-Puide- Posted August 13, 2004 Posted August 13, 2004 Jos nykäsee normaalin pohjan tilalle irssi pohjan (automaatista) tartteeko kysellä lupia/muutoskatsastaa? Ja tuleeko otteeseen muuta merkintää ku pohjanvaihto prossat (jos muistaa kertoo =))? Quote
Guest Posted August 13, 2004 Posted August 13, 2004 Milläs sen teet ilman että runkonumero vaihtuu? Se on silloin eri auto. Jan Quote
Guest Heikki J. Posted August 13, 2004 Posted August 13, 2004 Ohan niitä runkonumeroita ennenkin vaihdettu :) Vanhasta vaan sahaten numero irti ja toiseen hitsaten kiinni. Quote
Guest Posted August 13, 2004 Posted August 13, 2004 Ohan niitä runkonumeroita ennenkin vaihdettu :) Vanhasta vaan sahaten numero irti ja toiseen hitsaten kiinni. Siitä on kiva narahtaa. Korinvaihto ja tekniikanvaihtoja kyyläävät nykyään aika tarkkaan, jopa jollain prkl UV valolla tai mikä lie runkopalkkeja, saumat näkyy... Jan Quote
Racing Posted August 14, 2004 Posted August 14, 2004 Kysymys kuuluu miksi et hitsaa alkuperäiseen pohjaa irs-kiinnityksiä??? tämän palstan lukijoiltakin varmasti löytyy jigejä jolla on suht helposti tehtävissä. Quote
Guest Posted August 14, 2004 Posted August 14, 2004 Joo, esim muistaakseni Jouko Kentältä löytyy ainakin kokemusta... Itellä ollu mielessä myös. Aainiin, munhan piti lopettaa tää kusipäinen harrastus..... Jan Quote
Guest Posted August 14, 2004 Posted August 14, 2004 Rommin tuomia harhoja jo :D Hiljaa siellä takarivissä, tuomastasi pullosta on vielä 2cm jäljellä jan :) Quote
Racing Posted August 14, 2004 Posted August 14, 2004 Niin ja noita irs kiinnikkeita voi ostaa esim. neoretrolta vanhoista pohjista ei kannata leikellä irti. Quote
-Puide- Posted August 15, 2004 Author Posted August 15, 2004 Siks en jaksais hitsata irs palikoita toiseen pohjaan ku tollanen tomaatti pohja löytyy jo ... =) Oli ajatuksena nääs avoon paukauttaa tuo pohja... tai voishan sitä laikata katon irti ja "liimata" se avon runkonumero siihen irs pohjaan kiinni. Mutta siis irs pohjan saa ilmeisesti siis vaihtaa ilman lupia? jos sitten vaan mainittee konttorilla että pohja o vaihdettu? paljos siitä kimahti prossia ? Quote
-tipi- Posted August 15, 2004 Posted August 15, 2004 Niin ja noita irs kiinnikkeita voi ostaa esim. neoretrolta vanhoista pohjista ei kannata leikellä irti. Miksi ei kannata? Onko kannattavampaa maksaa tarvitsemastaan osasta 50€ enemmän? Onkos kukaan kysynyt miten katsastussetä suhtautuu tukivarren kannakkeen hitsaamiseen? Quote
Guest Raggare Posted August 15, 2004 Posted August 15, 2004 lisätukivarsiahan saa asentaa ja jousitustyyppiäkin vaikka muuttaa muutokatsastuksella nykyään.. Quote
-Puide- Posted August 16, 2004 Author Posted August 16, 2004 Kiva kiva... =D Ei muutaku IRS:iä avon perään =) Quote
Guest Posted August 16, 2004 Posted August 16, 2004 jousituksen osien (tukivarret, iskarit, jne) kiinnitykset saa tehdä tarvittaessa itse...ja tarvittaessa on esitettävä luotettava selvitys rakenteen lujuudesta ja mm. hitsauslisäaineista ja saumat on esitettävä viimeistelemättöminä ellei toisin sovita. -> raggare: mistä moisen tiedon olet saanut, että jousituksen toimintaperiaatetta saa muuttaa? Mielestäni Liikenneministeriön päätös 779/1998 auton rakenteen muuttamisesta sanoo kohtuu selvästi, että jousitusperiaatteen muutos aiheuttaa aina poikkeuslupatarpeen....? Onko tämän tilalle tullut joku uusi säädös? Quote
