Jump to content

Semi hemi palotilat

Recommended Posts

Posted

Tuollaiset käytetyt Meksikon ihmeet oli tarkoitus käyttää kansi aihiona 94mmx69 koneen hattuna juu saa isommat ventiilit 40/35 tulpan siirto mahdollisesti pienemmällä halkaisijalla mutta mutta tuon palotilan muotoilusta kyssäri onko tuo jo perus muotoilultaan susi !

Itsellä kun tuosta ei ole niin mitään kokemusta! 

Meinasin itse täyttää tuon muodon ja uudet palotilat perinteisesti. Noissa kansissa on jo painoa huomattavasti enemmän pitkä tulppa paksumpi palotilan laki mitä mittaili tietysti tuossa on alumiinia seoksessa jo enemmän vrt saksalaiset siitäkin jo massaa lisää.

Vielä ekat koneet sitten 80/90luvun pieni noin 30 vuoden tauko tässä välissä.

Hitsuuttelut alumiiniin tulee omasta takaa ym venttiili työt/ kanavat ei näissä muuten kai olisi mitään järkeä.

Armoittetut tietäjät kommenttia ja vinkkejä!

Posted

Mun mielipide on että nämä kävis piristettyyn katukoneeseen. Puristussuhteen hakisin kohdalleen vain laskemalla kantta. Hitsailut jättäisin tekemättä koska ei näistä muutenkaan saa mitään huippukansia. Niitä on paljon erilaisia ja parempia tarjolla. Täyttöhitsauksissa ei juurikaan ole järkeä vaikka saisikin itse tehtyä. Toki ”taiteilija” itse päättää missä on järkeä ja missä ei. Minä en ole tehnyt täyttöhitsauksia kuin valmiiksi huippukansiin jotka on tarvinnu vielä parantamista tai sitten korjaamista. Mutta makuasioitahan nämä on. Ja mielipiteitä varmasti on erilaisia.

• Like 1
Posted

Samalla linjalla KooMikon kanssa, en lähtis keksimään pyörää uudelleen noiden suhteen, aihiot on mitä on ja pärjää hyvin melko rivakkaankin koneeseen. Jos oikeesti haluaa tehoa, saa lähteä ihan eri osilla liikenteeseen. Jos taasen haluaa ottaa ajankuluna niin go for it!

• Like 1
Posted

Paljealue hyvä täytön kannalta vaikka se näyttää aika hassulta. Moottoripyörät käyttävät ihan yleisesti että kyllä sille ihan peruste on.

Posted

Tämä kiinnostaa itseänikin kun olen tuskaillut pieni palotilaisten 40/35,5 kansien (44 cc) jotka pitäisi laittaa 92x78 koneeseen W110 nokan kaveriksi, niin laskin että tarvitsisi 60 cc palotilan jotta puristukset olisi siedettävät. Ja 16 cc on aika paljon kaivettavaksi perinteisillä tavoilla, mutta tuolla semi-hemi palotilalla se voisi onnistua.

Miten näissä dekki? Ihan kuten kaikissa muissakin(ko)? Ja onko kuinka nakutusherkkä jos vertaa perinteiseen palotilaan? Hyödyt/haitat?

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla