Guest jumipe Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Noniin amatöörin moottori irti, palasiksi, korjaus, kasaus ja takaisin paikolleen projekti pyörähti käyntiin.. Kaikki sujui niin kuin elokuvissa eli puskurit ynnä muut hilippeet läks suosiolla irti, kunnes.. Mielestäni olen ottaanut kaikki moottorin kiinnityspultit irti mutta silti kone on kiinni kuin tatti. Tai itseasiassa kuskin puoli tuntuu olevan irti mutta toisella puolen ahistaa vielä joku. Starttia en saanut irti, kiinnitysmutteri lähti kyllä mutta sitten loppu neuvot kesken. Kysymys kuuluu. Onko startin takana vielä mutteri jolla on moottori kiinni ja miten sen startin saa irti? Nyt rojekti jäi hermojen mennessä sille mallille että moottori lepää kahden hallitunkin varassa... Quote Link to comment
Racing Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Starttia ei tartte irrottaa saa jäädä lootaan kiinni. Startin 17mm mutteri vaan ainoastaan puhallinkotelon takaa ylhäältä MOOTTORItilan puolelta irti oikealta puolelta auton menosuuntaan katsottuna. lisäksi auton alla on ne kaksi 17mm mutteria alhaalla yksi molemmin laatikon kytkinkopan alapuolella ja yksi 17mm pultti kytkinvaijerin pään ulottuvilla joka pitää irrottaa alta päin. Sitten on kone irti edellyttäen että kaikki muut on purettu tieltä pois. selventikö? Quote Link to comment
Guest jumipe Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Kiitoksia nopeista vastauksista ja selventihän tuo! Kaikki muut olen todellakin ottanu jo vek. Vielä ku löytyis se startin puoleinen pultti niin oispa hieno homma. Oikiastaan tuli vähän semmonen olo että tekis heti miele ajaa takasin 30km päässä olevalle tallille... :) Määpäs ilmottelen jahka mottori on irti.. Quote Link to comment
Guest jumipe Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Varmuuden välttämiseksi, pitääkö puhallinkoppa ottaa ensin pois vai pitäskö mutterin olla näkösällä? -J Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Pitäs olla näkösällä. Tosin vähän ahdasta. :) Quote Link to comment
-tipi- Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Kyllä sinne ylettää ilman puhallinkopan irrotusta. Muista tukea laatikko ennen koneen pudottamista, ettei se retkahda etukannakkeen varaan, kun pudotat koneen. Quote Link to comment
Guest jumipe Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Pitäs olla näkösällä. Tosin vähän ahdasta. :) No sitä en epäile hetkeäkään.. Ainakin allekirjoittaneelle kytkivaijerin tuntumassa olevan mutterin aukaseminen teetti töitä hankalassa asennossa. Kaikkeen tottuu ja riemu on sitäkin suurempi ku sen saa valmiiksi.. ;) Quote Link to comment
JuhaM Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Tipi kirjoitti: Kyllä sinne ylettää ilman puhallinkopan irrotusta. Muista tukea laatikko ennen koneen pudottamista, ettei se retkahda etukannakkeen varaan, kun pudotat koneen. Tietämättömyyttäni kyselen, että en nyt oikein ymmärtänyt mistä piti tukea laatikkoa? Itse kun olen koneen tiputtanut pois, niin pistänyt hallitunkin vain koneen alle ennen takakannakkeen irroitusta ja sitten kiskonut koneen irti laatikosta. Quote Link to comment
Guest jumipe Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Itse ajattelin laittaa ison pölkyn tai tunkin laatikon alle. Tänään lähtee kone irti... Quote Link to comment
multanen Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Tipi kirjoitti: Tietämättömyyttäni kyselen, että en nyt oikein ymmärtänyt mistä piti tukea laatikkoa? Itse kun olen koneen tiputtanut pois, niin pistänyt hallitunkin vain koneen alle ennen takakannakkeen irroitusta ja sitten kiskonut koneen irti laatikosta. Sulla on uudempi pallokeula jossa on myös kytkinkopan ylälaidasta kiinni korissa. Vanhoissa ei ollu (eli n. vm 68-73 ?). Quote Link to comment
Guest jumipe Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Doddiin nyt on kone kentässä ja pääsee seuraavaksi purkuhommiin. Sormet syyhyää jo.. :) Quote Link to comment
hanski. Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 ehdotus... nyt kun tuota alat purkamaan ja tekemään... tee tänne samalla projektikertomus!! otat kuvia jne... eri vaiheista... samalla saat hyviä neuvoja mitä kannattaa tehdä ja mitä taas ei... säästää aikaa, rahaa ja hermoja.... Quote Link to comment
Guest jumipe Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Oletkos hanski koskaan harrastanu ajatustenlukua? ;) Itselläni pyörinyt ihan sama mielessä. Vois dokumentoida hyvin, siis kuvat, keskustelut jne niin siitähän vois olla hyötyä muillekkin. Tavoitteena mulla on vapuksi ajoon eli valtavaa kiirettä ei VIELÄ ole. Quote Link to comment
jonih Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Kiiretulee sitten vika viikolla =) Quote Link to comment
Guest jumipe Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 dodddiiiin rojekti etenee hiljalleen ja amatöörin sormet on sotkettu öljyyn jo eräänkin kerran.. Tässäpä muutama kuvatus aiheesta. Ekassa kuvassa osaset jo vähenneet moottorin ympäriltä. Toisessa kuvassa kone vielä lähes koskemattomana kiinni autossa. Quote Link to comment
Guest jumipe Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Homma on edennyt tähän asti kohtuuella hyvin (kop kop puun koputus). Olen irrotellut palan kerrallan, pistäny osat minigrip pusseihin ja yrittäny pitää ruuvit ja mutterit tallessa. Noh niitten arpominen taitaa alkaa sitten kasausvaiheessa.. :) Lisäksi olen onnistunut katkaisemaan lähinnä pakoputkiston ympäriltä muutamia ruuveja. Tässä vaiheessa pari pientä kysymystä.. Mites tästä kannattaisi edetä? Mitä korjausooppusta suosittelisitta? -J Quote Link to comment
metake Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Mitä korjausooppusta suosittelisitta? Wasastjernan mustaa suomenkielistä opusta, löytyy Mopo-sportista. Edit: Ilmeisesti tämä: http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 4&pagenr=6 Ja tuolta sivulta tuo VW kokoamisopas. Quote Link to comment
Guest jumipe Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Mikäs menee pielee ku tulee herjaa ''Access denied for Product / Group'' kirjallisuuden kohalla Quote Link to comment
metake Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Mikäs menee pielee ku tulee herjaa ''Access denied for Product / Group'' kirjallisuuden kohalla Kas, näköjään. No valitse Auto/tarjoukset ja selaa sivulle 6 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.