make76 Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 Mikä määrää sen mikä lohko on kyseessä? Onko se laturin jalan ala puolella olevat kirjaimet, vai siellä öljypohjassa olevat kirjaimet? Quote Link to comment
DOODAH Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 laturinjalan alla olevat kirjaimet Quote Link to comment
Guest Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 mitäs kirjaimia lohkon kyljestä kannattas etsiskellä? ajatuksena olisi tehdä vakio iskulla ja 92putkilla piristetty katu-kisa moottori. ja onko jotkut lohkot uskomatonta kuraa kun taas toiset kultaa? Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Lohkon kyljestä löytyy ainakin näissä 2-öljypaineventtiilissä lohkon seos. Se on yleensä AS41 ja harvemmin AS21. Näistä kulkee jonkun kuolleen skeittaaja-ukon käsitys että vanhat AS41:t on huonompia kun vanhat AS21:t mutta uudemmat AS41:t on kaikinpuolin paremmat. Ja tää "uudemmat" tarkottaa varmaan sit jotain 80-lukuisia tai uutena ostettavia. Puavo Quote Link to comment
Guest Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 onko kanavissa mitään eroja? vai onko ne lohkot pistetty vaan ton valumateriaalin perusteella paremmuusjärjestykseen? entä mitä käytännön eroa on 8 ja 10 pinnapulteilla olevilla lohkoilla? Quote Link to comment
Racing Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 onko kanavissa mitään eroja? vai onko ne lohkot pistetty vaan ton valumateriaalin perusteella paremmuusjärjestykseen? entä mitä käytännön eroa on 8 ja 10 pinnapulteilla olevilla lohkoilla? 8mm pulteilla oleva on paree,kansien pinnapulteissa on lohkossa teräskierteet. Ja tietyissä lohkomalleissa on vauhtipyörän takana vahvempi paikka. Kanavissa ei eroa kummemmin kunhan lohko on uudempaa mallia siis isoilla kanavilla ja 2:lla öp venttiilillä. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 laturinjalan alla olevat kirjaimet ......jos edessä ei ole kierrätysmerkkiä nimittäin jos on niin voi olla mitä tahansa. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Tähän sitten T1 1300-1500-1600 koneen alatyyppejä. Konetta on useammalla erilaisella, mutta keskenään vaihtokelpoisella lohkolla Yhdellä ja kahdella öljynpainejousella (Toinen ö-pumpun päässä, toinen vauhtiksen päässä). Uudemmassa on kahdet jouset ja siinä tyypissä on suuremmat öljykanavat. Helpoiten havaittu ero eri valuissa on ö-pumpun oikealla puolella oleva tulppa. Vanhemman mallinen on n. 10mm halkaisija ja päässä talttapääruuvimeisselille kohtio. Vastaavasti uudenmallisen lohkon sama tulppa on alumiinia, halkaisija n. 25mm. Lohkojen eri seokset uudempia lohkoja on 3 eri kevytmetallivalua; vanha AS41, AS21 ja uusi AS41. Nuo koodit löytyvät lohkosta kyljestä työntötangonsuojaputken alta. Vanhemman malliset ovat varustettu pelkillä varaosa nroilla Uudempaa lohkoa kahta eri pinnapultti tyyppiä wanha: 10mm, uudemmat 8mm. Wanhan sarjan 94mm T1 putket vaatii 8mm pinnapultit, mutta uudet 94putket menee molempiin pinnapultteihin. Lohkoa on olemassa eri valuja, - Osassa lohkoissa on T1 tyyppinen valu - Osassa on T2 tyyppinen, lohkoon saa kiinni pakun takakannakkeen (takakannakkeissa meni malli ero vm1971) - Sitten on olemassa lohkoja, joissa on takakannakelohkon valut, mutta koneistukset (mm. kierteet) puuttuvat, - Sitten löytyy lohkoja, joissa on vain toisessa lohkonpuoliskossa takakannakkeen raakapaikat, mutta toisessa ei. - Hupaisin on ollut AS21 ja AS41 puolikaiden sekoitus, josta toinen ollu raakile kannakkeella ja toinen ei.... ja tuolla loput: http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/vw_kone_faq.pdf Quote Link to comment
nyki Posted December 27, 2015 Share Posted December 27, 2015 (edited) Tähän sitten T1 1300-1500-1600 koneenalatyyppejä.Konetta on useammalla erilaisella, muttakeskenään vaihtokelpoisella lohkollaYhdellä ja kahdella öljynpainejousella(Toinen ö-pumpun päässä, toinen vauhtiksenpäässä). Uudemmassa on kahdet jouset ja siinätyypissä on suuremmat öljykanavat. Helpoitenhavaittu ero eri valuissa on ö-pumpun oikeallapuolella oleva tulppa. Vanhemman mallinen onn. 10mm halkaisija ja päässä talttapääruuvimeisselillekohtio. Vastaavastiuudenmallisen lohkon sama tulppa onalumiinia, halkaisija n. 25mm. Onko selkeää kuvaa tuosta vauhtipyörän puoleisen öp-venttiilin sijainnista? Jos on vaan yhdellä öp-venttiilillä niin tätäkö ei silloin ole? Edited December 27, 2015 by nyki Quote Link to comment
x-pj Posted December 27, 2015 Share Posted December 27, 2015 Tossa kuva kahdella venttiilillä olevasta lohkosta. Quote Link to comment
Guest a-p Posted December 27, 2015 Share Posted December 27, 2015 Jatketaan kysymyksellä öljynpaine venttiileistä. Kuvassa on sileät venttiilit ja varaosa puljut myyvät sellaista jossa ainakin toisessa on ura. Onko tälläisestä urasta hyötyä? Quote Link to comment
x-pj Posted December 27, 2015 Share Posted December 27, 2015 Jatketaan kysymyksellä öljynpaine venttiileistä. Kuvassa on sileät venttiilit ja varaosa puljut myyvät sellaista jossa ainakin toisessa on ura. Onko tälläisestä urasta hyötyä? En tiedä onko urasta hyötyä, mutta "urallinen" tulppa on korkeampi. Se tulee takimmaiseen (hihnapyörän puoleiseen) venttiiliin, joka ohjaa kylmän öljyn ohi jäädyttimen. Korkampi tulppa aloittaa öljyn jäähdyttämisen hiukan alhaisemmassa lämpötilassa kuin "normaali" korkuinen. Quote Link to comment
Anpu Posted December 27, 2015 Share Posted December 27, 2015 Sit tehdaskunnostetuissa lohkoissa on porattu öljyventtiilit ylikokoon ja näissä ylikokoventtiileissä on "nänni" venttiilin laella. Ei saa sekoittaa keskenään, eikä laittaa uusia korkeita. Quote Link to comment
Guest a-p Posted December 27, 2015 Share Posted December 27, 2015 Okei, tietää millä voi tiputtaa ehkä asteen öljyn lämpöä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.