sirkuslindgren Posted yesterday at 02:38 PM Posted yesterday at 02:38 PM Tuollaiset käytetyt Meksikon ihmeet oli tarkoitus käyttää kansi aihiona 94mmx69 koneen hattuna juu saa isommat ventiilit 40/35 tulpan siirto mahdollisesti pienemmällä halkaisijalla mutta mutta tuon palotilan muotoilusta kyssäri onko tuo jo perus muotoilultaan susi ! Itsellä kun tuosta ei ole niin mitään kokemusta! Meinasin itse täyttää tuon muodon ja uudet palotilat perinteisesti. Noissa kansissa on jo painoa huomattavasti enemmän pitkä tulppa paksumpi palotilan laki mitä mittaili tietysti tuossa on alumiinia seoksessa jo enemmän vrt saksalaiset siitäkin jo massaa lisää. Vielä ekat koneet sitten 80/90luvun pieni noin 30 vuoden tauko tässä välissä. Hitsuuttelut alumiiniin tulee omasta takaa ym venttiili työt/ kanavat ei näissä muuten kai olisi mitään järkeä. Armoittetut tietäjät kommenttia ja vinkkejä! Quote
sirkuslindgren Posted yesterday at 02:48 PM Author Posted yesterday at 02:48 PM Kuvia kohta kun saan ne tänne Quote
sirkuslindgren Posted yesterday at 02:57 PM Author Posted yesterday at 02:57 PM Siis itse meinasin täyttää tuon palotilan ja muotoilla perinteisesti Quote
sirkuslindgren Posted yesterday at 03:01 PM Author Posted yesterday at 03:01 PM Ihana tämä tekstin korjaaja. Suomisti= perinteisesti ja vastaavan= täyttää. Joko nyt menee läpi p........e! Quote
sirkuslindgren Posted yesterday at 03:02 PM Author Posted yesterday at 03:02 PM Eli tuo muoto pois ja klassikko palotila Quote
mikko k Posted yesterday at 04:13 PM Posted yesterday at 04:13 PM Mun mielipide on että nämä kävis piristettyyn katukoneeseen. Puristussuhteen hakisin kohdalleen vain laskemalla kantta. Hitsailut jättäisin tekemättä koska ei näistä muutenkaan saa mitään huippukansia. Niitä on paljon erilaisia ja parempia tarjolla. Täyttöhitsauksissa ei juurikaan ole järkeä vaikka saisikin itse tehtyä. Toki ”taiteilija” itse päättää missä on järkeä ja missä ei. Minä en ole tehnyt täyttöhitsauksia kuin valmiiksi huippukansiin jotka on tarvinnu vielä parantamista tai sitten korjaamista. Mutta makuasioitahan nämä on. Ja mielipiteitä varmasti on erilaisia. 1 Quote
ovaaliheppu Posted yesterday at 06:07 PM Posted yesterday at 06:07 PM Samalla linjalla KooMikon kanssa, en lähtis keksimään pyörää uudelleen noiden suhteen, aihiot on mitä on ja pärjää hyvin melko rivakkaankin koneeseen. Jos oikeesti haluaa tehoa, saa lähteä ihan eri osilla liikenteeseen. Jos taasen haluaa ottaa ajankuluna niin go for it! 1 Quote
Kharon Posted yesterday at 07:53 PM Posted yesterday at 07:53 PM Paljealue hyvä täytön kannalta vaikka se näyttää aika hassulta. Moottoripyörät käyttävät ihan yleisesti että kyllä sille ihan peruste on. Quote
metake Posted yesterday at 09:30 PM Posted yesterday at 09:30 PM Tämä kiinnostaa itseänikin kun olen tuskaillut pieni palotilaisten 40/35,5 kansien (44 cc) jotka pitäisi laittaa 92x78 koneeseen W110 nokan kaveriksi, niin laskin että tarvitsisi 60 cc palotilan jotta puristukset olisi siedettävät. Ja 16 cc on aika paljon kaivettavaksi perinteisillä tavoilla, mutta tuolla semi-hemi palotilalla se voisi onnistua.Miten näissä dekki? Ihan kuten kaikissa muissakin(ko)? Ja onko kuinka nakutusherkkä jos vertaa perinteiseen palotilaan? Hyödyt/haitat? Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote
mikko k Posted 15 hours ago Posted 15 hours ago 10 hours ago, Kharon said: Paljealue hyvä täytön kannalta vaikka se näyttää aika hassulta. Moottoripyörät käyttävät ihan yleisesti että kyllä sille ihan peruste on. Puristussuhde tuossa on hävitetty aika hyvin. Kaverikseen hemipalotilat tarvii pattipäiset männät. Näissä palotiloissa mä en näe mitään hemiä enkä semihemiä.. Vain suuret palotilat, joihin voisi ainoana perusteena olla ahtaminen.. Mutta edelleen, mielipiteitä on monia. 😊 Quote
