Jump to content

IRS muutos


Recommended Posts

Ohan niitä runkonumeroita ennenkin vaihdettu :) Vanhasta vaan sahaten numero irti ja toiseen hitsaten kiinni.

 

 

Siitä on kiva narahtaa. Korinvaihto ja tekniikanvaihtoja kyyläävät nykyään aika tarkkaan, jopa jollain prkl UV valolla tai mikä lie runkopalkkeja, saumat näkyy...

 

Jan

Link to comment

Siks en jaksais hitsata irs palikoita toiseen pohjaan ku tollanen tomaatti pohja löytyy jo ... =) Oli ajatuksena nääs avoon paukauttaa tuo pohja... tai voishan sitä laikata katon irti ja "liimata" se avon runkonumero siihen irs pohjaan kiinni.

 

Mutta siis irs pohjan saa ilmeisesti siis vaihtaa ilman lupia? jos sitten vaan mainittee konttorilla että pohja o vaihdettu? paljos siitä kimahti prossia ?

Link to comment
Niin ja noita irs kiinnikkeita voi ostaa esim. neoretrolta vanhoista pohjista ei kannata leikellä irti.

 

Miksi ei kannata? Onko kannattavampaa maksaa tarvitsemastaan osasta 50€ enemmän?

 

Onkos kukaan kysynyt miten katsastussetä suhtautuu tukivarren kannakkeen hitsaamiseen?

Link to comment

jousituksen osien (tukivarret, iskarit, jne) kiinnitykset saa tehdä tarvittaessa itse...ja tarvittaessa on esitettävä luotettava selvitys rakenteen lujuudesta ja mm. hitsauslisäaineista ja saumat on esitettävä viimeistelemättöminä ellei toisin sovita.

 

-> raggare: mistä moisen tiedon olet saanut, että jousituksen toimintaperiaatetta saa muuttaa? Mielestäni Liikenneministeriön päätös 779/1998 auton rakenteen muuttamisesta sanoo kohtuu selvästi, että jousitusperiaatteen muutos aiheuttaa aina poikkeuslupatarpeen....? Onko tämän tilalle tullut joku uusi säädös?

Link to comment

Kyllä nykyään saa muuttaa jousitustyypin muutoskatsastuksella. Maasturipuolella on tehty muutamia muutoksia lehtijousista kierrejousiin. Tukivarret pitää olla tehdasvalmisteiset, kiinnikkeet saa tehdä itse.

Päätöskin on, mutta ei nyt aukee sivu missä se on nopeasti löydettävissä.

Link to comment

En mä sanonutkaan että tässä topikissa pähkäilyn alaisena olevassa vaihdossa jousituksen tyyppi muuttuu! Vaan tiedustelin raggarelta asiasta....johon vastauskin näköjään jo tuli ja vielä kun joku päivä näen sen mustalla kirjoitettuna valkoiselle pohjalle niin jepjep...tarttee siis odotella jotta sivut aukee.

Link to comment
En mä sanonutkaan että tässä topikissa pähkäilyn alaisena olevassa vaihdossa jousituksen tyyppi muuttuu! Vaan tiedustelin raggarelta asiasta....johon vastauskin näköjään jo tuli ja vielä kun joku päivä näen sen mustalla kirjoitettuna valkoiselle pohjalle niin jepjep...tarttee siis odotella jotta sivut aukee.

 

jep jep...

 

http://citymaasturi.tripod.com/kierre.html

 

 

Tuolla pitäisi olla alareunassa linkit pykäliin. Aukeaa word-dokumentteinä.

 

Laki on siis muuttunut jo vuoden 2003 alusta. Uusi asetus kumoaa 11 pykälän 1. momentin kohdan C joka on ollut toi "jousituksen tyyppiä ei saa muuttaa".

Link to comment
Mitenkä jousitustustyyppi muuttuu,on se vääntösauvajousitus kuitenkin jos swing-irs=? Prossia tuosta tulee paljon jos meet kertomaan taka-akselisto+vaihdelaatikko veikkaisin ainakin 15

 

Junakeulaan prossia taisi tulla 12 kun katsastin pallon laatikon ja irssikamat. Kyllä toi seuraavien katsastuksien "helppous" voittaa tuon muutaman prosentin menetyksen.

Link to comment
  • 5 years later...

Juu siis kaikissa automaattiloodallisissa kuplissa on irs ja 1302/1303 möhköissä kans. Lisäksi vanhemmissa jenkkeihin viedyissä on kans irs, alkaen ehkä -68??? Viisaammat korjaa. Sitten siellä tuli vissiin taas jokin vuosimalli alkaen ??? kun swingit uudelleen perään.. Tai sitten ei... En tiedä tarkemmin noista jenkkiversioista. 8-/

Link to comment
Juu siis kaikissa automaattiloodallisissa kuplissa on irs ja 1302/1303 möhköissä kans. Lisäksi vanhemmissa jenkkeihin viedyissä on kans irs, alkaen ehkä -68??? Viisaammat korjaa. Sitten siellä tuli vissiin taas jokin vuosimalli alkaen ??? kun swingit uudelleen perään.. Tai sitten ei... En tiedä tarkemmin noista jenkkiversioista. 8-/

 

Automaatit ja 1302 on IRS:illä, mutta eikös 1303 ollut jo etuveto? Jonkinlainen golffin esisarja, niin olen ymmärtänyt...

 

;-)

Link to comment
  • 2 weeks later...

IRS:ittyksestä pari lisäkysymystä:

 

Pitää kenties vaihtaa vääntösauvat IRS lattojen lisäksi? Jos näin, pitää varmaan sitten olla yhteensopivat latat ja vääntösauvat pituuden suhteen?

 

Onko originaalit IRS vääntösauvat riittävän jämäkät 200hp kuplaan katukäyttöön ja satunnaiseen stripillä kokeiluun?

 

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f ... ort=0&all=

 

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f ... ort=0&all=

Link to comment
Guest Toheltaja

saat vakiolatastakin tehtyä tolle sopivan, ei niitä tartte vaihtaa vääntösauvoja ja lattoja, jos et välttis halua... Ja takuulla kestää tuo peltinen 200kaakkia

 

ps. kandee kattoo noi linkitykset ennenku ne postaa, monet nettikauppojen sivut ei anna linkittää suoraan, ja menee yleisesti pääsivulle...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...