Marko Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Niin, kuka on seuraava kympin alittaja vartilla? Quote Link to comment
mikan Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Niin, kuka on seuraava kympin alittaja vartilla? Voi olla aika hiljaista. Kolme ukkoa sen on tietääkseni onnistunut tekemään. Vaan eipä monella ole se edes tavoitteena. t. Mika Quote Link to comment
Marko Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Tavoitteena varmaan monellakin mutta harva onnistuu. Quote Link to comment
mikan Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Tavoitteena varmaan monellakin mutta harva onnistuu. Jos ihan oikeasti tavoittelee ysin aikaa, niin saa panostaa aika rajusti. Ei kovin helppoa varsinkin jos pitäis samalla olla katsastuskelpoinen daily driver. Mun mielestä tuota ei ole tavoitellut kuin Jääskeläinen ja Laune. Kummallakin on kokemusta miten tehdään sellainen volkkari ja miten sillä ajetaan ysin puolelle. t. Mika Quote Link to comment
Marko Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Itsellä on tiedossa yksi ehdokas ja pidemmällä tähtäimellä mahdollisesti kaksi molemmat tietääkseni hestec+turbo osastoa. Quote Link to comment
mikan Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Tuo oli kiva kuulla. Toivottavasti projektit etenee ja saadaan lisää huippunopeita volkkareita varttimailia ajamaan. Kympin aikojakaan ei ole ajettu ruuhkaksi asti, joten siinäkin on ihan hyvin tavoitetta. t. Mika Quote Link to comment
Guest marko jääskeläinen Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Käytännössä 9 sek aikaan tarvitaan 450-500hv kun auto painaa noin 850-900kg kuskin kanssa,teoriassa 400-420hv riitää tuon ajan alittamiseen,joten minulla ja launeella ei tehojen puolesta ole vaikeuksia,auto pitää kuitenkin saada toimimaan viivalta maaliin saakka,omat ajoni tulevana kesänä onnistuu näillä näkymin,konetta juuri olen kasailemassa mitään isompia muutoksia ei ole tulossa,omat 200m ajat viittaavat siihen että 9 sek aika olisi mahdollista,6.3sek ja 170kmh oli 200m kohdalla omasta mielstä autoni ei tominut yhtään tuossa ajossa,ajoin lopuksi 10.5 ja 186km loppuja kun tulin maaliin niin tuntui ihan sunnuntai ajelulta,katsastus mies kun antoi lapun niin sanoin vaan että ajoit sitten 10.5!!!,tuolloin tuntui kun hinaisi viereisellä radalla ajanutta autoa puolet matkasta(aika viittaa esim sg-ryhmässä jossa indeksi on 9.9 sek niin noilla on 200m ajossa 6.3 sek.) Se on hieno juttu kun on tulossa uusia turbopaketteja liikenteeseen t-jääskeläinen Quote Link to comment
hanski. Posted February 24, 2007 Author Share Posted February 24, 2007 olis pitänyt heti alkuun kirjottaa... tämä on vain kilpakäyttöön tuleva kone, ei siis kadulle!!! ennekuin joku ehtii itkemään lupien perään... no se siittä.... tuossa olis hyvä pitkäiskuinen kampiakseli chevyn kauloilla... http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=159 jos ajatellaan chyvyn kauloilla..vastaan vw:n kauloilla...kumpi parempi...? vai onko sillä niin väliä...? käsittääkseni chevyn akselissä laakerit olisivat pienemmät ja ohkaisemmat...? korjatkaa viisaammat jos olen väärässä... Quote Link to comment
Ketsa Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 Mikä tuosta cb:n kammesta tekee hyvän? Pintapaine on isommassa laakerissa pienempi, mutta ei tuo cheavykaulakaan nyt vielä kovin pieni ole. Quote Link to comment
hanski. Posted February 24, 2007 Author Share Posted February 24, 2007 no voi se olla jonkun muunkin valmistajan....mutta eikös CB:n akselit kuiteskin melko laadukkaita ole...? Quote Link to comment
