Jump to content

Sonder -67


Recommended Posts

Posted

Selvis se vika käynnistysongelmiinkin, elikkäs laatikosta oli unohtunut pusla pois. Vaihdoin samalla uuden startin ja nyt pyörittää.

  • 4 months later...
Posted

Syksy on jo niin pitkällä että piti laittaa talvirenkaat alle :) Nyt tuli profiilia sen verran enemmän että piti päästää ilmat renkaasta ja vääntää rumpua rautakangella että sai takarenkaan paikkaan.

post-428-13888363742483_thumb.jpg

post-428-13888363742634_thumb.jpg

Posted
Syksy on jo niin pitkällä että piti laittaa talvirenkaat alle :) Nyt tuli profiilia sen verran enemmän että piti päästää ilmat renkaasta ja vääntää rumpua rautakangella että sai takarenkaan paikkaan.

 

Toimii. Ja valkosivut on sentään ulospäin :)

Posted
Syksy on jo niin pitkällä että piti laittaa talvirenkaat alle :) Nyt tuli profiilia sen verran enemmän että piti päästää ilmat renkaasta ja vääntää rumpua rautakangella että sai takarenkaan paikkaan.

 

Toimii. Ja valkosivut on sentään ulospäin :)

 

Olihan sen rengasliikkeen ukon idea ihan hyvä, että laittais valkosivut sisällepäin :)

Posted
Olihan sen rengasliikkeen ukon idea ihan hyvä, että laittais valkosivut sisällepäin :)

 

Ihan aikuisten oikeasti? ? ? ? Täytyy sanoa että TOIMII!!!!!

Posted
Ihan terveen oloinen sairaus tämä on. Lääkkeet on halpoja.

 

Kai ne halpoja on ku rahalla selvii. Jos olis kukkaro kunnossa mitäköhän tallissa sit olis?

Posted
Kai ne halpoja on ku rahalla selvii. Jos olis kukkaro kunnossa mitäköhän tallissa sit olis?

 

Enemmän noita vesivehkeitä? :)

Posted

voi perskeles ku on komia toi sonderi! tollasen mäkin haluuuuuun... :P

  • 3 weeks later...
Posted
Kosken suurin autotehdas käynnistyy...

Joko pian saa ostaa osakketa?

 

Älä ny hosu, pitää tehdä prototyyppi ensin. Olisko hybridi notsi hyvä :)

  • 1 month later...
Posted

Taas yks uus projekti talveks, vaikka subaru olikin bokseri niin täksi talveks kupla radalle :) .............. jos nyt sellaset kelit edes tulee että pääsee ajeleen

post-428-13888363991649_thumb.jpg

Posted

Hahaa, vaikka olikin vähän pelleiltään tuunattu, niin vielä sen kuplaksi tunnistaa - tosin vanteista päätellen voisi ilmeisesti olla myös skoda ;-)

Posted
onko tuo miikan vanha kupla?

 

Juu o, ostin Markulta.

 

 

Tankki ei tosiaan ehkä turvatankki nimeä täytä, mut bensa pysys sisällä :)

 

Lähti tääki projekti vähän kintaasta, eli kone on nyt irti ja menossa osiks. Uudet laakerit sisään ja perusjuttuja. Vaihdelaatikko on irti ja sieltä oli perä täynnä irtoosia. Muuten koppaa tyhjätty jos vaikka hitsuttelis vähän ja sipasis uuden maalin päälle :)

Posted
Hahaa, vaikka olikin vähän pelleiltään tuunattu, niin vielä sen kuplaksi tunnistaa - tosin vanteista päätellen voisi ilmeisesti olla myös skoda ;-)

 

Voishan noi vaikka skeidan vanteet olla, talveks pitää kaivaa 15" että saa piikit alle.

  • 4 weeks later...
Posted

Ei taida tulla ajokelejä vähään aikaan, jos tulee koko talvena. Mut ei autokaan vielä valmis ole. Kone tulee olemaan 88 putkilla, aika rajulla nokalla ja jokkis IDF:illä varustettu säksätin.

  • 1 month later...
Posted

Tuli lyötyä sonderin helmoihin listat.

Lisäksi työn alla vivuston vaihto, vaihdelaatikon uretaanipuslien vaihto, huohotuksen parantaminen ja raidetangon päiden vaihto.

