Tomppa Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Moikka kaikille! Mukavaa, että Aircooledin uudet kampiakselihinnat aiheuttavat näinkin paljon huolia kilpailijoillemme. Jotta keskustelulla olisi jotakin merkitystä niin kannattaa opiskella kampiakseleista ja niiden valmistusprosesseista enemmän. Melkoisen hyvää perusoppia akseleista löytyy nelisen sivua seuraavasta linkistä niille, jotka englantia taitavat. http://www.carcraft.com/techarticles/11 ... index.html Jos tietoa jakaa niin sen pitäisi olla omaan kokemukseen tai todettuun tutkimusdataan perustuvaa. Jos ei ole koskaan tuotetta luonnossa nähnytkään, niin sen ominaisuuksista ei kannata ottaa kantaan puoleen eikä toiseen. Lukekaapa vaikka Suomi24 palstoja, siellä on runsaasti esimerkkejä tällaisista, jotka puhuvat puuta heinää asioista, vaikkeivät todellisuudessa tiedä niistä mitään ;) Se, että kysymättä olettaa esimerkiksi Aircooled.fi:n toimittamien 4140 akseleiden laakerikaulojen olevan nitraamattomia ja pitkin palstoja tuomitsee niiden laadun etenkin, KUN NE OVAT NITRATTUJA, on melkoisen ikävää. Se, ettei itse saa nitrattuja 4140 akseleita, tai että on mennyt myymään sellaisia esim. jokkiskäyttöön ei varmastikaan ole VW-harrastajien tai muiden osakauppiaiden vika? Kyösti kirjoitti: Ei olisi eka kerta kun kuullut juttua kun esim VW JM moottoriin laitettu "halpa" vastapainokampi juurikin 4140 tai vast. ja kaulat on kulunut nopeasti. Mistähän laatupuljusta moiset on jokkikseen hankittu? Eipä tarvitse olla mikään expertti jos ymmärtää, ettei kannata ostaa kampuroita sellaiselta kauppiaalta, jonka tuotteet eivät ole n i t r a t t u j a. Suomeksi: Aircooled.fin toimittamien 4140 akseleiden laakerikaulat ovat n i t r a t t u j a, mikä käsittelynä vaikuttaa merkittävästi laakerikaulojen kestävyyteen. Foorumeilla käydyistä keskusteluista: Jenkeissä eräs kiihdytysajaja oli rikkonut AA:n männillä varustetun moottorinsa ja ryhtyi tämän jälkeen riehumaan asiasta palstoilla. Hän ei halunnut tyytyä edes siihen, että olisi saanut rikkoutuneiden mäntien sijaan uudet ja paljon kalliimmat JE-racing männät vaan halusi täyden korvauksen race-moottorilleen. Tähän toimittaja ei luonnollisestikaan suostunut, koska sille ei ollut lainmukaista perustetta. Ai miksikö? Koska vikaa ei pystytty todentamaan männistä johtuvaksi eikä välillisiä kuluja osien rikkoontumisesta korvata muutenkaan. Sen sijaan todettiin, että moottorilla oli ajettu yli 30 varttimailirepäisyä, nitro/turbotekniikalla, sellaisilla hevosvoimilla joille mäntiä ei oltu lainkaan tarkoitettu ja että männät mitä todennäköisimmin olivat palaneet. Näiden keskustelujen perusteellako pitäisi vetää sellaiset johtopäätökset, että jonkin tuotteen laatu on huono? Jos lasketaan yhteen kaikki Mahlen männillä varustettujen moottoreiden konerikot, niin ei kymmenet eikä sadat tuhannet kerrat riitä. Voimmeko tästä johtuen vetää johtopäätöksen, että Mahlen tuotteet ovat surkeita? Ehkä voimme, jos käytämme tarpeeksi epäjohdonmukaista mielikuvitusta. Aircooledin takuuasioista? Takuut toimivat lain edellyttämällä tavalla. Tähän mennessä kaikkien tuotteidemme takuuasiat on pyritty hoitamaan mahdollisimman tehokkaasti asiakkaan hyväksi. Niillä, joilla on positiivisia kokemuksia takuiden hoidosta voinevat vahvistaa tämän tosiasian, jos haluavat. Samalla voidaan keskustella myös muiden toimittajien osatakuista ja niin sanotuista "laatutuotteista". Laadunvalvonnasta? Jos eläisimme vielä siinä "täydellisessä" maailmassa, jossa perustason takokampiakselit maksavat 1500 euroa kappaleelta niin ehkä laatuasioihin voisi paneutua paremmin ja osakauppiailla olisi edes pieniä mahdollisuuksia teettää osillaan materiaali ja kestävyystutkimuksia. Alle 400 euroa maksavilla akseleilla (joita myydään 10-20 vuodessa) tällaista on turha odottaa. Voisinpa ihan mielenkiinnosta toimittaa leikeltäväksi yhden 76mm 4140 akselinkin maksoi mitä maksoi ja viedä vaikka johonkin jokkis-kisaan vitriinissä näytille tutkimustulosten kera. Voisi edistää myyntiä ;) Hmm... taikka ehkä kuitenkin lasken sekä 4140, että 4340 akseleiden hinnan sellaiselle tasolle, että hintakaan ei enää ratkaise 4340 akselin hankinnan mielekkyyttä. Ajattelin itsekkäänä kauppiaana pitää akseleista saatavan määräalennuksen itselläni, mutta ehkäpä alennuksen suora siirto tuotteiden hintoihin olisi sittenkin harrastajille ja Aircooledin osien laadusta huolestuneille kilpailijoille eniten mieleen. Akseleiden hinnat siis jatkossa: 4140 akselit = 199 euroa / kpl 4340 akselit = 239 euroa / kpl Jo tilattujen akseleiden hinnat putoavat automaattisesti, joten niiden osalta asiakkaiden ei tarvitse tehdä mitään. Mikäli asiakas haluaa vaihtaa 4140 akselinsa 4340 akseliin, niin hän voi näin halutessaan vapaasti tehdä. Tilaajille on ilmoitettu asiasta myös sähköpostitse. Sitten ei muuta kuin tilaamaan 4340 akseleita kasamäärin, jätetään ne puulaatikot kellarikauppiaille ja kimppatilaajille! ;) - Tomppa EDIT -> Typos Quote Link to comment
metake Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Esan mainitsema itäinen ongelma lienee rikki. Itäautoissa pellit ruostuivat aikoinaan korkean rikkipitoisuuden vuoksi. Kiinan teräksen rikkipitoisuus siis pitäisi mitata, onko se suurempi kuin kuuluu. Tähän ei tavallinen ojankaivuinsinööri pysty, joten halukkaat mittaikoot. Minkäs vuoksi esim. 110 Skodat eivät ole läheskään yhtäruosteisia autoja kuin samanikäiset japsit? Myös Mosset tuntuvat olevan aika hyvin korroosiota kestäviä. Trabantissakin ekstää kori aika hyvin... Enkä mä ole koskaan kuullut, että kenelläkään olis käytössä olevasta koneesta kampiakseli ruostunut, ainakaan puhki asti. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 johtuisko noi itäautojen "huonosti" ruostumiset siitä että pelti on järjettömän paksua ollu ainakin vanhoissa skodillakeissa sekä mosambikeissa.. Mitä omakohtaiseen japanikokemukseen autopelleistä tulee: en enää ikinä ota yhtään japanilaista peltikorjattavaksi. :) Aika lailla eritavalla sai vielä -36 Hoppafordista auton ku puhalsi pellit sisältä ja ulkoa vaikka koppa oli peltipuhtaana ollu pellon laidassa viimeiset 50 vuotta. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 johtuisko noi itäautojen "huonosti" ruostumiset siitä että pelti on järjettömän paksua ollu ainakin vanhoissa skodillakeissa sekä mosambikeissa.. Mitä omakohtaiseen japanikokemukseen autopelleistä tulee: en enää ikinä ota yhtään japanilaista peltikorjattavaksi. :) Aika lailla eritavalla sai vielä -36 Hoppafordista auton ku puhalsi pellit sisältä ja ulkoa vaikka koppa oli peltipuhtaana ollu pellon laidassa viimeiset 50 vuotta. [OT]Vanhossa Hoppaford pelleissä oli enemmän lyijyä joka hidastaa ruosteen etenemistä jonkin verran. Faijan tallissa on -32 Fordin ovet ollu peltipuhtaina jo yli 20v eikä ole tullu pientäkään pintaruostetta... :D[/OTLoppu] Quote Link to comment