Sakke Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 Tahtovat olla itämaissa tehtyjä.. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 mitäs merkkejä jotka on sit aitoo made in usaa? mitä on pyöriny palstoilla ni tulee mielee dpr, demello, scatin jotkut mallit ja varmaan gb.. mutta hintaki on sit melkei 10x aika paljonhan noita halpiskampuroita on maailmalla, eikä niistä nyt kauheesti oo huonoja kuullu, vähän heittoja kaulojen mitoissa ja materiaali on aika kovaa vs orkkis takokampi(joista ainaki demello taitaa kampensa tehdä), mutta noilla hinnoilla onko varaa valittaa :D Quote Link to comment
Marko Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 Tahtovat olla itämaissa tehtyjä.. Niinkuin lähes kaikki aftermarket kammet. Quote Link to comment
Racing Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 Käsittääkseni chevykaulainen akseli vaatii vähemmän työstöä lohkoon vw:n vakiolohkoa käytettäessä kun veiveille pitää saada pyörimistilaa pitkäiskukammen kanssa. Quote Link to comment
Marko Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 Täältähän noita palikoita saa jos on massia. http://www.pauter.com/super_pro.htm Quote Link to comment
hanski. Posted February 24, 2007 Author Share Posted February 24, 2007 onko jollakin omakohtaista kokemusta CB akselin /kiertokangen heikkoudesta..? että ois akseli katkennut tai yms....? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 Tulee mieleen, että onkohan toi loppupeleissä jo pikkusen järetöntä toi Pauterin toiminta. Siis ajatus rakentaa ilmajäähdytteinen bokseri nykypäivänä vaikka muunlaist koneet on todettu toimivan paljon paremmin. Tosin ainahan kaiken tekemisessä järki on jos markkinat löytyy. Silti vähän hullunkurista Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 pauter ja pauter jne... onhan se toki hieno ja kallis motti, mut vähemmälläkin saa toimivan ja tehokkaan turbomosan. cbn kanget on kyl lähes kaikkeen käyttöön tarpeeksi vahvat, kun vaan muistaa et niis on oikeesti vahvat pultit. Quote Link to comment
Marko Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 Cb:n kammessa ehkä se heikoin kohta on vauhtipyörä kiinnitys, niinkuin muissakin. Tietty sitä voi parantaa wedgellä mutta useimmiten mitä noissa on vikoja nähty ja kuultu niin 8-tapit on morjens. Tilaa Pauterilta(tai onhan niitä muillakin) akseli mikä on laippakiinnityksellä niin kestää. Siihen perään sitten täältä palikat: http://www.mendeolatransaxles.com/ Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Toi vanha katukoneemme olisi oiva lähtökohta kokonaisuudessa turbokäyttöön varmaankin tuottaisi haluttuja teholukemia pienin muutoksin vaikka sytty max 25 astetta ja tyhjäkäynnille 8-10astetta tai jotain, puristukseksi 8ehkä pikkasen päälle, venttiilijouset simmata väkevämmäksi ja se ruisku + turbo, välijääähytin ja sen kaikki ylimääräset metkut....ai niin sen voiman pitäis saaha tielle tai siis rataan ... http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... php?t=9820 Methanolilla menis kai melkee noilla puristuksillakin sekä + 1000suuttimilla Quote Link to comment
mikko k Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 onko jollakin omakohtaista kokemusta CB akselin /kiertokangen heikkoudesta..? että ois akseli katkennut tai yms....? 2 kpl CB:n valuakselia on mennyt poikki. Mulla itsellä ja eräällä kaverillani. Tosin molempiin tehtiin kk-kaulojen pienennys ja iskun lisäys ja sen jälkeen nitraus. Luultavasti nitraus meni valuun syvälle ja heikensi kammen. Kesto oli operaation jälkeen n. 50km. Mun oma kampi meni viiteen isoon palaan ja kouralliseen rautasilppua. Scat tekee omat kammet, suosittelen. Quote Link to comment
hanski. Posted March 3, 2007 Author Share Posted March 3, 2007 eli CB:n akselit unohdetaan... entäs CB: kiertokanget.....vai scatin laadukkaampi....? Quote Link to comment
Racing Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 eli CB:n akselit unohdetaan... entäs CB: kiertokanget.....vai scatin laadukkaampi....? Mikko kertoi Cb:n valuakseleista nuo esim. AC:n 4340 akselit on takotavaraa,mutta jos ei rahalla väliä niin parasta tietenkin kannattaa laittaa! Quote Link to comment
