Guest pep Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 2,4 ahtoja niin eiköhän se sieltä tule :) Quote Link to comment
-Puide- Posted September 3, 2010 Share Posted September 3, 2010 Penkityspäivän lähestyessä niin oli pakko alkaa purkaan autoa. Visioissa olis saada kokeiltua tuota kireetä vaparinokkaa.. Tähänastiset kokeilut on aina kaatunu siihen että turbo alkanu pakopuolelta ahdistaan kierroksilla ja siten nokan tuoma hyöty menetetty.. Nytte olis sitten kaksi mistä valita joko scatin 55 tai Bugpackin 292°.. ookko TCS nokkia kokeillut? Mulla on yksi uusi TCS30 nokka jos kiinnostaa.=) Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 3, 2010 Share Posted September 3, 2010 2,4 ahtoja niin eiköhän se sieltä tule :) Kireempi nokka 2.5-3bar ahtoja ja metsku!! 400hv here i come! Penkityspäivän lähestyessä niin oli pakko alkaa purkaan autoa. Visioissa olis saada kokeiltua tuota kireetä vaparinokkaa.. Tähänastiset kokeilut on aina kaatunu siihen että turbo alkanu pakopuolelta ahdistaan kierroksilla ja siten nokan tuoma hyöty menetetty.. Nytte olis sitten kaksi mistä valita joko scatin 55 tai Bugpackin 292°.. ookko TCS nokkia kokeillut? Mulla on yksi uusi TCS30 nokka jos kiinnostaa.=) Olen kokeillu ja tykkäsin kyllä (alaveto olematon :D :D ) Mutta oli käytetty ja yksi nokista näytti orastavaa kulumista penkityksen jälkeen joten joutu romukoppaan.. Mutta voishan sitä aina kokeilla uudestaan. Pistä hintaa yv:llä niin katotaan lisää! Quote Link to comment
Roope Posted September 3, 2010 Share Posted September 3, 2010 Siinä ruottalaisen koneessa oli semmoset pisaranmuotoiset imukanavat ja paljon täyte hitsatut sellaiset. harmi kun ei ollut kamera silloin käsillä kun katselin sitä :( Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 3, 2010 Share Posted September 3, 2010 Siinä ruottalaisen koneessa oli semmoset pisaranmuotoiset imukanavat ja paljon täyte hitsatut sellaiset. harmi kun ei ollut kamera silloin käsillä kun katselin sitä :( Jo olis ollu mielenkiintonen nähdä mitä syöny.. Eri kansien kairailut on aina mielenkiintosia. Tottakai ittellä on pieni kutina mistä vois taikoa pikkasen enemmän tehoa omasta koneesta ja se alkaa E:llä ja loppuu 85 :D Mutta pakko eiköhän tuota tule kokeiltua niin silloimpa selviää Quote Link to comment
Roope Posted September 3, 2010 Share Posted September 3, 2010 Joo kyllähän tuo punainen on aika vekkulia ainetta. Eikös se tuon afr ollu jossain 9 tietämillä. Toivottavasti suuttimissas riittää vara :D Quote Link to comment
Niklas L Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 BlowerHillillä on pönttö metanolia, voin tuoda sulle, niin saat kokeilla toimiiko. N Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 BlowerHillillä on pönttö metanolia, voin tuoda sulle, niin saat kokeilla toimiiko. N Tuo vaan ihmeessa jos ittellä ei ole käyttöä.. Intoa täynnä tänään tuli vaihdettua nokka toiseen (hehe c55 kuullostaako nikke tutulta) ja menipä niin hyvin että sain lohkon takas taas nippuun. Koneen purku meni muuten hyvin ja kaikki vaikutti aika ehjältä. Sylintereissä oli pientä leikkaantumista mutta oli odotettavaa koska ei tullu männän rengas välyksiä silloin viimeksi viilailtua.. Ja eipä nuo mitään sisäänajoakaan ole nähny. Pieni hoonaus ja ehkä uudet renkaat.. Muuten ei ollu mäntien päällä mitään merkkejä nakutuksesta joten marginaalia on vielä.. Pieni öljynpäineen nosto olis varmaan hyvä koska kampiakselissa oli pientä jälkeä että ykk:ssa ollu pientä laakeri kosketusta.. Tähänasti on ollu niin että kierroksilla ollu se 4bar. Jospa tuota yrittäis nostaa johonkin 5-6bar paikkeille.. Päivän päätteeksi kamat kasaan normi kaaos tyyliin :D Quote Link to comment