Lasse Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Hirvee dejavuu iski tohon laakerikeskusteluun.... Nyt kun laakerit ja akselit käyty läpi niin mikähän on seuraava "keskustelun" aihe? Quote Link to comment
-MITO- Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Nostajat ja nokat :) Quote Link to comment
JaniM Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Juu ja venttilinpalautusjouset, josta päästään kansien virtauksiin :-)) Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Eiks nyt ois hyvä käsitellä tönärit? Keiteleen koneellahan on kokemusta niiden takuuasioista ja kovuusmittauksista jne. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 ja muistan joskus nuoruusaikoinani nähneeni myös keiteleen seinällä lappusen jostain virranjakajaan liittyvästä. Niistähän voi aina keskustella kans. Ja verrata samalla saksalaisia, amerikkalaisia ja kiinalaisia tiivisteitä keskenään ihan hinnan perusteella... Quote Link to comment
Jooo Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Nyt en sano mitään...näin monta kinattavaa aihetta, tässähän meni ihan sanattomaksi. Ja puhutaan vielä moottoreista eikä muista osista... Pasi Quote Link to comment
Guest Aloittelija Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 On se hyvä että Aircooled tuo maahan laadukkaita osia ja E R I T T Ä I N edulliseen hintaan. Hinnat voi tarkistaa suoraan kotoa kätevästi eikä tarvitse tapella kellaripajan jääräpäämyyjän kanssa 20 euron nippeleiden takuuasioista =D Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Aircooled.fi:n apupojat ja Tommy "Tomppa" Tauriola : Teidän suunsoitolla ja "päättömillä" herjauskirjoituksilla ei ole mitään merkitystä Keiteleen Koneen toimintaan. Jos saatte niistä jotakin mielihyvää niin jatkakaa edelliseen malliin ja keksikää lisää mitä mielikuvituksellisimpia herjoja. Todelliset ostajat pitävät teitä ........ jätetään se kertomatta. Mikäli jatkaisin vielä kirjoittelua niin kampiakseleiden hinnat olisivat pian sillä tasolla että "Tomppa" joutuisi antamaan rahaa ilmaisen kampiakselin mukaan. En tee sitä koska silloin AC:n mainostama kivijalka kaatuisi, enkä silloin voisi pitää edes 1 viikon kesälomaa, nythän voin pitää muutaman viikon kesäloman kun AC hoitaa osamyynnin Suomessa. Kun AC ei myy minulle tai KK:lle yhtään osaa niin voisiko joku toinen toimittaa esim. tällaisen 76mm. VW:n kauloilla olevan 4140 kampiakselin niin tarkistaisin ovatko myös kk. ja rk. kaulat nitrattuja, sillä on helppoa muutella nettiin tekstejä, mutta miksi se teksti ei ollut siellä alunperin vaan se ilmestyi vasta tänään 4.12.2007. ??? Jos löytyy joku vapaaehtoinen niin voi ilmoittautua, työstä suoritetaan tietysti korvaus. Jos akselin kaulat olisivat nitrattuja niin kyllä sellainen tieto olisi ollut näkyvissä jo aiemmin. Tällaista rähjä keskustelua on turha jatkaa vaan keskitytään puhtaasti teknisiin asioihin kuten olen alussa pyytänytkin. Quote Link to comment
Marko Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Taitaa luetun ymmärtäminen pätkiä, tässä viestiketjussa ei ole yhtään meidän toimesta kirjoitettua herjaavaa lausetta. Sen sijaan sinun toimesta löytyy useampikin. Mikäli joku muu on niitä kirjoittanut emme voi ottaa vastuuta kolmannen osapuolen kirjoituksista. Quote Link to comment