Guest marko jääskeläinen Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 Omassa on ollut 4340 takoakseli vuodesta 1999 lähtien eikä ole ollut ongelmia. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 eipä tosiaankaan kannata vertailla valua ja takoakselia nalaatueroja. eivät ole kestävyydeltään edes samalta planeetalta olia valmistaja kuka tahansa. cb akseli on ihan yhtä laadukas kuin vastaavan mallinen scat kampura. samaa kiinarautaa niissä on nykyään. scatin ja cbn h.kanget ovat molemmat hyviä. suurin huomio pultteihin ja siihen mitä iskua käyttää. jos ahdas alakerta piiiitkällä iskuslla silloion cb parempi vaihtoehto jne... ostipasit kenen tahansa valmistajan/valmistuttajan tuotteita, on omat mittaukset myös yhtä tärkeitä kun osien sovitus/koneen kasaaminen alkaa. Quote Link to comment
Ketsa Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 Jo silmämääräisellä tarkastelulla kiinnittää huomiota cb:n ja scatin kampien selkeään sävyeroon. Joten ei lienee kannata vakavalla naamalla väittää niiden olevan "samanlaisia". Materiaalistandardit antavat jo hirveästi liikkumavaraa ja itse valmistustekniikka suo vielä enemmän mahdollisuuksia laadun tekemiseen... Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 mutta onko jompi kumpi sitten aikuisten oikeesti toista parempi, siihen hyvin harva osaa vastata tieteellisellä tarkkuudella:) Quote Link to comment
Ketsa Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 Totta. Pitää luottaa siihen, että kallein on parasta ;-) Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 juu eli moldexin kampuraa vaan tilamaan;) Quote Link to comment
mikko k Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 Juu ja korostan että kirjoitin CB:n VALUakseleista ihan vain sen vuoksi, että niihin ei kannata sekaantua, ainakaan jos aikoo niitä kovin ahdistaa tai jatkokäsitellä. CB:n takoakseleista ei mulla ole omakohtaisia kokemuksia, Scatista kyllä runsaastikin, niitä voin edelleen suositella. Quote Link to comment
hanski. Posted March 3, 2007 Author Share Posted March 3, 2007 juu huomasin että kirjoitti valuakseleista...mutta tuohon kiinnitin huomiota...mikolla kun on kokemusta melko paljon.... Scat tekee omat kammet, suosittelen. Quote Link to comment
hanski. Posted March 3, 2007 Author Share Posted March 3, 2007 Omassa on ollut 4340 takoakseli vuodesta 1999 lähtien eikä ole ollut ongelmia. mutta tuokin kertoo jotakin....ja jääskeläisellä on tuota tehoakin melko paljon... tää meni vaikeeks..heh heh ainut mikä on "varma" valinta on bad ass lohko.... Quote Link to comment
Marko Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 Tuoltahan löytyy koneeseen palikka luetteloa. http://www2.cal-look.com/members/Laune/Laune.html Täällä muitakin: http://www.cal-look.com/top20/top10main ... 2005.shtml Quote Link to comment
Fileas Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 Samoilta sivuilta top 10/20 lista ! Hyvä Jussi ! Quote Link to comment
Marko Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 http://www.cal-look.com/top20/top20main_2006.shtml Quote Link to comment
hanski. Posted March 3, 2007 Author Share Posted March 3, 2007 noista on hyvä ottaa mallia..heh.... Quote Link to comment
mikko k Posted March 4, 2007 Share Posted March 4, 2007 Tässä olis Scatin Type4 kampi, ihan vaan malliksi. Sen verran voi laatua kehua, että tästä on hajonnut 2 heikkomateriaalista vauhtipyörää ja kampi on silti virheetön. Kannattaa sijoittaa laatuun.. Quote Link to comment
petri100 Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 onko tietoa minkä verran tuossa on ahtoa ? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.