masajee Posted August 16, 2004 Posted August 16, 2004 Kyllä nykyään saa muuttaa jousitustyypin muutoskatsastuksella. Maasturipuolella on tehty muutamia muutoksia lehtijousista kierrejousiin. Tukivarret pitää olla tehdasvalmisteiset, kiinnikkeet saa tehdä itse. Päätöskin on, mutta ei nyt aukee sivu missä se on nopeasti löydettävissä. Quote
Ketsa Posted August 16, 2004 Posted August 16, 2004 Ei irsi muutoksessa semmosenaan jousitustyyppi muutu, mutta jos muutoskatsastamalla onnistuu nykyään, niin voisi muutoskatsastaa coilovereille takapään... Quote
Guest Posted August 16, 2004 Posted August 16, 2004 En mä sanonutkaan että tässä topikissa pähkäilyn alaisena olevassa vaihdossa jousituksen tyyppi muuttuu! Vaan tiedustelin raggarelta asiasta....johon vastauskin näköjään jo tuli ja vielä kun joku päivä näen sen mustalla kirjoitettuna valkoiselle pohjalle niin jepjep...tarttee siis odotella jotta sivut aukee. Quote
Timppa Posted August 16, 2004 Posted August 16, 2004 toihan on helmi, siis kiinnikkeet saa tehdä itse. Päätöskin on, mutta ei nyt aukee sivu missä se on nopeasti löydettävissä. ei muutakun possun keulaa ruuvaamaan volsuun..;) Quote
masajee Posted August 17, 2004 Posted August 17, 2004 En mä sanonutkaan että tässä topikissa pähkäilyn alaisena olevassa vaihdossa jousituksen tyyppi muuttuu! Vaan tiedustelin raggarelta asiasta....johon vastauskin näköjään jo tuli ja vielä kun joku päivä näen sen mustalla kirjoitettuna valkoiselle pohjalle niin jepjep...tarttee siis odotella jotta sivut aukee. jep jep... http://citymaasturi.tripod.com/kierre.html Tuolla pitäisi olla alareunassa linkit pykäliin. Aukeaa word-dokumentteinä. Laki on siis muuttunut jo vuoden 2003 alusta. Uusi asetus kumoaa 11 pykälän 1. momentin kohdan C joka on ollut toi "jousituksen tyyppiä ei saa muuttaa". Quote
masajee Posted August 17, 2004 Posted August 17, 2004 Mitenkä jousitustustyyppi muuttuu,on se vääntösauvajousitus kuitenkin jos swing-irs=? Prossia tuosta tulee paljon jos meet kertomaan taka-akselisto+vaihdelaatikko veikkaisin ainakin 15 Junakeulaan prossia taisi tulla 12 kun katsastin pallon laatikon ja irssikamat. Kyllä toi seuraavien katsastuksien "helppous" voittaa tuon muutaman prosentin menetyksen. Quote
Guest Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Mistä katsari tietää onko se ollu alunperin swing vai irs? Jos puhutaan -72 mallivuoden autosta. Ja jos ei satu oleen joku volsuharrastaja tyyppi... Quote
-AP- Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Miksi ei voi vain vaihtaa koko pohjalevyä automaatista ja muutoskatsastaa? Kanta-auton numerot vaan sitten uuteen/vaihdettuun pohjaan. Quote
-tipi- Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Mikähän on pisin tauko postausten välillä palstan triideissä... Quote
Ketsa Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Joku voisi tapella AKE:n kanssa ennakkotapauksen siitä, että IRS muutos parantaa turvallisuutta merkittävästi ja prosenttivapaasti. Quote
Guest Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Mut onko se joku selvyys et missä on irs ja missä on swing? Quote
mikko k Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Mut onko se joku selvyys et missä on irs ja missä on swing? Aikalailla juu... Quote