Tänään tuli lisäksi jokkiskuplaan koneen osat, eli kone pitäisi vielä tällä viikolla laittaa nippuun ja kun näistä selviää niin kupla, notsi ja tölkki odottaa vielä laittoa. Taitaa talvi loppuu kesken.

 

Pari kysymystä:

-Saako juniksen hanttarin puolen raidetangon päitä vaihdettua vai onko prässätty kiinni? (toisella puolella oli vaan lukituspultit.

-Kytkin alko luistaan koneen lämmettyä, näytti siltä että vaihdelaatikon puoleinen stefa on sylkenyt öljyä kytkinkoppaan. Auttaako huohotuksen parantaminen vai mitä pitäis tehdä ettei kone olis niin öljyruisku. Hihnapyörän päässä on myös tiiviste, eli ei pääse niin helpolla sieltä öljy karkuun.

post-428-13888364135909_thumb.jpg

Posted
Saako juniksen hanttarin puolen raidetangon päitä vaihdettua vai onko prässätty kiinni? (toisella puolella oli vaan lukituspultit.

Noita taitaa olla kahta erilaista, toiset on niitä kertakäyttösiä ja toiset vaihdettavissa... näin ainakin itellä, kun muutamia akseleita tossa purettuna pyöri...

 

Mulla saattaa olla pari ylimääräistä raidetankoa, voin huomenna tutkailla asiaa.

Posted
Tuli lyötyä sonderin helmoihin listat.

Lisäksi työn alla vivuston vaihto, vaihdelaatikon uretaanipuslien vaihto, huohotuksen parantaminen ja raidetangon päiden vaihto.

Tänään tuli lisäksi jokkiskuplaan koneen osat, eli kone pitäisi vielä tällä viikolla laittaa nippuun ja kun näistä selviää niin kupla, notsi ja tölkki odottaa vielä laittoa. Taitaa talvi loppuu kesken.

 

Pari kysymystä:

-Saako juniksen hanttarin puolen raidetangon päitä vaihdettua vai onko prässätty kiinni? (toisella puolella oli vaan lukituspultit.

-Kytkin alko luistaan koneen lämmettyä, näytti siltä että vaihdelaatikon puoleinen stefa on sylkenyt öljyä kytkinkoppaan. Auttaako huohotuksen parantaminen vai mitä pitäis tehdä ettei kone olis niin öljyruisku. Hihnapyörän päässä on myös tiiviste, eli ei pääse niin helpolla sieltä öljy karkuun.

 

Vaihdoitko vaihdelaatikosta kytkinakselin stefan jossain vaiheessa koska se on toinen mikä yleensä vuotaa kytkimelle. Ja eiköhän koneen hönkimiselle auta huohotin boxin asennus ja letkut venakoppiin.

Posted
Tuli lyötyä sonderin helmoihin listat.

Lisäksi työn alla vivuston vaihto, vaihdelaatikon uretaanipuslien vaihto, huohotuksen parantaminen ja raidetangon päiden vaihto.

Tänään tuli lisäksi jokkiskuplaan koneen osat, eli kone pitäisi vielä tällä viikolla laittaa nippuun ja kun näistä selviää niin kupla, notsi ja tölkki odottaa vielä laittoa. Taitaa talvi loppuu kesken.

 

Pari kysymystä:

-Saako juniksen hanttarin puolen raidetangon päitä vaihdettua vai onko prässätty kiinni? (toisella puolella oli vaan lukituspultit.

-Kytkin alko luistaan koneen lämmettyä, näytti siltä että vaihdelaatikon puoleinen stefa on sylkenyt öljyä kytkinkoppaan. Auttaako huohotuksen parantaminen vai mitä pitäis tehdä ettei kone olis niin öljyruisku. Hihnapyörän päässä on myös tiiviste, eli ei pääse niin helpolla sieltä öljy karkuun.

 

Vaihdoitko vaihdelaatikosta kytkinakselin stefan jossain vaiheessa koska se on toinen mikä yleensä vuotaa kytkimelle. Ja eiköhän koneen hönkimiselle auta huohotin boxin asennus ja letkut venakoppiin.

 

Mun mielestä laatikon pään stefa oli kuiva ja sit kun kytkin alkaa luistaan vasta lämpimänä niin tuntuis siltä kun öljyjen lämmitessä ja paineiden kasvaessa kuuma löysä öljy puskee läpi. Täytyy laittaa vaseliinia öljyn tilalle niin pysyy sisällä :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...