mikan Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Puhtaus on puoli ruokaa. :-) Olipas tyhmä sanonta. :-) t. Mika Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Osat pitäis olla leikkauspöydällä hyvässä järjestyksessä ja puhtaana =) ku kasaan laittaa mutta purkuvaiheessa voi olla vaikka .... moottoripukissa ja pesuastias. Öljynpaine liiallisenakaan ei oo hyväksi ja öljyn paksuuksilla sekä laaduilla saadaan myös paljon aikaiseksi parannuksia. Kansiin virtaukset järkeväksi ja venttiilien muotoilut sekä dekki optimaaliseksi puristuksen kera. Kisadekki 1-1,2mm, ruttu 8-8,5 ( metskulla tietty 9,5-10 ) Tietenki jos VP C16 racefuelii testais ja säätäis niin vois tulla myös apuja (isot pojat käyttää tota) Tehokasta kruuvailua ... dynoday tuloo Quote Link to comment
jyrie Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 tuota noin listalle luvassa päivitystä...jäin vaan miettimään että jos jollain on nyt hienoja kuvia omasta laitteestaan stripillä mieluusti, niin laittakaa tuleen...teen nyt kunnolla päivitystä...tuohon... http://web.me.com/jyrie/iWeb/welcome/FB ... 77CC7.html kiitos ja anteeks. t. jyri / http://volkswanker.blogspot.com Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 tuota noin listalle luvassa päivitystä...jäin vaan miettimään että jos jollain on nyt hienoja kuvia omasta laitteestaan stripillä mieluusti, niin laittakaa tuleen...teen nyt kunnolla päivitystä...tuohon... http://web.me.com/jyrie/iWeb/welcome/FB ... 77CC7.html kiitos ja anteeks. t. jyri / http://volkswanker.blogspot.com Kuvaa ja aikaa pistetty. Kiitti lummelle kuvasta Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 Talven suunnitelmat alkaa olemaan selvät. Kirppu tehdään syksyn aikana ajokuntoon ja WaDD jälkeen talviteloille.. Myös uusi projekti löytyny talliin ja tuosta olis aikomus jalostaa jonkun sortin kilpuri/kesäauto ittelle. Työlista on pitkä ja keväällä nähdään onko edistytty ollenkaan. Tässä pari kuvaa projektista. Auto on vuosimallia 1952. Ja vanteethan piti heti koesovittaa ja tulos on että lyhkäset vetarit lyhennettynä ja 3" tuubaus niin se on siinä.. Mutta tästä vehkeestä sitten enemmän talvella. Kirppu on nr ykkönen vielä ainakin WaDD saakka.. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Kirppu taas edenny pikkasen. Koneen sain niputettua viikonlopun aikana. Venttiilit tuli irrotettua varmuuden vuoksi ja seetien osalta ei ollu mitään hirveeta vuotoa.. Mutta kannet ovat saaneet turpaansa kunnolla kesän aikana. Jos näillä pitää ensi kesänä ajaa niin vaatii aika lailla hommaa että saa hyvät. Halkeemia oli pikkasen joka suunnassa palotiloissa sekä imukanavissa.. Oliskohan tuo täytehitsaus sittenkin epäonnistunu.. Mutta ovathan ne tähänkin asti toimineet joten kokeillaan kattoa kestääkö vielä yhden penkityksen.. Männänrenkaat tuli vaihdettua uusiin sekä yksi pytty. Tulipa männänrengas välyksetkin katottua ja viilailtua. Kaavojen mukaan ylin rengas minimi vaatimus oli 0.45mm mutta varmuuden vuoksi pistin 0.5mm. Viikolla pitäis sitten yrittää saada läppärungot ym hilavitkuttimet kiinni ja ensi pyhänä koepenkitys. Tässä tilanne valokuva Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 18, 2010 Share Posted September 18, 2010 Tulipa leikittyä taas ja uusi kireempi nokka ei suoralta kädeltä tehny mitään ihmeitä.. Kierroksilla oli jonkun sortin pätkimistä mutta pienen miettimisen jälkeen päätin suoralta kädeltä siirtyä metanooliin. Suuttimien vaihto 1000cc ja tankin tyhjennys.. Tulipa samalla huomattua että yksi pakolaippa oli löysällä ja siinä selitys miksi ahdot eivät oikeen nousseet.. Pieneksi ihmetyksi kone lähti käyntiin ensimmäisellä yrittämällä. Nopean säätö session jälkeen oli pakko kokeilla mitä tehon nousu on ainoastaan polttoaineen vaihdolla sekä seoksien säädöllä. Ahtopaine oli sama sekä sytysennakko.. Vedon aikana sytys sekos jossakin 5 ja puolen tonnin jälkeen ja penkitys paperista huomaakin että jotain alkaa meneen pieleen.. Pieneksi harmiksi jäi tehon mittaus tähän yhteen. Oli pientä ongelmaa sulaneiden tulppien kanssa (kävi pikkasen laihalla) sekä sytty häiriöiden kanssa.. Penktitys jäikin pikkasen tyngäksi mutta pienellä mielikuvituksella näkee käyrästä että aika huimiin tehoihin olis mahis jos sais kaikki toimiin. Mutta ihan ok saada 289 takapyöräheppaa tuon pitöis kuitenkin tehdä se 330 koneellaa.. Tässä vertailu bensan ja metanoolin välillä. Pitää sanoa että metskuun verrattuna tuo pensa on kuin siirappia. Joten E85 on ensi kesän hitti omalta osalta. Pitää yrittää saada vika löydettyä ensi viikonlopun dynopäivään.. Vaikka pieni ??? on miksi auto ei oikein halunu käydä bensallakaan dynotuksen jälkeen... Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 25, 2010 Share Posted September 25, 2010 Nytte on sitten tämä kausi purkissa. Kone tekohengitettiin käyntiin kauden viimestä koitosta varten. Metanooli testit jäi viimeksi hivenen kesken ja rikkoutuneen öljypumpun takia joutu tarkistaan oliko laakerit ottanu damagee. Huonoksi onneksi tuli todettua että 3 ja 1 imunokka oli taas kulunu. Nosto oli silmämitalla hävinny se 2mm joten mitään huippu suoritusta ei ollu odotettavissa. Pikasen säätöjen jälkeen tuli sitten vedettyä ensimmäinen ja viimeinen veto. Ajatus oli vaan eka mitata ja sitten vetää ahdot ruuvia kireemmälle. Mutta vedon aikana pääsi renkaat sutimaan ja samalla tais runko mennä slickseistä :( Joten vedot jäi siihen. Mutta 343hv takapyöriltä on kyllä ihan ok lukema pienestä 1641 koneesta. Mutta kuten aina 10-20 heppaa lisää olis ollu mannaa. Ja uskon että sytyn pensan (siis metskun) ja ahtojen nostamisella olis se ollu mahdollista... :D Mutta tuo 342 ei ala olee hirveen kaukana tuosta 400hv konetehosta :D Kone vielä nipussa mutta laatikko alkaa oleen sen verran makarooni että alkaa tuntuun vaaralliselta pyörittää +200km/h.. Tässä vertailu viime metsku vetoon jossa sytty ongelmia sekä ennakkoo pikkasen vähemmän. Quote Link to comment
-Puide- Posted September 25, 2010 Share Posted September 25, 2010 Ihanata!!! http://www.youtube.com/watch?v=96MwmpVARuU -Puide- Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 25, 2010 Share Posted September 25, 2010 Ihanata!!! -Puide- Hehe kylläpä pieras hienosti.. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 Tällänen Magia Negra 2332 meneillään tallissa.. Tulee vaasassa pyörineeseen Turbo ovaaliin jos kaikki menee suunnitellusti :) Tehotavote on maltillinen. Kyseessä kuitenkin cruising moottori josta tarvittaessa saa ruuvista pienen lisäpotkun :D :D Kevään WaDD olis aikomus saada penkitettyä.. Quote Link to comment
Guest pep Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 WADD:ssa kansalle sirkushuvia :) Quote Link to comment
mite^ Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 asiallinen motori taas tulossa, ehdinkin jo kaipailla pientä päivitystä tähän topickiin. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 WADD:ssa kansalle sirkushuvia :) hehe viime vuoden paras show meni kyllä tuonne blower hillille!! Jos otetaan ääni ja ulkonäkö huomioon (Nikke puhun autosta en susta) Mutta sirkus pellejä on toivonmukaan tänävuonna tulossa enemmän. Ja toivonmukaan bajassa tai "Poyd" type 3 nähdään päänsärkyä aiheuttavaa ylipainetta.. asiallinen motori taas tulossa, ehdinkin jo kaipailla pientä päivitystä tähän topickiin. Mutta pitää sanoa että tällä kertaa yritetään jättää se maximaalisen rajan etsintä :D Jos tuo nielis sen 1.5-2bar niin ok.. Mutta turboahtimen ehdoilla tässä mennään... jo jo kyllä se on se nakutus kestävyys joka tässäkin tapauksessa on se tehoa rajottava tekijä... Tavote nr1 tällä mosalla oli alkujaan vaan tehdä sopiva mosa jolla voi sunnuntai ajella ja jos pikkasen kutittaa niin vartilla pikkasen kokeilla.... Mutta sitten tapahtu jotain ja tuosta eksyttiin pikkasen.. Tämä piti olla sellanen helppo viikonlopun juttu.. Parit fotot pakosarjasta.. Turbo tai oikeastaan koko ahtoilma järjestelmä tulee takapenkin taaksen ja sähkö flekteillä olis aikomus kierrättää raitustä ilmaa tuonnee.. Kuinka tuo onnistuu jää nähtäväksi.. Tässä mahtava mallailua ja paintissä suunnittelua.. Tuo oma splitti projekti taas on ollut jäissä syksystä asti ja kirppu toisessa tallissa. Mutta jompi kumpi pääsee kyllä kevään aikana jonkis asteen päivytksen alle.. Tahtoo vaan harrasteaika olemaan enemmän kortilla ku ennen.. Quote Link to comment