Guest Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Kovin nihkeesti tippuu tietoo... Onko näin että autom.lootalla varustetuilla 1300 ja sit möhköissä on IRS? Quote
mikko k Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Juu siis kaikissa automaattiloodallisissa kuplissa on irs ja 1302/1303 möhköissä kans. Lisäksi vanhemmissa jenkkeihin viedyissä on kans irs, alkaen ehkä -68??? Viisaammat korjaa. Sitten siellä tuli vissiin taas jokin vuosimalli alkaen ??? kun swingit uudelleen perään.. Tai sitten ei... En tiedä tarkemmin noista jenkkiversioista. 8-/ Quote
-Alex- Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Meinaaks monikin täällä IRS:ittää kuplansa? Mä ainakin aattelin talven aikana...possun alutukivarret ja levyjarrut. Odotan innolla katsastusta sitten :D Quote
Ketsa Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Juu siis kaikissa automaattiloodallisissa kuplissa on irs ja 1302/1303 möhköissä kans. Lisäksi vanhemmissa jenkkeihin viedyissä on kans irs, alkaen ehkä -68??? Viisaammat korjaa. Sitten siellä tuli vissiin taas jokin vuosimalli alkaen ??? kun swingit uudelleen perään.. Tai sitten ei... En tiedä tarkemmin noista jenkkiversioista. 8-/ Automaatit ja 1302 on IRS:illä, mutta eikös 1303 ollut jo etuveto? Jonkinlainen golffin esisarja, niin olen ymmärtänyt... ;-) Quote
metake Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 etuveto Onks tää joku Veikkauksen uus peli vai mikä se on? Quote
-Alex- Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Hihii, etuveto...näin olen itse käsittänyt että 1303 kuplassa EHKÄ joitain tarkoituksella samoja / samankaltaisia etujousituksen osia kuin mk1 golfissa. Eiks vai onko ralligrossissa ole käytetty 1302/1303 kuplassa golfin etujousituksen tolppia nelivedon takia? Quote
Guest Posted September 21, 2009 Posted September 21, 2009 1303 kuplassa EHKÄ joitain tarkoituksella samoja / samankaltaisia etujousituksen osia kuin mk1 golfissa. samantyyppiset ko possuissa Quote
mikko k Posted September 21, 2009 Posted September 21, 2009 Etuveto ja takamotti... :) Kyllä sutii ja santsaa... wroom wroom... ;-) 02/03:ssa on myös IFS... Irssin lisäksi... Quote
-tipi- Posted September 21, 2009 Posted September 21, 2009 Eikö muissa kuplissa ole IFS? Ja oikeestihan niis on IRS myös :o) Quote
-Alex- Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 IRS:ittyksestä pari lisäkysymystä: Pitää kenties vaihtaa vääntösauvat IRS lattojen lisäksi? Jos näin, pitää varmaan sitten olla yhteensopivat latat ja vääntösauvat pituuden suhteen? Onko originaalit IRS vääntösauvat riittävän jämäkät 200hp kuplaan katukäyttöön ja satunnaiseen stripillä kokeiluun? http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f ... ort=0&all= http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f ... ort=0&all= Quote
Guest Toheltaja Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 saat vakiolatastakin tehtyä tolle sopivan, ei niitä tartte vaihtaa vääntösauvoja ja lattoja, jos et välttis halua... Ja takuulla kestää tuo peltinen 200kaakkia ps. kandee kattoo noi linkitykset ennenku ne postaa, monet nettikauppojen sivut ei anna linkittää suoraan, ja menee yleisesti pääsivulle... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.