DOODAH Posted July 26, 2023 Share Posted July 26, 2023 Lähtökohta kun terve vakio1600cc ei riitä. Ja suunnitelmissa jotain lievempää, kuin 1776cc, w110, 2x40dlra tuplat, putsatut kannet, peltisarja, hieman kevennetty vauhtis ja 009 jakaja. Esimerkki vois olla 1641cc, w100, 2x40 brosol, 009, ja Ø38 peltisarja. Onko vastaavista kokemusta? Hyviä tai huonoja. Mitä muuttaisit? Quote Link to comment
Tanhis Posted July 26, 2023 Share Posted July 26, 2023 2 hours ago, DOODAH said: Lähtökohta kun terve vakio1600cc ei riitä. Ja suunnitelmissa jotain lievempää, kuin 1776cc, w110, 2x40dlra tuplat, putsatut kannet, peltisarja, hieman kevennetty vauhtis ja 009 jakaja. Esimerkki vois olla 1641cc, w100, 2x40 brosol, 009, ja Ø38 peltisarja. Onko vastaavista kokemusta? Hyviä tai huonoja. Mitä muuttaisit? 009->123 Quote Link to comment
MU Posted July 26, 2023 Share Posted July 26, 2023 Tekisin esimerkki koneenkin nurkkatuplilla. Toimivuus yksikurkkusia parempi. Quote Link to comment
spege Posted July 26, 2023 Share Posted July 26, 2023 Onnellisin olisit vakionokalla ja 1:1,25 keinuilla. Älä osta halvimpia Quote Link to comment
JM Posted July 27, 2023 Share Posted July 27, 2023 62 takapyöräkonia. -vakio nokka -1.4 keinut -87 putket -korkeahko puristus palotilan ehkä 46cc -peltisarja hideout -34 frd himpppu isommilla kurkulla, ehkä 2-4mm -kärjetön 009 halpis. Ehkä=en muista tarkasti. 1 Quote Link to comment
JustinCase Posted July 29, 2023 Share Posted July 29, 2023 Itsellä pyörii ajatuksissa juurikin Iso D:n hahmottelema 1776cc mutta... Pict 37 kaasarilla. Oon jonkun verran nyt lukenut kokemuksia noista 37&39 pict kaasareista ja alkaa kyllä kiehtomaan tuollainen setuppi. 2 Quote Link to comment
Lasse Posted July 30, 2023 Share Posted July 30, 2023 Nykypäivänä laittaisin läppärungot ja ohjelmoitavan ruiskun kun käyttömoottorista oli kyse. Quote Link to comment
spege Posted July 30, 2023 Share Posted July 30, 2023 JustinCase, mistä oot opiskellu? Mulla on jo hyllyssä 92, 39 pict, kakskin imarii jne. Kasausvaihe, kaikki vielä mahdollista. Quote Link to comment
JustinCase Posted July 30, 2023 Share Posted July 30, 2023 1 hour ago, spege said: JustinCase, mistä oot opiskellu? Mulla on jo hyllyssä 92, 39 pict, kakskin imarii jne. Kasausvaihe, kaikki vielä mahdollista. Tuolta lärvikirjan puolelta ja thesambasta oon lueskellut. Quote Link to comment
WESTY Posted July 30, 2023 Share Posted July 30, 2023 Mulla ollut useamman vuoden ajossa(76x90,5) "vakio" kone. W110 nokka, puristussuhde 9,2 laskennallinen ja peltisarja. Kaasutin vaihtoehtoja meinannut olla laidasta laitaa, mutta 34pict 3 vakiona, 2mm isonnetullq kurkulla ja nyt tän kevään 39mm(osakauppasta). Idea aikoinaan oli rakentaa vääntävä ja mukava ajettava kone. Yksi kaasari oikeastaan ihan kokeilun halusta ja järkeilystä(virtausnopeus/täyttö/kaasuun reagointi/ulkonäkö). Ongelmat aikoinaan johtuivat huonoista/kuluneista/epäpuhtaistakaasuttimista. Kokeilin aikoinaan myös kopio 34sia (bobcar tai jotain ja joku muu), ei hyviä. 39mm hinttansa nähden todella positiivinen yllätys. Ehkä ensi talvena ajatuksissa parantaa öljyn jäähdytystä ja putsausta. 2 Quote Link to comment