metake Posted 9 hours ago Posted 9 hours ago Puristussuhde tuossa on hävitetty aika hyvin. Kaverikseen hemipalotilat tarvii pattipäiset männät. Näissä palotiloissa mä en näe mitään hemiä enkä semihemiä.. Vain suuret palotilat, joihin voisi ainoana perusteena olla ahtaminen.. Mutta edelleen, mielipiteitä on monia. Mulla on juuri se ongelma, että pitäisi saada melko isot palotilat, mutta kun noista puolipallon muotoisista palotiloista ei ole mitään kokemusta niin siksi kyselin että tuleeko susi vai mahdollisesti toimiva? Lähinnä epäilyttää että onko tuosta mitään hyötyä vs 5 mm dekki? Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote
Tutkija Posted 5 hours ago Posted 5 hours ago Lentokonemoottorin palotilathan nuo on,eli jokainen voi itse päätellä onko hyvät vai huonot. Quote
Racing Posted 5 hours ago Posted 5 hours ago (edited) Paljonko palotilan koko on nyt ? On meinaan työstetty tulpankierteeseen asti eli 5-7mm? Paljonko itse kantta on laskettu ettei mene kannen pohjat puhki kun avaa 94 putkelle. Edited 5 hours ago by Racing Quote
sirkuslindgren Posted 2 hours ago Author Posted 2 hours ago Kiitoksia kommenteista! Lähinnä on miettinyt tuon palje alueen puuttumista ja tuon palotilan muodon nakutus herkkyyttä mikä tulikin esiin en todellakaan ole innostunut tuota hitsaamaan hitsauksen ilosta varastossa on kasa kansia joilla kohtalo romu tai hitsaus/uudelleen rakennus eli sille jos ylimääräistä tarmoa on löytyy paljon fiksumpia kohteita (ja tällä iällä ei pelkoa että sitä ylimääräistä enää pahemmin löydy) tosiaan tuosta kun ei ole kokemusta kuplan koneessa toki tiedän hemin edut ym. Palotila on nyt noin 54/55cc ja nuo on avattu/porattu 92mm mäntä sarjalle ja oli noin 1mm kupari paikat sylinterin ja kannen välissä (löytyi yksi kiinni kannessa). Ei ole tekeillä muu kuin perus pirteä kone kuplan perään. Tuota palotilaa voi kasvattaa ja samalla yhtenäistää nuo kaksi muotoa kulmat jouhevat siirtymät ym tuo vaan on helppo keino kasvattaa palotilaa ja koneistamalla tuo niin kuin nuo on syntyy yksinkertaisesti yhtenäiset palotilat. Quote
sirkuslindgren Posted 2 hours ago Author Posted 2 hours ago Kun tuo se tässä suurin olikin että susi vai toimiiko on niin turhauttavaa tehdä konetta ja mukana on jo perus virhe/ongelma . Kun nyt on palattu vaparia tekemään joskus yksi harrastaja osuvasti sanoikin vaparin virittäminen on välillä yhtä hauskaa kuin kus....n vasta tuuleen. No ei sentään sormet kyllä syyhyää kun tuota pääsee tekemään. Mikko tuossa heittikin tuon antamisen ilmoille ja tuolle muodolle hyvä koska koht olisin siitä kysynyt Tuon amr 500 mekaanisen ahtimen on joskus menossa johonkin lievään konem piristykseen ihan kokeilu ja huvin vuoksi miten vaikuttaa. Hyllyssä on yksi aito aisin vaan vain 300cc joka on liian pieni jos ei jotain kusiaista rakenna. Sitten tietysti löytyy se kiinan ihme amr 500cc tuosta hyllyn kulmalta sitä sellaisena ei kiinni kannata mihinkään laittaa tietysti jos verkkopainoa kaipaa. Kokeillaan miten käy kun rakentaa sen uusiksi kunnon laakereilla ja sitten sähkömoottori pyörittämään muutama tunti ja kuristuksella paine yllä koko ajan samalla voi hakea sitä lämpö rajaa mihin maksimissaan voi yrittää painetta ( imuilman lämpö) mekaaninen kun tuottaa jo lähtökohtaisesti enemmän lämpöä kuin turbo samoilla paineilla ja lapa tyyppi vielä herkemmin. Onkos tuon rakentajia suomen maassa? Kokemuksia? Tiedossa on esim kompressor hauskaa saksasta heidän murheet kiinan tavaran kanssa varsinkin lapjen pinnoitteen kanssa. No tästä tuli jo tekstiä jonkun verran nyt tämä oli tarkoitus sitten joskus jos tuon kokeen saa pystyyn tehdä pieni projekti kertomus tuosta miten tulee menemään selviääkö edes tuosta ensi kokeilusta (taitaa tuossa Hyllyssä olla noita eattonin ruuveja m24,m45,m65 ja uuden tyypin m122 mitkä odottaa kun taas tekee tuota diesel puolta ) Nuo aidot aisinit on kiven alla ja tuppaa maksamaan lähinnä pyötellyt sitä miten tuo + lähes "vakio" 1600cc tuohon reagoi voisi tuoda sitä kaivattua vääntöä jo alhaalta alkaen ja jonkun tehon lisäyksen ollakin baby paineella joo tästä sitten joskus jos jotain aikaiseksi saa. Mutta jos jotain tietää heittäkää ilmoille! Quote
sirkuslindgren Posted 1 hour ago Author Posted 1 hour ago Niin tuon palotilan kokoa en itse vielä ole mitannut oli vaan himmeät tussin jäljet jossa oli 54cc pitää vielä tarkistaa mikä too on mutta todennäköisesti pitää suurinpiirtein paikkansa. Quote
Recommended Posts