Marko Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Kun AC ei myy minulle tai KK:lle yhtään osaa niin voisiko joku toinen toimittaa esim. tällaisen 76mm. VW:n kauloilla olevan 4140 kampiakselin niin tarkistaisin ovatko myös kk. ja rk. kaulat nitrattuja, sillä on helppoa muutella nettiin tekstejä, mutta miksi se teksti ei ollut siellä alunperin vaan se ilmestyi vasta tänään 4.12.2007. ??? Jos akselin kaulat olisivat nitrattuja niin kyllä sellainen tieto olisi ollut näkyvissä jo aiemmin. Mikäli olisit alussa toiminut fiksusti saattaisi hyvinki olla että tehtäisiin yhteistyötä niinkuin muidenkin suomen vw osakauppiaiden kanssa. Hyökkäyksesi meitä kohtaan yhtiön perustamis vaiheessa sai aikaan sen ettemme halua asioida kanssasi. Nitrausta ei ollut näkyvissä alkuvaiheessa koska halusimme varmistaa asian valmistajalta, ettemme anna vääriä tietoja osien laadusta. Quote Link to comment
Guest Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Edelleen odotellaan kestävämpien lohkojen vertailuja mutta eihän niitä voi vertailla ku ne on kaikilla hinnoissaan eikä hinnat tipu :/ Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Jos Aircooled.fi ei myy minulle henkilökohtaisestikkaan niin mistä te tiedätte mihin ostajanne toimittaa kampiakselin ? Pitäisikö aloittaa keskustelu alumiinilohkoista niin AC:n hinnat putoasivat varmaankin kerran viikossa 10 % / viikko. ? Quote Link to comment
Tomppa Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Kyllähän toki voidaan lohkokeskustelu aloittaa, mitkä lohkot olisivat mielenkiintoisia? Pian aloitamme laivarahtaamisen oikein toden teolla, jolloin 20 kiloa painavien alulohkojen hinta pudonnee selvästi. Quote Link to comment
Marko Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Jos Aircooled.fi ei myy minulle henkilökohtaisestikkaan niin mistä te tiedätte mihin ostajanne toimittaa kampiakselin ? Pitäisikö aloittaa keskustelu alumiinilohkoista niin AC:n hinnat putoasivat varmaankin kerran viikossa 10 % / viikko. ? Voithan laittaa bulvaanin asialle niinhän mekin tarvittaessa tehdään. Alumiinilohkot on aika tylsä aihe kuka niitä nyt jaksaisi vertailla, varsinkaan kun hinnat vaihtelee kysyjän mukaan niinkuin kytkinlevyn hinta 29-49e Quote Link to comment
Roope Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 mää en ymmärrä tota keiteleenkone vs aircooled ?? mitä helevatun väliä silä on miten toiset hinnottelee romunsa ja minkä laatusta, ja miksi te isot miehet tappelette ku pikkupojat hiekkalootassa että mulla on parempaa ja sulla paskaa ja tätä "mää tiiän enemmän ku sää" leikkiä , sama se mulle ( ja varmaan muillekkin ) on kuhan sitä romua virtaa jenkkilästä kiinasta tai jostain muualta tänne perämettä suomeen. ja kaikki tietää että se halpa ei ole parasta mutta se menee näihin "halpoihin" koneisiin joilla ei ajeta tosissaan kilpaa. Harrastukseen kuuluu että koneet hajoo ja niitä korjailleen... ja jos ei kiinnosta ni sitten harrastaa väärää lajia siirtyköön vaikka kukkia kasvattamaan... toi tais olla jonkin sortin avautuminen ;) Quote Link to comment
Marko Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Eipä tässä nyt mitään väittelyä ollut, korjattu vain toisen osapuolen esittämiä virheellisiä tietoja. Quote Link to comment
Jooo Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Keiteleen Kone, Toivon ettet tarkoittanut minua noilla "apupojilla", ja jos tarkoitit olisi kiva kuulla että millä perusteella? Sanoit että haluaisit pitkää keskustelun osien laatuun liittyvällä tasolla, oletko lukenut toisen kirjoittamasi viestin? Pasi Quote Link to comment
Guest Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Harrastukseen kuuluu että koneet hajoo ja niitä korjailleen... Ainakin volkkariharrastamiseen kuuluu olennaisesti.. Quote Link to comment
