Jump to content

kuplan turbokone kunnon osista.+300hv- +350hv EI KADULLE....


Recommended Posts

Tavoitteena varmaan monellakin mutta harva onnistuu.

 

Jos ihan oikeasti tavoittelee ysin aikaa, niin saa panostaa aika rajusti. Ei kovin helppoa varsinkin jos pitäis samalla olla katsastuskelpoinen daily driver. Mun mielestä tuota ei ole tavoitellut kuin Jääskeläinen ja Laune. Kummallakin on kokemusta miten tehdään sellainen volkkari ja miten sillä ajetaan ysin puolelle.

 

t. Mika

Link to comment
Guest marko jääskeläinen

Käytännössä 9 sek aikaan tarvitaan 450-500hv kun auto painaa noin 850-900kg kuskin kanssa,teoriassa 400-420hv riitää tuon ajan alittamiseen,joten minulla ja launeella ei tehojen puolesta ole vaikeuksia,auto pitää kuitenkin saada toimimaan viivalta maaliin saakka,omat ajoni tulevana kesänä onnistuu näillä näkymin,konetta juuri olen kasailemassa mitään isompia muutoksia ei ole tulossa,omat 200m ajat viittaavat siihen että 9 sek aika olisi mahdollista,6.3sek ja 170kmh oli 200m kohdalla omasta mielstä autoni ei tominut yhtään tuossa ajossa,ajoin lopuksi 10.5 ja 186km loppuja kun tulin maaliin niin tuntui ihan sunnuntai ajelulta,katsastus mies kun antoi lapun niin sanoin vaan että ajoit sitten 10.5!!!,tuolloin tuntui kun hinaisi viereisellä radalla ajanutta autoa puolet matkasta(aika viittaa esim sg-ryhmässä jossa indeksi on 9.9 sek niin noilla on 200m ajossa 6.3 sek.)

Se on hieno juttu kun on tulossa uusia turbopaketteja liikenteeseen

t-jääskeläinen

Link to comment

olis pitänyt heti alkuun kirjottaa...

 

tämä on vain kilpakäyttöön tuleva kone, ei siis kadulle!!! ennekuin joku ehtii itkemään lupien perään... no se siittä....

 

tuossa olis hyvä pitkäiskuinen kampiakseli chevyn kauloilla...

 

http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=159

 

jos ajatellaan chyvyn kauloilla..vastaan vw:n kauloilla...kumpi parempi...?

 

vai onko sillä niin väliä...?

käsittääkseni chevyn akselissä laakerit olisivat pienemmät ja ohkaisemmat...?

 

korjatkaa viisaammat jos olen väärässä...

Link to comment
Guest Raggare

mitäs merkkejä jotka on sit aitoo made in usaa? mitä on pyöriny palstoilla ni tulee mielee dpr, demello, scatin jotkut mallit ja varmaan gb..

mutta hintaki on sit melkei 10x

aika paljonhan noita halpiskampuroita on maailmalla, eikä niistä nyt kauheesti oo huonoja kuullu, vähän heittoja kaulojen mitoissa ja materiaali on aika kovaa vs orkkis takokampi(joista ainaki demello taitaa kampensa tehdä), mutta noilla hinnoilla onko varaa valittaa :D

Link to comment
Guest Mika Raussi

Tulee mieleen, että onkohan toi loppupeleissä jo pikkusen järetöntä toi Pauterin toiminta. Siis ajatus rakentaa ilmajäähdytteinen bokseri nykypäivänä vaikka muunlaist koneet on todettu toimivan paljon paremmin.

Tosin ainahan kaiken tekemisessä järki on jos markkinat löytyy. Silti vähän hullunkurista

Link to comment
Guest ritariässä

pauter ja pauter jne... onhan se toki hieno ja kallis motti, mut vähemmälläkin saa toimivan ja tehokkaan turbomosan. cbn kanget on kyl lähes kaikkeen käyttöön tarpeeksi vahvat, kun vaan muistaa et niis on oikeesti vahvat pultit.

Link to comment

Toi vanha katukoneemme olisi oiva lähtökohta kokonaisuudessa turbokäyttöön varmaankin tuottaisi haluttuja teholukemia pienin muutoksin vaikka sytty max 25 astetta ja tyhjäkäynnille 8-10astetta tai jotain, puristukseksi 8ehkä pikkasen päälle, venttiilijouset simmata väkevämmäksi ja se ruisku + turbo, välijääähytin ja sen kaikki ylimääräset metkut....ai niin sen voiman pitäis saaha tielle tai siis rataan ...

 

http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... php?t=9820

 

Methanolilla menis kai melkee noilla puristuksillakin sekä + 1000suuttimilla

Link to comment
onko jollakin omakohtaista kokemusta CB akselin /kiertokangen heikkoudesta..?

 

että ois akseli katkennut tai yms....?

 

2 kpl CB:n valuakselia on mennyt poikki. Mulla itsellä ja eräällä kaverillani. Tosin molempiin tehtiin kk-kaulojen pienennys ja iskun lisäys ja sen jälkeen nitraus. Luultavasti nitraus meni valuun syvälle ja heikensi kammen. Kesto oli operaation jälkeen n. 50km. Mun oma kampi meni viiteen isoon palaan ja kouralliseen rautasilppua.

 

Scat tekee omat kammet, suosittelen.

Link to comment
Guest ritariässä

eipä tosiaankaan kannata vertailla valua ja takoakselia nalaatueroja. eivät ole kestävyydeltään edes samalta planeetalta olia valmistaja kuka tahansa. cb akseli on ihan yhtä laadukas kuin vastaavan mallinen scat kampura. samaa kiinarautaa niissä on nykyään.

 

scatin ja cbn h.kanget ovat molemmat hyviä. suurin huomio pultteihin ja siihen mitä iskua käyttää. jos ahdas alakerta piiiitkällä iskuslla silloion cb parempi vaihtoehto jne...

 

ostipasit kenen tahansa valmistajan/valmistuttajan tuotteita, on omat mittaukset myös yhtä tärkeitä kun osien sovitus/koneen kasaaminen alkaa.

Link to comment

Jo silmämääräisellä tarkastelulla kiinnittää huomiota cb:n ja scatin kampien selkeään sävyeroon. Joten ei lienee kannata vakavalla naamalla väittää niiden olevan "samanlaisia". Materiaalistandardit antavat jo hirveästi liikkumavaraa ja itse valmistustekniikka suo vielä enemmän mahdollisuuksia laadun tekemiseen...

Link to comment

Juu ja korostan että kirjoitin CB:n VALUakseleista ihan vain sen vuoksi, että niihin ei kannata sekaantua, ainakaan jos aikoo niitä kovin ahdistaa tai jatkokäsitellä.

 

CB:n takoakseleista ei mulla ole omakohtaisia kokemuksia, Scatista kyllä runsaastikin, niitä voin edelleen suositella.

Link to comment
Omassa on ollut 4340 takoakseli vuodesta 1999 lähtien eikä ole ollut ongelmia.

 

mutta tuokin kertoo jotakin....ja jääskeläisellä on tuota tehoakin melko paljon...

 

tää meni vaikeeks..heh heh

 

ainut mikä on "varma" valinta on bad ass lohko....

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...