jrasi Posted July 31, 2023 Share Posted July 31, 2023 Nyt on 1641 tällä reseptillä: Vakio-osilla tehty, pl nämä: AA 87mm pyttymäntäsarja Engle W100 nokka + Engle HD-jouset (keinut saattaa vaihtua 1.25-mallisiin vielä). 1300 vakiokannet (35,6x32) avattuna 1600 pytyille. Puristuksia ~8.8 Full flow kierto, CSP:n pumpulla. 2x FAJS 40IDF, 28mm sisäkurkuilla CB:n offset imarit Sisältä vähän avarreltu vakioputkisto (vaihtunee ensi talvena, jos vaan pelimerkit piisaa) 123/TUNE+ -jakaja (eli siis se bluetooth-versio) Ei mikään raketti, mutta pirun mukava kone ajaa pitempääkin matkaa. Aluksi oli tuo em. setuppi 034 jakajalla ja 34PICTillä, kyllä se silläkin pelas ihan kivasti, mutta ylärekisterissä loppui hengittävyys kaasarista. Quote Link to comment
wp Posted July 31, 2023 Share Posted July 31, 2023 9 hours ago, jrasi said: Nyt on 1641 tällä reseptillä: Vakio-osilla tehty, pl nämä: AA 87mm pyttymäntäsarja Engle W100 nokka + Engle HD-jouset (keinut saattaa vaihtua 1.25-mallisiin vielä). 1300 vakiokannet (35,6x32) avattuna 1600 pytyille. Puristuksia ~8.8 Full flow kierto, CSP:n pumpulla. 2x FAJS 40IDF, 28mm sisäkurkuilla CB:n offset imarit Sisältä vähän avarreltu vakioputkisto (vaihtunee ensi talvena, jos vaan pelimerkit piisaa) 123/TUNE+ -jakaja (eli siis se bluetooth-versio) Ei mikään raketti, mutta pirun mukava kone ajaa pitempääkin matkaa. Aluksi oli tuo em. setuppi 034 jakajalla ja 34PICTillä, kyllä se silläkin pelas ihan kivasti, mutta ylärekisterissä loppui hengittävyys kaasarista. CSP:ltä löytyy pienillä kanavilla oleva imusarja tuplille, ehkä paras kokeilemani vakiosta lievästi piristetylle moottorille 36-40mm tuplilla. Olikohan nämä ?? https://www.csp-shop.com/en/engine/intake-manifolds-type-1-short-129-711-140gb-19845a.html Vastaa pedaalin yleismallin 40-45mm imusarjaan verrattuna todella ripeästi kun halkaisija pienempi koko runnerin matkalla kanteen saakka. Quote Link to comment
jrasi Posted August 1, 2023 Share Posted August 1, 2023 (edited) 22 hours ago, wp said: CSP:ltä löytyy pienillä kanavilla oleva imusarja tuplille, ehkä paras kokeilemani vakiosta lievästi piristetylle moottorille 36-40mm tuplilla. Olikohan nämä ?? https://www.csp-shop.com/en/engine/intake-manifolds-type-1-short-129-711-140gb-19845a.html Vastaa pedaalin yleismallin 40-45mm imusarjaan verrattuna todella ripeästi kun halkaisija pienempi koko runnerin matkalla kanteen saakka. Noihan vaikuttaa kyllä passeleilta! Mutta sopiiko nuo ilman puhallinkotelon mulkkausta 🤔 Näillä meni niin, että ryypyn peitelevyjen ruuvien kohdalta piti vähän kuulapäävasaralla suostutella. https://www.cbperformance.com/product-p/3168.htm Edited August 1, 2023 by jrasi Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.