Kurre Posted 17 hours ago Posted 17 hours ago Vaimo sanoi, että kantsis varmaan ostaa uus akku sokotaan. No ostetaan, mutta mikä? Onko Varta hyvä? Entäs Yuasa? Exide? biltema? Exide? joku muu mikä? Kyseessä siis 2017 Kodiaq bensakoneella joka tykkaa sammua ja startata miten sattuu. Webasto on tulevia jäätävän kylmiä aamuja varten. Ilmeisesti siis AGM on paras vaihtoehto, mutta muuten toi valinta onkin vaikeampaa. Kysyy tyhmiä, kuten tapana on -Kurre Quote
portu Posted 16 hours ago Posted 16 hours ago Agm ehdottomasti, varta tai exide ainakin minulle tarrautuisi mukaan. Orkkiksena skoda on käyttänyt vartan akkuja ja vag tuotteissa muutenkin ollut vartaa. Quote
mikan Posted 16 hours ago Posted 16 hours ago Onko Skodassa yksi vai kaksi akkua? Mulla mesessä Exide kesti 4 vuotta kunnes kuoli kerrasta. Bemarissa oli yli 10 vuotias alkuperäinen akku, kun annoin auton vaihdossa. Ilmeisesti Varta on niissä alkuperäisenä. Onko ensiasennuksena akut sitten jotain premiumia, kun kestää niin hyvin? Quote
Kurre Posted 15 hours ago Author Posted 15 hours ago (edited) 2 hours ago, mikan said: Onko Skodassa yksi vai kaksi akkua? Yksi, Varta 7P0 915 105 68Ah 380A DIN 680A Edited 13 hours ago by Kurre tarkennus Quote
ovaaliheppu Posted 13 hours ago Posted 13 hours ago Mulla on ollu Dirkschneidereita kuudessa autossa ilman ongelmia. Vastaavasti edeltävät Vartat kulahtaneet mielestäni nopsaan. En tiedä onko oikeesti hyvää akkua, kaikista kuulee hyvää ja huonoa, usein tuntuu että akun kämähtämisen syy ollu useammin asentajan puolella ja tötöilyissä kuin itse akussa loppupeleissä. Eihän ne kestä jos vedetään kuivaks useamman kerran pakkasella, syystä tai toisesta - ja jos ei tuosta tokene niin huudellaan että ihan paska akku 1 Quote
mikan Posted 13 hours ago Posted 13 hours ago Akkuliikkeessä ainakin sanoivat, että akut ei tykkää kuumasta. Moottoritilassa 100 astetta, niin akun ikä lyhenee. Akku takakontissa on parempi paikka. Mehän tiedetään missä kuplan akku on. 😃 Quote
ovaaliheppu Posted 13 hours ago Posted 13 hours ago Mulla kaikissa muissa paisti ilmajäähyissä akut takakontissa Quote
metake Posted 12 hours ago Posted 12 hours ago Itsellä meni kahdessa vuodessa kolme Exiden akkua mykäksi juuri takuuajan umpeuduttu. Aivan kuraa laadultaan. Kaikki(?) kehuivat bilteman akkuja, lyömätön hinta/laatu suhde. Ostin sellaiset tilalle, neljän vuoden takuu eikä ainakaan ekana talvena sähkö loppunut hopea/kalsium akusta (62Ah) webaston kanssa. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla 1 Quote
Tutkija Posted 7 hours ago Posted 7 hours ago Yuasa en edes harkitsisi muita. Kahden vuoden takuu laatu vähintään Vartan tasoa ja halvempi kuin Varta ja Exide. Quote
portu Posted 7 hours ago Posted 7 hours ago No joo, meillä töissä menee akkuja tuon tuosta. Itellä ei oo ikinä ollut tarvetta ostella, mut käyttäjästä kiinni tuo asia. Samoin se minkälaista ajoa ajelee.. Quote
Tanhis Posted 6 hours ago Posted 6 hours ago Mikäs ffp volkkaripalstasta tullut. Ja olethan ottanut huomioon että tuon ikäiseen täytyy luultavasti koodata akku että laturi lataa sen täyteen. 1 Quote
Marko Posted 6 hours ago Posted 6 hours ago Start/Stop automatiikka tuhoaa akut ennen aikojaan. Jeepissä menee 3-4v ihan sama mikä akku. Quote
portu Posted 2 hours ago Posted 2 hours ago 4 hours ago, Tanhis said: Mikäs ffp volkkaripalstasta tullut. Ja olethan ottanut huomioon että tuon ikäiseen täytyy luultavasti koodata akku että laturi lataa sen täyteen. Tämä on totta, ei se auto tajua vaikka uusi akku. Täytyy kertoa se auton valvonta-anturille. Nykyautoissa kun on ihan erilainen laturi verrattuna 20-30 vuotta vanhaan. Ja ei oo keskustelua ilmavolkkareista.. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.