KimmoH Posted July 17 Posted July 17 Mitäs raati sanoo, mahtaako tulla sutta ja sekundaa jos migillä yrittäisi tuohon nelkun imusarjan päähän hitsata laipan ? Pitäisi saada isommalla pulttijaolla olevat kaasarit kiinni. Vai yrittäisikö askarrella alumiinista adapterin mikä tulisi alapuolelta pulteilla kiinni imusarjaan ja kaasari sitten yläpuolelle adapterin pinnapultteihin. Quote
ovaaliheppu Posted July 17 Posted July 17 Vaihtoehto myös laikata reikä auki ja laittaa mutteri alapuolelle. Hotfix, ei se nätti ehkä oo Quote
tolvana Posted July 17 Posted July 17 Adapterilevy jostain 8-10 mm levystä, yläpuolelta imariin senkkikanta m8x12 tmv lukitteella kiinni. Mä tekisin mustasta, helpompi porata jos senkkikannasta lähtee myös osa mukana. Quote
Tutkija Posted July 17 Posted July 17 2 hours ago, KimmoH said: Mitäs raati sanoo, mahtaako tulla sutta ja sekundaa jos migillä yrittäisi tuohon nelkun imusarjan päähän hitsata laipan ? Pitäisi saada isommalla pulttijaolla olevat kaasarit kiinni. Vai yrittäisikö askarrella alumiinista adapterin mikä tulisi alapuolelta pulteilla kiinni imusarjaan ja kaasari sitten yläpuolelle adapterin pinnapultteihin. Täysin hitsattavaa tavaraa migillä 1 Quote
KimmoH Posted July 17 Author Posted July 17 Pulttijako on pirullisen lähellä toisiaan. Imusarjassa on reunoilla sen verran vähän tavaraa että reunoille ei jääne kuin pierunkuoret, jos tuosta suoraan kairaisi reiät läpi. Jos olisi enemmän erillään toisistaan, niin sitten tuohon adapterin senkkikantaisella pultilla tökkäisi kiinni mutta nyt se ei onnistu. Jos tekis 10mm laipan, hitsais kiinni ja sitten uudet pinnapultit reunoille kaasarille. Quote
mikko k Posted July 18 Posted July 18 Osa näyttäis humpuukimetallilta (alumiini)? Hitsaa vanhat kierteet umpeen ja tekee uudet. Quote
KimmoH Posted July 18 Author Posted July 18 Rautaa nää bussin orggis imusarjat on, magneetti tarttuu. Lasilla puhallettu niin näyttää köykämiiniltä. Quote
Tutkija Posted July 18 Posted July 18 Helppo materiaali hitsata on teräsvalua ja siten täysin hitsattavissa lankakoneellakin. Mut kierteet tai teiät kannattaa tehdä valmiiksi ennen hitsausta,tuo teräsvalu karkenee niin kovaksi hitsauksessa ettei edes kobolttiterä pure siihen. Ensimmäisiin muutettuihin tuli aikoinaan sit tehtyä läpireiät vinkulla ja kovametalliterällä kun mikään muu ei purrut. 1 Quote
mikko k Posted July 18 Posted July 18 6 hours ago, Tutkija said: Helppo materiaali hitsata on teräsvalua ja siten täysin hitsattavissa lankakoneellakin. Mut kierteet tai teiät kannattaa tehdä valmiiksi ennen hitsausta,tuo teräsvalu karkenee niin kovaksi hitsauksessa ettei edes kobolttiterä pure siihen. Ensimmäisiin muutettuihin tuli aikoinaan sit tehtyä läpireiät vinkulla ja kovametalliterällä kun mikään muu ei purrut. Meillä oli hieman eri ajatukset tuosta hitsaamisesta. Mun ajatus oli se että jos materiaali olisi ollut alua niin laipan reiät / kierteet vaan umpeen ja uutta kierrettä tilalle. Sun ajatus oli varmaan tehdä valmiit teräslaipat kierteineen ja ne vaan hitsata kiinni. Se on helppo homma. Mutta noitten teräslaippojen täyttöhitsaus ja niihin uudet kierteet on tympeä homma. Quote
arvuuttaja Posted July 19 Posted July 19 Siinä olis valmista brosol/solex settiä 44mm läpällä ja 33mm sisäkurkut. Quote
KimmoH Posted August 2 Author Posted August 2 Muuten kivat mutta pitäis olla pitkät bussin imusarjat jotta mahtuu rojut paikoilleen tai ainakin kuvia katsoen veikkaisin että ahdasta tulee, pitäisi päästä koesovittamaan ennenkuin kehtaa kättä työntää ostohousujen taskuun. Täytyy tässä syksyn mittaan kokeilla tuo tie että teen laipat kierteineen 36-40 Solexeille ja ne sitten migillä/tigillä kiinni bussin pitkiin imusarjoihin. Quote
vwagen Posted August 2 Posted August 2 Eikö olisi vaan helpointa tehdä pulttikiinnitteiset korotuspalat niihin 412 imusarjoihin? Quote
arvuuttaja Posted August 2 Posted August 2 Noi taisi olla mallisarjan parhaimmistoa, eli keskipitkät 2 litraisen, jossa Y-haara tulee mahdollisimman lähelle kaasuläppää. Valuteräksiseen vakio imusarjaan migillä vedetty mustaa peltiä kiinni. Quote
KimmoH Posted August 2 Author Posted August 2 2 hours ago, arvuuttaja said: Noi taisi olla mallisarjan parhaimmistoa, eli keskipitkät 2 litraisen, jossa Y-haara tulee mahdollisimman lähelle kaasuläppää. Valuteräksiseen vakio imusarjaan migillä vedetty mustaa peltiä kiinni. Niin joo, nää on siis niistä tehdyt. Sitten ei mahdu tähän häkin sisälle, vain se pisin imusarja mahtuu kaasareineen. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.