mikan Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 Tuon kokoinen ahdin, 2332 ja 2 baria ahtoja -> Wuuuhuuuu..... ;-) t. Mika Quote Link to comment
DOODAH Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 Tuon kokoinen ahdin, 2332 ja 2 baria ahtoja -> Wuuuhuuuu..... ;-) t. Mika ja luonnollisesti ovaalissa.... Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 Racefuelilla 400+hv ( 500+Nm ) ja Mendeolan ostoon. Quote Link to comment
Guest Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 Tuun tarviin sun apuja oman projektin kanssa, jos semmoonen käy! Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 Racefuelilla 400+hv ( 500+Nm ) ja Mendeolan ostoon. 98E.. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 Tuun tarviin sun apuja oman projektin kanssa, jos semmoonen käy! Parhaan mukaan autan kyllä.. Minkälainen projetki meneillään? Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 Tuon kokoinen ahdin, 2332 ja 2 baria ahtoja -> Wuuuhuuuu..... ;-) t. Mika Toivonmukaan jaksaa sutia :D Quote Link to comment
Guest Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Tuun tarviin sun apuja oman projektin kanssa, jos semmoonen käy! Parhaan mukaan autan kyllä.. Minkälainen projetki meneillään? Yli 20v tallissa, sait mun innostumaan Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Tässä alkaa näkyyn valoa tunnelissa. Hipo osaa maalattu Magia Negra väreihin ja kone löytäny omalle paikalleen. Seuraavaksi loppu painepukten hitsaus.. yhen ruman T haaran tuohon joutuu tekeen mutta sillä ei pitäis hirveen suurta merkitystä olla teholle.. Painekotelot hivenen mietityttää mutta noilla on hyvä alottaa.. Quote Link to comment
HSuomi Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Onko toi turbon pakosarja Pornaisista haettu? Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Joku kyhänny sarjan Quote Link to comment
Guest pep Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Taitaa olla pakosarja iha Vaasassa tehty pro tuote. Kyllä se alkuperäinen on muualta kuin Vaasasta, mutta epäilisin että sitä on kyllä modifioitu aika paljon... Quote Link to comment
DOODAH Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Korhosen harmaan paksutolpan turssi-pannusta on putku lähtöisin. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Korhosen harmaan paksutolpan turssi-pannusta on putku lähtöisin. Tässä sarja josta varmaan puhutte Olis ollu täydellinen sarja jos ei olis nuo 2&4 putket menny tuliseinän läpi. Visio kuitenkin oli että palosenä pidetään omalla paikallaan.. Joten tuota piti mennä muuttaan pikkasen jotta sopi toivotulla tavalla paikolleen. Eka oli 2&4 putkien uudelleen veto ja kollektorin kääntö sekä laskeminen Sitten tuli otettua yksi käyrä pois 1&3 pyttyjen putkista. Niin ja hukkiksen putki lisättyä Tässä sitten kuva ku "kuiva koottuna" koko paketti Rumat saumat sai sitten piillottaa Raceteeman lämpö nauhaan. Onpa tämän talven pakosarja hitsaus tarve täytetty omalta osalta... Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Onko järkeä tai ei :D Quote Link to comment
Guest teemu Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Mihis tuo? On siinä muuten möykyllä kokoa. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Mihis tuo? On siinä muuten möykyllä kokoa. En tiedä.. 1000hv riittää tuotto.. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Asiaa ja nyt se moottorin rakentelu vasta alkaa siis Pautterin 3300-3500cc mosakokonaisuus metskulla tykittäen 1000hv ja kyllä pierasee ketunhäntää G50 turbo loodalla ja ja ja 300km/h loppunopeuksii 7sek aikoja ja ja ja ...... kuutiosentit ja Aaaaahteminennnnnn Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.