ja peltisarja.

Kaasutin vaihtoehtoja meinannut olla laidasta laitaa, mutta 34pict 3 vakiona, 2mm isonnetullq kurkulla ja nyt tän kevään 39mm(osakauppasta).

Idea aikoinaan oli rakentaa vääntävä ja mukava ajettava kone.

Yksi kaasari oikeastaan ihan kokeilun halusta ja järkeilystä(virtausnopeus/täyttö/kaasuun reagointi/ulkonäkö).

Ongelmat aikoinaan johtuivat huonoista/kuluneista/epäpuhtaistakaasuttimista.

Kokeilin aikoinaan myös kopio 34sia (bobcar tai jotain ja joku muu), ei hyviä.

39mm hinttansa nähden todella positiivinen yllätys.

Ehkä ensi talvena ajatuksissa parantaa öljyn jäähdytystä ja putsausta.

  • Like 2
Posted

Nyt on 1641 tällä reseptillä:

Vakio-osilla tehty, pl nämä:
AA 87mm pyttymäntäsarja
Engle W100 nokka + Engle HD-jouset (keinut saattaa vaihtua 1.25-mallisiin vielä).

1300 vakiokannet (35,6x32) avattuna 1600 pytyille.
Puristuksia ~8.8
Full flow kierto, CSP:n pumpulla.
2x FAJS 40IDF, 28mm sisäkurkuilla
CB:n offset imarit
Sisältä vähän avarreltu vakioputkisto (vaihtunee ensi talvena, jos vaan pelimerkit piisaa)
123/TUNE+ -jakaja (eli siis se bluetooth-versio)


Ei mikään raketti, mutta pirun mukava kone ajaa pitempääkin matkaa.

Aluksi oli tuo em. setuppi 034 jakajalla ja 34PICTillä, kyllä se silläkin pelas ihan kivasti, mutta ylärekisterissä loppui hengittävyys kaasarista.

Posted
9 hours ago, jrasi said:

Nyt on 1641 tällä reseptillä:

Vakio-osilla tehty, pl nämä:
AA 87mm pyttymäntäsarja
Engle W100 nokka + Engle HD-jouset (keinut saattaa vaihtua 1.25-mallisiin vielä).

1300 vakiokannet (35,6x32) avattuna 1600 pytyille.
Puristuksia ~8.8
Full flow kierto, CSP:n pumpulla.
2x FAJS 40IDF, 28mm sisäkurkuilla
CB:n offset imarit
Sisältä vähän avarreltu vakioputkisto (vaihtunee ensi talvena, jos vaan pelimerkit piisaa)
123/TUNE+ -jakaja (eli siis se bluetooth-versio)


Ei mikään raketti, mutta pirun mukava kone ajaa pitempääkin matkaa.

Aluksi oli tuo em. setuppi 034 jakajalla ja 34PICTillä, kyllä se silläkin pelas ihan kivasti, mutta ylärekisterissä loppui hengittävyys kaasarista.

 

CSP:ltä löytyy pienillä kanavilla oleva imusarja tuplille, ehkä paras kokeilemani vakiosta lievästi piristetylle moottorille 36-40mm tuplilla. Olikohan nämä ??

 

https://www.csp-shop.com/en/engine/intake-manifolds-type-1-short-129-711-140gb-19845a.html

 

Vastaa pedaalin yleismallin 40-45mm imusarjaan verrattuna todella ripeästi kun halkaisija pienempi koko runnerin matkalla kanteen saakka.

 

Posted (edited)
22 hours ago, wp said:

 

CSP:ltä löytyy pienillä kanavilla oleva imusarja tuplille, ehkä paras kokeilemani vakiosta lievästi piristetylle moottorille 36-40mm tuplilla. Olikohan nämä ??

 

https://www.csp-shop.com/en/engine/intake-manifolds-type-1-short-129-711-140gb-19845a.html

 

Vastaa pedaalin yleismallin 40-45mm imusarjaan verrattuna todella ripeästi kun halkaisija pienempi koko runnerin matkalla kanteen saakka.

 


Noihan vaikuttaa kyllä passeleilta! Mutta sopiiko nuo ilman puhallinkotelon mulkkausta 🤔 

 

Näillä meni niin, että ryypyn peitelevyjen ruuvien kohdalta piti vähän kuulapäävasaralla suostutella.

 

https://www.cbperformance.com/product-p/3168.htm

Edited by jrasi

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...