Jooo Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Toivon keskustelun pysyvän tässä palstalla kaikkien nähtävissä, ilman yksityisviestin käyttöä. Kiitos Pasi Quote Link to comment
Guest 175710 Posted December 8, 2007 Share Posted December 8, 2007 AC pojat kirjoittivat ,että 4140 kampiakseli huonompi kuin 4340 suosittelevat NYT katukäyttöön 4140 kampiakselia ,ei kilpakäyttöön Kannattaa ottaa teräs laaduista selvää ennen,kun alkaa kertomaan virheellistä tietoa VW-harrastajille,ettei kone tuhoja tule useita heikkolaatuisten 4140 kampiakseleiden johdosta/KILPAKÄYTÖSSÄ Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 8, 2007 Share Posted December 8, 2007 mikäs metallurgian professori kätkeytyy nimimerkin 175710 taakse? Ihan vaan uteliaisuuttani :D edit: tarvittava info käyttäjästä saatu hitsaaja maunolta privana. Täällä kun ei kukaan omalla nimellään kuulemma kirjoittele, niin en minäkään ole sitten enää minä. Pitää vissiin deletoida oma nimi ja hommata prepaid liittymä niin voi mussuttaa entistä enemmän asioista joista ei ole harmainta aavistustakaa... Quote Link to comment
Kurre Posted December 8, 2007 Share Posted December 8, 2007 AC pojat kirjoittivat ,että 4140 kampiakseli huonompi kuin 4340suosittelevat NYT katukäyttöön 4140 kampiakselia ,ei kilpakäyttöön Kannattaa ottaa teräs laaduista selvää ennen,kun alkaa kertomaan virheellistä tietoa VW-harrastajille,ettei kone tuhoja tule useita heikkolaatuisten 4140 kampiakseleiden johdosta/KILPAKÄYTÖSSÄ Mulla meni nyt hieman ohi tämä viesti. Siis mitä virheellistä tietoa on jaettu? Teräslaaduista en itse tiedä mitään, mutta mitä virheellistä on suosituksessa käyttää 4340 akseleita kilpakäytössä? Quote Link to comment
Guest 175710 Posted December 8, 2007 Share Posted December 8, 2007 mikäs metallurgian professori kätkeytyy nimimerkin 175710 taakse? Ihan vaan uteliaisuuttani :D mieti sitä, joskus uteliaisuu ei ole hyväksi. Quote Link to comment
Guest komppa Posted December 8, 2007 Share Posted December 8, 2007 Taitaa ahistaa. Voi olla, että ahistaa jollain muullakin tää touhu, mutta... Syystäkin. Quote Link to comment
Guest komppa Posted December 8, 2007 Share Posted December 8, 2007 mikäs metallurgian professori kätkeytyy nimimerkin 175710 taakse? Ihan vaan uteliaisuuttani :D edit: tarvittava info käyttäjästä saatu hitsaaja maunolta privana. Täällä kun ei kukaan omalla nimellään kuulemma kirjoittele, niin en minäkään ole sitten enää minä. Pitää vissiin deletoida oma nimi ja hommata prepaid liittymä niin voi mussuttaa entistä enemmän asioista joista ei ole harmainta aavistustakaa... Kuin myös. P**kaa koko touhu. Quote Link to comment
Jooo Posted December 8, 2007 Share Posted December 8, 2007 mikäs metallurgian professori kätkeytyy nimimerkin 175710 taakse? Ihan vaan uteliaisuuttani :D mieti sitä, joskus uteliaisuu ei ole hyväksi. onko tämä uhkaus? Quote Link to comment
Guest Valtsu Posted December 8, 2007 Share Posted December 8, 2007 mikäs metallurgian professori kätkeytyy nimimerkin 175710 taakse? Ihan vaan uteliaisuuttani :D mieti sitä, joskus uteliaisuu ei ole hyväksi. onko tämä uhkaus? joo ei kannata volkkarin koneisiin liian syvälle tuppautua tai käy huanosti... Quote Link to comment
JaniM Posted December 9, 2007 Share Posted December 9, 2007 Jotkut tuntuu ottavan vähän turhan vakavasti. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.